Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 10.09.2011 klo 13:29

Kysy mitä vain mistä vain! 7

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 51

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Lauantaina, 17.09.2011 klo 20:40  
+
0
Tutuli, kannattaa tosiaan koittaa taistella se ositus läpi. On vaikeaa ja vaatii piiiiitkää pinnaa eikä ohjeista ole apua. Itse saman ongelman kanssa taistelleena muista kyllä, että mitenkään päin helppoa se ei ollut.

Mikä koiran ruokinnassa on pielessä, jos se syö huomattavan paljon ruohoa/heinää? Toisinaan oksentaa sen jälkeen, mutta ei aina. Liian vähän kuitua? Liian lihapainotteista?
Entä voiko anaalirauhaset oireilla hartaana peräaukon nuolemisena?

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 18.09.2011 klo 12:57  
+
0
Hei te, joilla on kaksi tai useampia koiria ja käytte ohjatuissa treeneissä tmv. Miten te järjestätte esimerkiksi sellaiset päivät, kun on ohjatut treenit toisen koiran kanssa, mutta myös täysmittainen koulu-/työpäivä? Ts. miten järjestätte sen ei-treenattavan koiran yksinolon treenien ajaksi? Aloin itse miettimään, että lähdettäisiin Ukon kanssa kurssille, mutta mitäs mä Väinön kanssa teen. Avo on niin pitkää päivää töissä, että se on käytännössä koko ajan töissä tai omissa harrastuksissaan, eli avostakaan ei ole seuranpitäjäksi.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 18.09.2011 klo 13:13  
+
0
^ Meillä ei hirveesti ole ollut tuollaisia tilanteita, mutta usein oon ottanut toisen mukaan autoon. Saa sitten siellä matkustaa ja kyylätä maailman menoa, ehkä jonkun herkullisen luun oon jättänyt järsittäväksi. Oon sit myös treenien jälkeen treenannut toista koiraa vähäsen ja/tai lenkittänyt kummatkin.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 18.09.2011 klo 14:51  
+
0
^^Meillä samoin kuin Roryssilla. Suurimpaan osaan reeneistä pystyn ottamaan muutkin koirat mukaan. Menen vaikka vähän aiemmin paikalle ja otan ennen/jälkeen/välissä reenien toisenkin/toistenkin kanssa jotain. Lenkitykset saavat kaikki samassa. Odotteluaikoja muut koirat on kiini joko jossain tolpassa/puussa tms, tai sitten autossa.

(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 18.09.2011 klo 14:52)

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 18.09.2011 klo 15:49  
+
0
Rorys ja Sarahia, kiva kuulla. Kuulostaahan toi ihan järkevältä, mikähän meikääkin vaivaa kun en oo tajunnut. Salliikohan suurin osa ohjaajista sen, että toinen koira nököttää reunalla tolpassa kiinni vai onko niillä jotain sitä vastaan? :nauru:

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 18.09.2011 klo 16:03  
+
0
^ Riippuu kai ihan siitä että mille kurssille ootte menossa ja osaako sun koira odottaa nätisti :nauru: Sit kannattaa huomioida turvallisuus että jos siellä on muiden koiria vapaana, etteivät sitten irtoo sun koiran luo. Meillä muuten oli agitreeneissä kouluttajan oma koira mukana, se odotti kevythäkissä.

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 18.09.2011 klo 16:19  
+
0
Meillä on kans agitreeneissä useammallakin ollut kaks koiraa mukana ja sitten vuorottelevat. Koululla on muistaakseni pari häkkiä joita voi tuohon tarkoitukseen käyttää.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 18.09.2011 klo 17:07  
+
0
Toi kevythäkki-idea on kans iha jees. Kylläpä nuo kait osaa odottaa nätisti, mutta Väinöstä en osaa sanoa, mitä se saattaa tehdä jos sen mielestä vääränlainen koira irtoo sen luokse. Hmm, täytyypä kysellä sit ohjaajatyypeiltä, mitä mieltä ne on asiasta.

Ainiin, ja Rorys, sä kun oot Tampereelta, niin osaat varmaan sanoa jotain Tamskista? Onko sinne kursseille aina ihan hirveä tunku?

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 18.09.2011 klo 17:56  
+
0
^ Niin ja koskaanhan ei voi tietää jos sitä toista koiraa ärsyttää sun koira ja ryntää siksi sen luo.

Oon Tamskin jäsen ja oon tykännyt, agin alkeiskurssi käytiin fifin kans just heillä. Näyttelytreeneissä ollaan käyty jonkin verran ja sit tuon isomman kanssa sellanen tokon 4 kerran pikakurssi. Tolle tokokurssilla ja näyttelytreeneihin päästiin tosi hyvin, ei ollut niihin ainakaan tunkua :hymy:

tir

tir
Viestimäärä: 245

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 18.09.2011 klo 18:46  
+
0
ainakin Tamskin agiryhmiin on yleensä kova tunku, ja järkkäävät uusille "pääsykokeet" ennenkuin valitsevat ryhmään.

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Sunnuntaina, 18.09.2011 klo 19:16  
+
0
^ ja ^^ Ahaa okei. Kiva tietää, tarkotuksena ois meilläki käydä jonkunnäkönen tokokurssi, kun pääasiassa tullu itekseen reenailtua, ois kiva saada siis joltai taidokkaammalta palautetta ja vinkkejä. Agilityki mua kiinnostaisi, mutta saapa nähdä päästäänkö Tamskille, jos kerta kaikki pääsykokeet yms. on. Osaatko tir sanoa mitä noissa pääsykokeissa pitää tehdä? Testataanko siinä tyyliin perustottelevaisuutta ja intoa vai mitä?

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Maanantaina, 19.09.2011 klo 08:50  
+
0
^ mehän ton fifin kanssa oltiin niissä pääsykokeissa, tosiaan yli 60 pikkukoiraa joista 18 (tms.) pääsi ryhmiin. Kokeessa katsottiin koiran ja ohjaajan yhteistyötä ja sitä, miten ohjaaja kuuntelee ja noudattaa ohjeita sekä miten osaa tsempata koiraa (piti ylittää A-este). Sitten oli luoksetulo, kontaktikuja ja sitten piti nostaa koira pöydälle kopeloitavaksi. Tämän jälkeen koira piti nostaa maahan jossa siltä piti poistaa kaikki hallintavälineet (myös panta, valjaat) ja siinä katsottiin että koiran saa pysymään paikallaan eikä se lähde huitelemaan muiden luo.

Minusta ihan ok karsinnat eivätkä mitenkään ylivoimaisen vaikeat koska mekin päästiin ton varsin itsepäisen tipsun kanssa. Joka kevät taitaa Tamsk järjestää.

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Maanantaina, 19.09.2011 klo 09:49  
+
0
Jos pohjakassa on vajaa, ja vaje korjataan tuloilla. Voiko pohjakassaan laskea kortilla maksetut? Eli ei käteistä, vaan kauppiaan kuittia kuvitellaan rahaksi täyttämään pohjakassaa?

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Maanantaina, 19.09.2011 klo 10:05  
+
0
Avon serkku tosiaan osti samanrotuisen pennun kuin Nimu on. Hänen sopimuspapereissaan luki että "Rodussa esiintyy hammaspuutoksia ja huonolonkkaisuutta." Mistä tämän voisi tarkistaa, kun en mistään löytänyt tietoa tällaisesta. Viestiä rotujärjestöön?
On vain mietityttänyt, kun itelle ei ole silmiin ikinä osunut tällaista.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Maanantaina, 19.09.2011 klo 10:06  
+
0
Mä en juur näistä mitään tiedä, mutta miten ihmeessä pohjakassa voi olla vajaa? :mietiskel:
Ainakin kirjanpidossa ylipäätään on suhteellisen tärkeää pitää erossa käteinen (kassa) ja pankkitilillä oleva raha eli siis ilmeisesti ne kortilla maksetut. Eikös kaupoissa sitten ole joku oma "tili" kirjanpidossa noille eroille mitä saattaa tulla päivän mittaan, vai pitääkö ne kassahenkilön maksaa omasta pussista?
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Maanantaina, 19.09.2011 klo 10:21  
+
0
^Kyseessä on ohjelmapalvelu firma, jossa luvataan asiakkaalle rahat takaisin jos jokin asia ei mene niinkuin pitää. Ja asiakas oli maksanut aikasempana päivänä, jolloin kassa oli tilitetty sille päivälle. Seuraavana päivänä rahat täytyi palauttaa asiakkaalle, ja ne rahat jouduttiin ottamaan pohjakassasta, koska sinä päivänä ei ollut tarpeeksi tuloja. Näin pohjakassa meni miinukselle.

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Maanantaina, 19.09.2011 klo 10:24  
+
0
Niin siis meni miinukselle tarkoittaa siis mitä? Että se on suorastaan negatiivinen, vaiko että siellä on 50 euron sijaan 20 euroa? Ja sitten seuraakin kysymys. onko sillä oikeasti mitään merkitystä jos pohjakassassa ei ole sitä samaa summaa päivän päätyttyä? Eikös se tasaannu seuraavana päivänä kun kassaan tulee taas rahaa?

Muoks. mä siis olen siinä uskossa että pohjakassa on vaan yrityksen itse päättämä rahamäärä mitä kassassa pitäisi olla, ei mikään laki?
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011
(Viestiä on muokattu maanantaina, 19.09.2011 klo 10:26)

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Maanantaina, 19.09.2011 klo 10:40  
+
0
Meni miinukselle tarkotan juuri että kun pohjakassassa pitäis olla 50€, palautuksen takia sielä on 20€.
Työnantajalle pohjakassan vaje näyttäis olevan suuri ongelma, ja vajetta ei saatu heti korjattua seuraavien päivien tuloilla, koska myynti oli tyyliin 5€ päivältä. Osa tuloista oli maksettu kortilla, jotka tilitin, koska maalaisjärjellä ajattelin ettei ne ole oikeaa rahaa, jota voi antaa asiakkaalle takaisin vaihtorahana? Tästä sain haukut. Kortilla maksetut lappuset onkin käypää rahaa pohjakassassa.

Jep, työnantaja on päättänyt pohjakassan ja silloin se on "laki". (ainakin hänen mielestään)

catja

catja
Viestimäärä: 129

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Maanantaina, 19.09.2011 klo 10:42  
+
0
^^Näinhän se on, eli jokainen yritys itse päättää pohjakassan suuruuden. Eikä ne pankkikorttikuitit ole kelpuutettavia, koska pohjakassahan on käteistä rahaa varten ja pankkikorttikuittia on hankala käteiseksi saada. Mikäli pohjakassa on siis miinuksella eli alle sovitun, odotetaan että se tasaantuu. Seuraavana päivänä ei siis tilitetäkään pankkiin kaikkea sisääntullutta, vaan osa jätetään pohjakassaan jotta summa on jälleen se sovittu. Näin siis ainakin on niissä firmoissa ollut missä minä olen töissä ollut, toki jokaisella yrityksellä voi olla omat systeeminsä.

Muoks. Jaahas, noin sitten teillä. Ei kommentteja :D
(Viestiä on muokattu maanantaina, 19.09.2011 klo 10:43)

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 7 - Maanantaina, 19.09.2011 klo 11:07  
+
0
^Noin ajattelin itsekkin asian. Mutta nähtävästi heillä on "hiukan" eri systeemit :/

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545724
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 11:30)