Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 03.05.2010 klo 14:34

Koiran turkinhoito

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 13

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Tiistaina, 29.05.2012 klo 16:44  
+
0
Tänään tipahti postilaatikkoon kaksi häränsarvikampaa! Vitsi noi on ihan :love:
Aattelin ensinnä (ennen ku lankesin tilaamaan) et ihan huuhaata, sama kammata normikammalla, mut ai että minkä tuntonen karva noilla tulee ku vähän sipasin turkkiin testimielessä!

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Tiistaina, 29.05.2012 klo 16:52  
+
0
Miten koiran turkki trimmataan.. :(
Kannattaisko mun viedä ekana trimmaajalle, vai tosiaan yrittää itse? Paljonko hyvät trimmikoneet maksaa?

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Tiistaina, 29.05.2012 klo 17:05  
+
0
^ Päälle satasen kai net mennee.. Varmaan alle satasellakin saa, mutta trimmikoneissakin varmaan että mitä enempi lyöt rahhaa ni sitä parempi. Vähän niinku kaikessa :nauru:

Mitä koiraa oot trimmaamassa, valkkaria? Varmaan helpoin juurikin koneella tehdä se. Trimmaaja ny varmasti sen tekee jos viet. Mutta itellä onnistuu kans jos vain kone löytyy. Saksilla mä en ehkä alkais ainakaan valkkarin turkkia lyhenteleen. Se on enempi semmosta ajeltavaa mallia. Mun mielestä. :D

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Tiistaina, 29.05.2012 klo 17:10  
+
0
Juu, siis konetta mäkin mietin :nauru:
Tarkoitus olis tolle valkkarille kesäturkki huitasta.

Hitsi, eikö kukaan kiva vois asua tääl pk-seudulla ja tulla trimmaamaan.... Vinks... vinks... :viheltel:

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Tiistaina, 29.05.2012 klo 19:14  
+
0
Onko sulla hevoshistoriaa vai vaan Deralla? Mä kuvittelisin, et samaan tyyliin voi tollaset kotitrimmit tehdä kuin klippaisit hevosen. Itellä ois tarkotus seuraavaks (jahka kaveri kaivelee koneensa jostain komeroiden kätköistä) vetästä koneella omalta ainakin etujalat, mahan alus ja rinta. (Tuol edellisellä sivulla on jotain huonoja kuvia siitä, mitä mä trimmaan omaltani.)
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

Dera

Dera
Viestimäärä: 1451

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Tiistaina, 29.05.2012 klo 21:20  
+
0
^ Tungen tähän väliin, että joo molemmilla on hevostaustaa, muttei meistä kumpikaan oo koskaan trimmeriä kädessä pitänyt, ainoat kokemukset on kun oon vierestä kattonut ja kerran töissä sellaisen asiakkaalle myynyt :nauru:
Shiba, Mori ♂
Blogi

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Tiistaina, 29.05.2012 klo 21:32  
+
0
^ pikkusen vielä jatkan tällä melkein OT'lla.. Mulla on siis hyvinkin paljon heppataustaa ja niiltä ajoilta mulle on jäänyt joku kaikein ylimääräisen karvan poisto -vimma. Toi mun marsu (=lue koira) vois periaatteessa elää ihan hyvin enemmän karvallisenakin, mut mulla on joku pakkomielle sen trimmaamisesta. Naapurin mies naureskeli mulle, kun sitä tos sunnuntaina takapihalla saksin, et mulla taitaa olla jotain perfektionistisia taipumuksia ton koiran siistimisen suhteen:nauru:. Koirassa, kun ei luonnostaan juuri tän enempää karvaa ole (takki peittää vähän ja perskarvat jää näkymättä kuvakulman takia), mut mun on pakko vedellä noi kaikki hapsut pois.


Mitenköhän mä pystyn elämään mun haaveileman pehkocollien kanssa?:mietiskel::nauru: (Tai sit mulla on oltava samaan aikaan joku saksittava otus myös.)

Mutta siis ei se karvan ajeleminen kotitarkoitukseen oo mitään rakettitiedettä. Kone vaan käteen ja karva pois. Mä en tosin oo koiria klipannut, hevosia vaan ja eksän päätä:nauru:.
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Tiistaina, 29.05.2012 klo 21:46  
+
0
Mikä trimmeri ois hyvä? :)

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Tiistaina, 29.05.2012 klo 21:58  
+
0
Mää meen huomenna harjottelemaan Suzunan koirilla, jos niistä ei ihan kauheita tule niin mä voin kyllä tarvittaessa ottaa turkin alas. :)
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Tiistaina, 29.05.2012 klo 22:03  
+
0
Kannattaa tosissaan panostaa siihen koneeseen, omasta meinaa tehot loppua kun rotikaltani ajelen turkin pois. Mutta siis siinä en osaa neuvoa että mikä:D

Eipä siinä trimmauksessa mitään virheitä pysty tekemään jos ei tietty trimmi ole, mutta sen voin vinkkinä kertoa että häntä kannattaa jättää mahd normaaliksi, on nimittäin ihan järkyttävän näköinen koira jos sen ajelee:shifty:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Tiistaina, 29.05.2012 klo 22:04  
+
0
Mulla on Andiksen yksnopeuksinen, oon tykännyt hirmuisen paljon.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Tiistaina, 29.05.2012 klo 22:07  
+
0

Niii kirjoitti:

... meinaa tehot loppua kun rotikaltani ajelen turkin pois.


Ai rotikalta ajelet turkin :mietiskel: Miten-miks? Ja miten sen sileän karvan edes pystyy ajelemaan? *terv. kyselyikäinen* :viheltel:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Tiistaina, 29.05.2012 klo 22:13  
+
0
^Lunalla kun on vääränlainen turkki, semmonen pitempi ja kihara ja lisäksi todella paksu. Selvästi helpompi olla neidillä kun leikkaa pois:)
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Tiistaina, 29.05.2012 klo 22:15  
+
0
^No se selittää :) Mä jo kuumeisesti mietin sellaista normiturkkista rotikkaa, että miten semmoiselta voi turkin ajella.

// typot pois
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013
(Viestiä on muokattu tiistaina, 29.05.2012 klo 22:16)

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Keskiviikkona, 30.05.2012 klo 07:41  
+
0

Niii kirjoitti:

^Lunalla kun on vääränlainen turkki, semmonen pitempi ja kihara ja lisäksi todella paksu.



OT//Meillä oli aikanaan berninpaimenkoira ja tuli jonkun verran tutustuttua rodun historiaan. Yhdessä kirjassa oli kuvia juuri tuollaisesta pitkäkarvaisesta rotikasta bernien kanssa ja kovasti samoja piirteitä niistä löytyi. Eli rotikoilla joskus esiintyvä pitkäkarvaisuus on peruja yhteisiltä esi-isiltä bernien kanssa.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Keskiviikkona, 30.05.2012 klo 07:43  
+
0
Mulla on tää. Suosittelen! Näitä on välillä tarjouksessa vähän halvempaan hintaan. Kannattaa kyllä satsata suoraan johonkin hyvään eikä ostaa halpaa, jos kerran ostaa.

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Keskiviikkona, 30.05.2012 klo 10:47  
+
0

Tonteria kirjoitti:

Mää meen huomenna harjottelemaan Suzunan koirilla, jos niistä ei ihan kauheita tule niin mä voin kyllä tarvittaessa ottaa turkin alas. :)



Missä päin siis asustelit? Meillekkin tosiaan saa tulla koeajamaan, ei haittaa yhtään vaikka menis vähän sinnepäin. Kun ei tuo näyttelykoirana ole :hymy:

blanko kirjoitti:

Mulla on tää. Suosittelen! Näitä on välillä tarjouksessa vähän halvempaan hintaan. Kannattaa kyllä satsata suoraan johonkin hyvään eikä ostaa halpaa, jos kerran ostaa.



Oih!
Kiitos vinkistä!

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Keskiviikkona, 30.05.2012 klo 11:13  
+
0

Asiallinen kirjoitti:


Missä päin siis asustelit? Meillekkin tosiaan saa tulla koeajamaan, ei haittaa yhtään vaikka menis vähän sinnepäin. Kun ei tuo näyttelykoirana ole :hymy:



Länsi-Vantaata tuon karva-apinan kanssa terrorisoin. :nauru:
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Keskiviikkona, 30.05.2012 klo 12:19  
+
0
Keravalle vua jos haluut tulla trimmailemaan ja näkemään ton kauhukaksikon :twisted:
Saa nähdä mitä ne tänään on apinoinut, eilen kun tulin kotiin niin mun toinen ballerina kenkä oli tuhottu täysin. Siitä puuttu kantapää ja molemmat sivut. En muuten ollut kauhean iloinen. Et teretulemast! :cool:

kottarainen

kottarainen
Viestimäärä: 154

VS: KOIRAN TURKINHOITO - Torstaina, 31.05.2012 klo 13:18  
+
0
Minua jaksaa hämmentää tämä trimmaaminen, kuten muukin turkkisäpellys ja herättää kysymyksen turkin jalostamisen järkevyydestä. Koira voi huonosti, jos sitä ei trimmata? Miksei samantien haluta koiraa, joka ei sairastu ihmisen sille kehittämästä ominaisuudesta? Toki jokainen sanoo haluavansa, mutta kuinka moni todella olisi valmis radikaaleihin muutoksiin, jossa rodut katoaisivat ja valinnanvara pienenisi.

Olen jääräpäinen ja skeptinen tämän asian suhteen. Minulla on koira, jonka voisin viedä näyttelyyn suoraan metsälenkiltä. Ja olen itseasiassa vienytkin. Mikä pointti on enää ylläpitää vanhoja perinteitä tukemalla kasvatustyötä, jolla tuotamme vain harmia lajille? Usein silkkaa turhamaisuuttamme.

Selkiyttäkää joku ahdistunutta pääkoppaani uusilla ajatuksilla.
You don't love me, you just love my doggy style. - Snoop Dogg
(Viestiä on muokattu torstaina, 31.05.2012 klo 13:19)

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545693
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 22:15)