Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 24.08.2010 klo 13:44

Jyrsijä- ja kanipulinaa

Siirry sivulle: 1 ... 26 27 28 ... 31

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Tiistaina, 19.03.2013 klo 21:20  
+
0
Kääk tuo ylin kikkara agoutiläntti :love:
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Tiistaina, 19.03.2013 klo 22:25  
+
0
Voisin yhtyä tuohon että hiiret enemmänkin antavat kosketuksen tapahtua kuin nauttisivat siitä kun taas rotat tykkäävät oikeasti ihmisen seurasta. Meillä rotat juoksivat aina vapaana kun olin kotona ja vähän väliä oli joku keikkumassa olkapäällä ja kerjäämässä rapsutuksia. Tiesivät nimensä ja tulivat luokse kutsusta, ihan lempparia niiden mielestä oli se että minä rapsutin niitä mahasta ja ne taas nuolivat kättä ranteesta takaisin. Joskus rotta oli mukana sukuloimassa minun takkini alla ja sieltä se kuikuili aina välillä tai tuli istumaan olkapäälle ja otti vain rennosti.

Ihan hirmu ikävä rattuksia mutta mies ei anna niitä ottaa. :suru:
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Tiistaina, 19.03.2013 klo 23:28  
+
0
Mä kans kasvattelin noita punaisia mutta kikkuroita. Ne oli kyllä nättejä. :hymy:

Äsken oli poikasten tarkastus että onko kaikki kunnossa. Emo alkoi äkkiä roudata kakaroitaan uuteen piiloon kun kävin tonkimassa ipanat pesästä esille. Vielä ei ole silmät auenneet mutta ei mene enää kauan.

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 20.03.2013 klo 00:55  
+
0
Tuo Thapsuksen red... :love: Meikäläisen lemppariväri, redit ja red läntit (sekä fawnit, strawt ja muut "punaiset" muunnokset) olivat ihan suosikkeja kun itse hiiriä tehtailin. Laatu niissä meikäläisen lemmikki/käärmeenruokahiirulaisissa ei kylläkään päätä huimannut, mutta tykkäsin jokaisesta kasvattamastani rumiluksesta. :nauru:

Ja tuo Monnan hamsterimami, aaaawwww. :kumarrus: Ihania nuo pienet!

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 20.03.2013 klo 20:57  
+
0
Meillä puhuttiin miehen kans asia halki ja päätettiin, et likka saa jyrsijänsä.
Nyt sit onkin valinnan vaikeus, jotta mitä laatua se sitten tulis olemaan.

Vahvimmilla on tällä hetkellä kesyhiiri (tuoksahtaa vähemmän kun rotat?)

Rotta olisi kiva ja mun ehdoton ykkönen, mutta se haju epäilyttää. Eikä ole niin helposti siirrettävissä vaikkapa keskellä yötä saunalle, jos metelöivät..

Ja talvikko on yksi vaihtoehto. Se vaan on enempi hämäränaikaan aktiivinen kun kaksi edellämainittua.

Onneksi mitään kiirettä ei oo, et pitää nyt äkkiä löytää. Syksyyn ja koulun alkuun mennessä olis kuitenkin tarkoitus hommata.
Kaikissa näissä taisi olla, että jos ottaa uroksen, niin sit tulee vaan yksi ja naaraita saa sit olla vaikka parikin?
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 20.03.2013 klo 20:57)

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 20.03.2013 klo 21:24  
+
0
Mun mielestä kyllä hiiri haiskahtaa vähemmän kun rotat, mutta mieltymyksensä kullakin. Uros rotat ainakin kuseksii pitkin kaltereita :nauru: Meillä on aika läjä naarasrottia ja kyllähän ne haiskahtaa jonkun verran, ei tosin niinkään vahvalle kun urokset.

Hiiriurokset on erakoita, eli niitä tosiaan vaan yksi. Naaraat on laumassa eläviä, eli naaraita sit pitäis vähintään kaks olla. Rotat on laumaeläimiä sukupuolesta riippumatta, uroksiakin tulee hommata vähintään kaksi. Talvikot eivät tule toimeen, eli niitä aina yksi (tosi harvassa on ne, jotka tulee koko ikänsä toimeen keskenään).

Plop-plop, meille pitäis ihan näinä päivinä syntyä kahdelta hiireltä poikasia. Odotettavissa tricolor/splashediä ja jotain randomia muutakin saattanee tulla.
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 20.03.2013 klo 21:50  
+
0
Nii joo ja likka oli jostakin kuullut, et kannattaa mielummin ottaa robo ku talvikko. Talvikko kun pitää "pennuttaa" ainakin kertaalleen, tai muuten se elää vähemmän aikaa..

Eihän se nyt voi pitää paikkaansa?
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 20.03.2013 klo 21:56  
+
0
Höpöhöpö :nauru:

Mä sitäpaitsi sanoisin että ekaks hamsteriks ei roboa, koska ne on hamsterimaailman "saippuoita". Eiks syrkki olis kivempi, ne on isompia ja enemmän ns. seurallisempia ja "paremmin kädessä pysyviä? Jos siis hamsteriin päädytte :)

No ei, tietty jos talvikko on kiva ni sellanen sitten. Mäkin olen aikoinani yhden talvikon omistanut ja se oli ihan semikiva kyllä.
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 20.03.2013 klo 21:57)

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 20.03.2013 klo 23:01  
+
0
Mä oon syyrialaisen kannalla. Mulla ittellään oli joskus junnuna pitkäkarvainen (ruskea-valkonauhainen, onko mitään värinimeä?) hamsu, aivan ihana oli. Aina kun tulin kotiin, se tuli nuokumaan häkille ja jos luukun avasi, se kiipesi kättä pitkin olkapäälle hengaamaan. Istuin monesti koneella kun hamsteri nukkui olkapäällä, tai nakerti mun kirjan reunaa kun luin sängyllä. :hymy:

Annoin usein marjapuuroa, olin pistänyt sitä jäärasiaan ja pakastanut. Jummijammi kun sitä antoi sulaneena, se aina nökötti etukäpäliään myöten siellä kupissa, posket täynnä puuroa. :love: "Vessalaatikolle" se ei kyllä ikinä kerennyt oppimaan, aina kun yritin piilottaa sitä purujen alle nurkkaan, pisunurkka vaihtui yllättäen toiseen..

Oli aivan ihana lemmikki. Tämähän koki todella karun kohtalon, koira oli saanut sen yön aikana lipaston päällä olevasta häkistä ja purrut kuoliaaksi. :suru: Vanhemmat yritti silloin ehdottaa että ostettaisiin uusi, mutta en enää halunnut. Tuli niin paha mieli, muistan vielä kun se oli ainut yö kun en ollut sanonut sille hyviä öitä ja pusutellut. Ajattelin että "kyllä se on siinä vielä aamullakin". Eipä ollut.. Rest in piis silkinpehmoiselle viiksivallulleni!
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 20.03.2013 klo 23:01)

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Lauantaina, 23.03.2013 klo 13:09  
+
0
Syrkki tai talvikko :) Ite en oo koskaa kuullut että talvikot eläisi pidempää jos niitä pennuttaa :D Robot on aika vipeltäjiä, itse en edes koskaan käsitellyt omiani, enemmän katselulemmikkejä.

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Sunnuntaina, 24.03.2013 klo 15:21  
+
0
"kukkuu!"

Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Maanantaina, 25.03.2013 klo 12:45  
+
0
Tätä ketjua aina ohimennen lukiessani olen entisenä hermeliiniomistajana ruvennut haaveilemaan jälleen kaneista; poikkeuksena isoista (jätti) roduista... :eek: Isäntä ei välttämättä ilahtuisi jos rupeaisin sellaista seuraavaksi haikailemaan meidän pieneen kaksioon.. :nauru: Ehkä sitten joskus kun on neliöitä hippasen enemmän.. :roll:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Torstaina, 04.04.2013 klo 12:55  
+
0
Ensi maanantaina ipanat tulevat luovutukseen. :hymy: Tekisi mieli jättää yksi tyttö kotiin äitinsä seuraksi mutta katsotaan nyt. Tarkoituksena kun olisi että näiden ipanoiden vanhempien jälkeen ei tulisi enää jyrsijöitä. Äsken oli sukupuolten tarkistus ja muutama jäi epäselväksi. Uusi yritys viikonloppuna. Toiset oli niin tomeria kun saivat hetken kipitellä sängyllä.



Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Torstaina, 04.04.2013 klo 13:13  
+
0
No ei tälläisiä kuvia, kun meillä jo melkein päätettiin, että meille tulee sit hiiriä.. :paapatus:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Torstaina, 04.04.2013 klo 13:17  
+
0
^ Mukavempia nää talvikot on. :nauru: Näitä olisi vielä vapaana. :wink:

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Torstaina, 04.04.2013 klo 13:19  
+
0
Hys nyt! :nauru:
Onneks ollaan puhuttu, et vasta sit koulun alun aikaan tulis.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Perjantaina, 05.04.2013 klo 23:28  
+
0
Tämmönen näky meillä on aina kun avaa häkin luukut :nauru:


Ja meille on syntynyt myös hiirenpoikasia (ja mun tuurilla näköjään pelkkää blackia :ttou: ).
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Lauantaina, 06.04.2013 klo 15:57  
+
0
Mä niin edelleenkin haluaisin talvikon.. mutta onneks noi monnan kakarat on pk-seudun ulkopuolella niin on "hankala" lähteä autottomana hakemaan. Tekosyitä, tekosyitä.. en tahdo, en tahdo, en tahdo :ttou:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Lauantaina, 06.04.2013 klo 20:44  
+
0
Voi ei miten upeita otuksia thapsuksella! Ihania! :nauru:

Tämä nyt ei ehkä varsinaisesti tule oikeaan osastoon, mutta me ollaan tässä jo muutaman viikon ajan seurattu mummoni luona yhden rotan touhuja keittiön ikkunasta. Hänellä on siis lintulauta suoraan ikkunan alla, pensasaidan vieressä. Tietysti hän jo vuosikymmenien ajan on niitä lintuja ruokkinut, ja nyt sinne on ilmestynyt yksinäinen rotta. Tämä hippailee keskellä kirkasta päivää popsimassa talipalloja. Mahtaakohan olla toivoa että häviää kevään edetessä kun lumet sulaa penkoista, ja onkalot häviävät samalla... Ollut kyllä todella hauska seurata sitä ihan päivittäin valosaan aikaan :nauru:
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Lauantaina, 06.04.2013 klo 22:33  
+
0
^ meillä porukoiden olkkarin keinutuolista oli hyvä näkymä "stagelle" kun yksi hiiri aina iltasella kipitti tiiliverhousta ylösalas terassilla. Se tietenkin puuhaili jotain = pesuetta meidän vinttiin, joten se ralli loppu siihen (siitä kohtaa ainakin) kun isä laittoi verkon ränninsuulle tms. Aiemmin siellä rellestikin orava, sitä suuremmalla syyllä säppiin se paikka män. Mutta kyllä siellä riittää koloja mistä pääsee, niin ilmojen kylmennyttyä kuuluu välikatosta melkonen rapse.

Kerran yksi hiiro kipitti leivinuunin viertä alas ja mun huoneeseen (luin lehteä lattialla) ja kiipesi marsun häkin reunalle, siitä heinähäkkiin ja taas häkin reunalle. Puuhaili siinä metrin päässä, kunnes liikahdin ja tajusi pelästyä sekä juosta takas leivinuunin tiilipintaa ylös välikattoon.
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

  Siirry sivulle: 1 ... 26 27 28 ... 31
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28211
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545732
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 19:00)