Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 01.06.2012 klo 19:36

Kuinka suuria uhrauksia on tehtävä pennunhankinnan vuoksi?

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 8

~franja~

~franja~
Viestimäärä: 282

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 16:00  
+
0
Sarahia: Jotkut olivat mieltä, että heti suorilta voi jättää päiväksi yksin. Toki voi, mutta meillä ainakin pentu olisi huutanut kuin syötävä siinä tapauksessa. Sehän huus jo siitä kun pienessä keittiössäni hävisin hetkeksi kulman taakse (koiran tulo ahtaaseen kissanruokintapaikan sisältävään keittiöön estetty portilla). Tästä muuten yksi kaverini (kokenut koiraihminen) tuomitsi minut, etten heti ensimmäisen yön jälkeen voi jättää koiraa yksin!!

Minusta se vaatii noin viisi päivää, että voi jättää yksin. Tottakai riippuu pennusta, mutta heti kotiuduttua ei kyllä jätetä. Eihän sitä pentua edes tunne vielä siinä vaiheessa! Ensin pitäis tutustua, puolin ja toisin. Se jos mikä auttaa ennaltaehkäisemään ongelmia.

Kaikilla koiranomistajilla ei muuten taida olla käsitystä siitä, miten yksinollessaan huutava koira voi käyttäytyä. Ei ole niin mustavalkoista, että koira on joko hiljaa tai huutaa, vaan koira voi pitkin päivää väsyttää itsensä kerran tunnissa sellaisella vartin huutosessiolla. Monissa tällaisissa tapauksissa omistajat ovat täysin siinä käsityksessä, että koira osaa olla yksin.
Kun eihän sieltä mitään kuulu kun itse tulee kotiin... (Koira oppii myös vaistoamaan, milloin omistaja tulee kotiin, jolloin tietenkin hiljenee.) Jos heti alkuun jättää koiran koko päiväksi yksin kotiin, ei voi tietää miten koira yksinoloon siihen suhtautuu - jollei ole naapureita paikalla raportoimassa. Käyttämällä aikaa ulko-oven takana vahtimiseen (pikkupennun kanssa vielä onnistuu) saa arvokasta tietoa yksinolon sujumisesta, ei töissä ollessa. Nykyään on kaikenlaista tekniikkaa jonka avulla voi seurata koiran käytöstä, itse jätin alkuun kännykän äänittämään (tallentaa tunnin ajan). Ihan ensimmäisten kertojen ongelmien jälkeen koira totaalihiljaisuudesta päätellen vain nukkui. Halusin opettaa sen siihen, että niin on hyvä ja palata kotiin vielä sen nukkuessa. Ja neljänkin tunnin yksinolon jälkeen se ei välttämättä edes herännyt kun palasin ja kävelin sen viereen ja kyllä sitten ne työpäivätkin on menny pääasiassa nukkuen - kun vaan olen ehtinyt touhuta koiran kanssa työpäivien välissä.

Tiedän koiralla olevan turvallinen olo kun se menee samantien petiinsä nukkumaan kun näkee minun lähtevän.

Halusin siis koiran oppivan, että silloin "tehdään töitä" kun minä olen paikalla (tietenkin saa nukkuakin :D) ja silloin koira nukkuu kun olen poissa. Halusin ennaltaehkäistä ongelmia: tuhoamista ja huutoa. Jos pennun jättää heti koko päiväksi yksin, se ei ehdi oppimaan yhdistämään näitä asioita. Ei myöskään, jos pennun ei tarvitse lainkaan jäädä yksin.

Mutta nyt mulla on tää huoli kun on koululaisten kesäloma-aika, että unohtaako tuo yksinolontaidon? Tässä on kolme viikkoa nyt kun ei juuri tarvii yksin olla - enhän mä voi lasta uloskaan sen vuoksi häätää, että koira sais olla yksin?


Vanis kirjoitti:

Jos tämä foorumi on niin syvältä arsesta, muut palstailijat empatiakyvyttömiä ilkimyksiä, säännöt epäjohdonmukaisia ja ylläpitäjäkin asiaton, niin mikä pakottaa kirjoittamaan juuri tälle foorumille?


Tällä palstalla on upeaa koulutustietoutta! Tai siis tuolla koulutusosiossa. Aikuisten palstan voisinkin jättää sikseen, turhaa räksytystä enimmäkseen. ;)

Yritä sopeutua tai ole sopetumatta.

Tottakai minun on helpompi sopeutua siihen, että 50 (hatusta heitetty luku) tivaa minulta, yksittäiseltä ihmiseltä asioita niin että olen ristitulessa, kuin 50:n ihmisen sopeutua siihen, että vastaavasta kysyttiin/huomautettiin jo, voisi seurata hiljaa sivusta ja odottaa vastinetta. Yksi räksyttäjä on helpompi hiljentää kuin 50. ;) Tosiasia kuitenkin on, ettei se yksikään kauaa jaksa jos kukaan ei räksytä sille takaisin. Ilmeisesti täällä vallitseekin hyvin hierarkinen kulttuuri: vain pitkään palstalla olleilla on oikeus räksyttää. Heille ei julkisesti huomautella. Uudet tulokkaat ei saa sanoa mielipiteitään. Tämän olisi voinut mainita jo etusivulla (eikä vedota kirjoittamattomiin sääntöihin jotka siis ilmeisesti pitäis ymmärtää itsestään).
"Hyvin mielenkiintoinen on myös havainto, että koirilla, kuten ns sivistyneillä ihmisilläkin, on melko yleisesti neurooseja. Sen sijaan neurooseja ei esiinny luonnonkansoilla eikä susilla. Koirakin maksaa tuon hinnan eläessään ihmisen kanssa - koira on itse asiassa sivistynyt susi." - Kaarina Kauhala

Perunkarvatonkoira ♂ synt. 10.2.2012


Kaksi vireää ikääntyvää kissaa

Pääkaupunkiseudun pentutreffit
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 03.06.2012 klo 16:13)

KiraKira

KiraKira
Viestimäärä: 803

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 16:03  
+
0
^Miksi et voisi? Lapsen kuuluu mun mielestä kesälomalla olla nimenomaan ulkona kavereiden ja mahdollisetn harrastusten parissa - ei kotona koiran kanssa (tai telkkaria katsomassa, pelejä pelaamassa). Kyllä äiti minuta aina ulos hääti. Isän luona olinkin sitten kaikki päivät talleilla. Jos olisi silloin ollut koira, olisi se ollut paljonkin yksin kesälomalla.
PitaPata Dog tickers
Entiset lemmikit: kääpiökaniuros "Rusina", eli mahtavat n. 10 vuotta, kääpiökanityttö "Sanna", elinikää en muista

Hoitohevoset kuin lemmikit: welsh sec C Englyst Fame, pv Napoleon ja hannover Goldy

~franja~

~franja~
Viestimäärä: 282

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 16:17  
+
0
^ No jos niitä kavereita tai harrastuksia on niin eihän tuota tarviis häätää mihinkään. :) Telkkarit ja pelit ei kuulu meidän arkeen, mutta voi, lapsella on niin paljon MUUTA tekemistä! :D ja kyllähän se nyt välillä ulkona käy, mut sepä se jos on kovin satunnaista tai lyhytkestoista, nyt kun sääkin on mitä on. :(

Siis riittääkö pennulle, jos on 1-4h päivässä yksin ettei tule sitä eroahdistusta..?
"Hyvin mielenkiintoinen on myös havainto, että koirilla, kuten ns sivistyneillä ihmisilläkin, on melko yleisesti neurooseja. Sen sijaan neurooseja ei esiinny luonnonkansoilla eikä susilla. Koirakin maksaa tuon hinnan eläessään ihmisen kanssa - koira on itse asiassa sivistynyt susi." - Kaarina Kauhala

Perunkarvatonkoira ♂ synt. 10.2.2012


Kaksi vireää ikääntyvää kissaa

Pääkaupunkiseudun pentutreffit

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 16:25  
+
0
^OT vähäsen, mulla oli valdon ensimmäiset 5kk työtä niin että olin 3-5h poissa maksimissaan, nyt 7,5h päivillä ei ole silti eroahdistusta näyttänyt. Eli sanoisin että ei tule, kuhan sitä yksinoloa tulee silti päivittäin.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 16:27  
+
0

~franja~ kirjoitti:

Sarahia: Jotkut olivat mieltä, että heti suorilta voi jättää päiväksi yksin.


Etkö ihan oikeasti huomannut noita ristiriitoja omissa viesteissäsi (vaikka heti ensimmäisessä, toisessa ja viimeisessä lainauksessa)? Niissä kaikissa puhutaan nimenomaan viikonlopun jälkeen yksinjättämisestä.

(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 03.06.2012 klo 16:29)

KiraKira

KiraKira
Viestimäärä: 803

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 16:38  
+
0

~franja~ kirjoitti:

^ No jos niitä kavereita tai harrastuksia on niin eihän tuota tarviis häätää mihinkään. :) Telkkarit ja pelit ei kuulu meidän arkeen, mutta voi, lapsella on niin paljon MUUTA tekemistä! :D ja kyllähän se nyt välillä ulkona käy, mut sepä se jos on kovin satunnaista tai lyhytkestoista, nyt kun sääkin on mitä on. :(

Siis riittääkö pennulle, jos on 1-4h päivässä yksin ettei tule sitä eroahdistusta..?



Mitä muuta tkemistä lapsella on, jos ei ole kavereita tai harrastuksia? :mietiskel: Ihan oikeasti en tarkoita pahallani, mutta tuo kuulostaa jotenkin omituiselta. Etenkin, jos pelit ja telkkari ei kuulu arkeen. Ja kyllä kesän aikana varmasti on sää myös mitä mainioin.

Enkä usko, että syntyy mitään eroahdistusta tuossa ajassa. Jos ajattelee, että mäkään en harjoituksissani koskaan ollut sitä 8-10 tuntia poissa kotoa, koska oli tylsää istua muualla eikä toi ole eroahdistunut. Mies on aina poissa vaihtelevia määriä (minä olen aikalailla vakiona 7,5 h + työmatkat), joten tuo on myös tottunut epäsäännölliseen rytmiin.
PitaPata Dog tickers
Entiset lemmikit: kääpiökaniuros "Rusina", eli mahtavat n. 10 vuotta, kääpiökanityttö "Sanna", elinikää en muista

Hoitohevoset kuin lemmikit: welsh sec C Englyst Fame, pv Napoleon ja hannover Goldy

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 16:39  
+
0
Täällä yksi muita mitätöivä, halveksiva, hyvin ikävä persoona :poppari:

Ja ihan ollaan normaaliin arkeen menty aina pentujen kanssa, myös lapsuuden kodissani, kuin ensimmäisen koirani kanssa. Valkkari vaan kulki mukanani pentuna töissä, mutta jätin sen sitten toimistolle yksin, kun lähdin tekemään muita hommia. Hyvin on aina pärjännyt. Nykyisinkin pääsee silloin tällöin mukaan, toisen koiran tultua molemmat on sen 8-9h yksin.

KiraKira

KiraKira
Viestimäärä: 803

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 16:43  
+
0
^:nauru::poppari: Oon mäkin nyt niin ikävä, lapsellinen persoona, että pidän tätä keskustelua suurena viihteenä, vaikka siihen myös osallistun.
PitaPata Dog tickers
Entiset lemmikit: kääpiökaniuros "Rusina", eli mahtavat n. 10 vuotta, kääpiökanityttö "Sanna", elinikää en muista

Hoitohevoset kuin lemmikit: welsh sec C Englyst Fame, pv Napoleon ja hannover Goldy

Dera

Dera
Viestimäärä: 1451

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 16:55  
+
0
Mä en ymmärrä miksei ihminen saisi nauttia (vaikka sitten julkisestikin) siitä mielihyvästä, mitä joku keskustelu itsessään herättää. Ja popparit ei varmaankaan ollut se mun kommentin isoin pointti. Sehän ei ollut kohdistettu kenellekään tietylle henkilölle, vaan yleisesti tälle topalle, sillä tästä sai jo aloitusviestistä satavarmana sen kuvan, että täällä tulee olemaan hyvät pulinat. Ja enhän mä väärässä ollut.

Olenpa sitten niin hirveän kamalan halveksiva ja muita mitätöivä pikkunilkki, kun saan huvia nettikeskusteluista. Enhän mä täällä muuten kävisi. Muttajoo, meenpäs tästä paistelemaan lisää poppareita :wink:
Shiba, Mori ♂
Blogi

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 17:27  
+
0

~franja~ kirjoitti:


Vanis kirjoitti:
Jos tämä foorumi on niin syvältä arsesta, muut palstailijat empatiakyvyttömiä ilkimyksiä, säännöt epäjohdonmukaisia ja ylläpitäjäkin asiaton, niin mikä pakottaa kirjoittamaan juuri tälle foorumille?

~franja~ kirjoitti:
Tällä palstalla on upeaa koulutustietoutta! Tai siis tuolla koulutusosiossa. Aikuisten palstan voisinkin jättää sikseen, turhaa räksytystä enimmäkseen. ;)

Vanis kirjoitti:
Yritä sopeutua tai ole sopetumatta.

~franja~ kirjoitti:
Tottakai minun on helpompi sopeutua siihen, että 50 (hatusta heitetty luku) tivaa minulta, yksittäiseltä ihmiseltä asioita niin että olen ristitulessa, kuin 50:n ihmisen sopeutua siihen, että vastaavasta kysyttiin/huomautettiin jo, voisi seurata hiljaa sivusta ja odottaa vastinetta. Yksi räksyttäjä on helpompi hiljentää kuin 50. ;) Tosiasia kuitenkin on, ettei se yksikään kauaa jaksa jos kukaan ei räksytä sille takaisin. Ilmeisesti täällä vallitseekin hyvin hierarkinen kulttuuri: vain pitkään palstalla olleilla on oikeus räksyttää. Heille ei julkisesti huomautella. Uudet tulokkaat ei saa sanoa mielipiteitään. Tämän olisi voinut mainita jo etusivulla (eikä vedota kirjoittamattomiin sääntöihin jotka siis ilmeisesti pitäis ymmärtää itsestään).


Totta kai uudet palstailijat saavat ilmaista mielipiteensä siinä missä muutkin. Säännöissä mainitaan myös, että moderaattoreita (ja ennen kaikkea ylläpitäjää, vaikka ei muistaakseni erikseen mainita) tulee kunnioittaa, ja ylläpitäjän komentelu ja neuvominen on kaikkea muuta.
Aina silloin tällöin, mutta melko harvoin kuitenkin palstalle eksyy joku, joka on heti kättelyssä napit vastakkain kaikkien kanssa. Tässä tapauksessa ristiriitainen kirjoitustyylisi ja ehdoton suhtautumisesi muiden käyttämiin menetelmiin on aiheuttanut närää jo useammalla palstalla, mitä voi pitää jo saavutuksena. Ehkä olisi kuitenkin syytä tarkastella sitä omaa käytöstä ennen kuin syyttää muita siitä "räksyttämisestä". Kuten olen jo aiemmin sanonut, on täysin ymmärrettävää että muita palstailijoita kiinnostaa koirakokemuksesi, kun olet niin hanakasti muita neuvomassa. Kysymykseen vastaamatta jättäminen kielii lähinnä siitä, ettei kerrottavaa ole.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 17:34  
+
0
Mun entinen koira tuli mulle 8-viikkoisena pentuna. Sain sen sunnuntaina ja heti maanantaina piti lähteä koululle. Ei jäänyt itkemään mun perään. Mun piti ottaa talvilomalla se ,eli viikkoa myöhemmin mut kasvattaja lähti synnyttämään lasta niin sanoi et josko mä voisinkin ottaa sen jo tuolloin. Ja kyll se oli yksinoloajat aina ihan kiltisti :)
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 18:12  
+
0
Mä oon siis virallisesti empatiakyvytön ylimielinen narttu. Jesh!! :cool::poppari:

Franjan uskottavuus täällä meni sillä siunaaman sekunnilla, kun bongasin tuolta pentupalstalta tämän:

~franja~ kirjoitti:

Sen jälkeen yritti huutaa yksin jäädessään, kolinapurkilla loppui lyhyeen.



Sä siis saarnaat täällä kuinka ihmiset ovat suurin piirtein eläinsuojelurikollisia kun jättävät pennun yksin työpäivän ajaksi ja samalla olet purkittanut omasi hiljaiseksi.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 18:19  
+
0
Mun mielestä kolinapurkkia voi käyttää tuossa tilanteessa ja noin muutenkin,ei oo mielestäni eläinrääkkäystä. Itse en oo kyllä ikinä kolinapurkkia käyttänyt.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 18:27  
+
0
Ja sit taas magikin sisälukutaito vähäksi aikaa käyttöön, mä en ketään eläinrääkkääjäksi ole syyttänyt.

Mä en taas löydä mitään koulutuksellista perustetta miksi pikkupentu pitää purkittaa hiljaiseksi sen ollessa kotona yksinään.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

KiraKira

KiraKira
Viestimäärä: 803

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 18:37  
+
0
Riippuu erittäin paljon siitä, miksi koira huutaa. Jos se on omistajan komentamista takaisin (ja koira on kova), niin purkki on mielestäni OK. Jos se on jotain muuta (tai koira on pehmeä), ihan sama mitä, niin sitten kolinapurkki on täysin väärä ja perusteeton työväline. Itse en ikinä voisi käyttää omalle koiralleni mistään syystä kolinapurkkia, koska se vierastaa ääniä niin paljon ja se on sen verran pehmeä, että sen luottamus menisi sen siliän tien.
PitaPata Dog tickers
Entiset lemmikit: kääpiökaniuros "Rusina", eli mahtavat n. 10 vuotta, kääpiökanityttö "Sanna", elinikää en muista

Hoitohevoset kuin lemmikit: welsh sec C Englyst Fame, pv Napoleon ja hannover Goldy
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 03.06.2012 klo 18:37)

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 18:44  
+
0
Jos koira on kova niin pitä hyötyä siitä purkista sitten oikein on? Sehän unohtaa sen saman tien kun räminä on lakannut.

Tässä tuo koko pätkä.

~franja~ kirjoitti:

Yhden kerran huusi kun tulin, ja olin silloin ollu vajaan tunnin poissa. Oli ehkä säikähtänyt kannellisen roskiksen kaatumista johon oli ilmeisesti hypänny kun lapset oli vastoin ohjeistuksia laittanu sinne ruualta haisevia roskia... Sen jälkeen yritti huutaa yksin jäädessään, kolinapurkilla loppui lyhyeen.

Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

KiraKira

KiraKira
Viestimäärä: 803

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 18:53  
+
0
Tarpeeksi äänekäs kolinapurkki. Jos se vähän säikähtää, niin kyllä se sen muistaa (ja pieni säikähtäminen voi olla kovilla koirilla ihan hyväkin juttu, jotta ne tajuaa, että omistaja on tosissaan). Mä en siis tosissaan puhu minkään paskahalvauksen antamisesta ja mun mielestä sen pitäisi olla yhden kerran juttu. Sen jälkeen omistajan komennon pitäisi olla tarpeeksi. Jos ei ole, niin sitten on tehty jotain väärin.

Mutta en mä tuossa tilanteessa olisi missään nimessä käyttänyt kolinapurkkia, vaan jos se sitä roskista pelkää, niin tutustuttaa uudelleen roskikseen.
PitaPata Dog tickers
Entiset lemmikit: kääpiökaniuros "Rusina", eli mahtavat n. 10 vuotta, kääpiökanityttö "Sanna", elinikää en muista

Hoitohevoset kuin lemmikit: welsh sec C Englyst Fame, pv Napoleon ja hannover Goldy

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 18:56  
+
0
Mä myönnän olevani paha ihminen, koska olen kohdellut omaa koiraani joskus kohtuuttomasti. Pienempänä tuo pirulainen alko heti askartelemaan kun mökistä lähdin. Kerran meni kytikselle ikkunan taakse ja kun näin sen suuntaavaan pirullinen ilme silmissä ilkitöihin, aukasin oven ja karjasin "P*rkele!!1!!" niin kovaa ku keuhkoista lähti. Ei auttanu mitään, mutta itelle tuli parempi mieli :enkeli:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 03.06.2012 klo 18:56)

lartuska

lartuska
Viestimäärä: 215

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 18:56  
+
0
En jaksanut heti lukea koko 6 sivun keskustelua putkeen, niin voi mennä vähän ristiin mitä olette sittemmin kirjoittanut (n. s 4)

Eli mun mielestä franjan teksteissä ei ollut mitään ristiriitaa. Miten ihmeellä saatte sellaisen käsityksen? O.o

Ni, mut piti kysyä, että
Miksi ottaa koira jos sen eteen ei voi tehdä uhrauksia? Onko koiran elämän tarkoitus lemmikkinä olla vain ihmisen seurana kotona ja lenkillä. Jos näin, niin silloin itse en koiraa ottaisi, sillä se on minusta jo melkein eläinrääkkäystä. (Kuten lemmikkien pito yleensäkin ihmisten sisätiloissa "suljettuna".)

Sitten miksi se koira pitäisi saada juuri heti, kun haluaa, eikä voi odottaa vaikka sitä kesälomaan?

Franja: ihan mahdollista, että "unohtaa" tai ennemminkin tottuu lomalla siihen että on seuraa, jota sitten kaipaa taas kun arki alkaa. Mutta jos joka päivä kuitenkin joitain aikoja saa/joutuu yksin oleen, niin luulisi sen pysyvän yllä...

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: KUINKA SUURIA UHRAUKSIA ON TEHTäVä PENNUNHA... - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 18:59  
+
0
No muokataan nyt.

lartuska kirjoitti:

Ni, mut piti kysyä, että
Miksi ottaa koira jos sen eteen ei voi tehdä uhrauksia? Onko koiran elämän tarkoitus lemmikkinä olla vain ihmisen seurana kotona ja lenkillä. Jos näin, niin silloin itse en koiraa ottaisi, sillä se on minusta jo melkein eläinrääkkäystä. (Kuten lemmikkien pito yleensäkin ihmisten sisätiloissa "suljettuna".)



Siis häh? Tajusinko mä nyt oikein, että sun mielestä on lähes eläinrääkkäystä, jos koira on ihmiselle seurana kotona ja lenkillä? Onko tässä joku tarkempi määritelmä vai ihanko sun mielestä on oikeasti lähes eläinrääkkäystä, jos koiralla ei oikeasti ole sen suurempaa tarkoitusta kuin olla kaveri? Olettaen siis, että koirasta pidetään hyvää huolta, ollaan sen kanssa jne, mutta muuten se nyt vain on seurakoirana, jonka kanssa ei touhuta paljon niitä lenkkejä kummempaa? Jos näin on, niin sittenhän suurin osa vaikka seurakoiran omistajista harrastaa lähes eläinrääkkäystä... :mietiskel:

lartuska kirjoitti:

Sitten miksi se koira pitäisi saada juuri heti, kun haluaa, eikä voi odottaa vaikka sitä kesälomaan?



Koska koira tulisi ottaa yhdistelmän eikä ajankohdan mukaan?

Mä en ole jaksanut lukea kunnolla näitä tekstejä, mutta se vähä mitä olen lukenut, niin mun mielestä ~franja~ on kirjoittanut ristiriitaisia kommentteja. Sarahia ne tiivistikin hyvin. En ole tosiaan niitä franjan tekstejä jaksanut kunnolla lukea, koska mua on alkanut häiritä niiden hyökkäävyys, kun muut on erehtyneet kyseenalaistamaan ristiriitaisia kommentteja...
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 03.06.2012 klo 19:11)

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 8
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 19:00)