Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 03.04.2012 klo 21:59

Kysy mitä vain mistä vain! 10

Siirry sivulle: 1 ... 49 50 51 52

~franja~

~franja~
Viestimäärä: 282

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 24.05.2012 klo 13:57  
+
0

Notte kirjoitti:


Mulle on kovasti suositeltu, että veisin Noon edes yksiin näyttelyihin, koska voisin kuulemma saada jonkinlaisen arvostelun. Mutta Nottella on kärjistä taittuvat korvat.

No arvaa: perunkarvattomilla lupat on hylkäävä kanssa vaikka luonnostaan perulaisen korvat harvoin nousee pystyyn!

Noi rotumääritelmät on kans jotain... Enemmänkin ihmisen tavoitteellisia ihanteita eli koiraa pyritään jalostuksessa muokkaamaan sen sijaan, että ominaisuudet pyrittäis säilyttämään.
Katso aiheesta lisää

Minusta on hullua, että koiralta vaaditaan turkittomuutta/lyttykuonoisuutta/turkkia joka on koiralle liian raskas kantaa tai jonka vuoksi koira ei pysty kommunikoimaan mutta mikäpäs minä ole mitään sanomaan, mikä on koiralle tai rodulle hyväksi.

Jos sun koiran korvataitto ei siinä sivussa kanna jotain epäterveysgeeniä ja koira on terverakenteinen ja luonne rodunomainen ja se ei kelpaa näyttelyyn niin pitkät minä sellaiselle meiningille näyttäisinkin. Ihme nipotusta jostain pikkuseikoista ja samaan aikaan epäterveitä ominaisuuksia saa jalostaa.
"Hyvin mielenkiintoinen on myös havainto, että koirilla, kuten ns sivistyneillä ihmisilläkin, on melko yleisesti neurooseja. Sen sijaan neurooseja ei esiinny luonnonkansoilla eikä susilla. Koirakin maksaa tuon hinnan eläessään ihmisen kanssa - koira on itse asiassa sivistynyt susi." - Kaarina Kauhala

Perunkarvatonkoira ♂ synt. 10.2.2012


Kaksi vireää ikääntyvää kissaa

Pääkaupunkiseudun pentutreffit

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 24.05.2012 klo 13:57  
+
0
~franja~, sä et vaan osaa. Sulla ei ole tietoa, sä et tunne aihealuetta, sä puhut ihan läpiä päähäsi. Noloa.

Jos susta on ikävää että koiralta vaaditaan karvattomuutta niin miksi ihmeessä päädyit tuohon rotuun... Ja joo, tiedän että sun koiras on karvallinen versio.
(Viestiä on muokattu torstaina, 24.05.2012 klo 13:58)

DobberGirl

DobberGirl
Viestimäärä: 89

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 24.05.2012 klo 13:57  
+
0
¤%&#¤ Mitä taistelua täällä käydään.. Menkää nakkikioskille kinaamasta täältä. Jos joku haluaa pennusta kisakoiran tiettyyn lajiin eikä sillä ole mahdollisuutta osallistua kisoihin,niin mitä sitten? Miksi pitää olla virallisia todisteita siitä että koira on "jotain" Mulla on sekarotuinen ja se on melkein jo kisatasolla TOKOssa eikä mua haittaa yhtään vaikken pääsis mihinkään tuomarien silmien alle vaan pidettäisiin kotipihassa tuttujen kesken kisat jos siltä tuntuu. Perskele.. Kiukutelkaa sille ihmiselle joka on vetänyt nuo "roturajat" kisoille.
Menossa mukana seropi pätkis..
Suom.ajokoira x Sakemanni Homppu

In memorian Seropi Eetu. 96 -09
Dobermann Taikaviitan Qikka Qikattaja 28.6.011

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 24.05.2012 klo 13:57  
+
0

Niii kirjoitti:

OmG:eek: Kehtaako sitä tähän väliin mitään kysyäkkään.

Kysympä silti, eli mitä mun pitää syödä ja minkä verran että saan tarpeeksi rautaa päivittäin? Yritin googlettaa, mutta siellä sanottiin että 12palaa ruisleipää päivässä on naiselle sopiva määrä, mutta eipä tuo kovin innosta niin paljoa mussuttaa:nauru: Kaikki sisäelimet oksettaa hyi enkä syö verilettujakaan.

Jos menee hankalaksi niin rautatabletit on ihan jees ja saako niitä mistä, mihin hintaan ja onko niissäkin miljoona erivaihtoehtoa?



Syötkö kuitenkin punaista lihaa? Rautaa ei tarvitse syödä lisänä, jos arvot (hemoglobiini ja varastorauta) ovat normaalit. Rautatabletteja saa ihan apteekista. Saattavat laittaa mahan sekaisin, mutta esim. Obsidan on vissiin aika vatsaystävällinen ja sitä olen itsekin syönyt. Värjää jaskan mustaksi. :nauru: Kaikki valmisteet sen tosin tekee. Jos on epäilyä, että rauta-arvoissa on jotain vikaa, niin verikokeeseen vaan. Rautalisiä ei kannata syödä turhanpäiten, vaan yleensä puutoksiin.

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 24.05.2012 klo 14:00  
+
0
^Lääkäri mulle on monta kertaa sanonut että voisin napsia tabletteja, mutta mieluusti hankkisin rautaa ihan normi ruuasta. Lihaa kyllä syön silloin tällöin, mutta sekin on vähentynyt hurjasti kun lopetin tai vähensin possunlihan syöntiä.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 24.05.2012 klo 14:00  
+
0

Notte kirjoitti:

^^^ Jos nyt self-deceit kuitenkin :nauru:



Thx honey! :D
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 24.05.2012 klo 14:03  
+
0
Da fuck... On mullakin esimerkiksi kahden PALVELUSKOIRARODUN risteytys josta ihan varmasti saisi kovalla treenaamisella vaikkapa sen JK1, mutta mä en ymmärrä että miksi mun pitäisi ehdottomasti saada kisata, veisin jonkun muun paikan vaan eikä mun koirasta ole ikinä sen sekarotuisuuden takia jalostusmateriaaliksi vaikka se olisi kuinka lahjakas ties missä.

Ihan kivahan se on toki ajatella että omistaa monipuolisen koiran josta olisi vaikka pk-lajeihin mutta siinähän mä voin niitä mennä metsään harrastelemaan siinä missä muutkin, mutta en mä sillä tittelillä mitään tee. Enkä mä ymmärrä että miksi vaikka, öö, potentiaalisen basenjin pitäisi pystyä kisaamaan kun sitä koiraa ei ole siihen tarkoitukseen jalostettu, mihin sillä kisaoikeudella pyritään? Että voidaan sanoa että "tää ei ookaan ihan mikä seurakoira vaan kun tää on uljas pk-tykki"?

Tai siis, mä en vaan kerta kaikkiaan ymmärrä että mihin ei-palveluskoirarotu tarvitsee pk-puolen tuloksia, kun hyvän mielen saa niin monesta muustakin lajista :shifty:
Rise to reset the world.

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 24.05.2012 klo 14:06  
+
0
Nii: Kasvisten rauta on huonommin imeytyvää kuin lihan. Itse olen ollut reilu 20v kasvissyöjä ja väliin on ollut anemia ongelmaa. Kasviksista tummanvihreät ovat rautapitoisimpia, eli pinaatti, parsakaali jne. Myös palkokasveissa on aika hyvin rautaa.

Rautaa syön kuureina aina kun alkaa tuntua, että olisi tarvetta (yletön väsymys jne anemiaoireet). Valmisteita on lukuisia, itse olen todennut obsidan-kapselit parhaaksi ja vatsaystävälliimmäksi vaihtoehdoksi. Noilla saatiin myös meidän allergikkolikan vakavahko anemiatila nopeasti kohentumaan ja veriarvot normaalitasolle.
(Viestiä on muokattu torstaina, 24.05.2012 klo 14:06)

hypophrenia

hypophrenia
Viestimäärä: 1231

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 24.05.2012 klo 14:06  
+
0

Niii kirjoitti:

Jos menee hankalaksi niin rautatabletit on ihan jees ja saako niitä mistä, mihin hintaan ja onko niissäkin miljoona erivaihtoehtoa?


Ainakin ihan apteekeista saa ja vaihtoehtoja (sekä neste että tabletti) on ihan kivasti. Hintaluokka on kympin molemmin puolin.
Ite oon verenluovutuksen yhteydessä saanu näitä, ja ihan kelpoja on ollu. Jos on vähän herkkävatsanen ni voi joutua kokeilemaa useempaaki sorttia. Sisko oli mm. oksentanu lähes kaikkien rautavalmisteitten jälkee, kunnes löys jonku nestemäisen rautalisän (muistaakseni tämän, mikä on toiminu hyvin.
Kannattaa vaikka tutkia ensin nettiapteekeista noita vaihtoehtoja. Täällä oli aika kattavasti eri valmisteita.

Muok// oho myöhästyin vähä :D
"Tomorrow - a mystical land where 99% of all human productivity, motivation and achievement is stored."
(Viestiä on muokattu torstaina, 24.05.2012 klo 14:06)

~franja~

~franja~
Viestimäärä: 282

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 24.05.2012 klo 14:06  
+
0

Rorys kirjoitti:


Jos susta on ikävää että koiralta vaaditaan karvattomuutta niin miksi ihmeessä päädyit tuohon rotuun...

Sä et nyt tunne tätä rotua, sen historiaa tai millä tavoin säännöt eroavat toisistaan eri maissa, tai mikä sääntömuutos tuli täällä voimaan maaliskuun alussa ja miten se tulee vaikuttamaan. Ja millä tavoin rotuun oikeasti kuuluvat sekä karvattomat että karvalliset versiot. Ja joista muuten karvalliset ovat niitä tervehampaisia. Sä et selvästikään tunne asiaa saati karvattomuuden genetiikkaa joten miksi kommentoit.

Minua yleisesti kismittää typerät säännöt joita tekevät ihmiset lähinnä omista asemistaan mitellessään, unohtaen koiran ja rodun edun. Ei minulla ole vastaan mitään erilaisia koiria vaan näitä järjenvastaisia sääntöjä. Koira on minulle perheenjäsen - ja harrastuskaveri - eikä mikään statussymboli tai väline.
"Hyvin mielenkiintoinen on myös havainto, että koirilla, kuten ns sivistyneillä ihmisilläkin, on melko yleisesti neurooseja. Sen sijaan neurooseja ei esiinny luonnonkansoilla eikä susilla. Koirakin maksaa tuon hinnan eläessään ihmisen kanssa - koira on itse asiassa sivistynyt susi." - Kaarina Kauhala

Perunkarvatonkoira ♂ synt. 10.2.2012


Kaksi vireää ikääntyvää kissaa

Pääkaupunkiseudun pentutreffit

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 24.05.2012 klo 14:07  
+
0

Niii kirjoitti:

^Lääkäri mulle on monta kertaa sanonut että voisin napsia tabletteja, mutta mieluusti hankkisin rautaa ihan normi ruuasta. Lihaa kyllä syön silloin tällöin, mutta sekin on vähentynyt hurjasti kun lopetin tai vähensin possunlihan syöntiä.



Sitten kannattaa napsia. Jos sulla on puutetta, et saa sitä korvattua enää ruualla normaaliksi, etenkin kun eniten rautaa sisältävät ruoka-aineet on yökkibyökki. En niitä söisi itsekään. Ei ne valmisteet mitään överihintaisia ole, kannattaa tehdä vertailua ja kysyä apteekista neuvoa. Ne osaa neuvoa parhaiten.

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 24.05.2012 klo 14:07  
+
0
naukuselle komps!
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 24.05.2012 klo 14:10  
+
0
Voiskos joku mode viheltää vähitellen pelin poikki, tämä menee jo naurettavaksi.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 24.05.2012 klo 14:13  
+
0

~franja~ kirjoitti:



Sä et nyt tunne tätä rotua, sen historiaa tai millä tavoin säännöt eroavat toisistaan eri maissa, tai mikä sääntömuutos tuli täällä voimaan maaliskuun alussa ja miten se tulee vaikuttamaan. .



Itseasiassa kyllä tunnen. Melko hyvinkin.

Tonterialle komps. ja eikö junnut voi ohjata sinne junnupuolelle?
(Viestiä on muokattu torstaina, 24.05.2012 klo 14:14)

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 24.05.2012 klo 14:21  
+
0
Meillä tytöllä oli tosiaan kunnon anemia (hemoglobiini 78) ja hänelle määrättiin myös alkuun nestemäistä rautavalmistetta, maltoferiä ja se ei tepsinyt. Silloin sitten lastenlääkäri pyysi neuvoa verisairauksiin erikoistuneelta kollegalta ja tämä suositteli Obsidania kaikkein parhaiten imeytyvänä.

Tuo on totta, että jos rautavarastot ovat päässeet ihan tyhjiksi niin ruokavaliolla ei sitä voi korjata vaan kannattaa syödä ihan kuuri rautavalmistetta. Meidän likka söi kolmisen kuukautta ennen kuin alkoi olla arvot kohdalla.

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 24.05.2012 klo 14:28  
+
0
^Ensimmäisen kerran kun olin verta luovuttamassa, hemoglobiiniarvoni oli aivan alarajan tuntumassa. Sain silti mennä luovuttamaan, mutta he lykkäsivät minulle kaksi pakettia rautatablettivalmistetta mukaan. Sanoivat, että voin tulla luovuttamaan verta uudestaan kun olen syönyt tuon kuurin loppuun ja katsotaan oliko noussut. Kyllähän se sitten nousikin tuolla valmisteella. Ovat aina antaneet minulle yhden paketin tabletteja veren luovutuksen jälkeen mukaan, jotta tasapaino palautuu.
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 24.05.2012 klo 14:34  
+
0

~franja~ kirjoitti:

No arvaa: perunkarvattomilla lupat on hylkäävä kanssa vaikka luonnostaan perulaisen korvat harvoin nousee pystyyn!



Oletko kuullut korvien teippaamisesta?
Niin muuten ja minä tiedän perulaisista, kun myös meksikolaisista, joten miksi ihmeessä otit karvallisen jos nyt valitat asiasta.

Ei hitto, mitä mä taas oon missannut kun en oo ollu kc:ssa pariin päivään. :poppari:
(Viestiä on muokattu torstaina, 24.05.2012 klo 14:36)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 24.05.2012 klo 14:41  
+
0
^ joo mut ei hätää, kato tää vääntö tapahtui tässä tämän päivän aikana :nauru:

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 24.05.2012 klo 14:49  
+
0
Mulla meni paketillinen pinaattilettuja tätä lukiessa ! :nauru::poppari: Lisäksi unohtui koiran yksinollessaan tekemien tuhojen aiheuttama veetutus ihan kokonaan, kun huomasin miten ihmisillä voi olla ihan oikeita ongelmia :nauru:

Muoks. Ja propsit Tonterialle, Rorysille ja SanttuJ:lle, kun jaksavat vääntää oikeeta asiaa rautakangella ratakiskosta.
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."
(Viestiä on muokattu torstaina, 24.05.2012 klo 14:51)

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 10 - Torstaina, 24.05.2012 klo 15:06  
+
0
Minusta on himo kiva lukea sillon tällön tämmöstä:nauru: Itsekkään en ole malttanut kauppaan lähteä kun tässä koneella on pitänyt kytätä. Tuolla koulutuspuolella oli kanssa ihan mielenkiintoinen keskustelu, mutta se tais jo tyssätä:eitietoo:

Ja kiitosta kaikille rauta neuvoista:aurinko: Taidan siellä verikokeissa käydä ja kahtoo sitten niitä tabletteja. Nirsona ihmisenä en kuitenkaan saa ruuasta tarvittavaa määrää rautaa, joka on mahdollisesti syynä tähän mun jatkuvaan väsymykseen ym vaivoihin.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

  Siirry sivulle: 1 ... 49 50 51 52
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28243
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545792
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 11:00)