Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 23.08.2011 klo 07:45

Kukkujat 12

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 51

tintti

tintti
Viestimäärä: 2881

VS: KUKKUJAT 12 - Perjantaina, 26.08.2011 klo 10:12  
+
0
raggetti: Jumissa tuo koira on, se on tiedossa. Se on oireillut selällään (ja muutenkin lihaksillaan) jo pari vuotta, sitä on käytetty hieronnassa ja lääkärillä ja sille on syötetty kipulääkettä, mutta mikään ei poista oireita. Ne helpottuu (välillä) hetkeksi, mutta pian Poju on taas aivan yhtä jumissa. Eläinlääkärit ei osaa sanoa mitään, hierojat on kummissaan, eikä kellään ole mitään ideaa, mistä tuo kaikki voi johtua. Mahdollisesti Pojulla on punkkitauti ja sehän se saattaa vaan huonontaa koiran kuntoa ajan kuluessa.. Sitä ku ei voi enää tässä vaiheessa mitenkään parantaa. Antibiootteja syötettiin silloin, ku taudin vasta-ainetta löyty verestä, mutta sekin lääkitys tuli liian myöhään.
Lonkat, kyynärät ja selkä siltä on jo kuvattu terveeksi, mutta muuta ei olla kuvattu. Vika on todennäköisesti lihaksissa ja nivelissä, kun selkäkin oireilee niin pahasti, mutta rakenteellista vikaa ei ole löytynyt.
Näin tänään.

R.I.P. schapeu Poju 1.2.2007 - 17.10.2011

basenjinarttu Keena s. 12/2013
(Viestiä on muokattu perjantaina, 26.08.2011 klo 10:14)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KUKKUJAT 12 - Perjantaina, 26.08.2011 klo 10:21  
+
0
Meillä on porukat ihan mukavasti oppinu, ettei koira tartte koko ajan jotai naposteltavaa. Epun kanssahan äiti söi aina yhdessä iltapalavoileivätki, kun se istuu niin nätisti ja oottaa :roll: Joo, kait se nyt oppii, että joka ilta kun äiti teki itelleen iltapalaa niin kannatti mennä viereen istumaan ja oottamaan. Huoh. Tyttöjen kanssa on onneksi oppinu rajottaan tuota ja varsinki kun kaikki on hyvä liittää noitten vehnättömään ruokavalioon. Eilenki kun äiti haki Pepin mökille ja sanoin, että se ei ole syöny vielä mitään (ei kelvannu aamuruoka), niin sai kyllä painokkaasti sanoa, että silti ei saa antaa ku yhden iltaruuan tänään. Äiti on tosi rasittava kun antaa iltapäivällä monesti pienen ruuan ja sitten illemmalla vielä uudelleen. Oon koittanu sanoa, että kerralla kunnollinen iltaruoka, ei mitään pieniä annoksia sillon tällön. Phaah.

Tytöthän kävi kummatki nyt 2-vuotisneuvolassa. Jasmi paino 20,5kg ja Peppi 19kg. On ne kyllä ihan erimallisia, Peppi on matala ja pitkäselkänen, Jasmi on normiselkänen ja korkeampi, muutenki malliltaan vähän jytkympi. Jasmikin on nyt hoikistunu (=ärtynyt paksusuoli on ollu parempana) ja Peppi on vähän pulskistunu (ei haittaa yhtään, nyt on aika bueno).
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: KUKKUJAT 12 - Perjantaina, 26.08.2011 klo 10:22  
+
0

keimu kirjoitti:

^Varmaan että sais ajoitettua leikkauksen mahdollisimman hyvään väliin. Käsittääkseni koiran pitäisi olla hormonikierron osalta "normaalimmillaan" n.100pv edellisten juoksujen alusta.


Meillä ainakin ell. sanoi, että pitää olla taukoa juoksujen jälkeen. Kuulemma sillä ei niinkään ole väliä, vaikka olisivat alkamassa kohta.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/
(Viestiä on muokattu perjantaina, 26.08.2011 klo 10:22)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KUKKUJAT 12 - Perjantaina, 26.08.2011 klo 10:54  
+
0
Meidän isä oppi kantapään kautta ettei tolle nuoremmalle voi syöttää kauheasti mitään ylimääräisiä. Koirat olivat olleet porukoiden hoivassa eräänä iltana kun miehen kanssa olimme viihteellä. Isä oli sitten illan mittaan syöttänyt tuolle vähän kaikkea, "ooho, katos vaan se syö TÄTÄKIN!" Tultiin viihteeltä takaisin ja mitä odottaakaan terassin oven edessä olevalla matolla, mahtavat yrjöt ja varmaan ämpärillinen ripulia. Isä heräsi samaan aikaan siihen hajuun ja tajusi heti että hänen vikansa, sanoi vielä että hän voi pestä maton.

Minä sit raahasin tuon valtavan maton kylppäriin lähes marttyyrin elkein että "minä siivoan, minun koirani syy" ja pesin sen. Sen jälkeen ei ole syöttänyt tuolle mitään koska tietää että joutuu jatkossa itse pesuhommiin, isä kun vielä on tosi herkkä kaikille koirien eritteille ja ne aiheuttavat hänelle itselleen tosi huonon olon.

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: KUKKUJAT 12 - Perjantaina, 26.08.2011 klo 11:39  
+
0
Meille ell sanoi, et steriloinnin aikaan koiran hormonitoiminnan tulisi olla mahdollisimman tasainen/normaali. Valeraskasta tai juoksuja tekevää narttua ei siis saisi steriloida.

Mä alan läiskimään pakkelia naamaan ku kyläilemään suunnataan. Tavoitteena saada käytyä useammassakin paikassa ku näköjään oon onnistunu haalimaan tavaroita mukaan vähä joka paikasta.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KUKKUJAT 12 - Perjantaina, 26.08.2011 klo 11:53  
+
0
Lääkärissä käyty. Sagan pahkura poistettiin samantien. Eläinlääkäri epäili papillooman aiheuttamaksi syyläksi, eli eikö se silloin ole kondylooma? :nauru: Samalla poistettiin hammaskivi ja leikattiin kynnet ihan tyngäksi. Hadeksen pissanäyte katsottiin samalla, ja tulehdushan sillä oli. Arvatkaas mitä koko lysti maksoi? 160 € :jjei: Mä niin tykkään tosta meidän lääkäristä!
Saga oli sangen kiukkuinen herätessään, mutta ihmekös tuo kun jalka ja kynnet silvottu ja hampaat hiottu. Kotimatkalla lorahati sitten pissa autoon.

oonuliinu

oonuliinu
Viestimäärä: 1011

VS: KUKKUJAT 12 - Perjantaina, 26.08.2011 klo 12:11  
+
0
Oona leikattiin kaks- tai kolmeviikkoa juoksujen jälkeen... Mietin oliko liian pian juoksujen jälkeen?
------Oona ajokoirasekotus 7.2006-------
------Suomenajokoira Viki 4.2012---------
----Suomenpystykorva Voitto 3.2014----

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: KUKKUJAT 12 - Perjantaina, 26.08.2011 klo 12:21  
+
0

oonuliinu kirjoitti:

Oona leikattiin kaks- tai kolmeviikkoa juoksujen jälkeen... Mietin oliko liian pian juoksujen jälkeen?


Mun ymmärtääkseni siinä ei ole muuta riskiä kuin juuri se valeraskaus. Jos ei siis ole sellaista kehittänyt, niin ei ongelmaa ole ollut.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Mardie

Mardie
Viestimäärä: 112

VS: KUKKUJAT 12 - Perjantaina, 26.08.2011 klo 13:24  
+
0
Koirien steriloinnista meille sanottiin useasta eläinlääkäristä, kun hintaa ja ajankohtaa tiedustelin, että noin 2kk juoksuista olis ihanteellinen aika, ELLEI ole tullut välillä valeraskautta tmv., jolloin sit mietitään asia uudelleen. Tämä aika siksi, että tuolloin koiran hormooni-toiminta tosiaan on alhainen ja koira on ns. oma itsensä. Jos leikkaa valeraskauden aikana tai just ennen/jälkeen juoksujen, niin hormooni-toiminta jää tavallaan sille tasolle, mikä se silloin on. Ja tietty on muita riskejä lisäks enemmän (verenvuoto).
Meiän koirulit on menossa leikkaukseen parin viikon päästä, ei ainakaan näyttäis mitään valeraskauksia näillä olevan nyt. Sattui siis samaan aikaan juoksut molemmilla ja aateltiin, että kaks potilasta on ehkä parempi kuin yks, joka ei sais vältisti toiselta rauhaa parannella. Tokihan tässä on sitten hommaa hoitaa kahta potilasta, mutta mieluummin näin kuin että juoksujen aikaan ollaan ihan kukkupöö, kaks juoksuista neitiä kun ei oo mikään ihanin yhdistelmä :hymy:
Mutta operaatiot jännittää itseä valtavasti, toivoa vaan sopii, että kaikki menisi hyvin molemmilla!

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: KUKKUJAT 12 - Perjantaina, 26.08.2011 klo 15:11  
+
0
Mua pelottaa, että Lara leikattiin "väärään" aikaan, vaikka tähtäilinkin sen mielestäni sopivaan kohtaan. Tai, en tiedä, mutta en keksi enää muutakaan syytä siihen, että sillä edelleen on juoksuoireita. Lähinnä siis psyykkisiä. Alkuvuodesta ravasin sen takia lääkärissäkin testeissä, ettei vaan ole jäänyt palasia munasarjoista tai jostain. Eipä ollut mitään epänormaalia testien mukaan. Ja nyt taas kesällä tuli oireita, ei niin pahoja kuin viimeksi, mutta ei sillä koskaan kesäjuoksujen oireet olekaan olleet niin pahoja. Katsellaan nyt sitten jouluna taas.. :roll:

.. tai sitten se nyt vaan on niin narttu, ettei sitä edes millään leikkauksilla muuteta.
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa
(Viestiä on muokattu perjantaina, 26.08.2011 klo 15:12)

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: KUKKUJAT 12 - Perjantaina, 26.08.2011 klo 15:24  
+
0
Jeejee, kohta töistä kotiin ja mökille! Ihanaa! Luvattu niin huippua ilmaa ja ostettiin ihan sikana hyvää ruokaa (ja mun on pakko viel matkal muistaa ostaa piirakkapohja! kuitenki unohdan ja mitä mä sitte teen?!) ja tästä lähtiessä kipasen vielä hakemassa jotain hyvää viiniä. Ens viikolla onki jännää, kun syksyn työkuvioihin tulee jotain vastauksia. Ma pitäs saada tietää saisinko jatkaa nykysessä osa-aikasena ja oon mä itseasiassa yhen haastattelunki jo sopinu.. Ihanaa viikonloppua!

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: KUKKUJAT 12 - Perjantaina, 26.08.2011 klo 16:09  
+
0

oonuliinu kirjoitti:

Kuinka moneen paikkaan voi lähettää työhakemuksen saamatta töitä? :mietiskel:
Onneks on sentään lehdenjakoa 15h viikossa mutta eipä tuo rikastuta..


Vastaus on: Tosi moneen. Nimim. hakenut täyspäi(väi)stä työtä valmistumisesta asti.. Parasta on se kun ei niihin hakemuksiin aina saa edes vastauksia... ei edes sitä kiittieikiittiä... -.-
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

oonuliinu

oonuliinu
Viestimäärä: 1011

VS: KUKKUJAT 12 - Perjantaina, 26.08.2011 klo 17:02  
+
0
SilverBride: Sehän siinä eniten ärsyttääkin kun kukaan ei vastaa yhtään mitään...:neutral:
------Oona ajokoirasekotus 7.2006-------
------Suomenajokoira Viki 4.2012---------
----Suomenpystykorva Voitto 3.2014----

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KUKKUJAT 12 - Perjantaina, 26.08.2011 klo 18:07  
+
0
Perusteellinen perjantaisiivous suoritettu. Tonnikalapizzaa ja Somersbytä (miten tämä onkin niin hyvää), olé !
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: KUKKUJAT 12 - Perjantaina, 26.08.2011 klo 18:12  
+
0
Kylläpäs kurkkuun sattuu. :/ Kerrankin vapaa viikonloppu, ja vietän sen koiran kanssa kaksin kotona. Jahuu. No, ei kai tässä muuta, spydäriä naamaan, pennun kanssa ulos ja illalla sipsiä ja joku leffa. :) Saa ehdottaa leffaa!
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KUKKUJAT 12 - Perjantaina, 26.08.2011 klo 18:42  
+
0
^ Ehdotan Keisarin uudet kuviot-elokuvaa! muoks. suomidubbaus!

Mä olen siivonnut, käyttänyt koirat 1,5 h lenkillä, myynyt vihdoinkin ton autohäkin ja käynyt kaupassa. Vielä pitäisi pestä pikkufifi huomista näyttelyä varten ja laittaa kummankin koiran kamat kasaan. Niin ja selvittää miten sinne näyttelyyn ees ajetaan...
(Viestiä on muokattu perjantaina, 26.08.2011 klo 18:42)

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: KUKKUJAT 12 - Perjantaina, 26.08.2011 klo 18:42  
+
0
Tyssäs se juoksulenkki ennen ku ehti kunnolla alkaakaan, muurahaisia siivillä, yök :neutral:

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: KUKKUJAT 12 - Perjantaina, 26.08.2011 klo 19:04  
+
0
Vielä tunti töissä ja sitten viikonlopun viettoon! Seuraava työvuoro vasta ensi viikon lauantaina.. sinänsä jee, kun ei nappaa (johan olin viikon töissä yli 6vko:n saikun jälkeen :shifty:), mutta kun ei sitten saa rahaakaan.

Huomenna olisi häät tiedossa ja löysin vihdoin sinne mekonkin! Samaa mekkoa katselin jo viime viikolla Sellossa, mutta ei ollut kokoa.. tänään päätin nopeasti ennen töihin menoa käydä Helsingin keskustan liikkeessä ja siellä oli oikea koko, ja vielä alennettuna koko mekko! Sitten pitäisi vielä kengät ja laukku päättää, ja miten laitan hiukset ja ja.. Naisena on niin hankalaa.
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KUKKUJAT 12 - Perjantaina, 26.08.2011 klo 20:06  
+
0
Täälläki tuli pengottua just kenkiä huomisiin häihin. Löytyki yhdet yllärikengät, jotka olin kokonaan unohtanu. Päivällä ostin juhlalaukunki, semmosen kädessä ketkuteltavan mallin. Kortti pitäis vielä kirjuuttaa. Ja ottaa mekosta hintalappu pois :nauru: Onneksi vihkiminen alkaa vasta kello 16, on aikaa touhuilla ja saa aamusta nukkua rauhassa. Mulla on vaan semmonen pienoinen ongelma, että laitan mekon alle korsetin enkä saa sitä ite kiinni! :shifty: Kun siinä on niin jämäkät silikonit ettei saa käännettyä vaan pitää laittaa heti oikeenpäin päälle. Pitäis keksiä jostai joku pukija! Yks kaveri ois asunu sopivalla paikalla reittiä aatellen, mutta tietty sillä just huomenna oli menoa kun yleensä on kotona vauvan kanssa. Varmaan mummulle pitää mennä, tosin vähän epäilen saako se näperrettyä semmosta tiukkaa korsettia kiinni...

Oon hehkuttanu jo mun siivouspäivää, vaan pitää oikeesti vielä intoilla ku on niin mahtavaa ku kerranki kotona on siistiä vielä illalla kun aamulla on siivonnu! Ei oo mitään karvapilvee vielä pöllyytetty ympäri kämppää. Huippua.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: KUKKUJAT 12 - Perjantaina, 26.08.2011 klo 20:18  
+
0
Keisarin uudet kuviot on kyllä mitä mainioin leffa! :nauru: Ja suomidub ehdottomasti. Sääli ettei sitä omasta disney-varastostani löydy, täytynee netistä ladata. :D
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545725
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 14:30)