Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 10.09.2011 klo 13:34

Kissat 2

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 35

Pepper

Pepper
Viestimäärä: 325

VS: KISSAT 2 - Sunnuntaina, 09.10.2011 klo 19:35  
+
0
^^
Juu, siskoksia ovat.
Ja onnea pennutukseen!
X-rotu Luca 06/2009
Mudi Sisu 05/2012
Maatiaiskissat Lumi ja Tuisku

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: KISSAT 2 - Maanantaina, 10.10.2011 klo 19:01  
+
0
Kissan ruokinnasta.

Mikä kissan ruoka on hyvä? Onko merkitystä, onko kysymyksessä markettisapuska vai eläinkaupanruoka vai maatalousliikkeiden "rehu"? Ikään kuin koirien ruissa pedigree, royal canin ja jahti & vahti, niillä on paljonkin eroa.

Mitä lihaa kissalle? Voiko kissalle antaa ihan tavallista lihaa, rasvaa, kalaa, riistaa samoin kuin koirille? Entäs purkkiruoat ja pusseihin pakatut märät ruoat?

Onko kissan ruokinnassa joitain erityisiä rajoituksia verrattuna tervemahaisen koiran ruokintaan, jolle voi syöttää periaatteessa mitä tahansa?

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT 2 - Maanantaina, 10.10.2011 klo 19:52  
+
0
^ Kissanruokinta eroaa hyvin paljon koiranruokinnasta. Kissa ei tarvitse viljoja/kasviksia kuten koira. Koira on lihansyöjä mutta kissa on sitä vielä enemmän. Sen takia mitkään markettiruuat muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ei ole ollenkaan kissalle sopivaa ravintoa suurien viljapitoisuuksien vuoksi. Eläinkaupoissa myydään myös paljon moskaa, mitä en ikinä syöttäisi. Kissa on lihansyöjä ja se tarvitsee lihaa voidakseen hyvin. Toki pelkällä teollisellakin ruokittu kissa voi hyvin mutta eipä sitä tarvitse kuin vilkaista kissan suuhun, niin näkee mihin se purukalusto on tehty: lihan repimiseen. Jos vain kiinnostusta riittää, opeta pentu syömään pienestä asti pakastehiiriä/rottia/tipuja, sen luonnollisempaa ruokaa ei voisi kissalle olla. Kaikenlaista lihaa voi toki tarjota mutta jos ajatellaan kissan kokoa, niin sille on epäluonnollista syödä esim. nautaa, poroa, heppaa. Se ei niitä luonnollisesti saisi saaliikseen. Itse suosin hyvin pitkälle kanaa (sisäelimiä, siipiä, kauloja), kalkkunaa, possun sydäntä. Toki ostan myös nautaa, possua jne. Poro, heppa, strutsi, hirvi, lammas ei ole maistunut. Kalaa annan kerran viikkoon. Jos raakaliha ylittää yli puolet ruokavaliosta (olettaen että toinen puoli teollista kuivamuonaa/purkkiruokia), niin silloin on otettava käyttöön vitamiinilisä, esim. Multicat. Purkkiruuissa kannattaa suosia Feline Portaa, Almo Naturea, Applawsia, ne ovat ihan lihaa, ei mitään mössöjä. Niillä voi hyvin korvata vaikka liha-aterian ja itsekkin teen niin ja lasken ne liha-ateriaksi. Toki meillä menee ns. tavallisiakin purkki/pussiruokia, kuten RC, Animonda, Mjau, Pirkka tonnikala jne. Kannattaa kuunnella kasvattajaa ruokinnassa mutta käyttää myös sitä omaa maalaisjärkeä miettien koko ajan sitä että kissa 100% lihansyöjä.

Meillä mentiin pitkään niin että nappulaa/purkkiruokia oli 1/3 ruokavaliosta ja 2/3 lihaa. Nykyään olen helpottanut ruokintaa ja nykyään suhde puolet teollista ja puolet raakaa. Näin ollen ei tarvitse lisätä sitä vitamiiniakaan.

Suosittelen tilaamaan ruokia Zooplussalta. Saat paljon halvemmalla kuin eläinkaupasta ja tuolla kissoille ja muille eläimille kaikkea kivaa. :hymy:
(Viestiä on muokattu maanantaina, 10.10.2011 klo 19:58)

Rose

Rose
Viestimäärä: 866

VS: KISSAT 2 - Maanantaina, 10.10.2011 klo 19:58  
+
0

volkodav kirjoitti:

Kissan ruokinnasta.

Mikä kissan ruoka on hyvä? Onko merkitystä, onko kysymyksessä markettisapuska vai eläinkaupanruoka vai maatalousliikkeiden "rehu"? Ikään kuin koirien ruissa pedigree, royal canin ja jahti & vahti, niillä on paljonkin eroa.

Mitä lihaa kissalle? Voiko kissalle antaa ihan tavallista lihaa, rasvaa, kalaa, riistaa samoin kuin koirille? Entäs purkkiruoat ja pusseihin pakatut märät ruoat?

Onko kissan ruokinnassa joitain erityisiä rajoituksia verrattuna tervemahaisen koiran ruokintaan, jolle voi syöttää periaatteessa mitä tahansa?



volkodav: Me ollaan siirrytty markettiväriainenappuloista kotimaiseen Miuku&Maukuun. (koira syö Jahtia&Vahtia, jossa on mielestäni oiva hinta-laatusuhde.) Miuku&Mauku toki on kilohinnalta kalliimpaa kuin J&V, mutta niin on kissan ruoka muutenki, jostain syystä. Royal Caninillahan on kaiken maailman erikoisruokia, jos kissalla on herkkä vatsa tai muita ongelmia. Minä ostan aina välillä pikkupussin sellaista hampaiden hyvinvointiin tarkoitettua ruokaa, joka maistuu kissalle erinomaisesti, mutta on niin kallista että sitä ei ole päivittäin varaa syöttää.
Pelkällä nappulalla en viitsi pitää, vaan aina on purkkiruokaakin tarjolla. Näistä suosittelen ruotsalaista Mjau:ta, jota saa sellaisissa pahvisissa pakkauksissa, samanlaisissa missä on tomaattimurskat yms. Ei maksa sen enempää kuin joku Whiskas, eikä minulla ole mitään tieteellisiä perusteluja sen paremmuudesta, tuoksuu vaan paremmalle. Sellaiselle, että siellä saattaa olla jotain lihaakin ehkä seassa. Tuoksuvat pussiruoat maistuisi kissalle parhaiten, mutta niistä olen kuullut, että sisältävät paljon sokeria, jota kissa ei millään lailla tarvitse. Ne on kuitenkin hyvää reissuruokaa, kun ovat kerta-annosluontoisesti pakattu.

Lihaa kissalle: Kalaa niin paljon kuin sielu sietää! Mitä tahansa lihaa ilman isoja/kypsiä luita. Kissahan ei samalla tavalla järsi ruokaa niinkuin koira, vaan nielee isojakin paloja kokonaisena, kun ei pysty sylkemään. Luut voivat sitten rikkoa sisäelimiä, koska kissa syö ne kokonaisena.
Maksaa pitäisi saada säännöllisesti mutta ei liian usein, sitä kun ostaa ison köntin ja pussittaa kerta-annoksiksi pakkaseen kerran viikossa tai harvemminkin annettavaksi niin hyvä tulee.
Silakka on tietääkseni ainoa kala jota voi antaa suoraan tuoreena pakastamatta/kypsentämättä, koska muissa on jotain loista, jonka nimeä en nyt muista. Kesällä kun mökillä pidetään katiskaa vedessä, niin ahvenia on pakkasessa päivittäin tarjottavaksi. Silakoita ja maivoja ostan marketista, kun sattuu olemaan alennustarra pakkauksessa (lähen aina löytyy, ku ei niitä kukaan osta), pistän pusseihin yksitellen pakkaseen päivittäin annettavaksi.

Kissan pitäisi myös välillä saada syödä ruohoa. Rairuohoa voi olla purkissa kasvamassa ympäri vuoden, ettei kisuli käy huonekasvien kimppuun ja pitää elimistön puhtaana.

En ole asiantuntija, mutta minulla on terve kissa jolla turkki kiiltää.

muoks. Oho, Monnan kissoilla näyttää olevan asiat huomattavasti paremmin kuin meidän Paavolla. :nolo: Tässä kuitenkin pienemmän budjetin neuvoja! :nauru:
(Viestiä on muokattu maanantaina, 10.10.2011 klo 20:02)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KISSAT 2 - Maanantaina, 10.10.2011 klo 20:09  
+
0
^ Rairuohoa ei saa antaa kissalle! :paapatus: Näin olen lukenut ja kasvattaja mulle sanonut. Samoten kissanruoho nimellä kulkevat ruohot eivät käsittääkseni nimestään huolimatta sovi kissoille. Rönsylilja sopii kissojen syötäväksi ja noita meillä menee talven aikana useita. Kesällä en laita kissojen saataville kun saavat syödä ruohoa tarhasta. Mä aina laitan ton amppeliin ja kiipeilypuun läheisyyteen josta saavat kurkkia sitä syötäväkseen. Eli vähän hankaluutta senkin saamiseen.

Rokinnasta vielä. Jos haluaa aktivoida kissaa, niin suosittelen antamaan nappulat aktivointipallosta. Meillä Taavi on todella taitava pallon pyörittäjä ja saakin lähes joka päivä pallosta nappula-annoksen. Taavilla on 5 erilaista palloa ja kaikkia tykkää pyörittää, myös sellaista jossa on monimutkainen labyrintti sisällä. Ahneena rexinä jaksaa touhuta pallojen kanssa niin kauan kuin se kuulee että siellä rapisee ruoka. :hymy:
(Viestiä on muokattu maanantaina, 10.10.2011 klo 20:14)

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: KISSAT 2 - Maanantaina, 10.10.2011 klo 20:19  
+
0
Kiitti neuvoista!

Ajattelinkin jotain tuon tyylistä. Kissoista vaan löytyy niin pirun vähän tietoa verrattuna koiriin. Kirjoja on jonkun verran tullut luettua, mutta vuosimalli 1930 ja muut kirjaston antimet ei välttämättä tarjoa enää ajankohtaista tietoa. Netistä taas löytyy faktaa melko kehnosti, mutta keskustelupalstoja sitten sitäkin enemmän.

Meinaa pukata vähän stressiä päälle, kun kissa tulee noin puolentoista vuoden päästä, eikä perustietoa kummoisempaa ole hanskassa.
Mutta ruokinta on nyt selkis. Tulen todennäköisesti kyselemään vielä lisää :nauru:

Noista kaloista vielä. Koirille olen antanut raakaa järvikalaa, esimerkiksi pilkkiongella syövät raakana ja elävinä kaikki pikkusintit kalan rotuun katsomatta. Kesällä syövät perkausjätteitä, kuten suolia, suomuja ja päitä. Koskaan en ole pakastanut itse. Joskus olen kokonaisia pienempiä kaloja paistanut pannulla, kuten särkiä, ahvenia, pieniä mateita, lahnoja ja haukia jne. Silakoita ja sen tyylisiä kaloja myös raakana, mutta joskus myös torilta alennuksella ostettuna, että kaupasta pakastettuja alennuksella. Mutta yleensä raakana ja toisinaan myös elävänä.
Voiko kissalle antaa näin kalaa vai pitääkö se esivalmistaa/ valmistaa jotenkin? Jos ei valmista, mitä tapahtuu?
Koirat madotan parikolme kertaa vuodessa, vähän riippuu, joskus useamminkin jos raatoja syövät. Madot tulee pihalle, jos niitä on, mutta hyvin hyvin hyvin harvoin on ollut, vaikka raakaa kalaa ja raatoja syövätkin.

Rose

Rose
Viestimäärä: 866

VS: KISSAT 2 - Maanantaina, 10.10.2011 klo 20:24  
+
0

monna83 kirjoitti:

^ Rairuohoa ei saa antaa kissalle! :paapatus:



:eek: :nolo:

tir

tir
Viestimäärä: 245

VS: KISSAT 2 - Maanantaina, 10.10.2011 klo 21:19  
+
0
itselle suositeltiin kissojen ruokinnasta lukemaan ainakin maarun sivut.

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: KISSAT 2 - Tiistaina, 11.10.2011 klo 01:11  
+
0
Meilläpä mennäänkin nyt kahdella kissalla... Minnie onnistui jotenkin livahtamaan omille teilleen partsilta lauantaina ja eipä ole sen koomin havaintoja siitä tehty, vaikka koko naapurusto on ollut sitä etsimässä ja lappuja on levitelty. Mielialaa nostaa entisestään se, että toi avokki on ottanut asiakseen syyllistää mua jutusta ja saan kaiken aikaa kuulla että kuinka mä päästin kissan vapaaksi (juu, kävelin tosiaan pihalle ja laskin kissan siihen ja käskin elää villiä elämää...) ja en halua että se löytyy (no jonkun on pakko käydä töissäkin eikä vaan etsiä kaiken aikaa) ja että olen aina toivonut että se karkaa (suurin toiveeni, ehdottomasti) ja että nyt olen onnellinen kun se on poissa. Ja avokki otti lisäksi negatiivisen asenteen ja voivottelee nyt kaiken aikaa kuinka kissalla on jalka poikki ja se paleltuu kuoliaaksi ja nääntyy nälkään ellei ole jo kuollut auton alle. Kyseessä on kuitenkin kissa, joka osaa metsästää, on puoliksi norski ja muutenkin reipas katti, joka tuskin hätkähtää sitä, että ulkona on viileämpää. Täytyy ainakin toisen meistä yrittää säilyttää positiivinen ajattelu. Onhan kissoja löytynyt viikkojen ja kuukausienkin päästä.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: KISSAT 2 - Tiistaina, 11.10.2011 klo 10:18  
+
0
^Toivottavasti kissa löytyy kunnossa. Varmaan olette kolunneet löytöeläintalot jo? Meidän kissa löytyi löytöeläintalolta pari kuukautta katoamisen jälkeen, joten ei kannata menettää toivoa.

Meille muutti talokaupan "kylkiäisenä" vajaa 10 -vuotias kissa. Kissa on ihan hurjan lihava, aikoinaan märkäkohdun vuoksi leikattu narttu, miten sitä kannattaisi lähteä laihduttamaan? Valjaat niskaan ja lenkille? :nauru: Kissa asustelee lähinnä yläkerrassa (piilottelee itseään koirilta), jossa ei juuri aktiviteettia ole, eikä ole koskaan ollut kova leikkimään. Kuinka paljon kissalle ylipäätään pitäisi päivässä tarjota aktiviteetteja ja huomiota?
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.10.2011 klo 10:19)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: KISSAT 2 - Tiistaina, 11.10.2011 klo 10:27  
+
0
^ Mä en meidän kissojen kanssa "leiki" sen kummemmin, enemmänkin tyttö hoitaa sen puolen. Ja ne kyllä leikkii ihan keskenäänkin - painivat, jahtaavat toisiaan jne.
Huomiota nää saa periaatteessa kokoajan, kun ollaan kotona. Nehän ei kysy, että saisinko huomiota vaan näähän tukkii iholle jos siltä tuntuu. :nauru: Tätäkin kirjoittaessa on kaikki kolme sylissä. :hymy:

Meidän kissat syö royal caninin nappulaa, exigentiä ja siamesea pääsääntöisesti. Märkäruokana ne saa enimmäkseen almo naturen purkkeja. Ne on, kuten monnakin jo sanoi, laatukamaa eikä mitään moskaa.

Ja volkodav, älä nyt turhaan stressaa, varsinkin jos kissa tulee vasta reilun vuoden päästä! Hyvin on aikaa opiskella kissanhoitoa, joka ei kyllä mitään avaruustiedettä edes ole. :kieli:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KISSAT 2 - Tiistaina, 11.10.2011 klo 10:43  
+
0
^^Mulla on kaksi maatiaista jotka leikkiivät ja riehuvat keskenään ja toki sitten leikitänkin päivittäin. Ei tosin pidetä mitään erityistä leikkihetkeä vaan esim telkkaria katsoessa voi jollain hiirellä leikittää tai kotihommia tehdessä ym. Kannattaa kokeilla erilaisia leikki tyylejä, ja vaikka viskelet raksuja tai muita herkkuja että pääsee jahtaamaan ruokaansa. Varmaankin jostain kissafoorumilta saat enemmän leikki ja aktiviteetti vinkkejä:hymy:

Meillä kissat tulee myös ihan itse kerjäämään huomiota kun siltä tuntuu, kyöhnätään sylissä ja jaloissa.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: KISSAT 2 - Tiistaina, 11.10.2011 klo 11:22  
+
0

Riisis kirjoitti:

^Toivottavasti kissa löytyy kunnossa. Varmaan olette kolunneet löytöeläintalot jo? Meidän kissa löytyi löytöeläintalolta pari kuukautta katoamisen jälkeen, joten ei kannata menettää toivoa.



Juu on katsottu ja laitettu niihin maililla kuva tosta meidän kissasta varuiksi. Mä oon melko varma, että se menee tossa parin päivän sisällä puskemaan jotakin ihmistä ruoan toivossa, koska se on järjettömän ihmisrakas. Ja siitä sitten toivonmukaan joku kiikuttaa sen löytöeläintaloon.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: KISSAT 2 - Tiistaina, 18.10.2011 klo 23:50  
+
0
Minkälainen yhdistelmä olisi kissanpentu ja n.9kk ikäinen koiranpentu? Koira on kiinnostunut toki kissasta (anoppilassa on kissa), mutta on myös saanut raapaisut kissalta kirsuun, joten osaa varoakkin. Anoppilan kissaa ainakin haukkuu komentavasti.

Kiinnostuin eräästä kissasta ja tämä on kyllä vasta suunnittelu asteella ja JOS kyseinen pentu on vapaa. Minulla on lapsuudenkodissani ollut 2 omaa kissaa. Molemmat olleet narttuja ja niistä pennuistakin ollaan "nautittu", joten mahdollinen narttu kyllä leikkautettaisiin.
Sitten olisiko taajamassa asuessa parempi piettää kissaa ihan sisäkissana, vaiko vapaana pihalla? Asun tosiaan luhtitalossa ja rauhallisen omakotitalo alueen vieressä.
Toki kissalla olisi sisällä - oli sitten vapaana tai täysin sisäkissa- hiekkalaatikko, jonne tarpeensa tekisi poissa ollessa ja yleisesti ollessa sisällä.

Kissan ruoka pohdintaa vielä. Mitä te syötätte kissoillenne? Minkälaista nappulaa (merkki)? Jauhelihaahan kissa saisi kuin koirakin, miten muut lisukkeet?

//Tarkennettu, lisäilty.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 19.10.2011 klo 00:37)

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: KISSAT 2 - Keskiviikkona, 19.10.2011 klo 14:32  
+
0
^ Meillä oli yhdistelmä koiranpentu ja 8kk kissanpentu ja meininki oli aluksi tätä

Kesällä tätä

Ja viime lauantaina tätä


Ongelmia ei siis ole ollut. Toki nuo riehuvat ja välillä vetävät rallia, mutta suihkepullo on omistajan paras ystävä ja mitä enempi tulee ikää, sitä rauhallisemmiksi käyvät. Myöskin elukoiden painihetket ovat varsin harmittomia. Aluksi aina säikähdin niitä, mutta kissa ei käytä kynsiä ja koira varoo selvästi tassujaan. Kumpikaan ei pure, vaan koirakin kirputtaa. Ja aina on se, että jos kissa ei jaksa, niin koira saa kyllä kyytiä ja ymmärtää poistua. Tämä on nähty kerran. Kissa sähisi, napautti koiraa kuonolle ja lähti nukkumaan.

On myös hyvä, jos on tarjota kissalle paikka jonne koiralla ei ole asiaa ja jonne koira ei edes pääse vaikka ihmiset eivät olisi kotona.
Meillä tällaisena toimii Villa Oliver



Meillähän muuten myös putsataan kaverin häntää ja korvia usein.
Varjo 12/2010 ♥

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: KISSAT 2 - Keskiviikkona, 19.10.2011 klo 16:33  
+
0
Hyvin varmasti sitten tulisivat täälläkin toimeen, kunhan kissan kasvattajalta tulisi pian tietoa onko kissa vielä vapaana.. Täällä jo sormet syyhyää ja katselee kissalle tavaroita ja suunnittelee armottomasti.. :shifty:

Kuinka nopeasti kissanne on oppineet sisäsiistiksi (laatikkoon tekemään tarpeensa), sekä ovatko paljon opastusta tarvineet? Mikäli pentu on vapaa, luovutus olisi joulukuussa, jolloin töitä riittää. Jolloin herää kysymys olisiko kissaa aikaa opettaa sisäsiistiksi, koiraa ei ainakaan.
Kotona on ollut kissat täysin ulkokissoja, joten olisi "hyppy tuntemattomaan"..
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: KISSAT 2 - Keskiviikkona, 19.10.2011 klo 16:53  
+
0
Oliver oli tasan 12 viikkoa kun se haettiin kotiin. Laskettiin poika lattialle, mies ehti laittaa hiekkalaatikkoon vain pienen keon hiekkaa kun pikkuinen oli jo siinä pissalla. Ei siis ole meidän tarvinnut opettaa lainkaan :)
Varjo 12/2010 ♥

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: KISSAT 2 - Keskiviikkona, 19.10.2011 klo 16:55  
+
0
^Hyvä juttu! Nyt vain toivotaan että pentu olisi vapaa :nauru:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: KISSAT 2 - Keskiviikkona, 19.10.2011 klo 17:52  
+
0
^ Minkäslaista kisua oottelet? :hymy:

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: KISSAT 2 - Keskiviikkona, 19.10.2011 klo 17:59  
+
0
Ihan x-rotuinen musta kisu jolla on oranssi naama.. :shifty: Se oli niin mahottoman sulonen ja "kasvattaja" kertoi luonteesta, sitte mie olin myyty. Asiaa on nyt mietitty jonkun aikaa ja otettu selvää asioista, kuhan pentu olisi vielä vapaana, niin perheemme kasvaa yhellä karvasella otuksella! :nauru:

Minusta kyllä tuntuu vahvasti, kun ei ole mitään kuulunut ja mie näin hehkuttelen, niin se on menny. Minun tuuriahan se oliskin..
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 35
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545693
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 21:45)