Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 24.03.2012 klo 13:43

Kukkujat 17

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 51

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: KUKKUJAT 17 - Tiistaina, 27.03.2012 klo 09:58  
+
0
Kattelin minäkin Dog Soldiersia silloin kun se julkaistiin ja isoveli sen osti, mitähän sillon olin vanha.. 10-11 vuotta? Tosin veli ei olis antanut mun katsoa sitä, mutta katselin salaa jostain tuolin takaa :nauru:

Mut musta on hirveää kuunnella kun esimerkiksi avon siskon tytöt leikkii, nuorin on kaks, keskimmäinen kolme ja vanhin viis. "Heehee kato se kuoli", "Älä tapa sitä", "Tapetaan se"..
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: KUKKUJAT 17 - Tiistaina, 27.03.2012 klo 10:29  
+
0
Aikuiset, varsinkin vanhemmat, unohtavat mitä se leikki oikeasti on. Leikki on leikkiä, koska se ei ole todellisuutta. Vanhempi katsoo lapsen leikkiä aivan eri kuvakulmasta kuin lapsi itse ja kokee leikin lasta konkreettisempana. Aikuisten maailmassa kaikki asiat ovat aina totista totta, joten kai se on vaikeaa muistaa, että leikissä toisten tappaminen ei tarkoita piileviä himoja tykittää toista puukolla rintakehään.

Meidän pihapiirissä leikittiin tuntikausia kestäviä sotaleikkejä, jossa toisia tapettiin leikkipyssyillä. Todellakin huudettiin, että ”tapa se, tapetaan se!" Leikittiin reviiriään puolustavia tiikereitä, joiden samanaikainen tavoite oli varastaa toisen pesässä olleet viinirypäleet. Tapettiin jos saatiin kiinni. Leikittiin Hopeanuolta, kaikki karhut todellakin tapettiin. :nauru:

Vaikka leikit aikuiset korvaan kuulostivat järkyttäviltä, ei Madara-karhun roolia pelannut, leikissä koiria liukuhihnalta tappanut pikkutyttö koskaan olisi voinut vahingoittaa oikeaa koiraa. Nätisti vain silitti. Enkä mä usko, että kukaan penska vetäisi hamsteriakaan pöntöstä alas.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KUKKUJAT 17 - Tiistaina, 27.03.2012 klo 11:53  
+
0
Kyllä mäkin pienenä olen ollut osallisena varmasti jonkunlaisissa sotaleikeissä, äkkiseltään en nyt muista. Poikien kanssa kun on kasvanut niin melko varmaa se kuitenkin on.

Mun mielestä on kuitenkin eri asia se, että lapset leikkii jotain sotaleikkiä kuin se, että lapsi arjessa huutelee jatkuvasti "mä tapan sut" tai muuta väkivaltaista. Jos perheessä ei esiinny väkivaltaa eikä lapsi väkivaltaisuudelle altistu esim. TV-ohjelman kautta niin eiköhän tälläinen käytös ole melko vähäistä. Lisäksi veljenpoikani tapauksessa on ihan selkeää, että nähdyt asiat siirtyy myös käytökseen. Toki kyseessä on muutenkin erityislapsi.

Ylipäätään mun mielestä tappaminen tai väkivalta yleensäkään ei kuitenkaan kuulu pienen lapsen päivittäisiin ajatuksiin/puheisiin eikä luonnollisesti silmiinkään.

MUOKS. Enkä mä nyt henkilökohtaisesti siis pelkää, että veljenpoikani mut puheistaan huolimatta lahtaa nyt tai tulevaisuudessa. Mielestäni se vaan antaa lapselle vääränlaista arvomaailmaa ja varmasti kaikenlainen "liian aikuinen" materiaali voi aiheuttaa ihan normaalillakin lapsella ongelmia kuten turvattomuuden tunnetta, pelkotiloja tms. jos sen kerran voi aiheuttaa Muumien Mörkökin.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 27.03.2012 klo 11:57)

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: KUKKUJAT 17 - Tiistaina, 27.03.2012 klo 13:41  
+
0

keimu kirjoitti:


Mun mielestä on kuitenkin eri asia se, että lapset leikkii jotain sotaleikkiä kuin se, että lapsi arjessa huutelee jatkuvasti "mä tapan sut" tai muuta väkivaltaista. - - Toki kyseessä on muutenkin erityislapsi.


Riippuu vanhemmista, millaista kielenkäyttöä omalta jälkikasvultaan sietävät. Jos ei TV:stä haukkumasanoja opi, kuulee lapsi niitä ainakin koulussa. Perheen aikuisten tehtävä on opettaa, mikä on soveliasta käytöstä ja mikä ei. Ja puhun tavallisista lapsista, erityislapsen kanssa elämisestä en tiedä mitään.

Ylipäätään mun mielestä tappaminen tai väkivalta yleensäkään ei kuitenkaan kuulu pienen lapsen päivittäisiin ajatuksiin/puheisiin eikä luonnollisesti silmiinkään.


Sitten täytyy olla huolissaan, mikäli väkivalta-ajatukset ja tappaminen pyörivät lapsen mielessä koko ajan. Se ei ole normaalia. Silloinkaan syy todennäköisesti ei ole TV:n ohjelmatarjonnassa.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: KUKKUJAT 17 - Tiistaina, 27.03.2012 klo 13:57  
+
0
Noihin lastenohjelmiin lusikkani työntäen, mä olen ite enemmän huolissani kaikesta muusta kuin "väkivaltaisuudesta" niissä. Prätkähiiret, Röllit, Hopeanuolet ym. on musta tosi ihania sarjoja ja kattelin niitä pienenä mielelläni ja tosiaan leikittiinkin sitten myös rajusti.
Mutta nämä kauneusihanteita luovat pissis-sarjat kuten Bratzit ja Winx-klubit... Muistan kun 6-8-vuotias pikkusiskoni valitteli että hänen pitäisi varmaan laihtua, kun on niin lihava (!!!!). "Lihavuuden" voivottelu loppui kun kiinnostuksen kohteen vaihtui heppoihin ja Harry Pottereihin, ja vaikka ei koulukavereilta tuleekin pientä ivaa (sisko on nyt 12v) jos noista puhutaan siellä, niin koen silti että se on pienempi haitta, kuin laihuuden ja huonon itsetunnon omaaminen koska on "liian lihava". Sitäpaitsi asiaa helpottaa että minä ja toinen sisko ollaan oltu samoissa kiinnostuksen kohteissa ja edelleen tykätään noista (hepat ja potterit), meidän kiinnostus taitaa ylittää koulukavereiden suosion saamisen ;)
Ja hei, pakko laittaa klassikko, aito suomalaisten dubbaama my little pony laulu :nauru: :nauru: Ihan älyttömän huono!

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: KUKKUJAT 17 - Tiistaina, 27.03.2012 klo 14:03  
+
0
Oltiin Veikan kanssa puolentoista tunnin lenkillä, Veikka sai juosta koko matkan irti. Nyt tekis mieli lähtee uudestaan juoksulenkille :mietiskel:
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: KUKKUJAT 17 - Tiistaina, 27.03.2012 klo 14:24  
+
0
^^Tuo My Little Pony- tunnari kuulostaa vähän siltä kuin nuori Johanna Tukiainen olisi sen laulanut. :mietiskel:

Minun mielestäni olisi enemmän huolestuttavaa, jos tiettyja ikävaiheita ja niihin kuuluvia leikkejä ei käytäisi läpi. Itsekin muistan, miten lapsena leikittiin pyssyleikkejä, joissa se joka "ammuttiin", piti jäädä maahan makaamaan yms. Oli myös barbien muhinointileikkejä, vaatteiden vaihtamista(siis kavereiden kanssa), ja muistanpa jopa, että pitkään leikimme erään kaverini kanssa leikkiä, jossa muotoilimme lumipaakusta vauvan ja sitten piti mennä pulkalla(ambulanssilla) synnyttämään, mutta vaikka nämä leikit tapahtuivat alle kymmenvuotiaina niin silti meistä ei kasvanut teiniäitejä! Joten kuten joku täällä sanoi niin leikki on leikkiä. :wink:
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: KUKKUJAT 17 - Tiistaina, 27.03.2012 klo 15:03  
+
0

myrkku kirjoitti:

Ja hei, pakko laittaa klassikko, aito suomalaisten dubbaama my little pony laulu :nauru: :nauru: Ihan älyttömän huono!



Mun korvat vuotaa verta. Voi hyvä luoja!
Follies Neville
09.03.2011

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KUKKUJAT 17 - Tiistaina, 27.03.2012 klo 15:11  
+
0
^Mainio biisi:nauru: Jossain toisessakin lastenohjelmassa oli yhtä hirveä tunnari, ei nyt vaan tule mieleen:mietiskel:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: KUKKUJAT 17 - Tiistaina, 27.03.2012 klo 15:15  
+
0
^Flipper ja lopaka? :nauru:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KUKKUJAT 17 - Tiistaina, 27.03.2012 klo 15:20  
+
0
^Eeeikä, just tuo:nauru: Mitä lie niiden ihmisten päässä pyöriny kun ovat tehneet nuita biisejä.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08
(Viestiä on muokattu tiistaina, 27.03.2012 klo 15:20)

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: KUKKUJAT 17 - Tiistaina, 27.03.2012 klo 15:26  
+
0
Ihan järkkyjä noi biisit... Meillä oli joskus sellainen VHS, missä oli päähenkilönä sellainen violetti "merihirviö" tai mikälie. Sitten siinä oli sellainen ilkeä kapteeni, jolla oli puhuva papukaija. Papukaija karkasi, ja sitten se laitettiin jalkakahleeseen sellaisella saarella. Tää merihiviö ja joku ihminen yrittivät pelastaa papukaijaa. MIKÄ SEN OHJELMAN NIMI OLI?

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KUKKUJAT 17 - Tiistaina, 27.03.2012 klo 18:38  
+
0
Mä oon ehkä joutunut olemaan vähän liikaa tekemisissä erilaisten eritteiden kanssa kun mulla ei ole enää mitään tilanteentajua. Mulla kärsi koira tosiaan ummetuksesta tuossa loppuviikosta ja parafiiniöljyllä saatiin sitten tavara kulkemaan, mutta maha oli vielä pari päivää löysällä. Tänään sitten aamulenkin jälkeen kouluun siirryttyäni tokaisin luokkakaverilleni jolle olin asiaa aiemmin päivitellyt että "Tänään tuli sitten oikein viiden tähden paska."

Enkä ees heti tajunnut miksi ihmiset alkoivat tuijottaa mua :ttou:
Rise to reset the world.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KUKKUJAT 17 - Tiistaina, 27.03.2012 klo 18:44  
+
0
^ :nauru:

Ei kannata sit myöskään kertoa ihmisille että oot mitannut koirasi kuumeen. Jep, sillä _ihmisten mittarilla_. Jep, koiran peräpäästä.

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KUKKUJAT 17 - Tiistaina, 27.03.2012 klo 19:56  
+
0
Mä olen pessyt koiranastioita tiskikoneessa. Ja myös ihan käsin, omien astioideni kanssa. Hyi kuinka olen ällö. En tiedä, ei mulla ainakaan tule mitään bakteeripuistatuksia, ehkä en omaa minkäänlaista itsesuojeluvaistoa.

Vois hakea kaupasta suklaata ja laittaa päikkäreille (iltareille ?). Pitäisi työstää huomiseksi yksi esitelmä mutta oon niin täysin tööt, että pakko ladata akkuja ensin.

muoks. Siistiä ! Kakstuhatta viestiä rikki ! (Pitäisköhän hankkia elämä :nauru: ?)
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade
(Viestiä on muokattu tiistaina, 27.03.2012 klo 19:56)

saf

saf
Viestimäärä: 1332

VS: KUKKUJAT 17 - Tiistaina, 27.03.2012 klo 20:06  
+
0
Voi Notte, miksi mainitsit hakevasi suklaata, voi miksi... :ylpea:

:nauru: Nyt munkin tekee mieli!
Shetlanninlammaskoira (05/05)



Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: KUKKUJAT 17 - Tiistaina, 27.03.2012 klo 20:47  
+
0
Tajusin juuri, että olen ekaa kertaa yön yksin, ei edes yhtäkään koiraa :eek: Tai on täällä poika seurana, mutta aina on ollut joko aikuinen tai koira seurana (olenkohan ollut kaksi yötä erossa Tarasta, sen jälkeen kun se meille tullut), hui.. mitenhän minä nyt nukun.
Mies siis meni koirien kanssa maalle, itse en päässyt, koska pojalla on aamulla neuvola.
Mutta kävinpä saunassa! Ja ihan yksin! :ylpea:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013
(Viestiä on muokattu tiistaina, 27.03.2012 klo 20:49)

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: KUKKUJAT 17 - Tiistaina, 27.03.2012 klo 20:59  
+
0
Mä voin nyt lohduttaa kaikkia hiiri/hämähäkki/koppakuoriais ym-kammoisia sillä, että mä pelkään aivan h**vetisti perhosia:nolo:. Siis niin paljon, että jos perhonen tulee sisälle kämppään, mä alan melkein itkeä ja tuun ihan hysteeriseksi. London Zoossa on mun helvetti, sellanen perhostalo. Yritin urheasti mennä tonne, mut sain jo ovella hirveen itku-paniikki-kohtauksen ja mies meni sit pojan kanssa kaksin. (Mun 5-vuotiaan mielestä se, että äiti pelkää perhosia on aivan tajuttoman hauskaa. Toi elintärkeä fakta pitää AINA kertoa uusille tutuille:ttou:.)

NtiC kirjoitti:


Hauska toi Irwin-juttu, mikä lie siinä musiikissa kiinnostanut 5-vuotiasta! :hymy: No ei sillä, mun miekkosella on 5-vuotias poika, jonka tämän hetkinen ehdoton ykkösbiisi on se Nygårdin Märkää! :roll:



Meillä herrat 5 vee ja 2 vee osaa ton biisin ulkoa:ttou:. Lasten huoneessa on radio, josta 5 vee oaa hakea energyn ja säätää äänen sellaiselle tasolle, ettei äiti sitä kuule (ja daddyhan ei ymmärrä, mitä vikaa tossa hienossa laulussa on). Ou jee.. Oon kyllä kieltänyt kyseisen laulun esittämisen, mutta toki se piti mummille laulaa:nolo:.

Notte kirjoitti:

Mä olen pessyt koiranastioita tiskikoneessa. Ja myös ihan käsin, omien astioideni kanssa. Hyi kuinka olen ällö. En tiedä, ei mulla ainakaan tule mitään bakteeripuistatuksia, ehkä en omaa minkäänlaista itsesuojeluvaistoa.



Mä sain tästä asiasta palautetta juuri eilen rakkaalta puolisoltani. Oon saanut palautetta myös siitä, että koiran ruokaan ei saa käyttää samoja lusikoita kuin ihmisten, koiran ei saa antaa nuolla lasten naamaa (no minkä mä sille voin ,että 2-v'n mielestä koiralle pitää antaa suukkoja myös), koiran luita ei saa laittaa puoliks syötynä takasin jääkaappiin (muovipussissakaan). Ite kun on kakarana syönyt koiran aknssa yhteistä jätskiä yms niin toi tuntuu hiukan turhalta niuhottamiselta..
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: KUKKUJAT 17 - Tiistaina, 27.03.2012 klo 21:00  
+
0
Mitäköhän ihmettä... Mulla on jaloissa yhteensä 18 pientä (pari isompaakin) mustelmaa :eek: :mietiskel: Ei aavistustakaan mistä olisivat tulleet..

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KUKKUJAT 17 - Tiistaina, 27.03.2012 klo 22:21  
+
0
Avo tuli kotiiiin! :love: Nyt äkkiä nukkumaan pitkän päivän jälkeen murun kainaloon. Aika luksusta kun ensin ite olin to-ma poissa ja sitten avo lähti keskiviikkona Tokioon ja tänään vasta tuli, melkein kaks viikkoa mennyt lähes kokonaan näkemättä.
Mun äidistäni tuli tänään sitten virallisesti galleristi kun ensimmäinen taidenäyttely hänen galleriassaan avattiin. Olin siellä työvoimana ja yllättävän kivaa oli. :)
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 20:30)