Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 08.05.2010 klo 20:05

Käsityöläiset

Siirry sivulle: 1 ... 16 17 18 ... 50

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: KäSITYöLäISET - Perjantaina, 14.01.2011 klo 11:07  
+
0
Kiitokset tsempeistä! :)
Nyt Jönssi lenkille ja sitte silmukan kimppuun, tuun hehkuttamaan et onnistuko vai ei. :nauru:

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KäSITYöLäISET - Perjantaina, 14.01.2011 klo 11:13  
+
0
^ Tsemppiä väkerrykseen!

Mulla on nyt tänä vuonna ihan unohtunu neulomiset, vaan ehkä tässä kerkiää vielä :wink: Uutena vuotena alotin pipoa kaverin poikaystävälle ja sen hujautin hetkessä kavennuksiin asti. Mut siihen se on nyt unohtunu, ekanakaan en etes tiiä missä koko työ muuton jäljiltä on, ja lisäksi vähän oon vitkutellu ku edellinen tolla mallillta tehty pipo meni myttyyn kavennusten kohalla (oikein tein, mutta tyhmä ohje mun mielestä), niin en taho et tuoki menee pilalle. Haluaisin alkaa tekeen itelle kaulahuivia, mutta pitäis ensin saaha entiset tekeleet pois alta. Lisäksi tahtoisin tehä ihan vaan villasukkia! Pitkästä aikaa :)
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: KäSITYöLäISET - Perjantaina, 14.01.2011 klo 18:42  
+
0
Noniin, kaikki silmukat taas puikoilla. Homma olikin vähän kinkkisempi kuin tässä ehkä saattaa kuulostaa ja pieni virhe tulee jäämään tuon takia mutta ei haittaa. Onneks on tuolla alahelmassa, ei mua kukaan niin alhaalta kattele. :nauru:

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KäSITYöLäISET - Perjantaina, 14.01.2011 klo 18:44  
+
0
Mää ostin pyöröpuikot ja ihananihananihananpehmosta Novitan Softy-lankaa :shhh: Jos vaikka pipoa tai tuubikaulurin vääntäis, puikot (puikko?) on vielä paketissa niin en oo päässy mallailemaan :hymy:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KäSITYöLäISET - Lauantaina, 15.01.2011 klo 12:08  
+
0
Minä viimeistelin eilen kaverin poikaystävän pipon ja siitä tuli hyvä. Paitsi että epäilen, että se on liian iso kyseiselle henkilölle. No, lähetän sen kuiteski ja lykkään lapun mukaan että jos on iso ni tarjoaa jollekki toiselle.

Sain tältä samaiselta kaverin poikaystävältä jättikerän punaista seiska veikkaa. Alotin sitten eilen tekeen siitä hälle Jussi-villasukkia. Ekat sukat ikinä, jotka teen ohjeen mukaan :D Paitsi ajattelin niitäki vähän tuunata... :viheltel: Punasen kaverina on siis musta. Tuota lankaa on niin paljon, että taidan tehä tiimisukat myös tuolle kaverille, värit laittaisin toisinpäin vaan. No, kunhan nyt ensin yhet teen. Ja huomasin samalla, kuinka surkiat puikot mulla onkaan, joten tänään pakko käydä ostaan uudet. Omasta mielestäni ostin kyllä vasta, mutta en mistään löydä. Jos ostin, niin onpahan hukkaamisvaraa :nauru:

Ostin alesta myös todella haalean vaaleanpunaista ja valkoista lankaa, ajattelin niistä väkertää tulevalle kummitytölle jotain ja yhdelle kaverin vauvalle.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: KäSITYöLäISET - Lauantaina, 15.01.2011 klo 13:56  
+
0
Mistä langasta pipo on tehty? Kevyt pesu vois kutistaa.. :)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KäSITYöLäISET - Lauantaina, 15.01.2011 klo 17:23  
+
0
^ Pipo on Dropsin Extra Fine Merinoa, 100% merino villaa.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KäSITYöLäISET - Lauantaina, 15.01.2011 klo 21:18  
+
0
Dodiin, omat aikuisten villasukat on valmiit ja komeat tuli.

Seuraava projekti on vauvalle tumput, jolle tein villasukatkin. Siinä ei varmaan kauaa mene.
Muuutta: parin kk:n päästä on kamujen vauvan ristiäiset (samalla heidän häät, ah ihanaa) ja haluaisin väkertää ristiäislahjaksi esim. jonkun mekon.
Onko vinkkiä ja linkkiä?
Googletin ja löytyhän niitä vaikka minkälaisia, mutta osa oli "vanhan aikaisen" näköisiä, osa muuten rumia (voiko noin sanoa:nolo:) ja osa liian vaikeita.
Jos ei mekkoa, niin mitä muuta kivaa vois n.3kkn ikäiselle vauvalle tehdä? Eletään tosiaan maaliskuuta kun ristiäiset on, mutta kai sillon vielä lämmintä tarvii..:mietiskel:

alphabetty

alphabetty
Viestimäärä: 441

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 16.01.2011 klo 06:41  
+
0
^Miten olis joku peitto mitä vois pitää esim. rattaissa.
Oon myös nähnyt tosi kivoja neulottuja mobileita. Tai siis niihin on ne hahmot neulottu. Vauvat tarvii usein myös pipoja, villasukkia yms. useammat. Nii ja sellanen neulottu koko puku on myös aika pop! Voihan sitä myös tehä jonku pehmolelun.

täältä löytyy vaik mitä ohjeita.

Mä teen pitkästä aikaa villasukkia. Ja oon jopa vähän innoissani niistä. Kun tekee 2 sukkaa samaan aikaan, ni jotenki se vaan ei tunnu niin työläältä. En ehi kyllästyy niin paljon, ku voin aina vaihella niitä.
Mitenkäs muut, teettekö te yleensä yhden jutun valmiiks ja sit alotatte uuden? Vai onks teillä monta projektia meneillään samaan aikaan?
Ite teen aina vähintään 2 työtä samaa aikaan. Kyllästyn niin helposti siihen tekemiseen, että pitää olla jotain vaihtelua. Tällä hetkellä teen villasukkia, kaitaliinaa ja sellasta virkattua ikuisuus huivia.
Menossa mukana lancashire heeleri Koda. Muistoissa cavalier kingcharlesinspanieli Simba<3
http://nnunmaailma.blogspot.com/
Mikään ei ole niin hienoa kuin suuri seikkailu, paitsi kotiinpaluu.

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 16.01.2011 klo 09:24  
+
0
Aina pitää olla;
- yks ikuisuusprojekti (= isoäidin neliöillä virkattu peitto)
- yks isompi projekti (= palmikko villapaita)
- yks pienempi ja helppo neulomus (= kirjoneulepipo)

:paapatus:

Tämmöset siis mulla nyt työn alla.

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 17.01.2011 klo 08:46  
+
0

alphabetty kirjoitti:

^Miten olis joku peitto mitä vois pitää esim. rattaissa.
Oon myös nähnyt tosi kivoja neulottuja mobileita. Tai siis niihin on ne hahmot neulottu. Vauvat tarvii usein myös pipoja, villasukkia yms. useammat. Nii ja sellanen neulottu koko puku on myös aika pop! Voihan sitä myös tehä jonku pehmolelun.

täältä löytyy vaik mitä ohjeita.


Kiitti vinkeistä:hymy:
En olekaan huomannut että novitan sivuilla on tuommonen haku hommeli, nyt tiedän. Täytyy perehtyä noihin kunnolla ja miettiä mihin mun taidot riittää:nauru:

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 17.01.2011 klo 20:50  
+
0
Kymysys sarjassamme "olen minä ennenki tehny villasukkia" (mutta nyt ekaa kertaa ohjeen mukaan): kun ohjeessa käsketään tehä 23 kerrosta kantapäähän, niin laskenko ne isot silmukat vai pienet? Siis kun on vahvikkeellinen(?) kantapää.

Lisäys:

creek kirjoitti:

Sitä ootellessa tekasin kavereiden vauvalle pikkaset villasukat:

(hö, piti tulla kuvaki, ei tullu) Mistäs näihin ohje, Kiitän :kumarrus: :nauru:
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä
(Viestiä on muokattu maanantaina, 17.01.2011 klo 21:11)

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 18.01.2011 klo 00:28  
+
0

Karvakamu kirjoitti:

Kymysys sarjassamme "olen minä ennenki tehny villasukkia" (mutta nyt ekaa kertaa ohjeen mukaan): kun ohjeessa käsketään tehä 23 kerrosta kantapäähän, niin laskenko ne isot silmukat vai pienet? Siis kun on vahvikkeellinen(?) kantapää

Pienet. Mä just tein villasukat ja mun piti tehdä 26 kerrosta kantapäähän ja ihan oikean näköiset tuli kun laskin 13 isoa silmukkaa (eli olisi ollut 26 pientä).

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 18.01.2011 klo 00:38  
+
0
^^ mä en koskaan laste jälkikäteen kerroksia kun se on niin ärsyttävän epätarkkaa :D Aina saan syynätä monta kertaa, että menikös nyt varmasti oikein. Mietin vaan aluksi että "okei, nurjat on aina parillinen kerros ja oikein on aina pariton kerros" ja sitte lasken vaan jommat kummat. Siis lasken vaikka että nyt oon tehnyt 10 kertaa oikeen kerroksen, eli oon neulonut 21 kierrosta.

Mutta toi ei sinänsä vastannut lainkaan sun kysymykseen.. eli joo, laske ne "pienet", eli normaalit silmukat.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 18.01.2011 klo 00:39)

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 18.01.2011 klo 08:18  
+
0

creek kirjoitti:

Sitä ootellessa tekasin kavereiden vauvalle pikkaset villasukat:

Karvakamu kirjoitti:

(hö, piti tulla kuvaki, ei tullu) Mistäs näihin ohje, Kiitän :kumarrus: :nauru:


Tässähän tämä, ole hyvä:nauru:

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 18.01.2011 klo 11:07  
+
0
^ Oih, kiitos! Malttamattomana alotin eilen jo yhdet pikkusukat, mutta taidan purkaa ja alottaa nämä.

Ja kiitti Maddylle ja Mondialille avusta kans, tänään pääsen sitten taas jatkamaan sukkia!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 18.01.2011 klo 20:30  
+
0
Paljastan typeryyteni :viheltel:
miten neulotaan (esim pipo) kaksinkertaisella langalla jos lanka on sama? :shifty:
Pitääkö samaa lankaa olla 2 kerää vai mitenkäs? Tää on aina ollu mulle arvotus. Toki olen itelleni tehny parikin pipoa kaksinkertasena mut sillon langat on ollu erilaiset.
Esim. täältä löytyy pipon ohje, jossa tätä tehdään. Oikeasta reunasta löytyy kuvakin ja siinä puikolle tulee 2 samanväristä lankaa ja puikolla on tavallaan 2 silmukkaa ihan vierekkäin.

Lifo

Lifo
Viestimäärä: 231

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 18.01.2011 klo 21:45  
+
0
iBox: Jos on yksvärinen lanka, niin ota kerän molemmista päistä, jollonn saat samalta kerältä samaan työhön lankaa. Aluks voi vähän mennä sotkuun lanka, mutta aika nopeesti oppii käänteleen työtä sopivasti tai katteleen sitä lankaa välillä ettei ehdi mennä sotkuun. Tai sit voi ottaa omat kerät molemmille langoille. Jos on siis pieni työ kyseessä niin ottaisin saman kerän molemmista päistä, jos isompi niin omat kerät.
Täytyy kävellä ennenkuin voi juosta - lentämisestä puhumattakaan.

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 24.01.2011 klo 11:44  
+
0
Tää opetteli eilen kehräämään. :jjei: Nyt saa vihdoin noi kesällä hankkimani villat kyytiä, johan siitä onki puoli vuotta ku niitä ostin.
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 24.01.2011 klo 11:57  
+
0
Taas aloitin yhden uuden työn :viheltel:
Kolmiohuivi lähti valmistumaan eilen, ja alkaa jo huivilta näyttämäänkin. Ohjetta lukien valmistuu ihan kivasti ja nopeasti.
Tässä välissä onkin valmistunut yksi pieni koiran neule, yksi kynsikäs ja yksi villasukka. Neuleliivi edennyt hieman ja toinen villasukka hieman. Harmi on että kutoa ehdin niin vähän, maksimillaan tunnin illassa, viikonloppuina tovin pidempään. Mutta aikarajoituksista johtuen tuntuu että kaikki etenevät niin hitaasti. Kovasti tekisi mieli opetella tekemään pyöröpuikoilla kaksi villasukkaa samaan aikaan, ei tulisi sitä ongelmaa että toinen valmistuu ja toiseen ei riitä enää into :nauru:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

  Siirry sivulle: 1 ... 16 17 18 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28243
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545792
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 09:15)