Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 31.01.2015 klo 10:02

Kysy mitä vain mistä vain! 22

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 51

ccorr

ccorr
Viestimäärä: 214

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Perjantaina, 27.02.2015 klo 21:56  
+
0
^ mä en kans oo tajunnu tota juttua sit ollenkaan, luulin kans vitsiksi aluks :nauru:

Mikä hiusväri on paras kesällä, siis että hiukset ei kärsis auringosta niin pahasti? Mulla on tummanruskea väri ja latvat on lilat, vaalennettu siis, mut hiukset on niin huonossa kunnossa et mietin pitäiskö laittaa toi tummanruskea latvoihinkin vielä ennen kesää, jos tummempi väri kestäis paremmin aurinkoa. :mietiskel:
All you need is love... And a dog.

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Lauantaina, 28.02.2015 klo 00:48  
+
0
Mistä johtuu että baarissa jonkun tarjotessa koko muulle pöytäseurueelle kierroksen, sille selvin päin olevalle ei tarjota mitään (alkoholitonta)? Sitten sanotaan, ikään kuin pahoittelevaan sävyyn, että "mä aattelin että sä et kuitenkaan ota, kun oot kerran autolla...". Kiitti, kovin huomaavaista! :nauru:
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Lauantaina, 28.02.2015 klo 09:59  
+
0
^En tiedä. Mä olen useamman kerran saanut baarissa ilmaisen illan limulinjalla, kun olen ollut autolla ja muutama mun kotimatkan varrella asuva on pyytänyt kyytiä ja toivonut, että viidyn mahdollisimman pitkään ja siksi tarjonnut juomat. :nauru:

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Lauantaina, 28.02.2015 klo 10:36  
+
0

Nauru kirjoitti:

Kiitos vinkeistä Angat ja Kerttunen! Tuollainen freelance-verokortti vois kyllä tähän tilanteeseen olla ihan näppärä. Sitä varten pitää kuitenkin ilmeisesti käydä ihan verotoimistolla, eli ei onnistu netistä tilaamalla?


Mä aikoinaan soitin asiasta verotoimistoon, ja mua ohjeistettiin vaan tekemään tuo sivutuloverokortti (ei päätulos lainkaan), koska se on ilmeisesti käytännössä sama asia. Sillä olen ainakin jo usemman vuoden tehnyt töitä ja kopsaillut vaan aina uuteen keikkapaikkaan oman kappaleensa.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Lauantaina, 28.02.2015 klo 15:10  
+
0
Mä oon kans vuosikausia käyttänyt sivutuloverokorttia oikeana korttinani ja saan nykyään jo verokortinoin niin että päätoimen ja sivutulon prosentti on sama. Yhteen paikkaan vien sitten päätulokortin ja loput sivutulolla.

Joksu

Joksu
Viestimäärä: 26

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Lauantaina, 28.02.2015 klo 17:23  
+
0
Kuinka kauan mahtaa mopsi pienenä koirana pystyä pidättämään pissaa yön yli?

Olisi kiva kuulla pienten rotujen omistajien kokemuksia koiransa pidätyskyvystä.

(taidan olla jo tunnettu hassuista kysymyksistä)
Häkissä vipeltää kesyhiiri sisarukset Lilja ja Laikku <3
...sillä elämä ilman lemmikkiä on kuin pitkä matka ilman majapaikkaa...

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Lauantaina, 28.02.2015 klo 18:06  
+
0
^Meidän jo edesmennyt mopsimummo pidätti heti alusta asti koko yön läpi. Samoin vanhempien mäykky oli 7 viikkoisena vaan nukkunut koko yön, ei pissoja. Että hyvin on löytynyt pidätyskykyä. :hymy:

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Lauantaina, 28.02.2015 klo 21:52  
+
0
Meidän russelipoika on kans pidättänyt aina koko yön yli, tosin aamulla sai olla nopea, että sai ne aamupissat ulos. Nyt kohta 7kk iässä sisäsiisti, n. 5kk iässä oli jo silleen että kunhan tajusi viedä sitä tarpeeksi usein esim. ruuan jälkeen niin ei tullut vahinkoja juurikaan sisälle, ja 6h yksinolot pidätteli.

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Sunnuntaina, 01.03.2015 klo 11:21  
+
0
Meillä keskikokoinen villakoira on vasta nyt ollut viikon pissaamatta öisin. Ikää nyt 4kk. 8-viikkoisena saattoi tulla kolmetkin pissat yöllä lattialle. Chihu teki pissat ja kakat öisin melkein puolivuotiaaksi asti.

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Sunnuntaina, 01.03.2015 klo 13:26  
+
0
Mun vanhempi schipperkenarttu pidättää ihan helposti yli 12 tuntiakin, mutta mun muelestä on sitä kohtaan reilua kuitenkin, että pääsee aiemmin jo pihalle. Se oppi sisäsiistiksi alle puolivuotiaana. Tuo nuorempi on nyt 6kk, ei vielä täysin sisäsiisti, mutta pidättää kyllä yön ja yksinolot (6-9h) yleensä ilman ongelmia.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Sufa

Sufa
Viestimäärä: 394

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Maanantaina, 02.03.2015 klo 11:56  
+
0
Millaisia blogeja te tykkäätte lukea? Tai mikä tekee blogista hyvän? :)

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Maanantaina, 02.03.2015 klo 15:24  
+
0
Tää ainakin lukee ihan kaikenlaisia blogeja, mutta kivoimpia on ehdottomasti sellaiset missä on hyvälaatuisia kuvia, selkeää tekstiä (ei liikaa), sekä mielenkiintoiset postaukset. :hymy: En tykkää sellaisista jossa on tekstiä jumalattomasti tai esitelty jokin uusi sisustustavara miljoonasta eri kuvakulmasta, sekin on tylsää. Hyvistä blogeista saa useasti myös pukeutumis-, hius- ja meikkivinkkejä vaikka niiä ei olisi sen kummemmin erikseen esiteltykään missään päivän asu-postauksessa. Myös useasti tulevat postaukset on plussaa.

Aika pitkälti miun blogilukemiset painottuu Indiedayssin blogeihin. Muutama mainitakseni:

Elävää Venlan silmin
Ainon tarinoita treenaamisesta
Annika O.
Tickle your fancy
Muutakin kuin tanssia

Joidenkin blogien lukeminen on viime aikoina loppunut kun kirjoittajasta paistaa tietynlainen ylimielisyys ja pinnallisuus, tai sellaisen vaikutelman olen saanut. :nauru:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Maanantaina, 02.03.2015 klo 16:00  
+
0
Koirien hammastodistuksista.
Millä perustein elli sen mahdollisesti antaa? Täytyykö koira viedä välittömästi hampaan irtoamisen jälkeen näytille, vai voiko todistuksen saada myöhemminkin.
Oon saanut ihan pöhkön ajatuksen, jos tuo vetsku lähtisi käymään veteraanikehissä näin komeassa +10vee iässä, mutta hampaitahan siltä on muutama kpl jo tipahtanut...
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Maanantaina, 02.03.2015 klo 21:49  
+
0

Sufa kirjoitti:

Millaisia blogeja te tykkäätte lukea? Tai mikä tekee blogista hyvän? :)



Mä luin aikaisemmin jonkin verran muotiblogeja, mutta nykyisin koen, että iso osa on mennyt pilalle sillä, että niistä on tullut liian mainosmaisia ja sitä kautta uskomattoman ärsyttäviä. "Tänään mulle sponsoroitiin sitä ja tätä, iähhrgh, tässä tulee arvostelu! :pyssyt: Tykkäsin sellaisista, jotka rehellisesti avasi omaa elämäänsä ilman että kalastelisivat lukijoita.

Ikisinkku (nyk. Y by Jenny) oli oletettavasti parempi ennen kirjoittajan seurustelua, mutta silti edelleen hauska. White Trash Diseasea luen tyyli/ruokablogina, vaikka sen jälkeen, kun kirjoittaja alkoi kunnolla treenaamaan, on sisältö tuntunut aavistuksen luotaantyöntävältä, koska itse en ole innostunut vähimmässäkään määrin salilla käymisestä. Muuttolintuja syksyllä (nyk. Hearts or Nothing) oli lupaava, kunnes mentiin lähes pelkästään meikeistä jauhamiseen (ei kiinnosta!) ja itsetunto-ongelmien pureskeluun (liian säälivoittoista että kokisin sen kannustavaksi). Onneksi tekijällä on myös musiikkiblogi. Ainoa mitä seuraan nykyisin aktiivisesti, lienee BlackSaliva, josta kun skippaa kynsipostaukset, pääsee ihailemaan kirjoittajan ihastuttavaa tyyliä ja vaatevalintoja, jotka ovat erittäin lähellä omaa makua.

Animaatio/sarjakuvakuluttajakeräilijänä tsekkaan aina myös Suola kuupielessä, vaikka se ei muotiblogi olekaan. Eläköön kuvat! oli yksi suurimmista suosikeistani, kunnes se kuoli kokoon.

Muoks. Luen myös jonkin verran kirjablogeja, joskaan yksikään ei ole varsinaisesti noussut suursuosikiksi.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade
(Viestiä on muokattu maanantaina, 02.03.2015 klo 21:52)

Delynn

Delynn
Viestimäärä: 56

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Maanantaina, 02.03.2015 klo 22:10  
+
0

Sufa kirjoitti:

Millaisia blogeja te tykkäätte lukea? Tai mikä tekee blogista hyvän? :)



Mä luen pääosin ulkosuomalaisten blogeja kun asun itsekin ulkomailla. :D On kiva kuulla miten heidän arkensa sujuu siellä toisessa maassa, millaisia kulttuurieroja he kohtaavat jne. Lisäksi mä tykkään lukea ns. lifestyle-blogeja, koirablogeja, leivontaan ja ruoanlaittoon liittyviä blogeja ja jossakin määrin myös sisustusblogeja. Ylipäätänsä sellaiset blogit, jonka juttuihin on helppo samaistua, kiinnostaa. :) Liika kaupallisuus on iso miinus.

Olisko jollakin muuten vinkata hyviä koirablogeja? Tai kenties suositella omaa blogia? :wink: Kaipaisin lisää luettavaa sillä saralla.
Shiba ♀ Mori 05/2015

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Maanantaina, 02.03.2015 klo 23:17  
+
0
Cinderella, yleensä vetskukehässä ei pahemmin sakoteta puuttuvista hampaista ainakaan omien (kaverien) kokemusten mukaan. Eikö hammastodistuksen myös saa vain jos tapaturman takia hammas joudutaan poistamaan eli silloin sitä ei todennäköisesti jälkikäteen saa.

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Maanantaina, 02.03.2015 klo 23:33  
+
0
^ No tällaisella käsityksellä oon ollut, kun asiaa tutkaillut. Kyllä tuolla hampuja on suussa enemmän kuin irronnut :D Mutta eihän siinä mittään menettäisi jos ilmottaisi jonnekkin, missä +10veet menee ilmaisiksi. Kauhiasti vaan tekis mieli tuon kanssa käydä. Se on niin älyttömän vetreä ja nuorekas pappakoira! :)
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Maanantaina, 02.03.2015 klo 23:45  
+
0

Delynn kirjoitti:

Sufa kirjoitti:

Millaisia blogeja te tykkäätte lukea? Tai mikä tekee blogista hyvän? :)



Mä luen pääosin ulkosuomalaisten blogeja kun asun itsekin ulkomailla. :D On kiva kuulla miten heidän arkensa sujuu siellä toisessa maassa, millaisia kulttuurieroja he kohtaavat jne. Lisäksi mä tykkään lukea ns. lifestyle-blogeja, koirablogeja, leivontaan ja ruoanlaittoon liittyviä blogeja ja jossakin määrin myös sisustusblogeja. Ylipäätänsä sellaiset blogit, jonka juttuihin on helppo samaistua, kiinnostaa. :) Liika kaupallisuus on iso miinus.

Olisko jollakin muuten vinkata hyviä koirablogeja? Tai kenties suositella omaa blogia? :wink: Kaipaisin lisää luettavaa sillä saralla.



Aaahhh ekanakin, oon niin kateellinen siitä, että asut Belgiassa. Mun ulkomailla-asumiskuume on noussut niin uskomattomiin sfääreihin taas, etten tiedä, miten päin olisin.

Toisekseen, täältä ketjusta löytyy varmasti jokunen vieläkin aktiivinen koirablogi. Minä itekin yritän herättää henkiin omien piskien blogia, jonka linkki ehkä? löytyy allekirjoituksestani... En kyllä usko, että jaksan kirjoitella juuri muusta kuin aksatreeneistä, mutta jos sellainen kiinnostaa, niin tervetuloa lukemaan.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Tiistaina, 03.03.2015 klo 00:18  
+
0
^ Ot, mut minne innna lähtisit? :) Nimim. Vaikka just pidensin omaa täälläoloaikaa toukokuusta syyskuulle, masentaa jo valmiiksi.

Ja Delynn, laittaisitko listaa näistä ulkosuomalaisista blogeista?
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade
(Viestiä on muokattu tiistaina, 03.03.2015 klo 00:19)

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 22 - Tiistaina, 03.03.2015 klo 08:57  
+
0
^ No vitsi kato ku mää haluaisin just sinne Brittilään. Tai sitten Irlantiin.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28186
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 05:15)