Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 21.04.2010 klo 06:47

Koiran kuljetus autossa

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 11

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Tiistaina, 14.12.2010 klo 09:13  
+
0
Joo se kyseinen maksaa jotain 22e :D Ite ajattelin sellasta itelle, mutta näytti niin huonolta ja ostin koiranhäkin. Siellä myydään kalliimpiakin, joissa on muistaakseni kummallekkin ritilän sivulle sellaiset levikkeet, joista nyt ainakaan ei pitäisi päästä läpi. Kun siellä oli kolmenlaisia, tuo halvin, seuraava oli jotain 40-50e ja se kallein tais olla 75-90e. Ja vaikutti ainakin kuvassa tukevalta se kallein. Jos olis takapenkit autossa, niin ostasin kyllä sinne koiraverkon. Ja ne kaks kalliimpaa oli jotain penkkien takaosaan kiinnitettäviä, eli ihan fiksuja :)

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Tiistaina, 14.12.2010 klo 13:45  
+
0

Katja_S kirjoitti:

^ Biltemasta ainaki jossain vaiheessa sai koirakaltereita takapenkin ja kontin väliin. Semmoinen katon ja lattian väliin pingotettava. En tiedä kyllä kuinka paljon reunoilta tulee, kun on varmaan aika standardilevyinen. Mutta eipä antais periksi kuin verkko?



Ei hyvä, voin kertoa! :mad: Vie tyyliin puolet takakontista tilaa kun ne "jalat" puristetaan kontin lattiaan kiinni. Riippuu tietysti paljon varmasti farmaristakin mutta minun silloiseen ei käynyt. Tai kävi muttei ollut hyvä. Ja aika rimpulahan se tosiaan oli.

Toisessa farmarissa oli valmiina koiraverkko kun sen ostin, sen mallin ihan oma sellainen. No eihän labbis sieltä välistä mahtunut kokonaan mutta kyllä se takapenkkiläiset pääsi nuolemaan kun pään tunki sieltä välistä... :ttou::mad:

Nyt on kolmas farkku menossa ja tähän ei olla vielä hankittu koiraverkkoa tai muuta vastaavaa... :nolo: kaikista paras olisi asennuttaa tuon merkin oma mutta ne kun tuppaa maksamaan toista sataa... :mietiskel:

tsindi

tsindi
Viestimäärä: 37

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Tiistaina, 14.12.2010 klo 14:23  
+
0
^Olen Bilteman koirakalterista tänne joskus kirjoittanutkin ja kirjoitan vielä uudelleen, että en suosittele! Ostin sellasen ja sillä ei ole mitään virkaa! Sitä voi käyttää halstraamiseen tai krilliritilänä, korkeintaan. Ei muuhun. Se on aivan liian heppoinen. Ei kestäisi edes sitä, että sitä hipaisee, saati sitten että koira lennähtää sitä päin esim peräänajossa. Säästäkää ees se 20 e, mikä menis kankkulan kaivoon.

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Tiistaina, 14.12.2010 klo 21:32  
+
0
Lueskelinkin koko ketjun läpi ja näin tuon jutun Bilteman koirakalterista.. Päätin kiertää ko. tuotteen mahdollisimman kaukaa. :nauru: Googlettelin illalla urakalla, mutta Volvo 850 sopivaa kalteria ei tahdo millään löytyä! Ne joten kuten sopivan oloiset on näyttäneet ihan leluilta.

SpiralCulture kirjoitti:

Jos olis takapenkit autossa, niin ostasin kyllä sinne koiraverkon.



Estääkö koiraverkko oikeesti koiran sinkoamisen matkustamoon?

Tästä häkistä oli joku aiemminkin kysynyt, mahtaako olla turvallinen? Kun vertaa vaikkapa tähän, tulee semmonen olo, että taitaa olla ihan pilipali. Mutta 400-500 €.. Jauts.
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

Katja_S

Katja_S
Viestimäärä: 277

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Tiistaina, 14.12.2010 klo 23:57  
+
0
Ok, hyvä että jollain oli kokemusta. Mulla oli eka volvon oma metallikalteri, josta ei tulis norsukaan läpi ja nykyään 2 koiran häkki kontissa. Että omakohtasta tarvetta ei koskaan ole ollut, jollain kaverilla tuo Bilteman kalteri joskus oli ja piti ainakin hyvin kiinni juntattuna dobberin takakontissa. :nauru:
dobermanni Fi MVA HK3 TK1 BH Haun rotumestari 2011 "Riina" 7/2004
dobermanni HK1 BH AD MH "Moona" 3/2010
kääpiöpinseri "Eve" 8/2006

Sadeyes

Sadeyes
Viestimäärä: 2

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Keskiviikkona, 15.12.2010 klo 00:11  
+
0
Turvavyössä takapenkillä.

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Keskiviikkona, 15.12.2010 klo 17:50  
+
0

Rez kirjoitti:

Estääkö koiraverkko oikeesti koiran sinkoamisen matkustamoon?

Tästä häkistä oli joku aiemminkin kysynyt, mahtaako olla turvallinen? Kun vertaa vaikkapa tähän, tulee semmonen olo, että taitaa olla ihan pilipali. Mutta 400-500 €.. Jauts.



No itsellä on juuri edellämainittua pilipalimallia tuo häkki, mutta on minun mielestä kuitenkin tosi tukeva ja harvemmin ajan yli 60km/h vauhdissa kun kaupungissa asun. On kylläkin vain yhdelle koiralle tarkoitettu. On liinoilla kiinni takakontin puolella, kahdella lattiasta ja kahdella takaseinästä. Ihan varan vuoksi jos kolari sattuu, niin ei ainakaan anna takaseinästä periksi. Ja tykkään siitä, että häkki on kokoontaitettava, jos tulee tarvetta lisätilalle. Itse en ainakaan saisi tungettua tollasta alumiini- tai teräshäkkiä mihinkään väliaikaisesti, saatika jaksaisi edes kantaa sitä yksin mihinkään.
Ja jos ostaa laadukkaan koiraverkon, niin siitä ei kyllä tule mikään läpi :D Olen nähnyt ja käynyt itse rämistelemässä niitä kätösilläni, niin ihan hirviän jämäkkä tapaus oli ainakin se.

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Keskiviikkona, 15.12.2010 klo 19:40  
+
0
:nolo: Nolona pakko myöntää, että meillä ei ole vielä autossa mitään turvaviritystä, Luna siis reissaa farkkuvolvon takatilassa, mutta mitään verkkoa siinä ei ole. Syystä että "halvat" pers kalterit tms tekee kuulemma jäljen rakkaan auton verhoiluun, ja volvon omat kalterit maksaa mansikoita. Kirstänyt olen, että semmonen on hommattava. Vaan ei ole vielä näkynyt. Puolet toki maksaisin siitä. Luna tosin yleensä on ihan iisisti siellä takana ja pidemmillä matkoilla varsinkin nukkuu onnellisena, mutta kerran on kiivennyt sieltä pois. Ja se kertakin on liikaa. Syksymmällä Luna meni ihan riemuissaan takakonttiin aina, kun se avattiin (tai siis yritti, harvoin onnistui itse saamaan takajalat kyytiin). Nyt ei enää niin mielellään, vaikka ei kyllä suuremmin hanttiinkaan pistä. Vietiin sille patja sinne, ettei olisi niin kylmä. Kuka sitä nyt kylmällä alustalla tykkää pötköttää.
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007

Ispu

Ispu
Viestimäärä: 576

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Sunnuntaina, 19.12.2010 klo 21:11  
+
0
Meillä oli vanhassa autossa säädettävä kalteri takapenkkien selkänojissa kiinni. Yhtään en enää muista valmistajaa, mutta todella kätevä oli ja tukeva. Ei tullut meiän houdinit siitä lävitse.
Mustista ja Mirristä oli ostettu ja hinta oli sen 100€ kieppeillä.

Voisi jopa olla lähes samanlainen.
Blogi
Blip
Muistoissa Kamu&Miki.

tonitrua

tonitrua
Viestimäärä: 385

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Torstaina, 26.05.2011 klo 10:33  
+
0
Meillä on tilanne, että on iso farmari, johon mahtuu kaks isoa koiraa takakonttiin. Tällä hetkellä on kuitenki vain yks iso koira ja toinen samanmoinen tulee syksyllä. Ongelma on nuitten kahen kuljettaminen ku toinen on vielä pieni.
Eikös se iso (67kg) voi kuiten liiskata sen pienen pennun jos ne on yhessä vapaana takakontissa? Kontin muoto on semmonen, että sitä ei pysty jakamaan järkevästi väliseinällä, tai se pitäis jakaa poikittaissuunnassa, jolloin koirien lastaaminen kyytiin vois olla hankalaa (taempaa koiraa ei sais pois ennenku etimmäinen koira on otettu pois).
Ku pentu kasvaa isoksi koiraksi, tarkotus on, että koiruudet matkustaa sulassa sovussa farmarin takakontissa koirakalterin takana, ilman mitään väliseiniä (paitsi jos nyt tehään väliseinä, tuskin sitä pois otetaan). Miten siis ratkasta tuo pentuajan kuljetus, ku kokoeroa on paljon (vrt ison koiran ja pikkukoiran kuljetus)?

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Torstaina, 26.05.2011 klo 10:40  
+
0
^Pentu häkkiin tai kuljetusboksiin? Meilläkin jenkit matkustaa sulassa sovussa farmarin perällä, mutta näyttelyreissuilla toinen on häkissä etteivät sotke toistensa turkkeja...
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

tonitrua

tonitrua
Viestimäärä: 385

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Torstaina, 26.05.2011 klo 10:47  
+
0
Häkeissä ja kuljetusboxeissa on se ongelma, että ku pentu kasvaa niin mahotonta vauhtia, niin pitäis ostaa heti "kasvuvaraa". Pentu saavuttaa korkeutensa nopeasti, mutta massa melkein vielä tuplaantuu. Eli jos ostaa kasvuvaraa, on häkki/boxi jo niin iso, että sitte tämä aikunen koira ei mahu konttiin... Ja sitte häkkien/boxien rakenteet ei välttämättä kestä vajaan 70kg koiran painoa törmäyksessä/jarrutuksessa/mutkassa -> pentu litistyy kuitenki... :mietiskel: Eli väliseinä olis siksi parempi, että se ei vie itessään kauheasti tilaa, mutta ongelmallinen just tuon kontin muodon takia (kontin syvyys on suurempi ku leveys). Olisko jollaki ideoita tuohon, miten toteuttaa kontin jako niin, että kuitenki sais taemmanki (siis sen joka olis väliseinän ja penkkien välissä) koiran ulos, ilman että etimmäistä (väliseinän ja kontin luukun välissä) ottaa ensin...:mietiskel:?
Joskus sitä miettii, kuinka paljon helpompaa oliskaan kahen pienen (tai ees keskikokosen) koiran kans...:roll:

Mikene

Mikene
Viestimäärä: 382

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Perjantaina, 29.07.2011 klo 21:11  
+
0
Minä kaipaisin häkkisuosituksia. Harrastusten paisuessa päätimme vaihtaa auton, ja nyt koirien on tarkoitus siirtyä matkustamaan takatilaan häkissä.

Vanhempi koira viettää treeneissä paljon aikaa autossa, joten haluaisin sen puolesta melko tilavan häkin. Toisaalta kuljetuksessa parempi olisi pienempi häkki, jossa koira ei sitten niin paljon lentele, jos tulee törmäys tai äkkijarrutus. Olen miettinyt, että sellainen häkki voisi olla kätevä, jossa olisi irrotettava väliseinä: matkalla kumpikin koira voisi olla omassa osassaan, ja kun vanhempi viettää aikaa yksin autossa, väliseinän voisi ottaa pois ja sillä olisi enemmän tilaa.

Ei kellään olisi heittää ehdotuksia tällaisesta häkistä? Olen miettinyt myös sopivan häkin teettämistä, eli myös häkkejä mittatilaustyönä tekeviä firmoja voi ehdottaa etenkin Turusta ja siedettävän välimatkan (1-2 h?) päästä :viheltel:
tarupi Hippu (9/2009)

oonuliinu

oonuliinu
Viestimäärä: 1011

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Lauantaina, 30.07.2011 klo 11:03  
+
0
Meillä on farmarinperän täyttävä kevythäkki.. Oona onneksi rakastui siihen heti, vaikka ei koskaan aiemmin ollut edes nähnyt häkkiä. :nauru:
------Oona ajokoirasekotus 7.2006-------
------Suomenajokoira Viki 4.2012---------
----Suomenpystykorva Voitto 3.2014----

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Lauantaina, 30.07.2011 klo 12:07  
+
0
Mikene, tuolta saa ainakin: KULKUKOIRA.COM

Näytti olevan jälleenmyyjäkin Tampereella, mutta tuolta voi tilata suoraan ilman postikuluja häkit.

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Lauantaina, 30.07.2011 klo 16:01  
+
0
Tuohon Rezin ajatelmaa onko kysymyksessä pilipali häkki vai kunnollinen. Meillä oli joskus vuosia sitten metsästyskoirilla pakettiautossa lähes tuollainen "näyttelyhäkin tyylinen" häkki ja se ei kestänyt mitään. Milloin koirat tuli siitä läpi - seinät kaatui, milloin se heittelehti ympäri auton keskiosaa, kun koirat riehuivat ja osui johonkin niin seinät oli taas auki. Eli jos kysymyksessä olisi kolaritilanne, tuommoinen häkki olisi tuusan nuuskana.
Yhdessä autossa meillä oli veräjä ja olen sitä mieltä, että veräjä on kaikkein paras ratkaisu, jos tahtoo estää koiran karkaamisen autosta tai muuten vain holtittomat hypyt keskellä markettien parkkipaikkoja. Nykyisessä autossani on koirakalteri, joka on autoon suunniteltu/ auton varuste. Olihan se kallis, noin 500-600 euroa, mutta on se myös hyvä. Ei kilise, ei kolise ja kolaritilanteessakaan ei pitäisi irrota - ensin pitäisi ymmärtääkseni murtua takapenkkien niskatuet, jotta verkko irtoaisi. (joka ei tietysti ole isojen koirien kohdalla mikään mahdottomuus...) Mutta itse luotan eniten autojen "omiin kaltereihin", kaltereihin, jotka on suunniteltu ko. autoon. Täytyyhän hinnankin perusteella laadussa olla jotain hyvää, kun sellainen kalteri maksaa auttamattomasti 300-400 eurosta ylöspäin ja motonetistä saa kalterin parilla kympillä - ero on oltava (huomattava).
Veräjien hinta pyörii siellä 300-400 eurosta ylöspäin, tietysti myös toiveista riippuen.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Lauantaina, 30.07.2011 klo 19:18  
+
0
Meillä on tällainen veräjä autossa. Väliseinä on irroitettavaa mallia.


Veräjä on ostettu Lahden Tee Se Itse Korjaamo & Pesu:sta. Olen ollut tosi tyytyväinen, hintakin oli kohdallaan.

anski

anski
Viestimäärä: 271

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Lauantaina, 30.07.2011 klo 20:51  
+
0
^ Mulla olis kans haaveena tuollainen koiraveräjä väliseinällä.

Jos koiraa kuljettaa takapenkillä turvavöissä, niin onko väliä millaisia valjaita käyttää? Meillä on siis farmariauto ja koira matkustaa peräkontissa, mutta esim. tänään tuli eteen tilanne jossa minun piti ajaa ei-farmarilla yksin ja minulla oli koira mukana. Niinpä haluaisin ostaa näiden tilanteiden varalle sitten valjaat ja turvavyön.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 20:15  
+
0
Sillä todellakin on väliä, millaiset ne valjaat on. Suomessa on mun tietojen mukaan tasan yhden merkkiset oikeat turvavyövaljaat, jotka on kolaritestattu eli ALLSAFE merkkiset. Saa ainakin tuolta pari viestiä aiemmin linkkaamastani kulkukoira.comista.

Mua ärsyttää henkilökohtaisesti ihan suunnattomasti se, että Suomessa saa mainostaa käytännössä mitä vaan valjasta "turvavyövaljaina" vaikka todellisuudessa en oo vielä yhdessäkään eläinkaupassa törmännyt noihin oikeasti törmäystestattuihin valjaisiin. Suomen myydyimmät autovaljaat on varmaan Hi-Craftit, jotka on siis nimenomaan tarkoitettu periaatteessa estämään vaan se, että koira ei voi aiheuttaa vaaratilanteita hyppimällä sinne sun tänne autossa vaan on ns. kytkettynä. Todellisessa tilanteessa ne muoviset pikalukot napsahtaa rikki jo pienessäkin vauhdissa. Vielä enemmän ärsyttää se, että ihmiset ei tunnu millään sitä tajuavan, että ne ei oikeasti tosiaan ole mitkään turvavyöt.

viivu

viivu
Viestimäärä: 20

VS: KOIRAN KULJETUS AUTOSSA - Torstaina, 27.10.2011 klo 16:26  
+
0
Minkä kokosia häkkejä teillä on ja minkä kokosella koiralla?
Meille tulossa portugalinvesikoira, aikuisena säkä n. 50 cm
minkäköhän kokonen häkin pitäis vähintään olla?
Pelkkää matkustamista varten sitä kuitenkin vaan käytettäs (max 2 h putkeen joutus siellä kykkimään)
Portugeesi uros Fidon touhuja:

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 11
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28186
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 03:15)