Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 08.05.2010 klo 20:05

Käsityöläiset

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 50

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: KäSITYöLäISET - Lauantaina, 13.11.2010 klo 19:17  
+
0

MinttuMetsala kirjoitti:

Osaisikohan joku kertoa mistä löytyisi hyviä ohjeita koiran vaatteiden tekoon (kirjoja/lehtiä/nettisivustoja ym, mistä löytyisi ainakin suuntaa antavat mitat ja kaavat) ?
Olen aikoinani tehnyt koirilleni haalareita ja mantelleita, mm tämän: http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2858181.jpg
mutta olen hukannut ko malliin kaavakkeet ja mittataulukon ja nyt olisi etsinnässä jotain vastaavaa ja muitakin vaatteita. Siitä on vähän aikaa kun tullut vaatteita eläimille tehtyä, niin olisi hyvä näin ensialkuun saada taas suuntaa antavat mitat ja/ tai kaavakkeet avuksi. :)



Täältä voisi löytyä jotain!
shelam 4/10
Blogi

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KäSITYöLäISET - Lauantaina, 13.11.2010 klo 23:26  
+
0
JESH! Valmis. Eikä vähään aikaa enää uudestaan:





Saa vaan nähdä malttako tuota antaa edes oikealle omistajalleen.. :D

Puikkoina Addin 3,5:t ja KnitPron 4, molemmat 80cm kaapelilla (oli muuten liian lyhyt, jos itse tekee, niin kannattaa neuloa min. 100cm kaapelilla). Lankana CM:n tarjouskorista ostettu akryyli, Denver taisi olla nimeltään?
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 14.11.2010 klo 01:19  
+
0
^ Siis WAU :eek: Upea!
Millonhan mulla riittää kärsivällisyys saattaa isot huivit loppuun.. Kaks on siis puikoilla ja kumpiki just alkanu hidastuun uhkaavasti ja into kutomiseen siinä samalla :viheltel:

Mutta! Ette arvaa! Sain tän päivän projektini valmiiksi ja eka ite tehty mantteli valmis! Huomenna pitää sitten kuvailla kun saan kummarit laitettua paikalleen. Vaan olihan välillä kunnon itkupotkuraivarit lähellä kun koneen kanssa piti taistella. Mun oma kone on ihan hanurista ja kun se alko jumitteleen ja sotkeen lankoja, niin kävin mummalta hakeen sen vanhan koneen lainaan. No, enhän mää enää osannu sitä käyttää eli piti palata työskenteleen omalla koneella. Pakko kyllä vähän kehua, että työnjälki on aika siistiä, manttelin malli ei kyllä oo mitenkään onnistunu. Vois huomenna vähän suunnitella ensin kaavoja, kävis näppärämmin sitten kankaiden kanssa. Tän takin piti olla Pepille, mutta äsken näytti, että istuis Jasmille paremmin. Huomenna saavat vielä kumpiki testata sitä ja katotaan kummalle tää harjotuskappale päätyy.

Tigrun vinkistä kävin tänään yhdessä tietyssä kangaskaupassa ja sieltä tarttu mukaan kasa useempaa päälykangasta ja kahta ilosta fleeceä. Nyt kun vähän kattelin tarkemmin, niin noista saa tehtyä ehkä 5-7 manttelia, tätä kokoa siis...
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 14.11.2010 klo 17:29  
+
0
Tässäpä tämä mun askartelun lopputulos:




Kyllä tuota käyttää saattaa ja kuten kuvista näkyy, liikkuminen onnistuu normaaliin tapaan. Mutta tiedossa on kyllä, että mitä juttuja pitää seuraavaan takkiin muuttaa. Oon kuiteski tuohon ihan tyytyväinen. Ainoostaan pitänee jotai keksiä noille mahakappaleesta tuleville lipareille, tai ainaki ne pitää kääntää mahan alle jos ei muuta. Liikkuessa mahakappale pääsee valuun eteenpäin, mutta ei sekään nyt mitään maatakaatavaa ole.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 14.11.2010 klo 17:36  
+
0
^ Tää on ehkä vähän tyhmä kyssäri enkä tajua koirien vaatetuksesta muutenkaan mitään, mutta miksi teit walesille takin? Mietin vaan, kun omani tuntuu välillä läähättävän ulkona pakkasellakin ettei tulis mieleenkään enää lämmittää sitä lisää. Tietenkin koiratkin on persoonia ja varmaan toiset palelee enempi kuin toiset. Sen sijaan joku lahkeellinen haalari ois näppärä ihan sen vuoksi, ettei kantais karvoissaan ihan niin paljoa pskaa sisälle. Siinäkin vaan tuntuis, että koira läkähtyy. Toisaalta saattais häseltäminen vähentyä pihalla, jos koira pystyis paleltumatta olemaan myös paikoillaan :mietiskel: Olipas taas sekava mietintä..

Muoks. Piti kuitenkin vielä kommentoida, että hienon takin teit :hymy:
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 14.11.2010 klo 17:37)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 14.11.2010 klo 18:01  
+
0
^ Peppi taas hytisee aika helposti pakkasella kylmästä. Ja Peppi on alkanu peitsaamaan ja hierojan mukaan sillä ei pitäis jumeja olla, niin Tigru vinkkas, että jos kokeilis, että johtuuko siitä, että sitä paleltaa (ja palelun vuoksi vetää ittensä lysyyn ja tän jälkeen peitsaa). Mutta en mää takkia pikkupakkasilla pidä, tänään oli ulkona ihan vaan että sain kuvata :)

Lisäys. Pepin turkinlaatu on ihan erilainen entä Jasmilla, se on paljon silkkisempi. Jasmilla taas on samanlainen turkinlaatu ku Epulla oli ja Eppu tarkeni hyvin, ainoastaan tassut sillä paleli. Samoin Jasmi nostelee tassuja helposti kun seisoo lumessa pitkään. Epulla oliki tossut pahimmille pakkasille.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 14.11.2010 klo 18:03)

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 14.11.2010 klo 18:44  
+
0
^ Kiitos lisäinfosta! Mun walesi myös peitsaa välillä, mutta olen kuvitellu sen vain johtuvan siitä, että se joutuu hidastamaan vauhtiaan narun päässä, jotta ei vetäisi. Pitäisköhän itsekin kokeilla sille takkia :mietiskel: Sillä on kyllä jo sadetakki (kaverilta saatu), mutta sitäkin tulee harvemmin käytettyä.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 14.11.2010 klo 19:19  
+
0
^ Näin siis ite käsitin, mutta saa tietävämmät korjata, jos oli väärin selitetty :nauru: Itekki ensin epäilin, että peitsaus saattais johtua mun vauhdista, mutta oon kokeillu, että se on ihan sama mitä vauhtia minä kävelen, niin ei sillä oo vaikutusta. Niin aattelin, että tämä on halpa tapa kokeilla oisko apua. Mutta kyllä sitten yli -10 astetta kun on, niin pitemmät lenkit Peppi loimen kanssa ulkoilee.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 16.11.2010 klo 20:19  
+
0
Sori surkea kännykkäkameran kuvanlaatu.. Mutta tässä kuitenkin tän hetken töitä:

Villasukat itselle, jotka tein viikonloppuna. On olleet jo tosi kovasti käytössä. Harmi ettei herkullinen väri pääse tässä oikeuksiinsa.


Ja tässä kaksvuotiaalle joulunpunainen kauluri (vähän innostuin ja väänsin yhdessä päivässä - ranne EI tykkää):


Samaa väriä ois tuloillaan myös villasukat pikkuneidille (mutta tuleekohan näistä ihan liian pienet, pöh):


Ihanaa kun jaksaa taas vähän neuloa. Onkin ollut pitkä tauko, kun ei vaan kiinnostanut. Ja tuntuu ettei kukaan arvosta mun vähän vinoja, liian pieniä/isoja, oudon muotoisia töitä. Aina sanotaan että "ai, kiitos.. kuuluuks tän peukalon olla tällänen?"...

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 21.11.2010 klo 17:53  
+
0
Mä tässä yritän vähän elvyttää käsityöharrastustani. En edes muista milloin viimeksi olisin saanut jotain tekelettä valmiiksi, paitsi nyt. Tein sähikäiselle loimen - saa nähdä tuleeko tuota ikinä käytettyä. Mun oli vaan pakko tehdä se, kun sain idean.

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 21.11.2010 klo 19:25  
+
0
^Vau, cool!:peukku:

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 21.11.2010 klo 19:47  
+
0
^ Unohtui tosin kirjoittaa aiemmassa viestissä, että en tosiaankaan ole neulonut tuota itse. Kyseessä oli vanha neuleliivi, jonka löysin kirpparilta. Siitä sitten leikkelin ja ompelin tuollaisen. Siis kyseessä huomattavan simppeli käsityö. :nauru:

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 21.11.2010 klo 20:12  
+
0
^Ajattelinkin ensin että ompa vaan taitavan tasaista jälkeä neulottu käsin, mutta kuvio on "koneellisen" (?:nolo:) näköinen, niin oletinkin sen olevan valmis juttu.
Komia se on juuri teemaltaan ja väreiltään:cool:

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 25.11.2010 klo 18:07  
+
0
Tää vois mennä tonne purkautumisosastoonkin, mutta kirjotan kumminkin tänne. Olen kohta kaks päivää koittanu tehdä tolle koiralle haalaria, kun uhkaa nää pakkaset vaan kiristyä koko ajan. Ohjetta ei ole, ja sen takia olen itse jonkin kuvan perusteella koittanu piirtää kaavoja. Mittasin koiralta rinnanympäryksen ja sen mukaan piirsin. Leikkasin kaavat ja sitte lakanakankaasta kokeiluversion. Sovitin Sakikselle lakanakangasversiota, niin se oli 5 senttiä liian pieni. :mietiskel: Lakanakangas loppu, niin seuraavat leikkasin suoraan tuosta tulevan haalarin päällikankaasta. Lisään reilut viis senttiä tarvittaviin kohtiin, ompelen ja sovitan. Ja edelleen tuntuu puuttuvan ne samat sentit. :ttou: Sakis varmaan kasvaa tässä välissä aina. Ei ole kivaa koko ajan vaan purkaa ja leikata uudestaan.
Onko kukaan muu ommellu haalaria? Miten on onnistunut?
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KäSITYöLäISET - Perjantaina, 26.11.2010 klo 16:37  
+
0
^ En oo ommellu, mutta suunnitellu kyllä.. En kyllä tiiä uskallanko rohjeta moiseen hömpötykseen :nauru:

Sain eilen valmiiksi Jasmin manttelin, se on ihan jees. Vielä saan vähän reisikappaleita leventää että takamus menis kunnolla piiloon. Sain tänään vähän nahkaaki (pinkkiä!) ja siitä alan kohta väkertään pantaa. Osaako kukaan muuten sanoa, mistä sais tilattua kivoja nauhoja mitä vois laittaa pantaan? Kaipaisin siis 3-5cm leveitä, kaikki mitä löydän on 1-2cm.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 30.11.2010 klo 20:50  
+
0
suunnitelmissa siintää huopikkaat :love:
Ajattelin tehdä "minkä vaan kokoiset" koska muuten petyn, kun niistä tulee kuitenkin liian pienet omaan jalkaan. Huovutus ei ole koskaan ollu mun mielestä kovin tarkkaa puuhaa, vaan tuotteesta tulee sellanen kuin tulee..
Huopikkaat olis vaan niin ihanat. Ja pohjiin tietty nahka/muovipohjalliset, jotta kestävät enemmänkin käyttöä.

Ajattelin ensin neuloa, sitten huovuttaa. Vähemmällä pääsis kun huovuttais suoraan villasta, mutta se on sen verran tuntematon alue mulle, että mahdollisten mokien määrä kasvaa lukeattomiin :nauru: Siispä tuplatyö ja ensin neulon.

alphabetty

alphabetty
Viestimäärä: 441

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 30.11.2010 klo 21:07  
+
0

Mondial kirjoitti:

suunnitelmissa siintää huopikkaat :love:
Ajattelin tehdä "minkä vaan kokoiset" koska muuten petyn, kun niistä tulee kuitenkin liian pienet omaan jalkaan. Huovutus ei ole koskaan ollu mun mielestä kovin tarkkaa puuhaa, vaan tuotteesta tulee sellanen kuin tulee..
Huopikkaat olis vaan niin ihanat. Ja pohjiin tietty nahka/muovipohjalliset, jotta kestävät enemmänkin käyttöä.

Ajattelin ensin neuloa, sitten huovuttaa. Vähemmällä pääsis kun huovuttais suoraan villasta, mutta se on sen verran tuntematon alue mulle, että mahdollisten mokien määrä kasvaa lukeattomiin :nauru: Siispä tuplatyö ja ensin neulon.



Huopikkaat:love:
Ite tuli tehtyy tämmöset mutta niistä tuli auttamattoman liian pienet. Pitäs vaa jaksaa tehä uudet. Noi oli muute älyhelpot ja nopsat tehä.
Menossa mukana lancashire heeleri Koda. Muistoissa cavalier kingcharlesinspanieli Simba<3
http://nnunmaailma.blogspot.com/
Mikään ei ole niin hienoa kuin suuri seikkailu, paitsi kotiinpaluu.

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 30.11.2010 klo 21:58  
+
0

Nika kirjoitti:

Tää vois mennä tonne purkautumisosastoonkin, mutta kirjotan kumminkin tänne. Olen kohta kaks päivää koittanu tehdä tolle koiralle haalaria, kun uhkaa nää pakkaset vaan kiristyä koko ajan. Ohjetta ei ole, ja sen takia olen itse jonkin kuvan perusteella koittanu piirtää kaavoja. Mittasin koiralta rinnanympäryksen ja sen mukaan piirsin. Leikkasin kaavat ja sitte lakanakankaasta kokeiluversion. Sovitin Sakikselle lakanakangasversiota, niin se oli 5 senttiä liian pieni. :mietiskel: Lakanakangas loppu, niin seuraavat leikkasin suoraan tuosta tulevan haalarin päällikankaasta. Lisään reilut viis senttiä tarvittaviin kohtiin, ompelen ja sovitan. Ja edelleen tuntuu puuttuvan ne samat sentit. :ttou: Sakis varmaan kasvaa tässä välissä aina. Ei ole kivaa koko ajan vaan purkaa ja leikata uudestaan.
Onko kukaan muu ommellu haalaria? Miten on onnistunut?



Itellä on kans hirveä taistelu tän kans :DD sain onneksi viimeviikolla manttelin tehtyä oikeisiin mittoihin, ja siitä olen sitten lähtenyt säätämään tota talvihaalaria. Manttelin muodossa nyt, vetoketju ommeltuna selkään. Lahkeet ja kaulus vielä puuttuu.

Itse tein tosiaan sen kokeiluversion kans lakanakankaasta. Heitin lakanan koiran päälle ja piirsin tussilla lakanaan summittaiset mitat ja ompelin, kokeilin, muokkasin ja sitten tein sen fleecestä. Sit fleecen leikkasin palasiksi ja piirsin viralliselle haalarikankaalle lisäten 5cm jokaiseen kohtaan saumavaraa. Ja kyllä tuosta jonkinlainen vissiin tulee :D Hirveä taistelu vaan niiden lahkeiden kanssa tällä hetkellä, ajattelin jättää etujalat viimeisiksi, kun ne ne vasta vaikeat onkin :nauru:
Ja sitten kun halusin tehdä sen vielä välttämättä vanutäytteellä, on ollut vähän räpeltämistä sen kanssa... Fleece olis PALJON helpompaa. Tai ainakin kuvittelisin niin! :DDD

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 30.11.2010 klo 22:52  
+
0
Tein pannan ja olen hyvin ylpeä tästä, se on ihana jämäkkä, mutta pehmeä!



Ja vielä mallin päällä


Minä tilasin just tämmösen Ossin ompelukirja. Tämä siis niille, jotka miettiny kaavojen saamista.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: KäSITYöLäISET - Keskiviikkona, 01.12.2010 klo 18:56  
+
0
Karvakamu Ompas hieno panta :peukku:
Tänään tuli haalari vihdoin valmiiksi. :jjei: Lopputulos on muuten ihan hyvä, mutta etulahkeet on pikkasen liian tiukat ja lähtevät liian alhaalta. Mutta ei voi mitään, tällä mennään. Oma mielenterveys ei riitä alkaa tekemään uutta tai korjaamaan tota. Kyllä siinä liikkumaan onneksi pystyy ja muuten istuu hyvin. Heijastinnauhaa pitäisi vielä ommella/liimata, mutta se ei onneksi ole iso homma.
Kuva


Nyt pitäisi sitten alottaa joululahjojen väkertely. Meinaan antaa melkein kaikille lahjansaajille jotain itsetehtyä, pieni projekti siis edessä. Isä saa kauratyynyn, äiti huopatossut, pikkuveli kylpytakin, siskonpoika neulehaalarin jne. Hyvin vielä ehtii :viheltel:
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

  Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28243
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545792
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 09:00)