Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 08.05.2010 klo 20:05

Käsityöläiset

Siirry sivulle: 1 ... 15 16 17 ... 50

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 10.01.2011 klo 13:35  
+
0
Oho, tuli ihan vahingossa äsken ostettua 6 kerää lankaa. Oli pakko ottaa kun oli niin halpa alelaari löytö :shifty: Mustaa ja valkoista neulelankaa, mielessä pyörii jotain hieman suurempaa suunnitelmaa.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

naonaos

naonaos
Viestimäärä: 26

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 10.01.2011 klo 17:09  
+
0
[quote=Mondial]kiitos naonaos! Oonkin joskus miettinyt miten asioita saa huovutettua pesukoneessa ilman että joka kohta kiinnittyy joka kohtaan - ts. työstä tulee yks iso huopakasa.
Voiko pesukoneeseen oikeasti laittaa myös muovipussia?! Luin nyt netistä joitain noita konehuovutusohjeita, ja ihmiset on kääräisseet työn muovipussin ympäri ja sitten pyyhe vielä päälle. Tuntuu se muovi vähän hassulta. Mutta kai se on siksi ettei huovutu kiinni pyyhkeeseen..?
[quote]

Joo, kyllä se muovi siellä koneessa kestää. Se vaan ommellaan kiinni jollain puuvillalankalla työhön kiinni ja sitten viskataan koneeseen. Koneesta riippuu vissiin, että millä ohjelmalla, mutta kannattaa aloittaa jostain lyhyestä ohjelmasta 40 asteessa. Pari pyyhettä heitetään sekaan (irtonaisina), mutta en kyllä nyt millään muista miksi (joku pointti siinäkin oli).

Ja kuka siitä Teddystä kysyi, niin mä en mitään superhienoa tekis, kun se on niin pörrönen lanka ettei mitkään kuviot näy kuitenkaan hyvin. Mä oon joskus vuonna keppi ja kivi tehny virkkaamalla kolmiohuiveja Teddystä, nytkin on yksi täällä töissä lämmittämässä hartioita :). Että mää tekisin vaan jonkun perushuivin tai pipan. Tai miksei jotkut säärystimetkin toimis, tosin todennäkösesti lörpähtävät aika äkkiä.

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 10.01.2011 klo 18:45  
+
0
^ Mun mielestä ne pyyhkeet pitää laittaa mukaan sen takia, että ne lisää huopumista hankautuessaan sitä huovutettavaa kappaletta vasten.:hymy:

Mä sain äitin huivin valmiiksi ja "korjattua" yhden neulepaidan. Mulla loppui sitä tehdessä alkuperäinen lanka ja huppu piti tehdä sitten puoliksi eriväriseksi. Pari kertaa sitä ehdin jo käyttääkin, mutta se häiritsi vaan niin paljon, että purin sen puolikkaan hupun ja jätin puseroon vaan korkean kauluksen. Nyt on paljon parempi. :peukku:
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 10.01.2011 klo 19:04  
+
0
Huoh. Ostin keväällä ison kasan sellaista kivan väristä Puro Batik -lankaa (liila-valkoista). Piti tehdä niistä paita, jonka sitten teinkin. Mutta: se malli ei sopinut minulle yhtään, joten purin sen. Sitten kudoin niistä sellaisen kivan boleron, mutta sekin oli ihan tyhmä ja purin senkin. Tajusin, että se väri on ehkä vähän huono minulle paitaan (siitä tulee siis raitoja).

Nyt sitten mietin kovasti mitä sillä teen. Aloin jo kutomaan siitä sellaista kivaa keväthuivia, se ehkä toimii ja siihen kuluu lankaa ihan kivasti, mutta sitä jää silti vielä yli.. Ehkä joku hattu sen huivin kanssa? Olen jo miettinyt Larallekin siitä vaikka mitä, mutta ei siitä saa oikein mitään hyödyllistä koiralle. Ehkä joku pipo (olisi ollut tarpeen kovimpien pakkasten aikana..)?

Ärsyttää, kun se on niin kivaa lankaa. Miksei se voi vaan sopia minulle?! Inhoan neuleiden tekemisessä sitä, että sitä pääsee sovittamaan kunnolla vasta niin myöhäisessä vaiheessa ja siinä vaiheessa on kovin inhottava tajuta, ettei se vaan sovi..
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 10.01.2011 klo 21:05  
+
0
Tää kävi tänään ostamassa elämänsä ensimmäiset villapaita-langat! :jjei:
Wish me luck.. :nauru:

sea07

sea07
Viestimäärä: 31

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 11.01.2011 klo 11:38  
+
0
Jipii, nyt pitää vähän tuulettaa! Neuloin villasukat, ja vieläpä tuli ihan siistiä jälkeä. Viimeksi olen neulonut joskus yläasteella eli reilusti yli kymmenen vuotta sitten. Pakko olla itsestään vähän ylpeä, osasin sittenkin :jjei: Onneksi netistä löytyy neuleohjeita, ilman niitä ois jääny sukat neulomatta.

Nyt kun neulomisvimma sitten iski päälle niin aattelin seuraavaksi neuloa vauvan töppöset ystäväni vauvalle. Saa nähdä miten onnistun :shifty:

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 11.01.2011 klo 12:02  
+
0

iBox kirjoitti:

Tää kävi tänään ostamassa elämänsä ensimmäiset villapaita-langat! :jjei:
Wish me luck.. :nauru:



:peukku: Minkälaisen villapaidan ajattelit tehdä?

Täällä samansuuntaista projektia suunnitteilla. Veikkaan vain että on jo pitkälle kesä kun mun villapaita valmistuu, mutta jos nyt olisi sitten ensi talveksi :nauru:

Muoks. Mulla on syyhyttänyt kokopäivä marssia takaisin sinne alelaarille hakemaan lisää lankoja :shifty: Mies jo kotona marisi että meillä ei olekaan muuta kuin murkat täynnä lankalaatikoita... Muttakun kyllähän niistä aina jonainpäivänä tulee jotain tehtyä :enkeli:

Muoks 2. Oho, kävin sitten ostamassa 10 kerää neulelankaa :shifty: No muttakun ei maksanut kuin yhteensä 4,80e! Kaikki!
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.01.2011 klo 15:01)

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 11.01.2011 klo 15:11  
+
0

Suzuna kirjoitti:

[quote=iBox]Tää kävi tänään ostamassa elämänsä ensimmäiset villapaita-langat! :jjei:
Wish me luck.. :nauru:



:peukku: Minkälaisen villapaidan ajattelit tehdä?

Täällä samansuuntaista projektia suunnitteilla. Veikkaan vain että on jo pitkälle kesä kun mun villapaita valmistuu, mutta jos nyt olisi sitten ensi talveksi :nauru:[/quote]

Yks mamma anto töissä meille hoitajille luettavaks vanhan ET lehden ja siinä oli ihana palmikkovillapaidan ohje. Täytyy sitä vähän muokkailla mut oli jotenki niin selkeesti kirjotettu ohje, et on pakko kokeilla. :)
Ja kyllä, eiköhän se ole ens talvena vasta lämmittämässä. :nauru:

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 11.01.2011 klo 15:38  
+
0
Ajattelin vihdoin ostaa itselleni ompelukoneen. En vaan yhtään tiedä mikälinen kannattaisi hankkia. Alkuun saisi olla käytetty, ja paremman hankin sitten jos opin tekemäänkin sillä jotain :nauru:
Vinkkejä?

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 11.01.2011 klo 16:47  
+
0
Suzuna, mistä noin halvalla lankoja saa? Tahtoo iteki :shifty:
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 11.01.2011 klo 19:23  
+
0
Johan sitä on päivä menny kätevästi käsitöitä tehdessä. :nauru: Korjailin yhtä Tomon manttelia, joka oli pesussa rispaantunut. Käsin ommellessa ei ikinä pitäis käyttää noita onnettomia puuvillalankoja, ei näemmä kestä. Pellavalanka on pop, se kestää! Korjailin sit ompelukoneella ihan kunnolla.

Ja lautanauhaa oon kutonu varmaan kaksi metriä, vielä olis vähän ja sit tuo on valmis. Pääsee aloittaan uuden. :jjei:
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 11.01.2011 klo 22:31  
+
0

Tässä vertailuna, vasen pino alle 7 euroa 14 kerää, oikea pino 10 euroa kolme kerää:nauru:

Nika, nuo 50 sentin kerät bongasin cittarista poistomyynnistä :wink: Tuli siten rohmuttua niitä *köh* muutama:viheltel:


Keskeneräisiä ja valmiita päättelemättömiä töitä. Ja nyt lähti puikoille uusi pikkuinen työ :hymy: Ei sitä vain osaa tehdä yhtä kerrallaan.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

suskie

suskie
Viestimäärä: 412

VS: KäSITYöLäISET - Keskiviikkona, 12.01.2011 klo 09:48  
+
0
Pienimuotoinen kutomisvimma iskenyt :nauru: Ylä-asteella olin ihan surkea käsitöissä, mutta jouluna sitten innostuin ja nyt on valmistunut koiralle töppöset, itselle ja avolle pipot ja lapanen ilman vielä paria ja peukaloa. Tosiaan lapanen ei onnistunut niin kivasti kuin olin ajatellut, niin se jäi nyt tauolle, mutta eilen aloitin tämän tekemisen :viheltel: pittäähän sitä haastetta olla! Sitten kun tuo valmistuu, niin ajattelin opetella virkkaamaan :nauru:

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KäSITYöLäISET - Keskiviikkona, 12.01.2011 klo 10:27  
+
0
^Piti heti tutkia lisää tuolta sun linkittämältä sivulta noita koirien paitoja. Syksyllä aloin Lunalle tekemään paitaa, mut puhti loppu täysin kesken koska se paita oli suunniteltu niin eri malliselle koiralle ja huomattavasti pienemmälle. Noissakaan ohjeissa tuo rinnanympärys ei omalle hurtalle riitä (Näky olevan 52 cm ja Lunalla on 68 cm rintakehä.), mut vois melkein kokeilla jos sais ohjetta jotenki muokattua. Tahtoo villapaidan koirallensa :ylpea:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 12.01.2011 klo 10:28)

suskie

suskie
Viestimäärä: 412

VS: KäSITYöLäISET - Keskiviikkona, 12.01.2011 klo 13:49  
+
0
^ Joo kyllähän tuo on ihan vääränmallinen meän bulldogillekin, mutta sovellan vähän.. joustinneuleen teen 62 s ja ton sileän osuuden 120 s, kun siinä ohjeessa taas isoimmassa koossa on joustin 92 s ja sileä 108 s... saa nähä mitä tulee :viheltel: varmaan vähän tiukka, mutta kyllähän se venyy :nauru:

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 13.01.2011 klo 10:32  
+
0
Meillä on kaksi villapaitaa koiralla, molemmat just sopivia kun laittaa sisällä päälle mutta 10 minuuttia ulkona juosten niin molemmat venyy ihan liian isoiksi eli pieni tiukkuus ei varmasti oo haitaks!

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: KäSITYöLäISET - Perjantaina, 14.01.2011 klo 10:49  
+
0
PALMIKOSTA TIPPU SILMUKKA USEAMMAN KERROKSEN PÄÄHÄN! :pyssyt: :pyssyt: :pyssyt:
Ketuttaa suunnattomasti. En varmaan saa sitä oikein nostettua, vielä en oo ees uskaltanu yrittää (ja tää tapahtu eilen)..
Niisk, miks aina minä.. :ttou:

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KäSITYöLäISET - Perjantaina, 14.01.2011 klo 10:58  
+
0
^Virkkuukoukku ja vakaa käsi. Kyllä se onnistuu, usko pois! :peukku:
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: KäSITYöLäISET - Perjantaina, 14.01.2011 klo 10:59  
+
0
No kaivoin jo eilen koukun esille mut pelottaa silti. En kuitenkaan osaa. Masis.

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KäSITYöLäISET - Perjantaina, 14.01.2011 klo 11:03  
+
0
^Höpshöps. Ota vaikka alkuu vaan se pudonnut silmukka koukulle, ettei se tipu enempää. Sitten hengität ja kerit sen sieltä takaisin oikealle paikalleen, yksi kerrallaan.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia


  Siirry sivulle: 1 ... 15 16 17 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28211
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6340
Viestejä yhteensä545731
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265870
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 15:15)