Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 22.04.2012 klo 18:03

Kukkujat 18

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 51

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: KUKKUJAT 18 - Maanantaina, 23.04.2012 klo 22:28  
+
0
Dera Sie niin osasit kiteyttää minun ajatukset yhteen... Laitoin yhtä asiallisen viestin sinne takaisin, saa nähdä tuleeko tulenkatkuista viestiä takaisin..

Notte Olin alunperin katsonut sitä, mutta olen silloin Kilpisjärvellä ja varaa hotelli yöpymiseen ei kyllä ole.. Näin ollen tiedustelinkin että onko mahdollista joskus järjestää kursseja täällä pohjoisemmassa - Kolari, Muonio, Sodankylä, Ivalo, Kittilä. Mutta mehän voidaan kyllä ajaa Kemiin tai Rovaniemelle kursseillemme, me pakana metsästäjät!

Mutta aiemminkin olen saanut sieltä tosi tylyä vastausta. On ärsyttävää että kun ystävällisesti kysyy jotakin asiaa, niin sitten vastataan ärripurrien kera. Laittais sen homman jonkun muun ystävällisemmän asenteen omaavan harteille.
Täytyy kai käydä Oulussa, sieltä kun majapaikkakin löytyisi.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KUKKUJAT 18 - Maanantaina, 23.04.2012 klo 22:38  
+
0
^ Ja minustakin on kyllä naurettavaa, että Lappi = sen eteläosat, Rovaniemi tai Kemi. Varsinkin, kun Kemi on jo melkein Oulussa. Suomi on yhtä pitkä maa pohjoisessakin, ja aika tökeröä olettaa että esim. ivalolaiset ajaisivat aina ilomielin Rovaniemelle asti, sehän on sama matka kuin Turusta Jyväskylään.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KUKKUJAT 18 - Maanantaina, 23.04.2012 klo 22:47  
+
0
^Mä olen tota miettinytkin, että oletetaanko Lapissa asuvien ihmisten olevan heti valmiita ajelemaan mielellään useita satoja kilsoja. Tai toki siis jossain määrin varmasti on pakko koska jos EI olis, mutta haluais silti EHDOTTOMASTI kaiken heti puolen tunnin päähän kotiovelta, niin asuis sitten pääkaupunkiseudulla, mutta..
Pääasiassa tohon yhteen kotimaiseen elokuvaan viitaten; onko lappalaisten piireissä ihan normaalia lähteä ajelemaan monen sadan kilsan päähän esim. uutta digiboksia varten, vai käytetäänkö esim. postia enemmän?

terveisin "paljon etelämmäksi et pääse" xD
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KUKKUJAT 18 - Maanantaina, 23.04.2012 klo 23:01  
+
0
^ :DDDDDDDDDDDD

Alkoi ihan naurattaa, mutta kyllä se taitaa täällä olla niin, että niihin välimatkoihin on totuttu, ja palveluiden perässä ajellaan. Ja nimenomaan ajellaan, kun julkinen liikenne on mitä on. Jos et ehdi siihen parhaimmillaan kerran päivässä menemään bussiin, niin kimppakyytiä vaan sopimaan tai omaa autoa kinoksen alta kaivamaan. Raiteethan loppuvat jo Rovaniemelle.

Toki kun itse olen Lapin "pääkaupunkiseudulta" *rinnan röyhistys* niin mulla ei nyt niin paljon tällaisia kokemuksia ole. Mutta esimerkiksi ivalolaiset kaverini kyllä joutuvat raahaamaan itsensä tänne asti kovin usein ties minkä perässä. Eikä siitä oikeastaan osata enää inistäkään, kun eipä sitä muutosta taida koskaan tulla. Tai jos tulee, niin uskomattoman hitaasti. Kyllä oikeastaan oletetaan, että täällä tiedostetaan se liikkuvuus, joka on normaalia. Enpä tiedä ketään Kemijärvi-Ivalo-Sodankylä-Salla-Kittilä-Muonio-akselilta joka ei kävisi suht usein Rovaniemellä. Tai sitten kyllästyy tähän ralliin ja muuttaa pois jonnekin lähemmäksi palveluja. Onhan se hauska pallotella, että varmasti nousisi haloo etelässä, jos pitäisi ajella 300 km jonkun autonosan tai vaikkapa sen digiboksin perässä, näin esimerkiksi. En tiiä, me lappilaiset ollaan vissiin niin lepsuja että voidaan nöyrinä käyttää vaikka kokonainen päivä siihen logistiikkaan, oikeastaan kunnolla tajuamatta, että jossain on toisin.

On myös huvittavaa miettiä, että muutama vuosi sitten, kun nettikaupat eivät kukoistaneet eikä Rovaniemenkään anti ollut mikään erityinen (nyttemmin rakennettu kaksi kauppakeskusta), niin voi että mikä mekka Oulu oli ! Sinne ajeltiin pari kertaa vuodessa ihan vain shoppailemaan. Siellä oli Anttila ja vaikka mitä ihmeellisyyksiä ! Erityisesti ihastelin Conversen tossuja, joita ei silloin saanut mistään, ja olin pyörtyä onnesta kun äiti toi mulle sellaiset punaiset yhdeltä Oulun reissultaan. Kävelin ne jalassa yläasteella niin superylpeänä, kun kellään muulla ei ollut sellaisia kenkiä. Ah, muistot !
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade
(Viestiä on muokattu maanantaina, 23.04.2012 klo 23:04)

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: KUKKUJAT 18 - Maanantaina, 23.04.2012 klo 23:04  
+
0

Notte kirjoitti:

^ Ja minustakin on kyllä naurettavaa, että Lappi = sen eteläosat, Rovaniemi tai Kemi. Varsinkin, kun Kemi on jo melkein Oulussa. Suomi on yhtä pitkä maa pohjoisessakin, ja aika tökeröä olettaa että esim. ivalolaiset ajaisivat aina ilomielin Rovaniemelle asti, sehän on sama matka kuin Turusta Jyväskylään.



Mä oikeastaan pidän Lappina enempi nuita sen pohjoisosia, Kittilää ym. Asun tässä Kemin kyljessä siis itse. Mun mieleen on ihan pössiä ku puhutaan että "ollaan Lapissa", ja tadaa, oot sen sanoessas Kemissä. :nauru: Rovaniemi ny mennee jo enempi Lappiin.
Lappiahan tää alareunaki kyllä on mutta siis niin. Emmä osaa selittää. :nauru:

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KUKKUJAT 18 - Maanantaina, 23.04.2012 klo 23:12  
+
0
^ Mie itse inhoan, jos jotkut sanoo menevänsä Lappiin, ja sitten kun kysyy minne sinne, vastauksena tulee "Kuusamoon". Tekee mieli kysyä, että mitä helvettiä teit maantiedon tunnilla, Kuusamo on vielä Pohjois-Pohjanmaata ?

Minustakaan Rovaniemi ei sinänsä ole oikeinta Lappia ainakaan "lappilaisten keskuudessa", koska alkaa olemaan jo niin kaupunkimainen ja kaupallistunut. Puistoja ja metsää kaadetaan surutta, siinä on meille tosi kaunis Lapin luonto, ja järjestetyt Safarimatkat tekevät sen jännittävän extreme-elämyksen, josta voi kertoa vaikka lapsenlapsille. Hohhoijaa, miten liikuttavaa. Menisivät ylemmäksi katsomaan, millaista se on oikeasti.

Mutta on tosi hauskaa mennä jo Ouluun asti niin ihmiset alkavat pikkuhiljaa jo haukkomaan henkeään, että vau, niin pohjoisessa. Ja sitä mukaa kun mennään etelään, Rovaniemi muuttuu maagisesti oikeastaan Suomen pohjoisimmaksi pisteeksi. (Tämä on minusta kuvaava) On myös todella huvittavaa, että Helsinki-Oulu väli on noin 600 km, ja Oulu-Nuorgam 700 km. Silti jostain syystä pohjoinen puoli Suomea käytännössä katoaa mystisesti ihmisten mielistä, vaikka on oikeasti valtavan kokoinen alue maata.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KUKKUJAT 18 - Maanantaina, 23.04.2012 klo 23:15  
+
0
^ Opin pari vuotta sitten, että Kuusamo on kuulunu aikoinaan Lapinmaahan, ja joidenki paikallisten mielestä sen tulisi kuulua Lappiin. Itse kun on lapsuuden siellä viettäny, niin tulee kyllä ärsyynnyttyä aina kun joku puhuu Kuusamosta osana Lappia. Kun ei se ole.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KUKKUJAT 18 - Maanantaina, 23.04.2012 klo 23:17  
+
0
^ Varmaan Dannyn syytä, mitäs meni tekemään sen nostalgisoivan Kuusamo -coverin. :nauru: :nauru:

muoks. Kaikella kunnioituksella Kuusamoa kohtaan, lapsena olin siellä harva se viikonloppu, kun kummit siellä asuivat. Mukavaa aikaa oli.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade
(Viestiä on muokattu maanantaina, 23.04.2012 klo 23:19)

Rose

Rose
Viestimäärä: 866

VS: KUKKUJAT 18 - Maanantaina, 23.04.2012 klo 23:19  
+
0
Musta on maisemallisesti aika hassua, että Kuusamo on Pohjois-Pohjanmaata ja Kemi Lappia. Kun Kuusamossa on tunturit ja kuusimetsät ja Kemissä pohjalaisen tasaista.

Notten linkkaama kartta on mainio! :nauru:

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: KUKKUJAT 18 - Maanantaina, 23.04.2012 klo 23:36  
+
0
Joku eteläisen Suomen asukki joskus sano, ku suunnitteli lähtevänsä Kajaanin tamminäyttelyyn, että hän "tulee sinne Lappiin" täh, häh, mitä, Kajaani Lapissa juuu :nauru:

vevve

vevve
Viestimäärä: 658

VS: KUKKUJAT 18 - Tiistaina, 24.04.2012 klo 08:42  
+
0
:cool: Mä oon sanonut muksuille kun mennään mummolaan ja kun ollaan siinä Iisalmen liepeillä et kohta ollaan mörön perseessä,kaikki muistaa missä on mörön perse :kieli:

Mä oon tosi huono maantiedossa :eitietoo: en muista maita,enkä edes suomen kaikkia kaupunkeja.

Junat vie kyl oikeisiin kohteisiin ja nuo ihanaiset navigaattorit auttaa ainakin joskus ;)
Eli pärjään ihan hyvin.

Mulla on sellanen ongelma et en koe olevani kaupunkilainen,enkä kyl mikään junttikaan...sekin kun oon syntynyt pohjosemassa mitä nyt asun...että mikä minä sit nyt olen?
Jos ihmiset pitää lokeroida asumisen mukaan.

Pakko kuitenkin :roll: ihan vähän nauraa sille kun tulin joskus n.13 v. sitten mieheni kanssa ekoja kertoja tänne eteläiseen suomeen hänen kaverit kysui et tulenko susirajalta?? :nauru:

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: KUKKUJAT 18 - Tiistaina, 24.04.2012 klo 09:47  
+
0

vevve kirjoitti:

:cool: Mä oon sanonut muksuille kun mennään mummolaan ja kun ollaan siinä Iisalmen liepeillä et kohta ollaan mörön perseessä,kaikki muistaa missä on mörön perse :kieli:



Okei :eek: :nauru:
(Viestiä on muokattu tiistaina, 24.04.2012 klo 09:49)

vevve

vevve
Viestimäärä: 658

VS: KUKKUJAT 18 - Tiistaina, 24.04.2012 klo 10:23  
+
0
No joo se on se kun siellä on niin pimmeetä,nauraa etenkin syksyllä ja talvella.
Yritetään ajaa autolla mahdollisimman pitkään valosan aikaan,mutta yleensä just siinä viimestään pimenee.

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: KUKKUJAT 18 - Tiistaina, 24.04.2012 klo 10:36  
+
0
^Minua huvitti kuvitelma "Mörön perseessä", Möröstä tule ekana mieleeni Weebl:n Mörö :nauru:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

Dera

Dera
Viestimäärä: 1451

VS: KUKKUJAT 18 - Tiistaina, 24.04.2012 klo 10:47  
+
0
Mä oon aina asunut etelässä. Syntynyt Helsingissä ja asunut siellä koko elämäni kunnes ostin oman kodin ja muutin pk-seudun ulkopuolelle (Vantaan puoli tossa max. 3km päässä), tosin lähijunat kulkee tännekin ja musta on kummaa, että Kerava ei kuulu enää pk-seutuun (Helsinki, Espoo, Kauniainen, Vantaa)...

Mutta tosiaan, en oo koskaan päässy käymään pohjoisessa, saatika sitten Lapissa, siis siellä oikeessaoikeessa Lapissa, vevven mörön perseessä tms :nauru: Kun siis itsehän en Oulussakaan ole koskaan käynyt :shifty: Jotain ollaan nyt puhuttu poikaystävän kanssa, että ensi kesänä tai talvena mentäis pohjoiseen ihan vaan huvireissulle. Saas nähä, mua kyllä kiehtoo ihan sikana Lappi ja Lapin luonto + maisemat. Koska olen tämmöinen tyhmä stadilainen, jonka ajattelumaailma vastaa aika lailla tota notten loistavaa karttaa :nauru: niin en mä tiedä yhtään mihin siellä Lapissa kannattaisi mennä tai mitä hakea? :mietiskel:

Ah, enää ei oo silmät/pää kipeä, meinasin nukkumaan mennessä pyörtyä kun sattui niin paljon! Edelleen on vielä sellanen pöhnäne olo, vaikken mitään oo ottanu, paitsi yhen buranan... Pitkästä aikaa tuli nukuttua 11 tuntia :jjei:

muoks// typo
Shiba, Mori ♂
Blogi
(Viestiä on muokattu tiistaina, 24.04.2012 klo 10:47)

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: KUKKUJAT 18 - Tiistaina, 24.04.2012 klo 10:59  
+
0
Aah, pakko tulla hehkuttamaan, mutta.. Levi :love:
Viimeks kun käytiin porukoiden kanssa, käytiin samalla porotarhalla ja lumikelkka ajeluilla. Tykkään olla lomilla tuolla pohjosessa päin ainoastaan talvisin, kesäsin en oikein perusta :nauru:

Nyt on pakko kyllä sanoa, mutta hyi helvata mikä sää ulkona! :eek: Mihin meni aurinko?

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: KUKKUJAT 18 - Tiistaina, 24.04.2012 klo 10:59  
+
0

vevve kirjoitti:

:cool: Mä oon sanonut muksuille kun mennään mummolaan ja kun ollaan siinä Iisalmen liepeillä et kohta ollaan mörön perseessä,kaikki muistaa missä on mörön perse :kieli:



Hee ! Voinko nyt sanoa virallisesti olevani kotoisin mörön perseestä, kun oon siitä Iisalmen liepeiltä kotosin? :nauru:

Muoks. Mä kyllä suunnilleen hahmotan Keski- ja Pohjois-Suomen, mutta tuo rannikko tuottaa kauheasti vaikeuksia. Oon niin vähä ollu tekemisissä Länsi-Suomen kanssa, että oon ihan auttomattoman huono sijoittelemaan kaupunkeja oikeille paikoilleen - varsinkin Varsinais-Suomi on hankala. Mut tiijän mää sentään suunnilleen missä Turku on!
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."
(Viestiä on muokattu tiistaina, 24.04.2012 klo 11:06)

Kaneli

Kaneli
Viestimäärä: 635

VS: KUKKUJAT 18 - Tiistaina, 24.04.2012 klo 11:00  
+
0
notten linkittämässä kartassa oli virhe: kyllä karhuja on etelämmässäkin kuin mitä kartta antaa ymmärtää :paapatus:
nimim. näin on, ei ole toisin

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: KUKKUJAT 18 - Tiistaina, 24.04.2012 klo 11:39  
+
0
Mä muuten pelkään karhuja aivan älyttömästi.
Siks kammoan viedä koiria metsäänkin juoksemaan, kun pelkään että sieltä jostain vastaan löntystää karhu. Tai pahimmassa tapauksessa karhun pentu.

Ollaan oltu junnumpana kaverin tädin luona venäjänrajan lähellä, oli aika karmaisevaa tehdä iltatallia kun rupesi sudet ulvomaan. Hrrrr :neutral: Se oli aika selkäpiitä karmiva tilanne, varsinkin kun tallissa on tasan yksi valo ja pihatiellä ei valoja ollenkaan. Koiratkin juoksi sisälle karkuun.

Ja seuraavana aamuna näkyikin pihatiellä susien jälkiä. Oli aika kammottava tilanne. :eek:

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: KUKKUJAT 18 - Tiistaina, 24.04.2012 klo 12:24  
+
0

Notte kirjoitti:


Mutta on tosi hauskaa mennä jo Ouluun asti niin ihmiset alkavat pikkuhiljaa jo haukkomaan henkeään, että vau, niin pohjoisessa. Ja sitä mukaa kun mennään etelään, Rovaniemi muuttuu maagisesti oikeastaan Suomen pohjoisimmaksi pisteeksi. (Tämä on minusta kuvaava) On myös todella huvittavaa, että Helsinki-Oulu väli on noin 600 km, ja Oulu-Nuorgam 700 km. Silti jostain syystä pohjoinen puoli Suomea käytännössä katoaa mystisesti ihmisten mielistä, vaikka on oikeasti valtavan kokoinen alue maata.



Toi kartta kuvaa kyllä loistavasti mun maantieteellistä Suomi-kuvaani :nauru:. Itsehän oon mukulana asunut Pelkosenniemellä muutaman vuoden ja suurimman osan elämästäni muutenkin 100 km säteellä Tampereesta. Jotenkin ne 6 vuotta pk-seudulla vaan väänsi ton kartan mun päässä tommoseks:nolo:.

Terveisin ihminen, joka muksuna kuvitteli Ikaalisen olevan ulkomaa, koska Jugoslaviakin on ulkomaa:cool:
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 19:45)