Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 05.11.2010 klo 00:07

Joulupulina

Siirry sivulle: 1 ... 49 50 51

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 14.10.2013 klo 15:47  
+
0
^ Jeee, joku on mun kanssa samoilla linjoilla! :peukku:
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 14.10.2013 klo 15:50  
+
0
^No kyllä! Juodaan yhdessä glögiä ja viritellään koristeita :nauru: Antaa muiden tarpoa pimeydessä kaikessa rauhassa :wink:
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 14.10.2013 klo 16:09  
+
0
eetla, eipä hätäillä. Mulla on kesäkukat vieläkin ruukuissaan (tosin äitienpäiväruusu kukkii edelleen, joten ihan kuollut se ei ole toisin kuin muut), mutta kyllähän ne odottaa ensi kevättä niissä ruukuissa ihan hyvin. Ovat sitten vain niitä puutarha-ammattilaisten peräänkuuluttamie "talventörröttäjiä" :D
Mukana menossa snu Napo

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 14.10.2013 klo 16:43  
+
0
eetla: :nauru:

suibe kirjoitti:

Kunhan palkkapäivä koittaa maanantaina, suuntaan Tiimariin konkurssimyyntiin tyhjentämään kauppaa.


Siis täh, onko koko Tiimari mennyt nurin? Kävelin tänään yhden semmosen ohi, ja näytti olevan kaikenlaista tarjousta koko putiikki täynnä.

Tänä vuonna oon ollu ajoissa, ekan joululahjan ostin jo heinäkuussa :nauru: Kun pikkuhiljaa hankkii lahjat niin ei sit tarvi stressata. En mä edes lahjo muita kun porukoita, siskoa, paria kaveria ja kummilasta joten semi edullisesti päästään nyt loppuvuodesta kun lahjoja on jo pivossa. Äiti on semmonen hamsteri että se ostaa aina kun se näkee jotain sopivaa, päätin soveltaa samaa tänä vuonna ettei se joulu taas kerran yllätä mua olemalla ylihuomenna ja lahjat hankkimatta. Muutoin joulusta ei tarvikaan stressata, vielä on onneksi vanhemmat kenen kanssa sitä viettää ja ruoat sun muut tulevat sitä kautta joten mun tarvii vain kasata kamat ja hurauttaa eepeelle nauttimaan rennosta tunnelmasta. Sanomattakin selvää siis, että kotona ei tapahdu yhtikäs mitään jouluista.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 15.10.2013 klo 09:54  
+
0
^ Joo Tiimari hakeutui tossa syyskuun loppupuolella konkkaan. Pitääpä käydä sekin putiikki läpi jos löytyisi jottain kivvaa.. :hymy:

Ostin eilen illalla kaupasta kilon torttutaikinaa ja pari purkkia luumuhilloa - josko sitä viikonloppuna paskartelisi muutamat semmoset.. :shifty: Ja kiitos tämän ketjun, mulla on soinut viimeset pari päivää joululaulut päässä..! :nauru:

Ensi viikolla avataan muuten Helsingin Stockalla joulu-Argos - tervetuloa joulunmieliset! :peukku: Saa nähdä onko yhtä jenkkimäinen tyyli tuotteissa kuin viime vuonna - varmaankin. (niille jotka eivät päässeet käymään: pinkkejä ja hopeisia tekokuusia, varmaan 30cm halkaisijalta joulukuusen palloja ja muita erikoisia koristeita kuten riikinkukkoja yms.) Alkuun en tykännyt tykännyt yhtään, mutta niin vaan kun niistä päivittäin ohi kulki niin mieli muuttui.. :hymy:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 15.10.2013 klo 10:35  
+
0

yorath kirjoitti:



Ensi viikolla avataan muuten Helsingin Stockalla joulu-Argos - tervetuloa joulunmieliset! :peukku: Saa nähdä onko yhtä jenkkimäinen tyyli tuotteissa kuin viime vuonna - varmaankin. (niille jotka eivät päässeet käymään: pinkkejä ja hopeisia tekokuusia, varmaan 30cm halkaisijalta joulukuusen palloja ja muita erikoisia koristeita kuten riikinkukkoja yms.) Alkuun en tykännyt tykännyt yhtään, mutta niin vaan kun niistä päivittäin ohi kulki niin mieli muuttui.. :hymy:



Stockalla on vissiin joku avajaistapahtuma sunnuntaina 3.11. Luin yhdeltä toiselta foorumilta, kun ne on tekemässä yhteisen pyhiinvaelluksen tonne silloin. Mä ajattelin myös mennä, vaikka siellä on varmaan hirveä ruuhka. Viime vuoden valikoima ei iskenyt muhun ollenkaan (just ne kimaltavat pinkit härpättimet ja ihmeelliset perhoset ja riikinkukot, joilla ei mun mielestä ole joulun kanssa mitään tekemistä :ylpea:) mutta tänä vuonna ainakin muiden ketjujen tuotteet on antanut viittauksia siihen suuntaan, että perinteisemmät joulujutut olisi nyt "in", niin elättelen vielä toiveita, että Stockakin ois lähtenyt tähän oikeaan jouluun nyt mukaan.

Ja perhana kun eilen oli niin kiire, etten ehtinyt ajatella Tiimariin päinkään! Ja tänään pitää töistä juosta koiran kanssa rokotuksiin... Jospa mä vielä illalla jaksaisin porhaltaa tohon lähimpään Tiimariin, niin pääsis joskus alkuun noissa askarteluissakin.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 15.10.2013 klo 10:36  
+
0

Tigru kirjoitti:

^No kyllä! Juodaan yhdessä glögiä ja viritellään koristeita :nauru: Antaa muiden tarpoa pimeydessä kaikessa rauhassa :wink:



Eijeijeiii! Mulla on tähän tarkka suunnitelma :paapatus:

- Tammi-helmikuu: Ihku kynttiläaika, makkaranpaistoa laavuilla, lumessa tarpomista...
- Maalis-huhtikuu: Pääsiäiskoristelu! Ekat pääsiäiskukat, pääsiäiskarkit :shifty:, kirkaammat värit...
- Toukokuu: Kukkia lisää sisälle :3
- Kesäkuu: Kukkia ulos!
- Heinä-elokuu: Laiskottelu, taukoa sisustamisesta, ulkona oleminen, mökillä löhöily.
- Syys-lokakuu: Syksyiset värit (oranssi :love:), KYNTTILÄT, viltit, villasukat, halloween-kurpitsat!
- Marraskuu: Valot, kynttilät
- Joulukuu: Joulun suunnittelu, joulufiilistely, joulumusiikki, suklaa yms.

Vasta joulukuussa! :paapatus:
Bolognesenarttu 7/2012
(Viestiä on muokattu tiistaina, 15.10.2013 klo 10:37)

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 15.10.2013 klo 12:29  
+
0

suibe kirjoitti:

Viime vuoden valikoima ei iskenyt muhun ollenkaan (just ne kimaltavat pinkit härpättimet ja ihmeelliset perhoset ja riikinkukot, joilla ei mun mielestä ole joulun kanssa mitään tekemistä :ylpea:) mutta tänä vuonna ainakin muiden ketjujen tuotteet on antanut viittauksia siihen suuntaan, että perinteisemmät joulujutut olisi nyt "in", niin elättelen vielä toiveita, että Stockakin ois lähtenyt tähän oikeaan jouluun nyt mukaan.



Jep, sama mulla rupes närästämään ne kaikki ihmehepenet. Aina siellä kuitenkin on niitä ihania oikeita lasipalloja, ihan yksinkertaisiakin joita tykkään ihastella, harvemmin raatsin ostaa. Lähinnä sellasia pieniä palloja saatan ostaa setin vuodessa.

Eilen kävin ruokakaupassa, mutta siellä oli vaan yhtä glögimerkkiä (väärää), tykkään itse Hehkusta (valion) ja uudenvuoden jälkeen saatan juoda sitä kylmiltään/mehuun sekotettuna jos jää yli. Pipareita ei oo tehny mieli syödä enää vuosiin, mutta se tuoksu kyllä ilahduttaa ja taikinaa voi aina vähän syödä vaikkei paistettuna maistuskaan.
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 15.10.2013 klo 12:54  
+
0
En mäkään välttämättä niistä hörhelöistä niin välittänyt; ns. Satumaa-teema ja käsin tehdyt lasipallot olivat todella kauniita. Ne pinkit kuuset ynnä muut oli "vähän" liikaa. Mä olen koittanut nyt kovasti miettiä mihin suuntaan haluan joulukoristelun kotona viedä. Mulle värimaailmat on aika isossa merkityksessä ja etenkin joulukuusen pallojen pitää olla jotain tiettyä väriteemaa, ei mitä sattuu värejä. :paapatus: Metallivärejä eli kultaa ja hopeaa sekä joku aksentti kuten violetti tai vastaava. Olohuonetta kun dominoi aika selkeästi violetti sohva, en halua lähteä kikkailemaan jollain punaisella tai vihreällä.

Muuten mitä tulee jo ns. tehtyihin ratkaisuihin ovat tekokuusi, kirkkaan väriset valot parvekkeella (ne onkin jo paikoillaan), paksut köynnökset kuusessa (tämä on tärkeä! :hymy:), ihania tekstiilejä (tabletit, torkkupeitto, keittiöpyyhkeet, kaitaliina) sekä astioita (purkkeja avohyllyille mihin laitetaan piparit, metallirasia joulutortuille, kakkukupu jalustalla jälkkärille ymsyms.)! :love:

Huomenna mennään miehekkeen kanssa IKEAan vähän jo fiilistelemään, voi olla että pitää jotain ehkä yllä mainituista jo ostaa.. :shifty: Aijoo ja se yksi olennainen sekä tärkeä juttu - tonneittain kynttilöitä!!
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 15.10.2013 klo 13:12  
+
0
^ Aika hauska sattuma, mullekin joulukuusen värimaailma on ihan ehdottoman tärkeä. Itselläni kaikki ostetut koristeet edustavat suht samaa tyyliä ja sävymaailmaa. Mulla myös aika paljon olohuoneessa sisustusta määrittää kultainen tehosteseinä. (Kyllä, luit oikein, kultainen. Mutta se on oikeesti hieno!) Sen kanssa tuo joulunpunainen ja pellava sekä hyvin luonnonläheiset ruskean ja vihreän sävyt näyttää hyvältä, mutta joku pinkki kuusi vois tuoda vähän halvahkon ilmeen ton kullan kanssa :nauru:

Mä en harmillisesti voi ostaa lasisia palloja, vaikka niistä löytyisi yleensä kaikkein kauneimmat. Kissat kun tykkäävät jouluna laittaa kuusen koristusta päivittäin uusiksi, ei kuusessa voi olla mitään herkästi rikkoutuvaa. Sen sijaan mun kuusessa on kudottuja sydämiä, puisia koristeita, muutama eläinhahmo jne. Omat pallot on lähinnä kangaspäällysteisiä ja huovutettuja, mutta joukossa on ihan pari kultaista perinteistä muovipalloa, koska ne tuovat kuuseen jotain, josta kynttilöiden valot voivat välkehtiä. Mun kuusessa ei ole lameita eikä kimallenauhaa, mutta porukoilla laitetaan aina hopeiset kimallenauhat, semmoiset oikein paksut ja pehmeän näköiset. Siellä kuusenpallot ovat näitä muovisia kiiltäviä ja mattapintaisia, mutta värit aina hyvin tarkkaan mietitty: siniset pallot yhdistetään hopeaan, punaiset kultaan, eikä sinistä ja punaista laiteta koskaan samaan kuuseen. Kuusenkoristeluhan on tavallaan taidetta, eikä kahta samanlaista kuusta ole. Mun suosikkihuveja joulun alla on kurkistella ihmisten ikkunoista sisään ja vakoilla, minkälaisia kuusia kenenkin kotoa löytyy :shifty:
schippn 08/2012
schippn 08/2014

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 15.10.2013 klo 14:12  
+
0

suibe kirjoitti:

Mun suosikkihuveja joulun alla on kurkistella ihmisten ikkunoista sisään ja vakoilla, minkälaisia kuusia kenenkin kotoa löytyy :shifty:

Joulustalkkeri! :eek:

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 15.10.2013 klo 14:40  
+
0
Tällanen löyty mettästä (naapurin) viime vuonna. Söpö ja pyöreä, tässä ollaan varmaan joulukuun alussa eikä kaikkia hörsöjä ole vielä puettu ja jäi se muutenkin vähälle, kun en tykkää peittää kuusta ja kun olin niin ihastunut tähän ja siihen oikean kuusen tuoksuun omassa kodissa:hymy:

Tekokuusia kattelin ensin, mutten ole valmis maksamaan niistä oikeannäköisistä niiiin paljoa kun pyydetään, joten luomuna mennään. Tänäkin vuonna jos löytyy sopiva oikea kuusi niin hyvä. tässä äidin kuvaama vieras meidän kotitalon pihakuusen luota (noin neljä metriä keittiön ikkunasta, näitä oli paikalla viisi)
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina
(Viestiä on muokattu tiistaina, 15.10.2013 klo 14:44)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 15.10.2013 klo 16:23  
+
0
Hauskaa, miten jotkut on niin tarkkoja kuusen koristelun kanssa. Meillä on kuusi täynnä kaikenvärisiä ja -laisia koristeita, joita on kerääntyny vuosikymmenten ajan. Lisänä suht ohuet hopeiset nauhat/köynnökset (mikä niitten nimi on oikeesti?). Ohan se värikäs, mut just hyvä ja semmonen ku kuuluuki. :ylpea: En tiiä, jos sais ite valita koristeet alusta asti, ehkä sit koittais valita saman tyyppisiä koristeita.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 15.10.2013 klo 16:27  
+
0
^ Meidän perheellä on sama! Kuusi on monen muun mielestä varmaan ihan karsean näköinen, mutta koska koristeet ovat vuosikymmenien aikana kerääntyneet niin siinä on jotain tosi tunnelmallista. Melkein kaikki koristeet ovat meidän lasten askartelemia kerho-ja kouluajoilta (joka vuosi siskon kanssa perinteisesti kinastellaan kumpi askarteli sen hienomman karkkitötterön), nauhat ja osa palloista mukavasti vuosien saatossa nuhjuuntuneita.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 15.10.2013 klo 17:12  
+
0
Mä suunnittelin aloittavani itse sellaisen perinteen, että ostaisin joka vuosi yhden koristeen/koristesarjan josta spesiaalimmasta paikasta (lähinnä nyt siis niin että ne ei ois mitään ihan bulkkia) ja näin pikku hiljaa keräisin kuusen koristeet vuosi vuodelta ja kaikilla ois jonkinlainen tarina. Nyt mulla on ihana lintukoriste amerikoista mukana tuotuna ja kaunis kultainen kello, joka ostettiinn pari vuotta sitten Tallinnasta kun oltiin siellä joulupäivinä. Äitiltä voisin käydä ehkä varastamassa Venäjältä tuodut lasiset pallot, koska ne oli pienenä mun mielestä todella kauniit ja niillä on sen takia tietty tunnearvoa. Äiti kun ei enää ota kuusta sisään kun ei ole edes pieniä lapsia, jotka sitä "vaatisivat".

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 15.10.2013 klo 19:46  
+
0

Tutuli kirjoitti:

Hauskaa, miten jotkut on niin tarkkoja kuusen koristelun kanssa. Meillä on kuusi täynnä kaikenvärisiä ja -laisia koristeita, joita on kerääntyny vuosikymmenten ajan. Lisänä suht ohuet hopeiset nauhat/köynnökset (mikä niitten nimi on oikeesti?). Ohan se värikäs, mut just hyvä ja semmonen ku kuuluuki. :ylpea: En tiiä, jos sais ite valita koristeet alusta asti, ehkä sit koittais valita saman tyyppisiä koristeita.



Musta se idea on just se että laitetaan sellaisia koristeita mitkä on ehkä kulkenu suvussa ja mistä tulee joulufiilis. Pitäähän sen kuusen omalta näyttää! :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 15.10.2013 klo 20:42  
+
0

suibe kirjoitti:

Mun suosikkihuveja joulun alla on kurkistella ihmisten ikkunoista sisään ja vakoilla, minkälaisia kuusia kenenkin kotoa löytyy :shifty:



tää on kans mun lempparipuuhaa :nauru: jo syksyn pimeinä iltoina on parasta lenkkeillä omakotitaloalueilla ja katsella, mistä löytyy ekat jouluvalot. ja siitä sitten joulun yli asti aina tähyillä millaisia valoja kellakin on ja miten ihmiset on laittaneet kynttilöitä pihoille. joulun alla joulukuusten bongaus on ykkönen ja joulun jälkeen pitää kurkistella, että milloin viimeiset ottaa härpäkkeet pois koristamasta pihaa :nauru:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Saippa

Saippa
Viestimäärä: 617

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 15.10.2013 klo 20:57  
+
0
Hiihaa, ihanaa, joulu! :love: IKEAn joulukuvasta tupsahti tännekin tänään, ja siitä se fiilis sitten alkoi kohota. Joulussa parasta on just odotuksen aika ja kaikki jännittävät salaisuudet, näpertäminen ja leipominen, tuoksut, kynttilät ja värit. Oi että :love:
Shelttimies Noppa (Pilvimarjan Kuka, 2/2013)
etäjäseninä slkn:t Siiri (Liehkun Ciiku, 4/2003) ja Selma (Tiitiäisen Reela (4/2006)

http://koiratulikotiin.blogspot.fi/

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 15.10.2013 klo 21:40  
+
0
Ei ole meillä Ikean joululärppyä edelleenkäs näkyny :ylpea:
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 16.10.2013 klo 09:38  
+
0
Meillä on sama kuin Rorysillä, eli on tosi vanhoja kuusenkoristeita ja vaikka mitä värejä! Ihan nätti se kuusi silti on :kieli: Mulla on tapana joka vuosi käydä ostamassa äidille yksi uusi kuusenkoriste, joku vähän erikoisempi, Stokkalta. Toivon, että nuo koristeet säilyy vuosikymmeniä ja voin joskus ripustella niitä kuuseen kun on omia lapsenlapsia ja kertoa tarinoita :nauru:
Dalmikset Rölli & Ronja

  Siirry sivulle: 1 ... 49 50 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 03:45)