Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 10.09.2011 klo 13:34

Kissat 2

Siirry sivulle: 1 ... 30 31 32 ... 35

Ultzi

Ultzi
Viestimäärä: 402

VS: KISSAT 2 - Sunnuntaina, 12.01.2014 klo 10:45  
+
0
Johannan oikean puoleisen pennun väritys on kaunis ja griffonin pojan kissan myös. :love:

Me hankittiin uusi hiekkalaatikko ja nyt ollaan odotettu, josko tuo hienohelma-kissa alkaisi käyttämään kyseistä laatikkoa, jotta saataisiin vanha ja kulunut laatikko pois. Ei voi tajuta, miten joku voi olla noin nirppanokka, mitä tuo on. :hymy:

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: KISSAT 2 - Perjantaina, 17.01.2014 klo 17:19  
+
0
Känniääliö, kuten Sulhon "toinen omistaja" totesi. Vaikka kävelykään ei sujunut ihan suoraan, niin tietokonetuolille oli kuitenkin pakko hypätä. Kiltti kisu kävi tokkurassa myös tekemässä asiansa oikeaan paikkaan, vaikka mä olin varautunut pesemään lattioita.


pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

norah

norah
Viestimäärä: 864

VS: KISSAT 2 - Maanantaina, 17.02.2014 klo 22:29  
+
0
Hei kissaihmiset, olis kysyttävää. Kaverilla on kohta 3-vuotias leikattu narttukissa, josta on yhtäkkiä tullut "häijy". Kissa siis saattaa hyökätä vieraiden ja omistajan kimppuun. Eläinlääkärissä on käyty, mutta mitään ei löytynyt, eli tuskin kipuilusta tämä käytös johtuu. Muilla vastaavasta tilanteesta kokemusta? Mulla ei kissoista pahemmin kokemusta ole :eitietoo:
Belgianpaimenkoira tervueren Mutka s. 8/12
Belgianpaimenkoira groenendael Moto s. 2/17
† Belgianpaimenkoira groenendael Meeko 9/14 - 4/2022

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: KISSAT 2 - Maanantaina, 17.02.2014 klo 23:26  
+
0
^ Aika hankala tuommoisesta on esittää muuta kuin arvauksia. :neutral: Hormonitoiminnasta tuskin on kyse koska kissa on leikattu, joten oma veikkaukseni tuommoiselle yhtäkkiselle sekoamiselle on joko a) kissalle on sattunut jotakin mikä sen on traumatisoinut tai b) sillä on jossakin kipuja jotka ovat jääneet lekurilta huomaamatta. Onko kissan elämässä muuttunut mikään viime aikoina, tai onko sattunut mitään tapaturmia tms?

norah

norah
Viestimäärä: 864

VS: KISSAT 2 - Tiistaina, 18.02.2014 klo 01:47  
+
0
Kissalle ei ole mun tietääkseni tapahtunut mitään, eikä sen taikka omistajan elämään ole tullut mitään muutoksia. Omistaja oli reissussa viikon verran jouluna, jolloin kissa oli hänen ystävällään hoidossa ja sielläkin oli käynyt joidenkin ihmisten kimppuun. Myös ennen reissua on käyttäytynyt näin. Mua kohtaan tää kissa ei ole koskaan ollut agressiivinen. Käytös ihmetyttää kovin, ennen niin kiltti kissa on muuttunut täysin. Ehkä uusi eläinlääkärikäynti olisi paikoillaan, jos jokin onkin jäänyt huomaamatta.
Belgianpaimenkoira tervueren Mutka s. 8/12
Belgianpaimenkoira groenendael Moto s. 2/17
† Belgianpaimenkoira groenendael Meeko 9/14 - 4/2022

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KISSAT 2 - Tiistaina, 18.02.2014 klo 08:57  
+
0
Mulle tuli ekana mieleen joku aivokasvain tms. Sellainen saattaa aiheuttaa luonne- ja käytöshäiriöitä.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: KISSAT 2 - Tiistaina, 18.02.2014 klo 13:48  
+
0
Kuvasaastetta taas.



pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KISSAT 2 - Keskiviikkona, 12.03.2014 klo 14:39  
+
0
Meidän Herra Lucifer ihan ittensä näköisenä. :nauru:

Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: KISSAT 2 - Torstaina, 13.03.2014 klo 12:03  
+
0
BaeLianan kisukuvat on tosi kauniita! Ja kisukin on söpö, tottakai.
Ja Lucifer :nauru: :love:

Tässä mun "pikkukisu", joka on nyt kyllä jo isoja kisuja isompi, kun nuo mun maatiaiset on tuommoista pienempää sorttia (alta 4-kiloisia molemmat). Luipparin vakioilme on tämä, kun sillä on aina niin kovasti asiaa... :nauru:
schippn 08/2012
schippn 08/2014

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: KISSAT 2 - Torstaina, 13.03.2014 klo 13:44  
+
0
Mun mielestä Sulho on kovin pieni ja sievä, mutta silti se näin about seitsenkuisena painaa selvästi yli 4 kg. Missähän vaiheessa kissat oikeasti saavuttavat sen "lopullisen" painonsa? Mä tiedän, että kymmenkiloinen kissa on iso, mutta kun tuo näyttää mun mielestä paljon pienemmältä kuin meidän porukoilla asuva vanhempi katti, joka parhaimmillaan on painanut muistaakseni yli kuusia kiloa.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: KISSAT 2 - Torstaina, 13.03.2014 klo 13:59  
+
0
^ Mun noi maatiaiset kasvoivat vielä ainakin sinne puolentoista vuoden ikään saakka, ehkä jopa lähemmäs parivuotiaaksi. Ne täyttävät nyt 20.3. kolme vuotta, ja ovat olleet about tuota kokoa ainakin vuoden verran. Vielä 1-vuotiaana ne olivat olemukseltaan ihan pentumaisia, vaikka korkeus olikin samaa luokkaa, kuin nyt. Silloin painoivat muistaakseni jotain 3 kilon kieppeiltä, mutta ihan varma ei tämä muistikuva ole. Massaa ja aikuisen kissan olemusta on tullut sen jälkeen siis vielä. Nyt ovat noin vuoden verran pysyneet tuossa koossa, mitä ovat, eli uskoisin niiden saavuttaneen aikuismittansa. Bessi painoi viimeksi punnituksessa vuosi sitten 3,7kg muistaakseni, ja Daisy taisi olla muutaman sata grammaa kevyempi. Bessi painanee nyt aikalailla 4 kiloa tai vähän alle, ja Daisy varmaan saman kuin vuosi sitten, kun se on semmoinen ruippana.

Louisa, jolla on nyt ikää 1v 2kk, painaa varmaan jo vähän yli 4 kiloa... Oli leikkauksen yhteydessä punnittuna muistaakseni 3,6kg, ja siitä kyllä on kasvanut jo reippaasti. Se on niin painavan tuntuinen, että mä pelkään, onko jo lihava, vaikka ihan hoikalta se näyttää, ja kylkiluut tuntuu hyvin. Se on aina ollut sylissä ihan eri tuntuinen kuin noi mun maatiaiset, semmoinen jäntevämpi ja jämäkämpi, joten ehkä tämäkin on vaan sitä. Louisasta näki jo pentuna, että siitä tulee isompi kuin näistä kahdesta muusta. Olen vaan niin tottunut sylittelemään ruippana-Daisyä, kaikki muut tuntuu pullukoilta :shifty:
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Lapikas

Lapikas
Viestimäärä: 1790

VS: KISSAT 2 - Torstaina, 13.03.2014 klo 14:12  
+
0
Jotkut rotukissat kasvaa ihan 3-4 vuotiaaksi saakka, kotikissoillakin yksilöllisiä eroja mutta sanoisin 1-2 vuoden väliin.
En tahtonut muuta kuin kaiken.
(Viestiä on muokattu torstaina, 13.03.2014 klo 14:13)

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: KISSAT 2 - Torstaina, 13.03.2014 klo 18:14  
+
0
Johannna katsooko sun kissa aina tuolleen kieroon.. :shifty: vai miksi se näyttää tuossa kuvassa tuolta? :nauru:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012
(Viestiä on muokattu torstaina, 13.03.2014 klo 18:15)

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: KISSAT 2 - Torstaina, 13.03.2014 klo 20:47  
+
0

Wallen kirjoitti:

Johannna katsooko sun kissa aina tuolleen kieroon.. :shifty: vai miksi se näyttää tuossa kuvassa tuolta? :nauru:


Mä mietin ihan samaa :nauru:

Sulho pääsee edelleen vain silloin tällöin pihalle. Vieläkään en ole päättänyt, pääsekö kevään myötä oikeasti ulkoilemaan vapaasti vai kehitelläänkö jotain verkkosyystemejä ikkunoihin ja oveen.




pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KISSAT 2 - Torstaina, 13.03.2014 klo 20:49  
+
0
Wallen, katsoo se. :nauru:
Aika tavallista simskuilla, tosin ei-toivottavaa.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: KISSAT 2 - Perjantaina, 14.03.2014 klo 22:13  
+
0
^ hurjaa! :eek:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: KISSAT 2 - Lauantaina, 22.03.2014 klo 20:30  
+
0
Tulipas tässä kuvailtua kisuja parvekkeella ja kas mokomaa, onnistuin nappaamaan melkein samanlaisen kuvan, kuin noin vuosi sitten. Kuvassa näkyy hauskasti Louisan kasvu ja kehitys tuosta kilon pirpanasta nykyiseen 4,5-kiloiseen (:viheltel:) jössikkään...

Tässä siis ennen...


...ja tässä nyt


Tasapuolisuuden nimissä täytyy laittaa vielä torstain synttärisankareista ennen-jälkeen-kuvat.

Daisy ja Bessi 14viikkoa


ja samat otukset 3 vuotta!
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: KISSAT 2 - Perjantaina, 25.04.2014 klo 23:24  
+
0
Olen miettinyt jo pitkään kissan hankkimista. Itselläni vaan ei ole minkäänlaista kokemusta kissoista mitä nyt olen ystävien luona silitellyt. En halua mitään rotukissaa vaan maatiaiskissakin kelpaisi. Mulla on koira, mutta se on tosi sosiaalinen ja lempeä ja uskon että se ottaisi kissan pennun hyvin vastaan.

Mistä kannattaisi alkaa etsimään kissaa? Mitä pitää ottaa huomioon? Kuinka paljon maatiaiskissasta tulisi maksaa?
Follies Neville
09.03.2011

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KISSAT 2 - Lauantaina, 26.04.2014 klo 00:23  
+
0
Eläinsuojeluyhdistykset on kivoja paikkoja kissan hankintaan. Silloin voi olla varma ettei kissalla yritetä rahastaa, se tulee varmasti leikattua ja koska se on koditon sille kodin antaminen on vielä ihanampaa :) HESYllä kisut on 50 e (jos ei oo muuttunu) leikatusta kissasta ja 120 e jos kissa on leikkaamaton. Tällöin sitoutuu myös tulemaan leikkauttamaan kissan kun se on tarpeeksi vanha, joka tietty on summassa huomioitu (ei siis maksa enää mitään). Aikuisia kissoja on eläinyhdistyksissä jatkuvasti tarjolla, pentuja alku syksystä kun ihmisten ottamat "kesäkissat" hylätään.

Jos taas päädyt "navettakissaan" tarkista emon ja ja mahdollisen isän terveys, kuulustele omistajat tarkkaan, käy katsomassa paikkaa ennen kissan hakua, ja kysele, kysele ja kysele! Valitettavasti monet joiden kissat tekevät vahinkopentuja tajuavat että voivat tällä tavalla rahastaa ja näin siis eivät leikkauta emoa koskaan :( 150 euroa enempää en maksaisi maatiaiskissasta, alkaa sitten olla jo rahastusta....

Tutustu myös kissojen tarttuviin tauteihin: Linkki , pohdi hiekkiksen sijoitusta, ruokintaa, ulkoileeko kissa vai onko se sisäkissa ym. :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KISSAT 2 - Lauantaina, 26.04.2014 klo 10:11  
+
0
Birdie, varmista ainakin, että pentu on sen vähintään 12-viikkoa ennen luovutusta!

Kissojahan saa ilmaiseksikin, mutta mielestäni vastuullinen myyjä perii kissasta edes jonkinlaisen, nimellisen hinnan.
Minä autoin äitiäni tuossa puolisen vuotta sitten kissanhankinnassa (halusi nimenomaan maatiaisen ja pennun). Oli suht haastavaa löytää "kunnollinen kasvattaja", siis että ne pennut ois sen vähintään 12-viikkoa, madotettu ja edes kertaalleen rokotettu, ja että pennut olivat kasvaneet sisällä perheen kanssa, ei missään ladossa/navetassa.
Tällainen pentue sitten kuitenkin löytyi, ja myyjä otti pennusta 40e.

Ja mitä noihin "navettakissoihin" tulee, niin kissoilla pätee sama kuin koirillakin - mikäli se ihmiskontakti jää vähäiseksi tai jopa ihan kokonaan pois ensimmäisten elinviikkojen aikana, ei kissa tule koskaan olemaan mikään kovin sosiaalinen eikä välttämättä mikään helppokaan tapaus.

Kannattaa siis todellakin kiinnittää huomiota siihen, mistä ja keneltä sen kissan ottaa, varsinkin jos kyse on pennusta. :) Tietenkin eläinsuojeluyhdistykset on sitten asia erikseen, mutta jos ihan "yksityiseltä" lähtee hankkimaan, kannattaa pitää silmät auki.

Ja itse en hyväksy kissojen irtipitämistä kaupunki- ja taajama-alueella. Vaaroja on joka puolella, ja itse en missään nimessä halua, että omat kissat aiheuttaisivat harmia ja haittaa muille.
Meidän kisuilla on pieni ulkotarha, jonne on vapaa kulku olkkarin ikkunasta. On kovassa käytössä. :)
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.



  Siirry sivulle: 1 ... 30 31 32 ... 35
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6342
Viestejä yhteensä545738
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 07.05.2024 klo 06:45)