Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 23.08.2011 klo 07:45

Kukkujat 12

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 51

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: KUKKUJAT 12 - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 22:58  
+
0

sillycow kirjoitti:

En osaa lainata oikein taaskaan niin SanttuJ Oulrait. Serkku vaan joskus tolleristaan sano vuosia sitten, että jo pelkkä dacapo patukka riittäis tappamaan sen. Tuttu taas sano, että ihan teelusikka avocadoa riittää tappamaan koiran. Määrät näköjään hakusessa mulla aika pahasti mikä on sitte vaarallista. :nauru:



DaCapohan on tummaa suklaata, joten sinänsä tuossa voi olla vähän perää. Ja tosiaan riippuu kaiken muun ohella koiran koosta. Mun kolmekiloinen kun pääs varastamaan kaakaojauhosta tehtyä suklaakakkua jossa oli vielä kaakaojauhoa pinnalla, kävin suosiolla samantien apteekissa. Ja kaakaojauholla tarkoitan nyt siis sitä aitoa jauhoa, en maitojauhe-sokeri-seos oboytä tms kaakaojuomajauhetta.
Ylläpitäjä

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KUKKUJAT 12 - Torstaina, 25.08.2011 klo 00:19  
+
0
Koirat reagoivat tosi yksilöllisesti noihin vaarallisiin ruoka-aineisiin. Erään tutun kääpiövillis joutui aikoinaan teholle syötyään pari palaa tummaa suklaata. Useimmat eivät saa oireita pienistä määristä.

Sagalla on tassussa ihokasvain :suru: Huomasin sen ekan kerran varmaan pari viikkoa sitten, enkä pitänyt sitä minään. Olihan Taollakin niitä kyynärpäissä, eivätkä ne ole yleensäkään kovin tavattomia. Tuo sagan pahkura on vaan kasvanut huolestuttavan nopeasti, ja nyt Saga nuolee sitä koko ajan. Huomenna lääkäriin selvittämään tilannetta.

Kuuska

moderaattori
Kuuska
Viestimäärä: 873

VS: KUKKUJAT 12 - Torstaina, 25.08.2011 klo 09:41  
+
0
Kukkuu!

Tokavika päivä töissä, huomenna alkaa loma ja ens viikolla muutetaan Lappiin! :jjei:

On menny puolikas viikko metsästyshommissa, Hippu-neiti on osoittautunut lahjakkaaksi noutajakoiran aluksi! :love: Sorsanaloituksessa neiti ei ollut mukana mutta ma ja ti oltiin harjoittelemassa, kolme haavakkoa löysi kaislikoiden reunoista, neljä sorsaa saatiin ammuttua kahden päivän aikana ja Hippu toi kaikki! :love:

Jos vähän jokin saan harmittaa, niin mun vauvalla alkoi eilen juoksut! :ttou: Olispa kk pidempään tässä lystissä mennyt, mutta no, sorsametsälle neiti ainakin pääsee mukaan ihan normaalisti. Pitääkin päivittää kuvia vauvasta, Hippu alkaa olla kokonsa siis kasvanut joskin painoa jokunen kilo vielä massana tulee, nyt 9kk iässä 54cm ja 19kg. Maailman ihanin pakkaus. :love:

muoks// voi vanis, ompa kurjia uutisia. :suru: Tsemppiä lääkäriin!
(Viestiä on muokattu torstaina, 25.08.2011 klo 09:43)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KUKKUJAT 12 - Torstaina, 25.08.2011 klo 09:53  
+
0
Vanis Toivottavasti on ihan harmiton Sagan kasvain ja hoidettavissa. Meillä kans fyssari sanoi että kannattaa viedä Lexa lääkäriin kun löysi siltä pari pattia. Mä olen pitänyt niitä makuuhaavoina mutta voiko niitä tulla muuallekkiin jalkaan kuin kyynärpäihin? Mä unohdin koko asian mutta nyt varattava Lexallekkin aika. Milloin hei ehdit lenkille kun mä haluisin nähdä sen patin? Vois verrata että onko samanlainen, mitä Lexan patit. Onko se sellainen makuuhaavan näköinen kuitenkin?

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KUKKUJAT 12 - Torstaina, 25.08.2011 klo 10:13  
+
0
Huomenta kamut!

Tänään suunnitelmissa nähdä yhtä vanhaa ystävää, josta tuli uudestaan löydetty ystävä Ranskassa. :) Ala-asteen luokkakaveri siis ja yläasteen jälkeen ei oltu nähty ollenkaan, kerran lukiossa sovittiin mut molemmat perui treffit. Sitten tossa reilu vuosi sitten kun Facebookin puolella ilmoitin että oon päässyt Troyesiin vaihto-opiskelemaan, niin tää entinen ystävä laittoi viestin että ei oo totta, niin hänkin, eri kouluun tosin. No, siellä sitten tuli nähtyä paljon ja oli kiva huomata miten hyvin tultiin toimeen vaikka elämät ovatkin ihan eri suuntiin vieneet. :) No, hän kotiutui Ranskasta vasta vajaa pari kuukautta sitten ja nyt päästään näkemään, kivaa!

Illemmalla sitten agility, tosi jänskää kun py tulee katsomaan. Se kun vähän pelkää koiria (tosin nykyään paljon vähemmän kun Pessi on niin huippujätkä) eikä ole muutamaa lyhyttä tottistelupätkää lukuunottamatta nähnyt meitä treenaamassa. Eikun käytiinhän me jälki tekemässä yhdessä kerran. Noh, kuitenkin. Ja treenien jälkeen hirveetä kyytiä keskustaan ravinteliin juhlistamaan isosiskon ja avonsa kihlausta molempien perheiden kanssa. Ja sitten täytyy vissiin vielä jäädä keskustaan yöksi että voidaan molemmat juoda pari lasillista viiniä.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: KUKKUJAT 12 - Torstaina, 25.08.2011 klo 10:55  
+
0
Voiko vielä sanoa "huomenta-kukkuuta"?
Kun kerrankin on vapaapäivä, vaikka oon ollu hereillä siitä yhdeksästä asti niin ihanaa vaan istua möllöttää tietokoneen ääressä kun koirat sulattelee aamuruokiaan että päästään sitten metsään. Hirveesti tekis mieli käydä jotain uusia paikkoja tutkimassa, mutta samalla haluaisin käydä yhden tietyn lenkin tekemässä kun tiedän että niissä maastoissa on hyviä kanttarelli-paikkoja :nauru:
Lisäks on rakennus-tarkastaja tulossa kahdelta, vaikka avokki on kotona niin haluaisin mä olla mukana siinä kuulemassa jos me joudutaan ´jotain purkamaan. Eli hirveän pitkälle ei tekis mieli lähteä. Ehkä mennään huomenna, kun silloinkin on vapaata :jjei: Vois käydä naapurikunnassa tarkastaa yhden vaellusreitin.

Meillä alko eilen juoksut, ja tuo on niiiin hali-pusu-tulen-syliin-koira tällä hetkellä. Saakohan sitä lenkille ollenkaan :roll:

Jospa sitä nyt tekis jotain muuta ennen lenkille lähtöä, marsun häkkikin kaipais siivousta...
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUKKUJAT 12 - Torstaina, 25.08.2011 klo 12:44  
+
0
Käytiin aamulla viemässä kirpparille kamat ja tekis koko ajan mieli käydä kattomassa, et onko sieltä jotain lähteny jo uuteen kotiin :nauru: Lunan vanhat pelastus/uimaliivit sai jo uuden kodin kun kirpparinpitäjä oli luvannu poimia semmoset kaverillensa talteen. Ollaan me siis jo ainakin n. euro saatu :nauru:

Tänään olis tarkotus siivota ja lähteä kyläilemään. Käyn hakee kaverilta kaks kassia vielä kirjoja takas, et niistä voi valkata myytäväksi menevät.

Sain laitettua myös pari työhakemusta maailmalle. Ollaan avokin kans kaikessa hiljaisuudessa suunniteltu muutoa ihan uusiin maisemiin ja nyt pitäis vaan saada työpaikka mulle ja avokille joko opiskelu tai työpaikka. Toivottavasti päästään jo tän vuoden puolella uusiin maisemiin.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KUKKUJAT 12 - Torstaina, 25.08.2011 klo 13:01  
+
0

monna83 kirjoitti:

Vanis Toivottavasti on ihan harmiton Sagan kasvain ja hoidettavissa. Meillä kans fyssari sanoi että kannattaa viedä Lexa lääkäriin kun löysi siltä pari pattia. Mä olen pitänyt niitä makuuhaavoina mutta voiko niitä tulla muuallekkiin jalkaan kuin kyynärpäihin? Mä unohdin koko asian mutta nyt varattava Lexallekkin aika. Milloin hei ehdit lenkille kun mä haluisin nähdä sen patin? Vois verrata että onko samanlainen, mitä Lexan patit. Onko se sellainen makuuhaavan näköinen kuitenkin?


Käviskö sunnuntaina?
Ei saatu aikaa tälle päivälle, kun lääkäri ei ole tänään paikalla ollenkaan. Huomenna yhdeksältä päästään.

Tossa toi olis. Halkaisijaltaan sentin tai puolitoista. Ihossa kiinni ihan pienellä riekaleella.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KUKKUJAT 12 - Torstaina, 25.08.2011 klo 13:51  
+
0
^ Toivottavasti Sagan pahkura ei ole mikään isompi haitta!

Mut jätettiin nyt ihan yksikseni. Peppi lähti just mökille. Mullei oo yhtää mitään tekemistä! Tai imuroida aion ja ihan mahtavaa kun saa nauttia pari päivää karvattomista lattioista. Mutta tänään ja huomenna tulee kyllä niin pitkät päivät. Lauantaina on sitten kaverin häät (mistä syystä siis Peppi nyt mökille lähti), niitä odotellessa. Pitäis keksiä nyt jotai tekemistä missä Peppi haittona, siis muutaki ku imurointi...
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: KUKKUJAT 12 - Torstaina, 25.08.2011 klo 14:28  
+
0
Mä en nää kyllä mitään tarvetta antaa koiralle suklaata, sipulia tai mitään muutakaan vastaavaa vaikka kuinka tykkäisi ja pieni määrä ei olisi haitaksi. Koirien herkut on ihan erikseen.
Maksalaatikostakin nypin rusinat pois jos rusinatonta ei ole saatavilla.
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KUKKUJAT 12 - Torstaina, 25.08.2011 klo 15:16  
+
0
^Sama. Paitsi mun koira ei etes syö suklaata vaikka tarjottaskin. Onneksi. Muutenkin erottelee esim kasvikset ym pois kupistaan jos ruuan tähteitä sille annan.

Pari lonkeroo kävin hakemassa jos vaikka innostas siivoomaan. Kauhee läävä taas vaihteeksi. Ja ihanaaaa, pääsee pellolle vihdoinkin! Eilen käytiin ja Luna oli niiiin mielissään kun sai kunnolla riehua ja innostu lintuparven perässäki juoksemaan:shifty: Ei kyllä normaalisti niin tee.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: KUKKUJAT 12 - Torstaina, 25.08.2011 klo 15:48  
+
0
Ihanaa, huomenna on perjantai! Ja me lähetään mökille! Kohta lähen vähä kaupungille kattoo syksyks saappaita ja sit pitäs varmaan käydä hakemassa viikonlopun ruoat valmiiks. Ainaki toivon että ehitään, ni ei tarvi siihen huomenna tuhlata aikaa. En nyt vaan oon mitenkään älyttömän hyvin suunnitellu ruokalistaa, vaikka piti... Kiva kyl ihan sikski päästä pois kaupungista, että mua hävettää kulkee Maisan kanssa ulkona! Se näyttää ihotulehduksen takia ihan kapiselta katukoiralta tai siltä, että mä syötän sille tyyliin pelkkää makaronia ja sillä on joku kauhee puutostauti.

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUKKUJAT 12 - Torstaina, 25.08.2011 klo 15:59  
+
0
Koira on sekasyöjä joka on elänyt ihmisen rinnalla syöden samaa ruokaa mitä ihmiset. Jätteenä tai suoraa kippoon. Jos mä koiralle syötän kastikkeen loput missä on sipulia niin en mä ainakaan näe tarpeelliseksi nyppiä niitä sipulinmurusia pois sieltä ennen tarjoilua. Eikös se niin ollu, et terveet lapset syö hiekkaa. :nauru:

Siivous melkein suoritettu. Tänään en kerenny kyläilyreissulle, mut huomenna kokeillaan uudestaan. Jos pikaisesti moppailis ja lähtis sitte hurtan kans lenkille.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: KUKKUJAT 12 - Torstaina, 25.08.2011 klo 16:29  
+
0
innna, Meille tulee juu toinen brassi. Mulla on ollut ihan kaamea pentukuume jo kaksi vuotta. Viimeisen puoli vuotta on kasvattajan kanssa oltu yhteyksissä ja varsinkin juhannuksesta asti venailtu pentua. Ja nyt ne syntyi. :jjei: Vaikuttaa ihan sopivalta kaverilta, vaikka onkin "väärän" värinen (haluttiin musta, mutta tämä on ruskea). Mutta katsellaan nyt vielä kunhan se kasvaa.. eli siis toisin sanoen se on jo muuttanut meille. :shifty:

Suklaasta ja sipulista ja muista.. Lara veti joskus muutama vuosi sitten kaksi pientä levyä tummaa suklaata (n. 10 kg koira). Olin ihan varma, että se kuolee, mutta hengissä tuo onneksi selvisi vaikka olikin huonona. Se onneksi oksensi kaikki aika nopeaan ulos, kai se pisti mahan aika hyvin sekaisin. Edelleen se silti syö kyllä suklaata, jos sitä annetaan. Äiti välillä tiputtelee sille, vaikka onkin kielletty ja en ole yksinkertaisesti enää jaksanut siitä niin kovin hikeentyä, määrä on kuitenkin aika pieni. Sipulia Lara saa välillä ruuan mukana, jos sotken sen ruokaan meidän jämiä, enkä muutenkaan jaksa niin suuresti niuhottaa siitä, mitä se suuhunsa pistää (kunhan perusjutut on kunnossa).
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: KUKKUJAT 12 - Torstaina, 25.08.2011 klo 16:37  
+
0

SanttuJ kirjoitti:

Koira on sekasyöjä



Koira ei missään tapauksessa ole sekasyöjä! Ihminen ja sika ovat sekasyöjiä. Koira on lihansyöjä, joka on pitkän ihmisen kanssa vietetyn historian aikana jonkin verran sopeutunut myös hyödyntämään kasvisravintoa. Vertaa ihmisen/sian purukalustoa koiran vastaavaan.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: KUKKUJAT 12 - Torstaina, 25.08.2011 klo 16:44  
+
0
Toisella palstalla eräs muotoili asian mielestäni hyvin
"Koira on lihapainoitteinen sekasyöjä. Ei lihansyöjä."

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUKKUJAT 12 - Torstaina, 25.08.2011 klo 16:46  
+
0
^Toki koira on lihansyöjä, mut tarkotin juts lähinnä sitä, et koira pystyy hyödyntämään sekaravintoa.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: KUKKUJAT 12 - Torstaina, 25.08.2011 klo 16:51  
+
0
Mä luin jostain, että koira on raadonsyöjä. :kieli:
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: KUKKUJAT 12 - Torstaina, 25.08.2011 klo 16:59  
+
0
Jagster muotoilee asian näin:
"Koira on lihansyöjä, jolle on vuosituhansien tunkioiden penkomisen jälkeen kehittynyt kyky hyödyntää jossain määrin, mutta kehnosti, kasvispohjaista ruokaa – viljoja, marjoja, juureksia jne. Koiran suolisto on kuitenkin liian lyhyt, sekä siltä puuttuu kasvisravinnon hyödyntämiseen tarvittava entsyymi- ja bakteerikanta, että koira olisi lähelläkään sekasyöjää."
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUKKUJAT 12 - Torstaina, 25.08.2011 klo 17:10  
+
0
^Juu-u, mut eihän Jagsterkaan väitä ettei koira sekaruokaa voisi hyödyntää vaan että koiran ruokavaliossa pääpaino on lihassa. Minkä tietenkin allekirjoitan.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28205
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545723
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 05:15)