Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 19.02.2012 klo 16:09

Kukkujat 16

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 52

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KUKKUJAT 16 - Perjantaina, 24.02.2012 klo 23:43  
+
0
Minä en nykyään juo muuta kuin viiniä, joskus kesällä menee siiderikin. Viinashotteja en voi kuvitellakaan enää juovani, eikä drinkitkään oikein nappaa (käyn kyllä baarissakin sen verran harvoin ettei tule kokeiltuakaan mitään uutta ja mullistavaa). mun mielestä viini ei maistu alkoholille, samalla tavalla kuin esim. joku booli. Juon viiniä koska se on hyvää. Humala tulee vähän niin kuin sivuvaikutuksena :nauru:.

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KUKKUJAT 16 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 00:10  
+
0
Mahdollisimman täyteläinen ja tanniininen punaviini, oh, I'm in heaven. Tai sitten Somersbyn siiderit, normilonkerot, oikein tummat oluet (mitä täältä saa hanasta !) nohoms.

Meidän piti lukiossa 16-vuotiaina pohtia suomen kielen kauneinta sanaa. Istuimme hippikaverini kanssa kunnon pahiksina luokan takarivissä. Hyvin moni vastasi, että äiti on kaunein sana, joka löytyy. Kaverini sen sijaan totesi, että "rapu", sillä kun nämä tavut yhdistää, sana on täyteläinen ja viehättävä. Minulta taas tuli jotenkin ihan luonnostaan: "punaviini". Opettaja pyöritteli silmiään. Tuolloin en kyllä ollut punkkuja paljon kokeillut, ne tulivat mukaan vasta paljon myöhemmin (niin aikuismaisia !). Perustelin, että punainen on upean lämmin ja temperamenttinen väri, ja viini taas liittyy seurusteluun, nauruun, luovuuteen, ja upeisiin hetkiin ystävien kanssa. Meni läpi :nauru:

Näin alkoi pitkä ja tunteikas suhteeni punaviiniin. Se kun sopii niin moneen. Se kruunaa vaikka mitä. Ja mikä parasta, se ei kuulu överibaarireissuun, vaan niihin vähän erikoisempiin tilanteisiin. Tai puhtaasti miellyttävään rentoutumiseen.

(Tosin täytyy kyllä myöntää, että kaikista köyhimpinä hetkinä olen katsonut elokuvaa YleTeemalta ja samalla juonut pullon suusta sohvalla kyykkypunaviiniä... :ttou: :viheltel: Nykyisin minulla on jo viinilaseja.)

Mun kallein nauttimani alkoholi on ollut tuplayolakista palkaksi saatu pullo Dom Pérignonta. En kehdannut juoda kuin vasta melkein kaksi vuotta lahjan saamisen jälkeen. Halusin säästää sitä johonkin vielä erityisempään tilaisuuteen. Kyllähän se oli laadukkaan makuista, mutta ehkä kohderyhmänä olin aivan vääränlainen sitä nautiskelemaan. :nauru: Minulle olisi riittänyt joku vähemmän hintavampi kuohuviini. Vaikka kylläpä sitä silloin fiilisteli !
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade
(Viestiä on muokattu lauantaina, 25.02.2012 klo 00:20)

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KUKKUJAT 16 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 00:17  
+
0
^Mä asun noin 100 metrin päässä Suomen parhaasta olut ja viskiravintolasta ;) Mä muistan kun olin pieni (ala-asteella) äiti ja isäpuoli joi punaviinia aina jouluna (muuten ei, äitil tulee siitä migreeni) ja mä sain sitä sellaisen liköörilasillisen (noin puol dl). Sillon jo taisin alkaa punkusta tykkäämään, mutta itse harrastus alkoi vasta parikymppisenä. Nyt käyty jo kahessa viinikaupungissa ja kotiin tulee Glorian Ruoka ja Viini sekä Viini-lehti :) Mulla tosiaan kans sama, punaviini kuuluu moneen muttei siihen överibaarireissuun. Parasta punaviini olisi hyvän kirjan ja takkatulen ääressä keskellä kylmintä talvea. Koirat loikoilee takan eessä ja kaapissa on hyviä juustoja. (Ai miten niin nautiskelija.... :shifty:)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu
(Viestiä on muokattu lauantaina, 25.02.2012 klo 00:20)

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: KUKKUJAT 16 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 00:33  
+
0
Muhun kyllä uppoaa mikä tahansa alkoholi, jos tekee mieli juoda :shifty: Juon kuitenkin aniharvoin, muutaman siiderin tai lonkeron kuussa saunan jälkeen. Ehkä kerran puolessa vuodessa joku pikkusisko saa mut raahattua ravintolaan.
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KUKKUJAT 16 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 00:36  
+
0
Tuosta Noten (muistanko väärin vai taivutatko se itse Notten? Siinä tapauksessa minun pitää muuttaa taivutusta :nauru:. )tarinasta tulee mieleen ensimmäinen kunnollinen luottamuksen osoitus isäni puolelta. Vanhempani olivat nuoruusvuosinani melko konservatiivisia ja hyvin ankaria. Ei puhettakaan että olisi voinut pytää heiltä juomia bileisiin, kuten monet muut ikätoverit tekivät. Ollessani 17-vuotias sain kuitenkin isältä viinipullon jaettavaksi kaverini kanssa päättäjäisiin, sillä ehdolla että viini juodaan laseista, eikä suoraan pullosta. Päättäjäiset vietettiin hiekkarannalla, ja meillä tosiaan oli viinilasit mukana ja se viini nautittiin niistä. Se ilta oli kyllä muuten aivan katastrofaalinen, kun se viinipullo ei jäänyt ainoaksi juomaksi :viheltel:. Toinen kaveri sai pullosta naamaan, ja minä kyykäärmeltä pureman reiteen. Hip hei.
Enpä ole kuitenkaan tuonkaan jälkeen suostunut juomaan viiniä suoraan pullosta :nauru:.

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: KUKKUJAT 16 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 00:41  
+
0
Hyiyi puistattaa jo nää teän tekstit koskien punaviiniä! Jo pelkkä punaviinin nuuhkasu saa yökkäämään. Ihan hirrrween hirween pahaa... :nauru:
Mut empä mä pysty siidereitäkään juomaan, ei mee alas muu ku Somersby. Lonkkua ja breezereitä juon sillon ku juon.
Baarissa sitten se kestosuosikki on iki-ihana kossubattery... :shifty:

Pitäs laittaa nukkumaan. Huomenna näyttelyyn kehätoimitsijaksi. Hitto mä oon varmaan hukassa siellä, en oo piiiitkään aikaan ollu toimitsijana.

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KUKKUJAT 16 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 00:43  
+
0
^^Nimimerkit ja nimet taivutetaan aina niin kun ne kirjotetaan. Eli loppukirjaintai ei muuteta/tiputeta. Jos jonkun nimimerkki on Äiti niin se taivutetaan Äitin ei äidin kuten se oikeasti olisi. Eli Notte olisi Notten, paitsi jos Notte itse haluaa toisin ;) :paapatus:


Muoks. Väksyt
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu
(Viestiä on muokattu lauantaina, 25.02.2012 klo 00:44)

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KUKKUJAT 16 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 00:51  
+
0

Aduro kirjoitti:

^^Nimimerkit ja nimet taivutetaan aina niin kun ne kirjotetaan. Eli loppukirjaintai ei muuteta/tiputeta. Jos jonkun nimimerkki on Äiti niin se taivutetaan Äitin ei äidin kuten se oikeasti olisi. Eli Notte olisi Notten, paitsi jos Notte itse haluaa toisin ;) :paapatus:


Höpsispöpsis sanoo suomen kielen opiskelija :paapatus:. Esim. Vanis taipuu Vaniksen jne.
muoks. muistaakseni Notte on taivuttanut koiransa nimen Notte ilman astevaihtelua, siksi siis kysyin :hymy:.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 25.02.2012 klo 00:54)

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KUKKUJAT 16 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 00:54  
+
0
^No voi pers...karva! Sit mua on jo yläasteella huijattu :( Siellä sanottiin just noin :(
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: KUKKUJAT 16 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 00:54  
+
0
Notte:n mainitsemat tummat oluet *tähän sellanen kuolaava Homer* Naaaam! Ja Somersbyn siiderit on myös hyviä! :peukku:

Aduro: Puotilassahan sä asut, eikös se niin ollu? Ite Vartiokylässä viimeset kotikotona-vuodet (10) asuneena, tiedän ostarin. :viheltel: Eipä oo kyllä tullu ikinä käytyä kyseisessä ravintolassa. Pizzat on kyllä hyviä siinä samaisen ostarin pizzeriassa. :kieli:

Mä yhdyn tohon FCI:n kommenttiin, että jos ollaan isosti juomaan ja bailaamaan lähössä, niin kyyyllä kaikki menee.. :shifty: :nauru:

Ja aijai, tuota Inqq:n mainitsemaa kossu-batterya. :peukku: Kuuluu myös omiin suosikkeihin.
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

(Viestiä on muokattu lauantaina, 25.02.2012 klo 00:56)

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KUKKUJAT 16 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 00:58  
+
0
Joo Puotilassa! Ja pitserian pitsat on ihan parhaita :) Tosin nyt Puotilan metroasemalle on avattu myös erittäin laadukas pitseria.

Kossu-battery... Mikä siinä on! Rakastan batteryä ja tykkään kossustakin blandiksen kaverina, mut jostain syystä ne yhdessä ei toimi kun vaan kännissä. Baarissa muuten kun pyytää Virtasta kannattaa kysyä mikä siinä on se energiajuoma-osio. Ite sain kerran RedBull-kossun ja jäi kyl juomatta... (T: Neiti joka tilaa vissykossunkin VodkaRuschianina)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KUKKUJAT 16 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 01:06  
+
0

Aduro kirjoitti:

^No voi pers...karva! Sit mua on jo yläasteella huijattu :( Siellä sanottiin just noin :(


Hyvin tavallista :nauru:. Monesti sääntöjä joko keksitään tai sovelletaan väärin., jopa kouluissakin. Esim. pisteen jälkeen tulee aina iso kirjain -sääntö on käsitetty laajalti liian kirjaimellisesti, eli lyhennettä merkitsevän pisteen jälkeen tulee usein iso alkukirjain ihan syyttä, esim. "Matkaa on n. Neljä kilometriä."

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KUKKUJAT 16 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 01:12  
+
0
Hyvä pointti! :eek: Mä tykkään kirjottaa, kuten jo yläasteella, ja kun meille opetettiin tietty tapa ärsytti kun olin jo kirjottanu tarinoita toisella tapaa, enkä halunnu sitä uutta oppia. Esim. ettei kolmoispistettä saa käyttää ("Pertti avasi oven ja...") tai että ! tai ? merkin jälkeen ei saa enää laittaa pistettä tai pilkkua.
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: KUKKUJAT 16 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 01:13  
+
0
^^^Jaa sinnekin on avattu pizzeria. Onko yhtään niin hyviä pizzoja kun ostarin "perinteisessä"? :hymy: Pitääpäs kokeilla se, kun sinne seuraavan kerran tulee visiitille.

Mulle menee kyllä RedBull ja Battery molemmat sen kossun kaverina. :nauru: Kai siinä on joskus Tehoakin ollu baarissa ostettuna, ja meni seki vaikken ite ihan heti ostais ja sillä blandailis. :shifty:

Miten rupeski tekeen mieli baariin pitkästä aikaa. :mietiskel: Drinksuu, muutama shotti ja älyttömän paljon tanssimista. Aijai. :viheltel:
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KUKKUJAT 16 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 01:18  
+
0
^Missäpäin sä sit nykyään asustat? :)

Joo niillä on ehkä jotenkin tavanomaisuudesta poikkeavia pitsoja, ihan virkistävää siis. Mä tykkään energiajuomista Tehosta, Batterystä ja EDistä (siis se pinkki ja keltainen vaan!) ja noista vaan 2 ekaa toimii kirkkaan kanssa.
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KUKKUJAT 16 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 01:58  
+
0
Tää tuli just baarista. Kaverin kyydissä istuin illan, yhellä käytiin ja äsken tulin pois. Eikä tehny etes mieli lähtee meijjän kylän ainoaan "yökerhoon", vaikka ois seuraakin ollut, sitä se rakkaus teettää:D Normisti oisin jo siellä ollu. Mää juon kyllä ihan mitä vaan mitä tarjotaan. Pitkän aikaa pysyttelin vain ja ainoastaan lonkero/kalja linjalla, mutta nykysin pystyy taas juomaan vahvempiakin ilman, että pää sekoaa. Mutta itsellä vakio juoma on olvin karpalolonkero, namm.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: KUKKUJAT 16 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 02:12  
+
0
^^ Mä asun nykyään Lempäälässä. Tampereelle muutin vähä yli vuosi sitten, nykyisen avokin luokse ja siitä sitten marraskuussa muutettiin tänne Lempäälään, ku ostettiin oma talo täältä. :hymy: Avokin yks kaveri tuumas tossa tammikuussa kun oltiin häissä vieraina, että "et sä ihan terve voi olla, jos oot miehen perässä Helsingistä Tampereelle muuttanu!" :nauru: Mua vaan nauratti jotenki toi kommentti. Vuoden VR:n vakio-asiakkaana Hki-Tre väliä junalla matkanneena ja muutenkin etäsuhteessa eläneenä, oon tyytyväinen valintaani. Kaverit vaan jäi kaikki sinne itä-Helsinkiin. :neutral: Onneks toiset niistäkin on löytäneet tiensä tänne. :peukku:

Mulla on muodostunu "vakioiks" batteryn stripped ja sitte se ED:in keltanen, olikos se joku lemon light tms. alotteludrinkkien blandiksina.

Olis kyllä hirmunen polte päästä baareilemaan pitkästä aikaa! :viheltel:

Niii: Sitä se rakkaus vaan teettää, tiedän ton tunteen. Mulla muuttu kanssa sillon ns. baarikäyttäytyminen, kun rakastuin. Ja puhelin mulla oli koko ajan hollilla, kun mulla tuo toinen oli paljolti eri kaupungissa kun minä, niin pitihän sitä luuria kytätä että josko siltä tulis viesti.:shifty::nauru:
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

(Viestiä on muokattu lauantaina, 25.02.2012 klo 17:24)

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: KUKKUJAT 16 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 07:37  
+
0
Huomenta!
Mulla soi herätyskello puoli tuntia sitten. Tänään poika kotiutuu :love:
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: KUKKUJAT 16 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 08:11  
+
0
Minä taidan vannottaa Etelä-Afrikkalaisten nimeen. Ainakin valkkarit osunut aina nappiin, kun menee siihen hylylle. Punkun juomisen opettelin Vina Maipo:lla. Ennen en tykännyt punkuista ja tuo teki tehtävänsä :love: Nyt osaan juoda.

Eilen käytiin pitkästä aikaa maalla. Meis yritti saada minua kelkkailemaan, mutta siitä on pitkä aika, kun viimeksi kelkkailin ja en uskalla lähteä millään pakkauudella 11000€ kelkalla ajamaan, kuitenkin olisin puussa solmussa ja varmasti saisin taputuksia olkapäille :eek:
Maalta lähettiin kauppaan, tietenkään ei ollu ostoslistaa mukana ja puolet jäi kaupan hyllyille. No, uus yritys huomenna.
Tein eilen muuten broileritortillavuokaa, jonka resepti tais olla tuolla resepti puolella. Ol hyvvää, tosin, olisi voinut olla se salaatti kaverina, aika tuhtia tavaraa :nauru:

Tänään tulee kaverit käymään, ihanaa nähdä pitkästä aikaa, he kun asuvat Tampereella, joten näkeminen ei niin helppoa enää. Harmi kun niillä menoa jo kudelta, mutta on se parikin tuntia mukavaa :hymy:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013
(Viestiä on muokattu lauantaina, 25.02.2012 klo 08:12)

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: KUKKUJAT 16 - Lauantaina, 25.02.2012 klo 08:13  
+
0
Katos vaan, joku muukin on hereillä tähän aikaan :hymy:
Nyt mun alko tekee kauheasti mieli tota broileritortillavuokaa. :heristel:
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 52
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 20:15)