Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 08:11

Koirani kimppuun käytiin eläinlääkärissä

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 7

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Torstaina, 26.05.2011 klo 20:06  
+
0
weebl, näimpä. ^

Meillä päin myös odotushuoneen, ja kahden tutkimus-huoneen ovet sepposen selällään, tai ainakin siinä vaiheessa ovat, kun harjoittelija ravaa huoneiden väliä edes takaisin. Oman koiran olen kyllä aina pitänyt hihnassa kiinni, ja näitä tarinoita lukiessa pidän kyllä vastedeskin.
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Perjantaina, 27.05.2011 klo 02:49  
+
0

raggetti kirjoitti:


Hieman paha maku jää suuhun, kun tällaisia asioita ruoditaan keskustelufoorumeilla. Mielestäni nämä asiat olisi voinut selvittää yhtä hyvin keskenään ilman, että kokonaiset keskustelupalstat ruotivat juttua. Päälekäyneiden koirien omistajalla tuskin on mitenkään hyvä olla asiasta, ja paikkakunnan + sukupuolen levittely nyt ei ehkä kuulu hyvään nettietikettiin.
Ymmärrän myös kuolleen koiran omistajan surun ja vihan, mutta niin kuin voldokav ylempänä totesi, asioiden vatvominen ei auta ketään eikä tuo koiraa takaisin, valitettavasti.
Toivon myös, että kyseinen eläinlääkäriasema otti asiasta opikseen, ja tästä lähtien tekee toimenpiteet turvallisissa olosuhteissa, niin kuin kuuluukin.



Hyäkänneen koiran omistaja ei ainakaan tämän ketjun perusteella ollut ottanut uhriin millään tavalla yhteyttä asioita selvittääkseen. En tiedä kuinka ymmärtäväistä porukkaa täällä liikkuu, mutta itse en kyllä vastaavassa tilanteessa alkaisi tätä päällekävijän omistajaa metsästämään, jos tämä ei itse katso että tapauksessa olisi mitään selvitettävää.

Sen sijaan ainakin minun mielestäni on ihan hyvä tietää, että eläinlääkäriasemalla harrastetaan tuollaista kovin heikkoa koiraymmärrystä osoittavaa toimintaa, jo tästäkin ketjusta näkee että aika harva on osannut tällaista mahdollisuutta ottaa edes huomioon. Enemmän kuin hyökänneen koiran omistaja tai koirien rotu ainakin minua lähiseudulla asuvana kiinnostaisi se, mikä eläinlääkäriasema on kyseessä, koska jos toiminta on noin ammattitaidotonta, voi vastaavaa toki sattua siellä ihan kenelle tahansa.

zirppa

zirppa
Viestimäärä: 219

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Perjantaina, 27.05.2011 klo 02:57  
+
0
^ Tässähän jutussa kun on kaksi puolta. Itse ymmärsin että koiransa menettännyt ei kerinnyt jäämään asiaa selvittämään, tosin ei toinen osapuolikaan aktiivinen ollut. Mutta yhteystiedot jos kerran aloittajalta löytyy ja toiselta ei, niin itse ottaisin yhteyttä heti. Kaikkea en ole kerinnyt täältä lukemaan ennen viestin poistoa, mutta eiköhän meidän jokaisen kannatta olla lähtemättä tuomitsemaan ketään tai mitään, kun emme tapahtuneesta oikeasti mitään tiedä.

Mitä tulee tuohon kuvauksiin foorumeitten palstoilla, mielestäni ihmiset voisivat olla hieman iisimmin. Tokihan jokainen saa purkautua ja kertoa asioista, mutta kun muistetaan että kysymyksessä on eläimet ja mitä kaikkea niiden kanssa voikaan tapahtua, ja sitten lähdetään yhden tapauksen vuoksi leimaamaan ihminen ja hänen koiransa. Ja kaikissa tapauksissa on monia puolia. Joskus "hävinnyt" osapuoli kokee saaneensa oikeuden mustata toisen, vaikka oma koira olisikon ollut "aloittaja" Tämän vuoksi ja sen vuoksi että samalla alueella saattaa asua muitakin jotka omistavat samanrotuisen koiran ja saavat pa**aa niskaan, palstojen vuoski.

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Perjantaina, 27.05.2011 klo 12:28  
+
0
Mä en kyllä kovin paljoa vastuusta vierittäisi klinikan harteille, jos omistaja kuitenkin on ollut paikalla. Eri asia olisi, jos koirat olisivat olleet klinikan vastuulla jonkun hoitotoimenpiteen ajan omistajan ollessa jossain muualla.

Oma edesmennyt koira kun jäi yhdelle klinikalle aikanaan tiputukseen päiväksi, painotin sitä, että se voi käyttäytyä vieraita koiria ja ihmisiä kohtaan arvaamattomasti. Muissa tilanteissa eläinlääkärin tiloissakin olen aina kokenut koiran valvonnan olevan täysin minun vastuullani. Vaikka oltaisiin toimenpidehuoneessa ovi kiinni ja joku oven yllättäen avaisi. Kuulostaa ehkä jeesustelulta, mutta näin olen aina asian kokenut ja yllättäviinkin tapahtumiin varautunut, koska tiedostin paremmin kuin kukaan muu sen, miten nopeasti kyseinen koira saattoi eri tilanteisiin reagoida, vaikka se vaikutti rauhalliselta ja kiltiltä valtaosan ajasta. En voinut olettaa, että vieraat ihmiset olisivat osanneet tulkita sen käytöstä kovin hyvin ja varautua yllättäviin reaktioihin.

Mun mielestä on hyvä, että tällaisestakin aiheesta keskustellaan julkisesti, koska aiemmin eivät kaikki ole ehkä osanneet edes ajatella, miten oma koira voi reagoida yllättävästi tollaisissa oloissa, mutta tämän keskustelun luettuaan ehkä kiinnittävät jatkossa enemmän huomiota siihen, miten myös tuollaisissa olosuhteissa voi tapahtua ikävien sattumusten ja huolimattomuuden summana hyvin kurjia asioita. En itse ainakaan käy tätä keskustelua vain osoitellakseni sormella ihmisiä, joiden toiminta koiran kuolemaan johti, vaan sen takia, ettei sama tilanne pääsisi toistumaan kenenkään muun kohdalla.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

Grimma

Grimma
Viestimäärä: 8

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Perjantaina, 27.05.2011 klo 13:55  
+
0

Paulchen kirjoitti:


Hyäkänneen koiran omistaja ei ainakaan tämän ketjun perusteella ollut ottanut uhriin millään tavalla yhteyttä asioita selvittääkseen. En tiedä kuinka ymmärtäväistä porukkaa täällä liikkuu, mutta itse en kyllä vastaavassa tilanteessa alkaisi tätä päällekävijän omistajaa metsästämään, jos tämä ei itse katso että tapauksessa olisi mitään selvitettävää.



Mä ymmärsin että amstaffien omistaja on yhteystietonsa antanut, mutta ei ole saanut kuolleen koiran omistajalta mitään yhteydenottoa. Jos näin on niin mitään metsästämistä ei varmaan tarvitse, ottaa luurin ja soittaa jos on asiaa.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 27.05.2011 klo 13:55)

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Perjantaina, 27.05.2011 klo 22:10  
+
0
Jos mun koira kuolis eläinlääkärin vastaanottotilaan (tai no, ihan mihin vaan) jonkun toisen koiran hyökkäyksestä, niin kokisin kyllä erittäin vahvasti oikeudekseni purkaa ja purnata sitä vääryyttä sitten mille tahansa, oli kyseessä nettipalsta tai jokin muu purkuväylä. On aika turhaa purnata siitä että miten joku kehtaa viedä tällaisen nettiin muiden luettavaksi. Näinhän on tapahtunut, ja tämä voisi olla painettuna esimerkiksi lehteen samoin tiedoin: Paikkakunta, rotu, omistajan sukupuoli ja mahdollisesti jopa paremmat tuntomerkit sekä tarkka kaupunginosa missä tapahtunut. Tapahtuma oli varmasti vahinko, mutta mikään ei oikeuta vaatimaan toista olemaan vaiti asiasta mikä on tuottanut (ja pitkään tuottaa) suurta surua ja kärsimystä. Mikäli siis tapahtumien kulussa pysytään totuudessa eikä väritetä. Asiat tulee selvittää, ja varmasti saatte ne keskenänne selvitettyäkin, mutta joskus se pahin olo pitää ensin purkaa johonkin, että kykenee sivistyneeseen kanssakäymiseen vastapuolen kanssa sitten kun tuntee olevansa valmis siihen.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Dintti

Dintti
Viestimäärä: 260

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Perjantaina, 27.05.2011 klo 22:16  
+
0
Komppaan vahvasti nerudaa. En voisi mitenkään olla tuollaisesta hiljaa, vaikka tapahtuma olisikin ollut ihan täysi vahinko.
Hurjaharja vm-11

zirppa

zirppa
Viestimäärä: 219

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Perjantaina, 27.05.2011 klo 23:31  
+
0
Tokiha jokainen saa purkautua ja vertaistuki tekee hyvää. Lähinnä kysymyshän on vihan lietsonnasta jotakin rotua tai ihmistä kohtaan. Ymmärrän täysin purkautumisen. Lehdissä tuntomerkkejä sun muuta kerrotaan jos asiasta tuomio tulee, tai rikoksesta epäilty on hukassa, ja tästäkin pitää olla tietty minimirangaistus rikoksen osalta.

Voin kuvitella oman vihani jos koirani kuolisi näin, ja olen kokenut monesti kun koirani päälle on käyty, ja olen sitä purnannut netissä, mutta tuntomerkit olen pois jättännyt. Jos oikeasti usutetaan koira toisten päälle silloin tuntomerkit ymmärrän(niinkuin on myös käyny) mutta muutoin jo em. syistä voisi hieman miettiä. Täällähän modet olivat viestiä muokanneet, joten ei ilmaisesti kauhean hyväksyttävää kertoa aivan kaikkea.
Toki ymmärrän aloittajan olotilan siinä vaiheessa kun viestiä on kirjoittannut, muutenhan tuo viesti oli asiallinen eikä provosoiva.

Mutta voin itseni kuvitella myös tilanteeseen jossa koirani tekisi jotain täysin odottamatonta tai sitten sattuisi jotain esim; pannan hajoaminen, ja tästä syystä joku muu saisi kärsiä koirineen. Sen jälkeen kärsinyt ihminen tulisi tänne kertomaan miten naisihminen T;ta päästi koiransa pystiffin/amstaffin/sakemannin/dobberin/rotikan koirani kimppuun. Olen varma että moni muukin amstaffin jne. omistaja saisi tästä lokaa niskaansa, ja toisaaltaan koska en ole ennustaja en voinut varautua johonkin (koska kaikkeen ei voi varautua) joutuisin kohtaamaan toisetn tuntemattomien ihmisten vihan ja halveksunnan. Vaikka koirani ei koskaan aiemmein olisi tai koskaan jälkeen päin tekisi kellekkään mitään. Mielestäni se ei ole reilua. Tietystä syystä Suomessa ei julkaista esim; pedofiilien asuinpaikkoja(vaikka pahempia)

Tokihan vastuu pitää ottaa ja korvaukset maksaa(tässä tilanteessa se ei lohduta) mutta yleinen lynkkaus mene jo liian pitkälle.

sitepi

sitepi
Viestimäärä: 380

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Lauantaina, 28.05.2011 klo 00:17  
+
0
Surullnen tapaus niin menehtyneen koiran kuin myös purreen koiran omistajalle.

Minua jäi vaivaamaan, että miksi koira ei ollut hihnassa:cool:

Minä vien koirat ell. huoneeseen hihnassa ja samoin tuon hihnassa ne pois. Ilman hihnaa ovat vain tutkmuksen/hoidon ajan jolloin ovi on kiinni.
R.I.P. rakas Tepi ja Piki

zirppa

zirppa
Viestimäärä: 219

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Lauantaina, 28.05.2011 klo 00:33  
+
0
^ olleet hihnatta tutkimushuoneessa, ovi jäänyt raolleen ja siitä pääsivät odotustilaan. Näin ymmärsin itse :shifty:

Cala

Cala
Viestimäärä: 8

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Lauantaina, 28.05.2011 klo 00:47  
+
0
En muuten asiaan puutu, mutta kun porukka ihmettelee tota tuntomerkki asiaa, niin aloittaja viestissä(johon nyt siis muokattu tietoja)oli paikkakunta,koirien lukumäärä ja rotu, niin voin kertoa että tuolla suunnalla kulkee useampi kahden amstaffin kanssa lenkkeilevä ihminen, (niinkuin joku tuolla aiemmin jo mainitsi) ja noilla tuntomerkeillä voisi tarkoittaa ketä vaan heistä.. Eli sitä tässä nyt varmasti ajetaan takaa, että noilla tuntomerkeillä kaikkia samalla kokoonpanolla ulkoilevia saatetaan alkaa katsomaan pitkin nenänvartta ja puhumaan, että tuolla ne tappajakoirat menee.. Ihmiset kun ei voi tietää mikä se näistä tällä suunnalla liikkuvista koirakoista mahtaisi olla, kun tuntomerkit ovat tarkat paikan ja rodun ja koirien lukumäärän mukaan,mutta kuitenkin tarpeeksi ympäripyöreät, jotta voisi tarkoittaa ketä vaan jotka samanlaisella kokoonpanolla ulkoilevat..

sitepi

sitepi
Viestimäärä: 380

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Lauantaina, 28.05.2011 klo 01:58  
+
0
Zirppa luin alusta alkaen uudelleen, mutta ihmetyttää miksi omistaja ei ollut valvomassa koiria
CALA tuskinpa vaan edes kaikki tietää ko. tapauksesta, mutta sanahan kiirii:cool:
Minulla oli hoidossa pari viikkoa Saku-sakemanni ja naapurit kiitelivät kun pidän nykyisn sitä hihnassa:kumarrus: Sekoittivat ihan toiseen koiraan:hymy:

Naapurissa oli sakemanni joka pästettiin ulos illalla, vaelteli omia reittejään, ja kaipa tuo palasi kotiin omia aikojaan, pelkoa aiheutti napureille vaikka oli lauhkea lammas (hakattu nöyrtymään)
R.I.P. rakas Tepi ja Piki

zirppa

zirppa
Viestimäärä: 219

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Lauantaina, 28.05.2011 klo 02:33  
+
0
^ Eikö? Mä ymmärsin että oli samassa huoneessa ja koirat "livahtivat" ulos :mietiskel: Joka tapauksessa itse ymmärrän kumpaakin osapuolta. Tokihan on aina liventäviä/koventavia asianhaaroja. Jos oli näin, että omistaja ei valvonnut koiria niin raskauttavampaa niin päin. Jos omistaja oli samassa huoneessa (niinkuin ymmärsin, ei ole tae todellisuudesta) Niin ei kaikkea voi huomioida, tiedän kokemuksesta. Toivon vain sydämmeni pohjasta että amstaffien huonot uutiset loppuvat tähän(amstaffi omistajana), toki muutkin ja samoin että kaikki saavat itselleen ja mielenrauhalleen rauhan:enkeli:

sitepi

sitepi
Viestimäärä: 380

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Lauantaina, 28.05.2011 klo 03:19  
+
0
Minun mielestäni koirat eivät voi livahtaa mihinkään !
Varsinkin jos ollaan el.lääkärillä niin sitä tarkemmin pitää huomioida koiran käyttäyttyminen, siellä on niitä entisiä hajuja, uudet "potilaat" tuovat uusia. Meillä koirat stressaavat lääkärikäynnistä, mutta eivät käy kuitenkaan käy muiden eläiimien kimppuun.
R.I.P. rakas Tepi ja Piki

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Lauantaina, 28.05.2011 klo 09:24  
+
0

zirppa kirjoitti:


Tokihan vastuu pitää ottaa ja korvaukset maksaa(tässä tilanteessa se ei lohduta) mutta yleinen lynkkaus mene jo liian pitkälle.


En tiedä onko jossain muualla ollut muuta juttua, mutta eihän täällä ainakaan mitään yleistä lynkkausta ole ollut?:mietiskel: Yksi ihminen kirjoitti jotain koirien välittömästä lopettamisesta, mutta muuten keskustelu on mun mielestä ollut hyvinkin säyseää, kun vertaa moniin muihin tapauksiin, missä seuraukset eivät ole olleet edes noin vakavat. Toki on ikävää, jos minkä vaan rodun maine huonontuu yksittäisten tapausten takia, mutta ei täällä ainakaan ole amstaffeja yleisesti kai kukaan lytännyt? Yleensä tällaiset jutut päätyvät lehtiin ja silloinhan se retostelu vasta alkaa.

Jos mun koiran kimppuun kävisi joku toinen koira, niin viimeinen asia mitä miettisin olisi sen toisen rodun maine. Ja onhan nytkin purkautujissa keskustelua koiran ojaan viskanneesta lenkkeilijästä ilman että kukaan on huolissaan sillä alueella lenkkeilevien naisten maineesta ja pelkää kaikkien joutuvan lynkattavaksi. Vaikka keskustelun sävy on naisen toiminnan voimakkaasti tuomitsevaa.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

Tattistavaan

Tattistavaan
Viestimäärä: 740

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Lauantaina, 28.05.2011 klo 10:11  
+
0
Ikävä tapahtuma ja kamalaa varmasti kaikille osapuolille mutta vahinkoja sattuu ja jossittelu tästä asiasta mitään tapahtumista tietämättä tuntuu aika turhalta... Toivottavasti osapuolet saavat asian sovittua keskenään
Owczarek Podhalanski Runo Visenna tuttavallisemmin Nalle
Pyreneittenmastiffi Mini
Keskiaasiankoira Little Freak's Dzhamal tuttavallisemmin Jallu

Ast

Ast
Viestimäärä: 4

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Sunnuntaina, 29.05.2011 klo 18:30  
+
0

sitepi kirjoitti:

Minun mielestäni koirat eivät voi livahtaa mihinkään !
Varsinkin jos ollaan el.lääkärillä niin sitä tarkemmin pitää huomioida koiran käyttäyttyminen, siellä on niitä entisiä hajuja, uudet "potilaat" tuovat uusia. Meillä koirat stressaavat lääkärikäynnistä, mutta eivät käy kuitenkaan käy muiden eläiimien kimppuun.



Ikinä ei voi sanoa ei koskaan! Mun koirat ei steressaa el:ssä yhtään. Eivät kyllä ole irti missään muualla, kun tutkimushuoneesa, jos sellainen toimenpide tehdään, missä hihna pyydetään pois ottamaan. Olen nyt 10 vuotta eläinlääkäreissä käynyt ja voin sanoa, että hoitajat ja muu henkilökunta niissä ovia jättää auki. Itse niitä saa kytätä, että menevät kiinni henkilökunnan niistä kulkiessa.
Mulla on ollut yksi koira-agre uros ja sen kanssa sai olla hyvinkin tarkkana tutkimus/odotushuoneissa yms.
koulutettu koira, on onnellinen koira <3

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Sunnuntaina, 29.05.2011 klo 19:43  
+
0
Surullinen tapaus :( Ikävä kyllä, sekä purijan että purrun kohtalo voisi sattua kelle tahansa, elävien eläinten kanssa kun ollaan tekemisissä. Voin vain yrittää kuvitella kuinka paha mieli kummallakin osapuolella voi tapauksesta olla, kun kyseessä kerta oli täysi vahinko ja ikävien sattumusten summa.

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Sunnuntaina, 29.05.2011 klo 20:09  
+
0
Piimäenkeli, veit sanat suustani. Säyseää on keskustelu ollut tilanteeseen ja muihin lievempii asioihin nähden.

Itse ainakin otin tästä pääasiassa opiksi juuri sen, että ne koirat pidetään kytkettyinä tutkimushuoneessakin, ja odotushuoneessa jalkojen juurella.

Rotu nyt sattui olemaan kuuluisa amstaffi, ja myönnän, että se jonkin verran lisäsi omaa varovaisuutta rotua kohtaan. Itsellänikään kun ei ole kyseisestä rodusta niitä parhaimpia kokemuksia.
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KOIRANI KIMPPUUN KäYTIIN ELäINLääKäRISSÃ... - Maanantaina, 30.05.2011 klo 01:52  
+
0

sitepi kirjoitti:

Meillä koirat stressaavat lääkärikäynnistä, mutta eivät käy kuitenkaan käy muiden eläiimien kimppuun.


No se on hyvä, että on noin suuri luotto omiin koiriin. Kyllä mäkin voisin väittää 99% varmuudella, ettei meidän pikkupojat kävisi kenenkään päälle mutta aina on se 1% mahdollisuus niilläkin, vaikka ylikilttejä ovatkin.

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 7
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 19:00)