Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 22:48

Koiran valokuvaus

Siirry sivulle: 1 ... 36 37 38 ... 41

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Perjantaina, 07.03.2014 klo 10:31  
+
0
^Kuulostaa hyvältä!
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Perjantaina, 07.03.2014 klo 10:31  
+
0
^Kuulostaa ihan hyvältä ainakin minusta!
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Lavra

Lavra
Viestimäärä: 132

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Maanantaina, 10.03.2014 klo 14:45  
+
0
Mukana kuvahaasteessa, yritän osallistua joka viikko mut nähtäväksi jää miten usein ehtii kameran varteen :)

Lavra

Lavra
Viestimäärä: 132

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 18.06.2014 klo 23:23  
+
0
Nyt on kalustoa hiukan uudistettu, myin vanhan järkkärin pois ja ostin tilalle Nikonin D5300. Mukana Nikkorin 18-55mm-1:3.5-5.6. Ennestään mulla on Tamronin 70-300mm jossa myös macro 1:2. Sen myyn pois ja ostan tilalle tuosta päivitetyn version tarkennusmoottorilla. Tuossa vanhassa kun ei toimi automaattitarkennus tällä uudella rungolla.

Uutta intoa taas valokuvaamiseen :)

Dippaduu

Dippaduu
Viestimäärä: 74

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 18.06.2014 klo 23:56  
+
0
Mä ooon niiiin kade teille kun saatte koiristanne tollasia kuvia. Mä kun yritän ottaa kuvaa omastani niin siinä näkyy joko hännäpää tai se on muuten vaan heilahtanut.. Koira kun pysyy sen sekunnin murto-osan paikoillaan hereillä ollessaan. Jos saan koiran kivaan asentoon ja otan kameran esille niin samantien on kuono kiinni linssissä.. :viheltel::ttou:
Sorry I like my dog more than most humans.

LKC01

LKC01
Viestimäärä: 2

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Perjantaina, 25.07.2014 klo 17:42  
+
0
Mandi on hieman yli kaksivuotias sileäkarvainen collie narttu, säkää narttujen maksimi, 56cm ja painoa 20kg tai vähän alle. Ylimääräistä ei ole.





nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Tiistaina, 05.08.2014 klo 17:50  
+
0
Hepskukkuu! Mulla on etsinnässä sellainen yleispätevä Canon-sopiva linssi "vähän jokatilanteeseen". Tällä hetkellä löytyy kitti sekä 85mm 1.8 kiinteä tötterö. Kitillä ei tunnu pääsevän tarpeeksi kauas. Kiinteällä olen kuvannut eniten, mutta useimmissa tilanteissa rajoittaa, joten tämän rinnalle jonkinlainen monintoimilinssi olisi mukava lisä. Onko ehdotella jotain mukavaa linssiä?
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

LKC01

LKC01
Viestimäärä: 2

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Maanantaina, 11.08.2014 klo 20:10  
+
0

Mika85 kirjoitti:

Hienoa jälkeä tulee bzzt:illä!

Täällä kans yksi kuvauksen harrastelija. D600 Nikonilla kuvaan ja putkia on 24/2.8, 50/1.4, 80-200/2.8 ja 300/4.

Muutama laaki:

...

kuva

Max. 5 kuvaa/viesti, loput linkkeinä.
Vanis



Kuka tuollaisia kuvia pystyy edes ottamaan!?

Kuvat muokattu pois, koska kuvien lainaaminen kuormittaa sivustoa.
Jaijah
(Viestiä on muokattu maanantaina, 11.08.2014 klo 20:24)

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 04.09.2014 klo 21:21  
+
0
Ollaan lähdössä safarille alkuvuodesta ja nyt viimestään sitte pitäs se parempi putki hommata tohon kameraan. Hinnan vuoksi oon sitä siirtäny. Mulla siis Canonin kamera. Haluaisin siis putken, jossa ois edes hiukan zoomia, nyt mulla on vain se kameran mukana tullut 18-55mm kitti. Oisko teillä ehdotuksia? Jotain 75-300mm oon miettiny, oisko tarkotukseen hyvä? Minkä merkkistä suosittelisitte? Ja mistähän vois lisäksi kattella käytettynä putkea?
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Mika85

Mika85
Viestimäärä: 87

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Sunnuntaina, 07.09.2014 klo 08:29  
+
0

Nika kirjoitti:

Ollaan lähdössä safarille alkuvuodesta ja nyt viimestään sitte pitäs se parempi putki hommata tohon kameraan. Hinnan vuoksi oon sitä siirtäny. Mulla siis Canonin kamera. Haluaisin siis putken, jossa ois edes hiukan zoomia, nyt mulla on vain se kameran mukana tullut 18-55mm kitti. Oisko teillä ehdotuksia? Jotain 75-300mm oon miettiny, oisko tarkotukseen hyvä? Minkä merkkistä suosittelisitte? Ja mistähän vois lisäksi kattella käytettynä putkea?



Luulisin että tosiaan safarilla jos elukoita meinaa päästä kuvaamaan niin pitempi putki kaveriksi tuolle 18-55:selle olis paikallaan. Et tietenkään tiedä kuinka lähelle eläimiä pääsette siellä? Jopa 300mm saattaa jäädä lyhyeksi joissain tilanteissa mutta sen pidempiin ei välttämättä peruskuolevaisella ole varaa. Paljonko tuo uusi objektiivi saisi enintään maksaa? Käytettynä ostan itse ainakin lähes kaikki kameravehkeeni ja suurin valikoima suomalaisilla sivuilla löytyy tuolta:

Digikamera.net

Tuosta kuitenkin parempi sivu käytettyjen etsimiseen, etsii jokapaikasta, myös tuolta digikamera.netistä:

Oametsin

Jos yksityisiltä ostaminen ei innosta, niin kameratori myy käytettyä kamaa, joskin kalliimmalla kuin yksityiset. Rajala Pro Shopista saa myös vaihtolaitteita, joskin taas kalliimmalla kuin yksityisiltä. Onhan noissa se hyvä puoli että niistä saa laskut, osamaksut yms.. sekä jonkunnäköisen takuun ostokselleen.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 07.09.2014 klo 08:34)

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Maanantaina, 08.09.2014 klo 21:30  
+
0
^Kiitos kovasti :kumarrus:
Kyllä tälläkin hetkellä se <300 on tavotteena hinnassa, kuitenkin vaan harrastelija oon. :)
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

bzzt

bzzt
Viestimäärä: 285

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 11.09.2014 klo 21:35  
+
0
Koskahan ihmiset oppis ostamaan niitä järjestelmän hinnoissa pyöriviä superzoomeja/bridgejä, sais kertalaakista sen jäätävän polttovälin ja enemmän ominaisuuksia kuin on edes tarvis. Ei tarvitsisi tehdä jatkossa uusia sijoituksia kameraan, paketti olisi valmis.

Kun kerran kuvanlaadulla ei ole väliä, mikään ei saa maksaa mitään ja mitään ei kuitenkaan tosissaan aiota harrastella, niin miksi on pakko saada se Anttilan tarjouskitti? Ihan näin vaan yleisesti pohdittuna. :neutral:

Edelliselle suosittelen oman valmistajan optiikkaa, kolmansilta osapuolilta saa houkuttelevan kuuloisia tötteröitä, mutta yleensä se "oikean" merkkinen linssi pelaa paremmin yksiin rungon kanssa. Perusturistin näkökulmasta optisilla ominaisuuksilla ei ole haudanvakavia merkityseroja, hyvässä valossa niillä saa kaikilla yhtä hyviä tai huonoja kuvia.
dku Redi 2012-2018
cavspan Judi 2007-2015

Mika85

Mika85
Viestimäärä: 87

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Lauantaina, 13.09.2014 klo 16:25  
+
0
Juu.

Kyllä tuo alle 300€ on sellanen hinta että sillä täytyy ostaa se minkä sattuu saamaan jos saa mutta mitään hyvää ei kannata odottaa. Hidasta tarkennusta ja pehmeää kuvanlaatua ainakin tuolla telemmässä päässä sekä valovoiman puutetta odoteltavissa.

Valitettavasti näin.

Joku vanha 70-200/2.8 tai 70-200/4 alkas oleen jo jotain. En tiedä Canoneista kauheasti mutta eikö canonilla ole jo joku vanhempi 70-200/4 malli jota saa jo ehkä johonkin 500 käytettynä? Kokeilin kerran muistaakseni sellasta kaverilta. Sillä jo pysyis elukoiden perässä.

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Lauantaina, 13.09.2014 klo 16:43  
+
0
Mahtaisko Canonin 70-300 saada käytettynä tohon budjettiin sopivana? On mun mielestä ollut ihan toimiva eläinvalokuvauksessa, vaikka nykyjään jo haluaisinkin paremman käyttöön, jos talous antaisi periksi.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

bzzt

bzzt
Viestimäärä: 285

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Lauantaina, 13.09.2014 klo 22:19  
+
0
Toi Canonin 70-300 lienee suttuzoomeista paras, mutta en ole vielä oikein ymmärtänyt sen hintaa. Joskus tuollaisen omistin, mutta aika äkkiä se vaihtui jo mainittuun 70-200mm f/4L -tötteröön. 400-500€ vois olla realistinen haarukka käytetylle, mutta jääköhän se lyhyeksi silti, hmm. Kaikissa muissa ominaisuuksissa se pesee halpikset kuitenkin.

Toinen, mitä vois harkita (jos budjetti ei veny) niin joku Canonin 55-250mm zoomi, niitä löytyy vanhempia ja uudempia, vakaajalla ja ilman. Sekin ihan kiva turistizoomiksi.
dku Redi 2012-2018
cavspan Judi 2007-2015

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Sunnuntaina, 14.09.2014 klo 15:05  
+
0
^ Sen takia, että se ei oikeasti ole mikään tajuttoman hyvä, niin ajattelin sitä löytyvän halvemmallakin käytettynä. Budjetti kuitenkin on alle 300 eur alaspäin.

Muoks. // Tuli katseltua itseään varten tuossa käytettyjä objektiiveja, niin osui silmään edellä mainittu putki 320 euroa.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 14.09.2014 klo 19:43)

_Aikku

_Aikku
Viestimäärä: 4

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Perjantaina, 12.12.2014 klo 16:44  
+
0
http://walesit.kuvat.fi/kuvat/

Uusimmat kuvat canon 5d mark iii - tuotoksia (todellakin hintansa arvoinen hankinta!!) ja putkena vaihtelevasti toimivat canonin L-sarjalaiset 70-200 2.8 L IS USM ja 24-105 1:4 L IS USM.

Vanhempia kuvia on otettu vähän millä sattuu :P Löytyy fujifilmiä, olympusta ja kolmea eri mallia canoneita ennen 03/14 hankittua mark iii:sta :)

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Torstaina, 25.12.2014 klo 11:59  
+
0
Kaipaisin mielipiteitä ja vinkkejä teiltä aktiivikuvaajilta. Mulla on ollut useamman vuoden käytössä Canon 300D, joka alkaa olla tullut tiensä päähän. On hidas eikä pysy koirien vauhdissa oikein enää kirkkaallakaan ilmalla. Kuvat näyttävätkin lähinnä tältä tai tältä. Myös valotukset heittelevät hurjasti, vaikka olosuhteet olisivat samat (=otan kaksi kuvaa peräkkäin liikkumatta ja kohteen liikkumatta).

Olen ollut tosi laiska opettelemaan manuaalikuvausta. Välillä iskee into, mutta aina se on lopahtanut. Automaatilla pääsee niin paljon helpommalla... kun sitä osaamista ei manuaalikuvaukseen ole.

Nyt kuitenkin vähän polttelisi uuden kameran osto, koska tuosta reilun 10v. vanhasta tuskin enää toimivaa peliä saa. Käteen järkkäri tuntuu sopivalta ja tykkään enemmän kuin pokkarimallisesta (joka sellainenkin löytyy ja on ihan jees, jos ei tuota järkkäriä jaksa kantaa mukana). Pikkujärkkäreistä ei ole kokemusta. Kaipaisinkin kommentteja, millainen kamera olisi järkevä hankinta. Oletusarvona on, että jos joskus ihan oikeasti innostun manuaalina kuvaamaan, voinen hankkia uudet välineet. Hakusessa olisi kuitenkin kamera, jota ei ihan heti tarvisi laittaa vaihtoon, jolla olisi hyvä harjoitella perustoimintoja, mutta jolla saisi myös onnistuneita kuvia automaattiasetuksilla, jos taas kerran opettelu jää suunnittelun tasolle. Hinta kohtuullinen, eli pysytään kolminumeroisissa summissa. Kuvauskohteina pääasiassa koirat, useimmiten liikkuvat ja aikalailla säässä kuin säässä. Onko tällaista olemassakaan?

Kameramaailma tuntuu kehittyvän niin hurjaa vauhtia, etten oikein usko täällä olleiden, aiempien vinkkien pätevän enää tässä vaiheessa (ellei multa mennyt jotakin tuoretta ohi)...

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Perjantaina, 26.12.2014 klo 15:14  
+
0
Meiltäkin taitaa tuo peruspokkari Canonilta löytyä. Oikein harmittaa, etten itse ole perehtynyt sen saloihin! Avo on yleensä ihan hyviä kuvia sillä saanut, kerrankin suostui tulemaan näyttelyihin kuvaamaan niin "ihan kiva" kun kaikki 200 kuvaa olivat seuraavantasoisia:

No ei vaan, yks kuva oli käyttökelpoinen niin että taustalla oli vaan vähän jotain suttua!

Muoks. typo, ja evo! Ja kiitsa griffon. :enkeli:
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-
(Viestiä on muokattu perjantaina, 26.12.2014 klo 15:45)

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KOIRAN VALOKUVAUS - Perjantaina, 26.12.2014 klo 15:39  
+
0
^Ei näy kuva ja kun kopio linkin, heittää Erroria että "you don't belong here" ja ehdottaa kirjautumista.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

  Siirry sivulle: 1 ... 36 37 38 ... 41
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28223
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6347
Viestejä yhteensä545757
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265911
(Tilastot päivitetty viimeksi 11.05.2024 klo 07:00)