Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 16.10.2013 klo 19:46

Joulupulina

Siirry sivulle: 1 ... 24 25 26 ... 29

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 25.11.2014 klo 11:51  
+
0

EK05 kirjoitti:

^
MISTÄ saa Turtles-kalentereita? Onko siinä millasta suklaata/kuvia/karkkia?



Tämä löytyi ihan Citymarketista. Sisältö taitaa kyllä jäädä ihan perustylsään kalenterisuklaaseen. Hintaa ei siis ollut kuin 2 euroa.

Mä olen tähän asti teettänyt omista koirista joulukortit. Viimeksi kuitenkin petyin todella pahasti korttien kuvanlaatuun, joten tänä vuonna en ajatellut tehdä kuvakortteja. Olen myös ankarasti kyseenalaistanut niiden "voi hellanlettas kun on söpöjä koiria"-arvon muiden kuin koirien omistajien silmissä. :nauru: Toisaalta mietin myös minkälaisen jouluvihan saan ylleni jos en lähetä kortteja tänä vuonna ollenkaan. Onhan niitä ihan kiva vastaanottaa, mutta en mä niistä nyt mitään erityisiä kiksejä saa. Tosin käsityönä tehdyt kortit on eri asia. Sellaistahan ei raaski heittää menemäänkään.
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

Saippa

Saippa
Viestimäärä: 617

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 25.11.2014 klo 16:38  
+
0

Angat kirjoitti:

En kestä tota suiben linkittämää videota, oon ihan tippa linssissä :love:



No ihan sama :love:
Shelttimies Noppa (Pilvimarjan Kuka, 2/2013)
etäjäseninä slkn:t Siiri (Liehkun Ciiku, 4/2003) ja Selma (Tiitiäisen Reela (4/2006)

http://koiratulikotiin.blogspot.fi/

EK05

EK05
Viestimäärä: 128

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 26.11.2014 klo 12:42  
+
0
^^

Sama, siis tuo "söpö-arvo", tosin tänä vuonna lähetin kortit senkin takia että osa sukulaisista tai ystävistä ei ole edes nähnyt tuota tulokastamme eli vähän sellainen tiedote samalla :wink:
Itse olen tosiaan lähettänyt (jos tama vuosi lasketaan mukaan) 3 kertaa valokuvakortin, pakko myöntää etten ole itsekään erityisesti niiden ystävä.
Mä laitan joka vuosi sen vuoden saamani kortit eteisen seinälle "näyttelyksi" koska mulla ei ole oikeastaan yhtään joulukoristetta jouluvalojen lisäksi :) en tosin ajattele pahalla jos joku ei minua kortilla muista. Saadaan ehkä yhteensä 10-20 korttia per vuosi.

Mies oli ostanut mulle joulukalenterin :love: oli ostanut muumiaiheisen koska se oli hänestä sievin minkä löysi. Suklaa tosin on varmaan sitä pahanlaatuista :nauru: mutta ajatus on tärkein. Ehkä etsin Turtleskalenterin ja annan vastalahjan :hymy:

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 26.11.2014 klo 19:58  
+
0
Lahjaksi annettavien jouluherkkujen reseptejä?
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 26.11.2014 klo 23:32  
+
0
^ Meiltä lähtee joululahjuksina mm. itsetehtyä puolukkalikööriä, suklaakonvehteja ja Pirkka-lehdessä olleen ohjeen mukaisia pipareita. Yksi mitä kanssa mietin oli viikunahillo (juustojen kanssa tarjottavaksi) mutta se on vielä vähän kiikun kaakun että rupeanko sitä tänä vuonna askartelemaan.. :)
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

EK05

EK05
Viestimäärä: 128

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 30.11.2014 klo 19:40  
+
0
VALOT!

Ne on ikkunoissa :love:

Eilen askartelin taas joulukortteja ja paketoin lahjoja ja tänään katselin Rise of the Guardians:ia/5 legendaa, se on vaan niin ihana animaatio ja tykkään hirveästi siitä joulupukista tai Northista.
Pohdin pitäiskö nyt sittenkin tilata se leffaprintti jossa on pukin tatskat Naughty ja Nice ja "You better believe" tekstinä :nauru:

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 30.11.2014 klo 20:06  
+
0
Mä laitoin perjantaina joulukoristeet, kun la vietettiin meillä pikkujoulua. Ihana tunnelma täällä, kun voi istuskella jouluvalojen hämyssä ja juoda glögiä ihan kaikessa rauhassa :love: Sain vihdoin tänä vuonna valot myös parvekkeelle. Joulukuusi puuttuu vielä, mutta muuten alkaa kaikki jutut olla valmiina joulua varten. Koska olen jouluviikon pois kotoa, ajattelin hakea kuusen jo hyvissä ajoin joulukuun alkupuolella, että ehtii nauttia siitä oikein kunnolla :shifty:

Tässä vähän kuviakin mun joulujutuista. Miltä teidän joulut näyttää?




schippn 08/2012
schippn 08/2014

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 02.12.2014 klo 08:30  
+
0
Täälläkin ollaan pikkuhiljaa laitettu joulukoristeita näkyville ja valoja "joka paikkaan " niin kuin mies sanoo :nauru: Mä ostin eilen piparintuoksuisen tuoksukynttilän ja vitsit miten ihana tuoksu siitä tulee :love: Tosi mieto mutta kuitenkin jouluinen. Mä en oo vielä hankkinu yhtään lahjaa... Taitaa jäädä taas viime tinkaan. Milloin sitä oppis ennakoimaan?
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 02.12.2014 klo 09:31  
+
0
Tykkään yleensä ite tehdä omat lumitähdet ikkunaan mutta nyt tuli Puuilosta ostettua tosi nättejä lumihiutaletarroja ikkunaan sekä metallisiakin hiutalekoristeita pari kolme. Olen myös nostattanut jouluhenkeä katselemalla vanhoja jouluaiheisia animaatioita..oih :love::nauru:

Joulumusiikki on toistaiseksi jäänyt vähiin, siihen tarvittas lunta. Vähän tekis mieli raahata joku pikku kuusennäre sisälle omaan kotiin mutten taida viitsiä. Monena vuonna ollut sellanen pöytämalli sypressistä tms. mutta ei taida sitäkään..tai toisaalta, palkka tuli tilille josko raaskis sellasen hakeakin :wink: Säilyy sisälläkin kun sumuttelee ahkeraan.
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 02.12.2014 klo 12:18  
+
0
Täällä on kanssa pikkuhiljaa virittäydytty joulufiilikseen. Valoja on laiteltu, ja tänään saan Indikasta ostetun paperitähden vihdoin ikkunaan :jjei:.
Kutimet viuhuu joka ilta ja joitain itsetehtyjä lahjoja on jo valmistunutkin. Kummilapsille on muutamia täsmälahjoja myös hankittu.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





ccorr

ccorr
Viestimäärä: 214

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.12.2014 klo 17:00  
+
0
Mä oon aivan innoissani kun tää on ensimmäinen joulu viiteen vuoteen kun asun lähellä porukoita, eli kun aiemmin tulin aina 300km:n päästä joululomailemaan porukoille niin en sit jaksanu ollenkaan koristella kämppää kun en siellä kerta ollu. Mutta nyt! :love: kämppä on täynnä kynttilöitä, ostin jouluverhoja ja ihania tyynyjä ja joulukalenterin jota mulla ei samasta syystä oo ollu viiteen vuoteen! Nyt kuuntelen sohvalla kynttilänvalossa joululauluja kun ukko on töissä. :peukku: Mitähän sitä keksis muuten anopille ja apille lahjaksi? Pitäis olla jotain käytännöllistä, ei mitään turhaa. Sinappia ajattelin tehdä mutta sais olla jotain muutaki.
All you need is love... And a dog.

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 08.12.2014 klo 08:10  
+
0
Kertokaahan jotain kivoja itsetehtyjä joululahjaideoita? Ei mitään kudottavaa/ommeltavaa (koska en osaa), mutta esimerkiksi leivottavaa tms?
Bolognesenarttu 7/2012

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 08.12.2014 klo 20:38  
+
0
^Joku jouluinen leipä tai säilyke/hilloke ?
Me saatiin yhtenä jouluna ikimuistoinen leipä lahjaksi, Kolmea eriväristä ja -makuista taikinaa oli letitetty leipävuokaan palmikoksi, pinaatti-, porkkana-, ja punajuuri. Oli todella maukas ja mehevä leipä noiden juuresten ansiosta, ja tietenkin kaunis myös. Ja tuli värikkäitä viipaleita :hymy:.

Ajettelin että voisi kokeilla tuollasta leipää tänä vuonna tehdä itse, ihan perus vuokaleivän ohjetta mukaillen. Ikeassa oli nättejä pitkulaisia kertakäyttövuokia myynnissä niin niihin olis kätevä tehdä.

Mulla on ollut vähän ahdistus noista lasten lahjoista. Mulla kun on seitsemän kummilasta ja siihen päälle siskojen lapset ja pari muuta muistettavaa ipanaa niin laskin että yhteensä 13 lasta väliltä 2-17v olisi lahjottava jälleen :shifty:.
Noh, nyt tartuin härkää sarvista ja melkein kaikki on jo hankittu tai ainakin postissa tulossa.
Isoimmilta tytöiltä vielä osa uupuu, mutta saavat lahjansa lahjakortin muodossa niin ne on nopea käydä nappaamassa tässä joku päivä.
Joulu on lasten juhla ja olen sitä mieltä että jokaisen muksun tulisi saada edes jotain mitä on toivonutkin. Siksipä tämä kummin homma on välillä varsinaista salapoliiseilua kun yritetään yhdessä vanhempien kanssa metsästää juuri niitä oikeita lahjoja.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





EK05

EK05
Viestimäärä: 128

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 09.12.2014 klo 10:15  
+
0
^^

Mun systeri on tehnyt tämäntyyppisiä (tosin cookiesohjeella) ja uudessa Makulehdessäkin oli ohje:

Suklaa-pähkinäkakkuainekset:
1 kakku /16 palaa.
0,75L lasipurkkiin:
4dl vehnäjauhoja
3dl muscovadosokeria
1,5tl leivinjauhetta
70g rouhittuja hasselpähkinöitä
75g rouhittua tummaa suklaata
1tl kardemummaa
1tl vaniljasokeria

Lisäksi tarvitaan 4munaa, 150g sulaa voita, 2dl maitoa (nämä lahjansaaja hankkii kun tekee kakun.)

Mittaa tarpeet lasipurkkiin, kansi kiinni ja koristenauha ympärille, kirjoita kakkuainesten mukaan resepti: "Kumoa kakkuseos kulhoon, lisää 4munaa, 150g sulatettua voita ja 2dl maitoa. Sekoita sähkövatkaimella nopeasti taikinaksi. Kaada voideltuun ja korppujauhotettuun 2L rengasvuokaan. Paista 175C uunin alimmalla tasolla 50-60minuuttia, tarkista kypsyys tikulla"

Tämäntyyppisiä ohjeita on varmaankin paljon erilaisia netti pullollaan, ovat tosi kauniita kun tarvikkeet laittaa purkkiin kerroksittain. Itse ainakin ilahduin saamastani purnukasta kauheasti :)

Nyt alkaa olla varsinaiset lahjat hankittuna ja enää on muutamia ex tempore hankintoja tulossa (bongattu viime perjantaina jouluostoksilla mutta budjetti odotti vielä palkkapäivää).
Joulukortit nakkasin postiin viime torstaina punaisessa kuoressaan ja pari laitan vielä tällä ja ensi viikolla matkaamaan muualle Eurooppaan.
Vaikka ilma ei kovin jouluinen olekaan niin silti on tosi hyvä fiilis, enää 2 viikkoa ja alkaa 2 viikon joululoma :love:

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 10.12.2014 klo 16:03  
+
0
Meillä kävi eilen siivouspalvelu tekemässä joulusiivouksen (oi mikä onni ja autuus) ja kaivoin heti illalla mun vähäiset joulukoristeet esiin. Käytiin myös hakemassa sienisalaattisienet Tuomaan markkinoilta. Kuusi haetaan jo ens viikonloppuna.

Mun ei onneksi tarvi hankkia lahjoja ku äidille ja ehkä iskälle. Äidille ajattelin ainaki tehä tämmöstä likööriä, tosin ilman kananmunia.

tir

tir
Viestimäärä: 245

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 10.12.2014 klo 22:01  
+
0
^ollaan tehty tällä ohjeella (jätetty vain kahvi pois ja lisätty hieman kaakaojauhetta maun mukaan) ja on hyvveee! (ja toivottu joululahja lähipiiriltä viime vuosina ;) )

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 10.12.2014 klo 22:02  
+
0
Mä tein itselle ja tytön kummitätille karkkikuusen joululahjaksi, siihen jääkin sitten lahjominen tältä vuodelta. Tai no, toki veljenpoika ja kummityttö tulee lahjottua sekä omalle muksulle jotain ostetaan. Toisaalta kiva kun ei tarvi lahjoja ihmeemmin miettiä kun sovittiin perheen aikuisten kanssa ettei lahjoja osteta, mutta toisaalta säälikin kun itse tykkään sekä antaa että saada niitä. Mieskään tuskin tajuaa, että ois ihan kiva mua muistaa...Itse ajattelin käydä nappaamassa miehelle Reinot kun se niitä kovasti haluaa.

Ensimmäistä kertaa oon tehny joulua kotiinkin, jo ihan senkin takia että molempien perheet tulee aattona meille. Ärsyttää vaan kun kaikki jouluruoat tulee mummuloista, hyväähän he sillä tarkoittavat kun keskenään sopivat tuovansa ruuat mutta oishan se nyt ollut kiva päästä itsekin tekemään jotain jouluruokaa eikä vain perunamuussia ja lihapullia..

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 10.12.2014 klo 22:10  
+
0
Kiitos vinkistä tir! Toi näyttää tosi hyvältä.

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 10.12.2014 klo 22:24  
+
0
Jeeeee mulla on joulukuusi :love: Ihana tuoksu ja valo, ahhh. Voisin istua koko yön tuijottamassa tuota. Täytyy keittää glögit ja ottaa kaapista pari piparia tähän fiilistelyyn. Nyt voi joulu tulla tähän taloon :)
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: JOULUPULINA - Torstaina, 11.12.2014 klo 01:33  
+
0
Kaikki jouluostokset tehty tänään! Aah, stressi on poissa. :love:
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

  Siirry sivulle: 1 ... 24 25 26 ... 29
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28217
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6342
Viestejä yhteensä545742
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 08.05.2024 klo 14:30)