Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 19.02.2012 klo 16:09

Kukkujat 16

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 52

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KUKKUJAT 16 - Perjantaina, 24.02.2012 klo 22:24  
+
0
Päätin kokeilla rohkeasti uutta viiniä, joka oli jonkun verran edullisempaa kuin mitä normaalisti ostan. Pahaa on. Pitää avata seuraava pullo. :shifty:

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KUKKUJAT 16 - Perjantaina, 24.02.2012 klo 22:27  
+
0
^ Vanis, kun selkeästi omaat 'viinimielipiteen' (mulle ei todellakaan ole vielä kehittynyt tällaista kuudennetta aistia, se on budjetti jolla mennään :nauru:), mikä on mielestäsi paras punaviini ? Oletetaan vaikka, että juodaan pihviaterian kera. (Oi medium !)
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade
(Viestiä on muokattu perjantaina, 24.02.2012 klo 22:27)

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KUKKUJAT 16 - Perjantaina, 24.02.2012 klo 22:27  
+
0
Mä kans korkkaan viinin just. Punkkua siis... :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KUKKUJAT 16 - Perjantaina, 24.02.2012 klo 22:28  
+
0
Mä otin lasillisen punkkua silloin päivällä. Ja jämäpullo kun on, pitää se nyt loppuun asti juoda.. :viheltel: No ei tässä paljon ollu.

muoks. Kylläpäs KC:läiset juo viiniä :nauru:
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade
(Viestiä on muokattu perjantaina, 24.02.2012 klo 22:29)

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KUKKUJAT 16 - Perjantaina, 24.02.2012 klo 22:31  
+
0
Paras punaviini on Bixio Valpolicella. Harvoja italialaisia punkkuja mistä tykkään. Yleensä ne on tosi laimeita (ns. vetisiä) ja alkoholi maistuu tosi selvästi. Toi käy pihvin ja pastan kanssa hyvin, mut myös ihan sellaisenaan :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: KUKKUJAT 16 - Perjantaina, 24.02.2012 klo 22:32  
+
0
Meillä olis avattuna avon laivalta tuoma J.P. Chenetin Cabernet Syrah tonkka. Pitäisköhän sitä vähä maistaa.. :shifty:
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KUKKUJAT 16 - Perjantaina, 24.02.2012 klo 22:36  
+
0

Notte kirjoitti:

^ Vanis, kun selkeästi omaat 'viinimielipiteen' (mulle ei todellakaan ole vielä kehittynyt tällaista kuudennetta aistia, se on budjetti jolla mennään :nauru:), mikä on mielestäsi paras punaviini ? Oletetaan vaikka, että juodaan pihviaterian kera. (Oi medium !)


Mun viinimaku kyllä vaihtelee jonkin verran, mutta kestolemppareita ovat esim. espanjalaiset, chileläiset ja toisinaan australiaiset täyteläiset tai keskitäyteläiset viinit, lajikkeena yleensä shiraz, malbec, carmenere tai näiden sekoitukset, toisinaan muutkin :nauru:. Yksi kestosuosikeista on australialainen Yellow Tail, shiraz. Uusi hyvä löytö on australialainen Rolling (sairaan ruma etiketti, enkä ikinä olisi ostanut ilman suositusta). Chileläinen Montgras sopii erinomaisesti pihvin kanssa, mutta seurustelujuomaksi aivan liian raskas. Nuo ovat kaikki 10-12 € :hymy:.

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KUKKUJAT 16 - Perjantaina, 24.02.2012 klo 22:55  
+
0
Toi J.P Chenet on toooosi perus pihviviini. Ei hyvä eikä huono, mut jos punkkua tekee mieli niin sit ;)

Ja Bordeuax'ssa kun tuli noita viinejä maisteltua enemmänkin Niin yhdeksi suosikiksi nousi Echo de Lynch Bages. Sitä tosin ei enää Alkosta saa :( Ite tykkään yleisestikin bordeuax-viineistä, sekä Etelä-Afrikkalaisista, Australialaista ja Chileläisistä. Bordeaux viineistä tykkäsin useesti koska niissä oli kolmantena rypäleenä cabernet francia. Viinin voi myös hyvin koittaa miettiä sen mukaan että minkälaista ruokaa ko. maassa usein syödään? Esim. Italia-pasta, Argentiina-härkä jne :)

Ainii ja KISS-yhtyeen (en voi sietää ko. bändiä...) viini ZinFire oli yllättävän hyvä, vaikka sainkin sen lämppänä kaverilta :D
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu
(Viestiä on muokattu perjantaina, 24.02.2012 klo 22:56)

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: KUKKUJAT 16 - Perjantaina, 24.02.2012 klo 22:57  
+
0
Joo, tää on tällasta perusviiniä. Meillä semmonen takuuvarma vaihtoehto. Hyvää on nytki. :shifty:
Me ollaan yleensä aika kokeilevaisia punkkujen suhteen. Meillä on työpaikalla perjantaisin kahvihuoneessa viiniarpajaiset, joista voittamalla saa yleensä jonkun itelle uuden viinin maisteltavaksi. Sieltä löytyny monia uusia suosikkeja. :peukku:
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

(Viestiä on muokattu perjantaina, 24.02.2012 klo 23:01)

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KUKKUJAT 16 - Perjantaina, 24.02.2012 klo 23:01  
+
0
Mä en taas tykkää siitä J.P:stä yhtään :neutral:. Se on jotenkin hirmu makeaa, vähän kuin mehua joisi :nauru:.

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: KUKKUJAT 16 - Perjantaina, 24.02.2012 klo 23:01  
+
0

Vanis kirjoitti:

lajikkeena yleensä shiraz


Mun inhokki! :mad: Maistuu ihan lyijykynältä :nauru:
Mä tykkään kevyistä ja nuorista chileläisistä punaviineistä. Miksi mulla ei ole viiniä kotona? :mietiskel:
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: KUKKUJAT 16 - Perjantaina, 24.02.2012 klo 23:05  
+
0
Minä en tykkää viineistä yhtään ja tanniinisista tulee jo puolesta lasillisesta päänsärky. :eitietoo:

Melkein janottamaan nämä jutut rupesi.. Ehkä voisi tuon unfiltered Crowmoorin vihdoin tyhjentää tuolta jääkaapista.. :shifty:

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: KUKKUJAT 16 - Perjantaina, 24.02.2012 klo 23:06  
+
0
^^^Mulla taas on just tuo makeus, mistä tykkään. :nauru: Näin ne maut menee erilailla.
Makeeta, ei liian voimakasta, jälkimaku pitää olla hyvä, eikä sellanen kitkerä. Tuo Merlot:kin Chenetiltä on oikein hyvää. Meenpäs ettimään muita suosikkejani tuolta pitkäripasen nettisivuilta.. :viheltel:
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

(Viestiä on muokattu perjantaina, 24.02.2012 klo 23:06)

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KUKKUJAT 16 - Perjantaina, 24.02.2012 klo 23:10  
+
0
Mirle: Sillon sun kannattaa kattoa myös niitä missä lukee kevyt :) Ne on yleisesti ottaen makeampia. Ja punkkujen kohalla ei oikeestaan sais puhua makeasta, tai kuivasta... :shhh:

Mulla on tapana et ostan aina uutta punkkua kun ostan itelle. Eli siis jos on joku tietty tilaisuus tai mun pitää vaikka lahjaks ottaa niin otan jonkun jonka tiedän hyväks. Itelle valkkaa siitä 8-10 e kategoriasta yleensä, ja valitettavasti ne ei oo läheskään niin hyviä kun yli kympin viinit. Heti kun on 12 euron punkku niin maku ero on huomattava ja sit taas jos 20 e viineihin vertaa niin niissä taas ei oo niin suurta eroa.
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KUKKUJAT 16 - Perjantaina, 24.02.2012 klo 23:18  
+
0
Ne hintaluokat eivät tosiaan kulje täysin käsi kädessä. Tosin kerran ostin 80 €:n viinin, ja se oli aivan taivaallisen hyvää. Mikään ei ole verrattavissa siihen! Pitää vaan unohtaa se makuelämys, sillä onhan se puhdasta idiotismia kaataa jotain niin kallista kurkusta alas :nauru:.

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KUKKUJAT 16 - Perjantaina, 24.02.2012 klo 23:20  
+
0
No miehellä on kymmeniä pulloja ton hintasia viskejä että juu, on se :D Jotain niistäkin ymmärrän, mut ei ne niin hyvin avaudu kun viinit.

Hmm... Tajusin just et puudutusreiät vissiin imee aika hyvin tota viiniä... :shifty: (hampaanpaikkaus tänään oli vaikka piti olla tarkistus)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: KUKKUJAT 16 - Perjantaina, 24.02.2012 klo 23:21  
+
0
^^Hui! :eek: Kyllä tolla hinnalla sietää ollakin jo taivaallista. :nauru:
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KUKKUJAT 16 - Perjantaina, 24.02.2012 klo 23:27  
+
0

FCI kirjoitti:

[quote=Vanis]lajikkeena yleensä shiraz


Mun inhokki! :mad: Maistuu ihan lyijykynältä :nauru:
Mä tykkään kevyistä ja nuorista chileläisistä punaviineistä. Miksi mulla ei ole viiniä kotona? :mietiskel:[/quote]
Nyt sä olet erehtynyt :nauru:. Tai sitten sä olet syönyt mahtavan makuisia lyijäreitä :nauru:.
viininhankinta on tärkeä muistaa, ettei ala vtuttaa :paapatus:.

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: KUKKUJAT 16 - Perjantaina, 24.02.2012 klo 23:30  
+
0
Hyrrrr viiniä..Mulle tulee niin pahat assosiaatiot pelkästään viinin hajusta (tai että punaviini mainitaan, "haistan" sen aivoissa) huonoihin muistoihin, että en pystyisi juomaan sitä ollenkaan.
Ylipäätään musta suurinosa alkoholijuomista maistuu ihan puhtaasti liikaa alkoholille, että alkaa aina oksettaa. Vahvasti maustetut drinkit ja tosi hyvät lonkerot (rommipohjaiset esim breezer) menee vielä.
En vaan ymmärrä miten ihmiset pystyy juomaan esim jotain viina-shotteja tai kaljaa tai edes sitä viiniä, ilman että se alkoholi ei muka maistuisi sieltä! Kaikki aina väittää "ei tämä maistu millekään, limpparille ehkä" niin haiseekin jo alkoholille! Miten tätä mun kieltä sais jalostettua turruttamaan sitä makua! (Auttaiskohan tää, edelleen, puutunut kielenpuolikas asiaan :mietiskel: )
Mua on alkanut nyt (3,5vuoden jälkeen viime kerrasta :D) kiinnostaa miltä tuntui olla humalassa. Sanoin miehelle että joskus otetaan sellanen ilta että minä oon humalassa ja se vahtii sitten ihan hulluna, ettei mulle tapahdu mitään. Eli pelottaa ja kiinnostaa silti, typerä utelias homo sapiens! :ttou: :nauru:

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KUKKUJAT 16 - Perjantaina, 24.02.2012 klo 23:35  
+
0
Mistä syystä et oo juonu jos saa kysyä? :) Musta se on ihan hyvä vaihtoehto, ja musta olis fiksua että jos juo säännöllisen epäsäännöllisesti pitäis taukoja.

Mulla tulee tequila ylös heti, paitsi mansikka ym. muissa frozen margaritoissa. Pelkkä hajukin saa yökötysrefleksin tulee. En juo kun yhtä salmarilaatua (sellainen pitkä kapea pullo, nimeä en muista) ja fisujakin menee vaan yks/kaks. Ufot on nams, mut niitäkään ei koko iltaa juo.
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 52
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 19:00)