Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 01.06.2012 klo 19:36

Kuinka suuria uhrauksia on tehtävä pennunhankinnan vuoksi?

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8

Tattistavaan

Tattistavaan
Viestimäärä: 740

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 19:45  
+
0

lartuska kirjoitti:

Se mitä koiria mulla on ei vaikuta millään tavalla siihen miten mä asioista ajatteln.



Kärsisikö sitten kysyä miksi sulla on koira jos sellaisen pitäminen seurana ja lenkkikaverina on sun mielestä eläinrääkkäystä, olenko käsittänyt oikein että sulla paimenkoira on?? ja mitä tarkoitusta se koira sulla 30m2 yksiössä sitten palvelee??
Owczarek Podhalanski Runo Visenna tuttavallisemmin Nalle
Pyreneittenmastiffi Mini
Keskiaasiankoira Little Freak's Dzhamal tuttavallisemmin Jallu

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 19:48  
+
0
^ Ei näiltä tunnu ny kärsivän kysyä yhtään mitään :nauru: Ainakaan jos tarkoitus on saada asiallinen, perusteltu vastaus.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 19:50  
+
0
^ja^^Tuolla edellisellä sivulla mun lainauksissa oli nuo tiedot.

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 19:54  
+
0

lartuska kirjoitti:

[quote=Asiallinen] Ja niinkuin Ame sanoikin, koira pitäisi ottaa yhdistelmän mukaan, ei omien ajankohtien.


Siis Täh!? Tätä mä en tajua.
Opitulla käytöksellä on vähintäänkin yhtä suuri vaikutus siihen koiraan, kuin geeneilläkin.[/quote]

Kyllä mä itse katselen (niinkuin varmaan jokainen täysjärkinen) yhdistelmiä myös terveyden osalta. Ottaisitko itse pennun
a) D-lonkkaisista vanhemmista, pennut ovat luovutuksessa sopivasti kesälomalle vai
b) tervelonkkaisista vanhemmista ja pennut olisivat luovutuksessa kesäloman ulkopuolelle?
Tätä voisi pohtia myös muiden kuin vain terveydellisten ominaisuuksien pohjalta, esim. juurikin hermorakenne, harrastusmeriitit ja -aktiivisuus jne. Eli toivottavasti ihmiset valkkaavat koiransa ennemmin yhdistelmän kuin loman ajankohdan perusteella.

Ja tosiaan, mulle tuli tosta toisesta lartuskan kommentista (en jaksa ettiä ja lainata sitä, taidatte kuitenkin tajuta mitä kommenttia meinaan) mieleen se vääntö jokin aika sitten (kaksi-kolme vuotta sitten?), jossa aluksi joku heitti jonkin tosi absurdin väitteen, tyyliin että seurakoirilla ei ole mitään merkittävää funktiota ja ainoastaan työkoiria olisi oikeus lisäännyttää. Jep, mikähän se lartuskan koiran funktio on sitten, jos ei se ole seurakoirana lenkeillä ja kotona.

~franja~

~franja~
Viestimäärä: 282

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 20:38  
+
0
Mä tein ennakkovarauksen yhdestä tietystä nartusta viime kesänä, että jos on sopiva ajankohta kun tekee pentuja niin sitten otan. No se ajankohta tuli tosi aikaisin, olin ajatellut alkukesää helpommaksi järjestää. Pentujen isäkin mieleinen, vaikkei sillä mulle merkitystä ole. Tervesukuisiahan ne kaikki, kukapa nyt sairaita jalostais? Eikä se takaa tulevan oman koiran terveyttä. Luonne mua siis kiinnosti enemmän.
No kun kuulin tästä pentueesta ja vielä siitä, että pääsiäisen (4pv loma) kieppeille sattuis luovutus, marssin esimiehen luokse ja kysyin olisko mahdollista pitää lomaa pennuntulon vuoksi ja vastaus oli kyllä. Keväälle on sattunut paljon vapaita ja puolikkaita viikkoja, mutta monista syistä johtuen olen pitänyt ylimääräisiäkin lomapäiviä nyt. Mutta ilman tuota alkulomaa, tai vähintään sitä neljän päivän pääsiäisvapaata, en olis koiranpentua pystyny ottaan. Niin mä sen koin ja koen, että pystyäkseen ottamaan pennun on voitava olla joitakin päiviä kotona sen kanssa (ei 24/h), viikonloppu ei riitä.

Kysymykseen "Pitäiskö jättää ottamatta pentu sopivasta yhdistelmästä jos ajankohta on väärä" mun vastaus on siis kyllä. Koiranotto ei ole mitään pakollista kenellekään. Sillä ei niinkuin ansaita elantoa tai mitään.

Elämässä ei saa aina kaikkea silloin kun haluaa, tai välttämättä ikinä.

Mulla ei ole mitään enempää sanottavaa tähän ketjuun. Jos joku ei ymmärrä tai hyväksy mun mielipidettä tässä, se on hänen vain kestettävä. Hyvä on kyllä ollu yritys manipuloida ajattelemaan, että koiran voi ottaa missä olosuhteissa tahansa. Heikompi olis jo taipunu. ;)
"Hyvin mielenkiintoinen on myös havainto, että koirilla, kuten ns sivistyneillä ihmisilläkin, on melko yleisesti neurooseja. Sen sijaan neurooseja ei esiinny luonnonkansoilla eikä susilla. Koirakin maksaa tuon hinnan eläessään ihmisen kanssa - koira on itse asiassa sivistynyt susi." - Kaarina Kauhala

Perunkarvatonkoira ♂ synt. 10.2.2012


Kaksi vireää ikääntyvää kissaa

Pääkaupunkiseudun pentutreffit

Tattistavaan

Tattistavaan
Viestimäärä: 740

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 20:45  
+
0

~franja~ kirjoitti:

Mulla ei ole mitään enempää sanottavaa tähän ketjuun. Jos joku ei ymmärrä tai hyväksy mun mielipidettä tässä, se on hänen vain kestettävä. Hyvä on kyllä ollu yritys manipuloida ajattelemaan, että koiran voi ottaa missä olosuhteissa tahansa. Heikompi olis jo taipunu. ;)



ÖÖÖ luenko mä nyt samaa tekstiä ihan erilailla... miten täällä manipuloidaan ottamaan koira koska vaan, eiköhän sen pitäis olla itsestään selvää että olosuhteet ja resurssit pitää olla kunnossa kun koiraa lähtee hommaamaan... Ihan oikeesti jos noin kärjistetysti pitää kaikkeen kommentoida niin ei keskustelu sitten mistään aiheesta onnistu se on ihan varma
Owczarek Podhalanski Runo Visenna tuttavallisemmin Nalle
Pyreneittenmastiffi Mini
Keskiaasiankoira Little Freak's Dzhamal tuttavallisemmin Jallu

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 20:45  
+
0

~franja~ kirjoitti:

Tervesukuisiahan ne kaikki, kukapa nyt sairaita jalostais?



Voi kuule, valitettavasti sitäkin tapahtuu, että terveys ei ole jalostuksen prioriteeteissä kärkipäässä kaikilla kasvattajilla. Ikävä kyllä.

Enempää en jaksa kommentoida ja vängätä.
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

KiraKira

KiraKira
Viestimäärä: 803

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 20:45  
+
0

~franja~ kirjoitti:

Mulla ei ole mitään enempää sanottavaa tähän ketjuun. Jos joku ei ymmärrä tai hyväksy mun mielipidettä tässä, se on hänen vain kestettävä. Hyvä on kyllä ollu yritys manipuloida ajattelemaan, että koiran voi ottaa missä olosuhteissa tahansa. Heikompi olis jo taipunu. ;)



Kyse ei nyt ole ollut manipuloinnista tai siitä, etteikö kukaan hyväksy sun tapaa toimia, vaan siitä, että sä olet tuominnut kaikki ne, joiden mielestä on OK ottaa koira viikonloppua vasten ja sitten jättää se yksin työpäivän ajaksi. Eli sä et ole hyväksynyt muiden mielipidettä, vaan jopa ilmaissut halveksuntaa heitä kohtaan.
Minäkin olen sitä mieltä, että parempi pitää vapaata, mutta olen aivan varma, että jossain vaiheessa tulee eteen se tilanne myös minulle, etten sellaista pysty tekemään ja otan koiran juuri viikonloppua vasten. Etenkin, jos kotona on jo koira, se helpottaa pennun sopeutumista uuteen ympäristöön, edellyttäen, että vanhemmalla koiralla ei ole ongelmia. Ja jos joku tekee sen ilman toista koiraa, hän saa tehdä sen. Se ei ole minulta pois enkä ole tuomitsemassa häntä eläinrääkkääjänä sen takia. Ilmeisesti se toimii, koska heillä ei ole eroahdistuskoiria kotonaan.
PitaPata Dog tickers
Entiset lemmikit: kääpiökaniuros "Rusina", eli mahtavat n. 10 vuotta, kääpiökanityttö "Sanna", elinikää en muista

Hoitohevoset kuin lemmikit: welsh sec C Englyst Fame, pv Napoleon ja hannover Goldy

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 20:49  
+
0
Oikeesti. MUAHAHHAHA. :nauru:

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 20:51  
+
0

~franja~ kirjoitti:

Mulla ei ole mitään enempää sanottavaa tähän ketjuun. Jos joku ei ymmärrä tai hyväksy mun mielipidettä tässä, se on hänen vain kestettävä. Hyvä on kyllä ollu yritys manipuloida ajattelemaan, että koiran voi ottaa missä olosuhteissa tahansa. Heikompi olis jo taipunu. ;)



Tattistavaan kirjoitti:

ÖÖÖ luenko mä nyt samaa tekstiä ihan erilailla... miten täällä manipuloidaan ottamaan koira koska vaan, eiköhän sen pitäis olla itsestään selvää että olosuhteet ja resurssit pitää olla kunnossa kun koiraa lähtee hommaamaan... Ihan oikeesti jos noin kärjistetysti pitää kaikkeen kommentoida niin ei keskustelu sitten mistään aiheesta onnistu se on ihan varma



:kumarrus:

KiraKira kirjoitti:

Kyse ei nyt ole ollut manipuloinnista tai siitä, etteikö kukaan hyväksy sun tapaa toimia, vaan siitä, että sä olet tuominnut kaikki ne, joiden mielestä on OK ottaa koira viikonloppua vasten ja sitten jättää se yksin työpäivän ajaksi. Eli sä et ole hyväksynyt muiden mielipidettä, vaan jopa ilmaissut halveksuntaa heitä kohtaan.
Minäkin olen sitä mieltä, että parempi pitää vapaata, mutta olen aivan varma, että jossain vaiheessa tulee eteen se tilanne myös minulle, etten sellaista pysty tekemään ja otan koiran juuri viikonloppua vasten. Etenkin, jos kotona on jo koira, se helpottaa pennun sopeutumista uuteen ympäristöön, edellyttäen, että vanhemmalla koiralla ei ole ongelmia. Ja jos joku tekee sen ilman toista koiraa, hän saa tehdä sen. Se ei ole minulta pois enkä ole tuomitsemassa häntä eläinrääkkääjänä sen takia. Ilmeisesti se toimii, koska heillä ei ole eroahdistuskoiria kotonaan.



Tätä myös komppailen.

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 21:01  
+
0

~franja~ kirjoitti:

Mulla ei ole mitään enempää sanottavaa tähän ketjuun. Jos joku ei ymmärrä tai hyväksy mun mielipidettä tässä, se on hänen vain kestettävä. Hyvä on kyllä ollu yritys manipuloida ajattelemaan, että koiran voi ottaa missä olosuhteissa tahansa. Heikompi olis jo taipunu. ;)



Ooh, tuff guy olet, kun vahvana persoonana et taipunut meidän manipulointeihin :cool: Wtf...

Kai ymmärrät, miksi sinusta kysellään?
Jos kirjoitustyyli on samaa luokkaa kuin yläasteelaisella, puheet menevät ristiin ja olet jokaisessa topicissa pätemässä (ilman pätevyyttä?), täytyy myös hyväksyä se fakta, että sinun kirjoituksiasi ruvetaan katsomaan eri silmin.

Miksei pennulle riitä pelkkä viikonloppu? Miksi se tarvitsee lomapäiviä töistä? Vai onko kyseessä vaan laiskuutta, ei halua siivota pissoja ja kakkoja sisältä työpäivän jälkeen? Mitä noilla "lisäpäivillä" tekee sen pennun kanssa? Yhtälailla se penneli tutustuu ympäristöönsä yksin ollessaan, ei siinä tarvitse olla mukana tuijottamassa, että tossa se karvanakki nyt taapertaa.

Ja kyllä, sairaitakin koiria jalostetaan. Kuin myös emällä/isällä saattaa ihan hyvin olla huonommat lonkat, yms. Tämä ei ole mikään uusi juttu. Ja tuohon koiran hankintaan, monet tosi harrastajat saattavat etsiä sopivaa yhdistelmää itselleen monta vuotta, ja sitten kun se osuu kohdalle, koiraa ei voisi ottaa, koska se jäisi viikonlopun jälkeen yksin kotiin? Juurikin näin..

No mutta tosiaan, ihmisiä on moneen junaan, ja toiset jäävät asemalle.

Toivottavasti kirjoitukseni ei ollut väärin ymmärrettävissä, tai provosoiva.

Ps.
:poppari:

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 21:04  
+
0

Asiallinen kirjoitti:

No mutta tosiaan, ihmisiä on moneen junaan, ja toiset jäävät asemalle.



Tuollaista sanontaa en ole ennen kuullutkaan :nauru::nauru:
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 03.06.2012 klo 21:05)

lartuska

lartuska
Viestimäärä: 215

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 21:04  
+
0

banaani kirjoitti:

[quote=~franja~]Tervesukuisiahan ne kaikki, kukapa nyt sairaita jalostais?



Voi kuule, valitettavasti sitäkin tapahtuu, että terveys ei ole jalostuksen prioriteeteissä kärkipäässä kaikilla kasvattajilla. Ikävä kyllä.

Enempää en jaksa kommentoida ja vängätä.[/quote]

XDDDD Eikä :PPP Taitaapi taas olla keskustelun ongelma ihan siinä, että toiset ei ymmärrä sarkasmia.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 21:06  
+
0
Sitten kun haluat ottaa harrastuskoiran vaikkapa palveluskoiralajeihin niin siinä täytyy kyllä oikeasti katsoa mistä ja mistä vanhemmista sen pennun ottaa eikä sen mukaan että milloin olisi sopivasti lomaa.

Tällä tekniikalla minä ainakin oon saanut elämässäni, mitä koiriin tulee, ihan kaiken haluamani.

Tää menee kyllä jo niin hulvattomaksi :nauru:
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 03.06.2012 klo 21:06)

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 21:07  
+
0
^^:ttou: Apua...

^Totaalikomps. Ja mulla on ollut jo pari iltaa aivan hillittömän hauskaa, kiitos tämän topicin. :nauru:

Muoks. Lisäilty hauskeNpia juttuja.. :D
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 03.06.2012 klo 21:11)

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 21:08  
+
0
^^^ Miten musta vaan tuntuu, että tässä yhteydessä se ei edes tainnut olla sarkasmia? :mietiskel:

~franja~ kirjoitti:

Mä tein ennakkovarauksen yhdestä tietystä nartusta viime kesänä, että jos on sopiva ajankohta kun tekee pentuja niin sitten otan. No se ajankohta tuli tosi aikaisin, olin ajatellut alkukesää helpommaksi järjestää. Pentujen isäkin mieleinen, vaikkei sillä mulle merkitystä ole. Tervesukuisiahan ne kaikki, kukapa nyt sairaita jalostais? Eikä se takaa tulevan oman koiran terveyttä. Luonne mua siis kiinnosti enemmän.



// Hidas minä, väksyjä siis lisää.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 03.06.2012 klo 21:09)

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 21:10  
+
0

latruska kirjoitti:

XDDDD Eikä :PPP Taitaapi taas olla keskustelun ongelma ihan siinä, että toiset ei ymmärrä sarkasmia.



Enpä kyllä löytänyt tuosta ~franjan~ tekstistä sarkasmia, sorppa vaan.
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

KiraKira

KiraKira
Viestimäärä: 803

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 21:39  
+
0
^^^Aivan ihana toi linkki. :nauru:

Samaa mieltä olen, banaani, se ei kuulostanut yhtään sarkasmilta.
PitaPata Dog tickers
Entiset lemmikit: kääpiökaniuros "Rusina", eli mahtavat n. 10 vuotta, kääpiökanityttö "Sanna", elinikää en muista

Hoitohevoset kuin lemmikit: welsh sec C Englyst Fame, pv Napoleon ja hannover Goldy

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 21:40  
+
0
Tota. Joo. Nyt loppu.

Tylsä ylläpitäjä näki nyt liikaa popparihymiöitä joilla haastetaan riitaa.

Tylsä ylläpitäjä näki myös Franjalta vakavia puutteita asiallisen keskustelun taidoissa.

Eli ketju lukkoon ja Franja jäähylle opettelemaan pariksi viikoksi, miten käydä keskustelua asiallisesti.
Ylläpitäjä

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28190
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545691
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 13:00)