Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 08.05.2010 klo 20:05

Käsityöläiset

Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 50

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 02.12.2010 klo 11:16  
+
0
Karvakamu, Vau, hienon pannat olet tehnyt! Mistä hankit tuota heijastin nylon nauhaa (jos siis sellaista se on?) ? :hymy:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 02.12.2010 klo 23:49  
+
0
^ Tilailen tarvikkeita Antassusta. Tuossa on noiden heijastinnauhojen ja porojen takana vielä 5cm leveetä nylonnauhaa, se on ostettu paikallisesta käsityöliikkeestä.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 12.12.2010 klo 22:59  
+
0
Täällä on tällä hetkellä tulossa kylpytakki veljelle joululahjaksi. Mulla on hieno idea päässä ja toteutuskin näyttää tähän mennessä oikealta. Mutta miksei kukaan kertonu mulle, että frotee on ihan hirveä materiaali? :ylpea: Leikkaamisesta neulaamiseen ja ompeluun kaikki on vaikeaa ja koko kämppä on täynnä tollasta mustaa töhnää, vaikka olen imuroinut koko kämpän tänään jo kahdesti :eek:
Onneksi vauvan neulehaalari onnistui hyvin. Äidille virkkasin nopsaan Novitan huopasesta tossut, pitäs vaan toistamiseen huovuttaa ne, kun jäivät turhan suuriksi ensimmäisen kerran jälkeen.
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 14.12.2010 klo 14:49  
+
0
Onko kenelläkään vinkata mistä löytyisi tämän tai tämän kaltaisia pitsivirkkuu ohjeita suomeksi? (Tai jos joku innostuu kääntämään koko ohjeen :wink:)
Yksinkertaisesti ei omat aivosolut riitä noihin englanninkielisiin ohjeisiin.

Opettein sunnuntaina pitsikudontaa, oli loppujen lopuksi paljon helpompaa mitä ajattelin. Ensimmäinen sukka melkein valmis, sitten sille vielä harjoituksena pari ja sitten haastavampien ohjeiden pariin! Nämä olisivat kovin kauniit, eikä kaavakaan ole kovin vaikean näköinen.

Miksi iBox ei ole päivittänyt käsityöblogiaan? :heristel::nauru:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu tiistaina, 14.12.2010 klo 14:49)

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 14.12.2010 klo 19:56  
+
0
^ Miljoona rautaa tulessa vaikka juttuideoita oliskin, tuntuu, että bloggaaminen jää hävettävän vähälle.. :neutral: Huomenna olis vakaa aikomus viimenään päivittää yhet joululahjat. :peukku:

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 14.12.2010 klo 22:25  
+
0
^^Tässä olisi muutama mitä pikaisesti suomeksi löysin...

Ja jos hirmusti tahdot, niin voin toki kääntää nuo ohjeetkin..
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Vilkko

Vilkko
Viestimäärä: 302

VS: KäSITYöLäISET - Keskiviikkona, 15.12.2010 klo 00:12  
+
0
Pakkaset tuli ja koiran tassuja palelee. Tossut tarvitaan ja mielisin tehdä sellaiset itse. Onko joku joskus tehnyt koiralle töppösiä? Ajattelin, että jos vaikka virkkaisi jostain huopuvasta langasta töppöset ja huovuttaisi pesukoneessa. Joko niistä tulee tosi hienot tai sitten ihan naurettavat... :shifty: Onkohan tämä ihan kuolleena syntynyt idea?
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Parsonrussellinterroristi Etta 07/10

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: KäSITYöLäISET - Keskiviikkona, 15.12.2010 klo 00:31  
+
0
Voi tulla melkoisen jäykät tossut jos tuolla tavalla meinaat tehdä. Mulla on Novita huopanen -langasta kudotut ja huovutetut lapaset, ja ne on ainakin tosi jäykät ja paksut.
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

Vilkko

Vilkko
Viestimäärä: 302

VS: KäSITYöLäISET - Keskiviikkona, 15.12.2010 klo 00:52  
+
0
^Nyt kun mainitsit, niin minullahan on itsellänikin juuri samasta langasta tehdyt vanttuut ja totta; kovat ja paksut ovat. :nolo: Mutta ehkä joku maltillisemmin huopuva lanka toimisi? Toisaalta: ehkä menen suosiolla eläinkauppaan ja ostan tossut Etalle, niin ei tarvitse koko talvea värjötellä... Tällainen turaaminen voi hyvin johtaa siihen, että joskus toukokuussa olen saanut valmiiksi kolme ja puoli kappaletta jotain ihmeellisiä mötiköitä, joita ei ulkopuolinen tossuiksi tunnista. :viheltel:
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Parsonrussellinterroristi Etta 07/10

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KäSITYöLäISET - Keskiviikkona, 15.12.2010 klo 07:26  
+
0
^Pirtin kehräämön hahtuvan pitäisi huopua pehmummin kuin novitan, ei ole lankana yhtä paksua.. En ole kylläkään itse mitään siitä tehnyt, mutta tuommoista on neuloskelevat pikkutirpat piipittäneet.. :D
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: KäSITYöLäISET - Keskiviikkona, 15.12.2010 klo 09:05  
+
0

Tonteria kirjoitti:

^^Tässä olisi muutama mitä pikaisesti suomeksi löysin...

Ja jos hirmusti tahdot, niin voin toki kääntää nuo ohjeetkin..



Kiitos linkeistä, mutta kumpikaan ei oikein vastannut sitä mitä haen. Tuo neulottu liina on kyllä kokeilemisen arvoinen, mutta nyt haen mielummin kokonaan virkattua liinaa :hymy:
Itse yritin hakea ohjeita, mutta en löytänyt mitään.

Keittiöön voisin virkata jonkun pitsi salusiinin, mutta sellaisiinkaan en löydä netistä mitään ohjeita. Kai sitä täytyy lampsia kirjastoon selailemaan, joskos sieltä löytyisi ohje kirjoja.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 15.12.2010 klo 09:08)

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: KäSITYöLäISET - Keskiviikkona, 15.12.2010 klo 18:20  
+
0
Yleisön suoranaisesta vaatimuksesta; blogi päivitetty! :poppari:

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KäSITYöLäISET - Keskiviikkona, 15.12.2010 klo 18:40  
+
0
Se on valmis! Mun ensimmäinen iso työ = Fifi-huivi on valmis!!!! :jjei: Uskomatonta mutta totta, mun kärsivällisyys kesti tehä tuommosen. Ja vielä ihan ajallaan! Lauantaina pitäis nimittäin luovuttaa saajalle. Eli tänään illalla ajattelin kyhätä tuon venymään olkkarin matolle yön ajaksi, saa nähä miten nuppineulat riittää :mietiskel: Onko pikkusen ehkä voittajafiilis! :peukku:
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 16.12.2010 klo 15:38  
+
0
Karvakamu, kansa vaatii kuvia!! :paapatus:

Täällä taas valmistui yksi uusi Revontuli, ja sen sai äsken pingotukseen. Nyt pitäisi vielä malttaa odottaa kuivamista, että sen saisi irrotettua, ja annettua vielä muutaman höyrypöläyksen, että tuo alareuna jäisi sitten suoraksi..

Mutta joo, kuva ennen:


..ja jälkeen pingottelun:


Seuraavaksi alkaakin raivoisa joululahjaneulominen, miepuoliset sukulaiset tulee saamaan komiat villasukat, ja naispuoleisilla on tiedossa mohairhuivit.. :love:
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 16.12.2010 klo 22:18  
+
0
^ No ja tottahan toki! Heti kunhan lauantaina saajan päällä otan kuvia. Nyt kerkesin jo paketoida kun en valosalla ajalla ehtiny kuvata.

Minä koitan nopsaan tehä nyt yhden parin säärystimiä (omasta päästä, saapa nähä mitä siitäki tulee..) sekä yhden lacy baktuksen. Jälkimmäinen ois pitäny päästä alottaan tänään, jos ois saanu maanantaiksi valmiiksi, mutta mitäpä vielä, olin unohtanu langat porukoille :ttou: Alotin siis säärystimiä.

Hei oisko täältä antaa vinkkejä, kun Peppi sai pari päivää sitten mittatilausmanttelin. Ja se pyörii päällä. Ite oon tehny diagnoosin, että siinä on liian pitkä selkäosa ja kun se valuu taaksepäin, niin häntä kun huiskaa taukoomatta, niin se sitten pyörittää sitä päällä. Tai oikeestaan se aina valuu vasenta kylkeä alaspäin. Mitä tuolle vois tehä? Mistä kohin uskallan lähtä selkäosaa lyhenteleen, ite en keksi ku kauluksen? Mutta harmittaa ihan älyttömästi lähtä pilkkoon upouutta takkia.. Ensiapuna kokeilen kiristää takajalkojen kummareita, ne on tosi löysät ja todella alhaalla. Katkasen ne ja lyhennän + nostan lähemmäs häntää. Sitten aattelin, että jos laittais jotku nauhat kylkikappaleisiin, tai mitkä tulee mahan alle ja rusetilla ne sais pysyyn ehkä paikollaan vähän paremmin? Nyt siis kun se takki keikkuu niin kovasti, niin ne sivut nousee ja ryttääntyy. Tai tuleeko jollekki jotai parempaa mieleen, kuulisin mielelläni!

Äh. Piti tietty hehkuttaa Tonterian huivia! Kaunis. Tahtoisin kokeilla tuota mallia kans, mutta en käsitä yhtään miten se alku lähtee. Mut ei vielä oo aikaa sitä tehäkkään, pitää myöhemmin palata asiaan :)
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä
(Viestiä on muokattu torstaina, 16.12.2010 klo 22:19)

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 16.12.2010 klo 22:49  
+
0
^ Saisitko tehtyä siihen takkiin häntähalkion? Meillä se auttoi yhteen mantteliin joka meni koko ajan vinoon. :)
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 16.12.2010 klo 23:20  
+
0

Tonteria kirjoitti:

Seuraavaksi alkaakin raivoisa joululahjaneulominen, miepuoliset sukulaiset tulee saamaan komiat villasukat, ja naispuoleisilla on tiedossa mohairhuivit.. :love:



No tosi raivoisaa saa ollakin ku jouluun on enää viikko! :nauru: :peukku:

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KäSITYöLäISET - Lauantaina, 18.12.2010 klo 00:08  
+
0

Nika kirjoitti:

Karvakamu Ompas hieno panta :peukku:
Tänään tuli haalari vihdoin valmiiksi. :jjei: Lopputulos on muuten ihan hyvä, mutta etulahkeet on pikkasen liian tiukat ja lähtevät liian alhaalta. Mutta ei voi mitään, tällä mennään. Oma mielenterveys ei riitä alkaa tekemään uutta tai korjaamaan tota. Kyllä siinä liikkumaan onneksi pystyy ja muuten istuu hyvin. Heijastinnauhaa pitäisi vielä ommella/liimata, mutta se ei onneksi ole iso homma.
Kuva


Nyt pitäisi sitten alottaa joululahjojen väkertely. Meinaan antaa melkein kaikille lahjansaajille jotain itsetehtyä, pieni projekti siis edessä. Isä saa kauratyynyn, äiti huopatossut, pikkuveli kylpytakin, siskonpoika neulehaalarin jne. Hyvin vielä ehtii :viheltel:



Mistä kankaasta tuo on tehty ja oliko sulla tuolle joku kaava vai teitkö vaan koittamalla? Onko kangas jäykkää ja kestääkö tuulta ja vettä miten?

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KäSITYöLäISET - Lauantaina, 18.12.2010 klo 00:19  
+
0
Kinoko, tuotakin oon miettiny. Ei vaan raskis alkaa leikkeleen uutta takkia kun ei mun jälki oo kuiteskaan niin nättiä että sais huomaamattomaksi...
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KäSITYöLäISET - Lauantaina, 18.12.2010 klo 08:19  
+
0

iBox kirjoitti:


No tosi raivoisaa saa ollakin ku jouluun on enää viikko! :nauru: :peukku:



Tervetuloa sarjaamme: Puikot iskevät kipinää, osa 382. :peukku: :jjei:
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia


  Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28211
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6340
Viestejä yhteensä545731
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265870
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 15:45)