Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 24.11.2011 klo 15:22

Kysy mitä vain mistä vain! 8

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 50

vevve

vevve
Viestimäärä: 658

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Lauantaina, 26.11.2011 klo 22:36  
+
0
Juuh eli maksan koirasta 5 e lapsi on ilmanen mut haluan sen viereisen paikkalipun myös onkohan noihin paikkalippuihin joku perus hinta?

Stu

Stu
Viestimäärä: 2198

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Sunnuntaina, 27.11.2011 klo 07:01  
+
0

vevve kirjoitti:

Juuh eli maksan koirasta 5 e lapsi on ilmanen mut haluan sen viereisen paikkalipun myös onkohan noihin paikkalippuihin joku perus hinta?

Siis jos sä ostat sen perhelipun, saat lapselles istumapaikan kyllä ihan ilman mitään. :) erikseen ei taideta enää edes paikkalippuja myydä? vai siis haluatko vielä erikseen jonkun paikan?
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

vevve

vevve
Viestimäärä: 658

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Sunnuntaina, 27.11.2011 klo 09:00  
+
0
Siis mä en tiijä miten se menee kun normaalisti olen matkustanut useamman muksun kanssa junalla ja tää pienin on ollut väliinputooja silleen et matkustaminen on ilmasta mut paikka maksaa.
Mä mietin vain et tuleeko tuo perhelippu kalliimmaksi kuin se et otan vain itselleni tuon lipun kun tuo muksu on vasta 5 v.
Kiitos teille jotka ootte koittanut asiaa selvittää tyhmään päähäni :)

saf

saf
Viestimäärä: 1332

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Sunnuntaina, 27.11.2011 klo 09:12  
+
0
Olen kuullut useammalta taholta, että tänä talvena ei tulisi ollenkaan pakkasia eikä lunta, ainakaan pysyvää. Mahtaako pitää paikkaansa vai onko vaan talvivihaajien toiveajattelua, jota sitten viljelevät?

Jos ei tule pakkasia eli ei luntakaan, niin minä en ala.
Shetlanninlammaskoira (05/05)



Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Sunnuntaina, 27.11.2011 klo 09:50  
+
0
^ Mäkin kuulin, että ainakin helmikuulle jatkuis nää lämpimät kelit. Olisi kyllä uskomattoman kurjaa. Meillä on järvi vieressä ja odottelen jäätä, että koira pääsisi joka päivä vapaana juoksentelemaan. Mutta eipä ole vielä näkynyt. Haluan lunta ja pakkasta!

anski

anski
Viestimäärä: 271

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Sunnuntaina, 27.11.2011 klo 10:52  
+
0
^ ja ^^ minä olen kuullut myös että tästä talvesta tulee aika leuto. Mutta kukaan ei ole maininnut että lumi ei pysyisi maassa. Me kyllä asutaankin tällä pohjoisemmassa suomessa, joten voi olla (ja toivottavasti!) että lunta tulisi tänne edes jonkin verran. On muuten aika ikävää jos lunta ei tulisi ollenkaan, eihän täällä ole enää sitten neljää vuodenaikaa :/

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Sunnuntaina, 27.11.2011 klo 10:54  
+
0
^^^Meillä toinen kissa on aina, kun on tullut kova talvi, syönyt itsensä syksyllä jo hirveäksi tankiksi. Tänä vuonna niin ei ole käynyt, joten ollaan tässä miehen kanssa itsekin povattu, että jos tuo kissa oikeasti yhtään osaa ennusmerkkejä tulkita, ei ole tulossa mitenkään kova talvil. Nyt punnitaan Hildan ennustajan lahjat. :nauru:

muoks. Väkä lisää, kun tuli viesti jo väliin.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 27.11.2011 klo 10:56)

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Sunnuntaina, 27.11.2011 klo 11:15  
+
0

vevve kirjoitti:

Siis mä en tiijä miten se menee kun normaalisti olen matkustanut useamman muksun kanssa junalla ja tää pienin on ollut väliinputooja silleen et matkustaminen on ilmasta mut paikka maksaa.
Mä mietin vain et tuleeko tuo perhelippu kalliimmaksi kuin se et otan vain itselleni tuon lipun kun tuo muksu on vasta 5 v.
Kiitos teille jotka ootte koittanut asiaa selvittää tyhmään päähäni :)


VR:n sivuillahan pystyy hakemaan hinnat ja vertailemaan ainakin tuolta sivulta aikataulut -> ja sieltä kohdasta katso aikataulut verkkokaupasta. Sieltä vain valitsee sopivan junan ja matkustajat ja "laske hinta" jälkeen lopettaa toiminnon.

Mä tein testin välillä Helsinki-Oulu-Helsinki ja perhelippu (+koira) tulisi maksamaan 161,62 e ja yhden aikuisetn (+koira) 164,92 e joten aika samoihin menee. Kannattaa soittaa VR:lle jos on yhtään epävarma. Eiköhän ne kerro tarkat hinnat.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Stu

Stu
Viestimäärä: 2198

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Sunnuntaina, 27.11.2011 klo 11:20  
+
0

vevve kirjoitti:

Siis mä en tiijä miten se menee kun normaalisti olen matkustanut useamman muksun kanssa junalla ja tää pienin on ollut väliinputooja silleen et matkustaminen on ilmasta mut paikka maksaa.
Mä mietin vain et tuleeko tuo perhelippu kalliimmaksi kuin se et otan vain itselleni tuon lipun kun tuo muksu on vasta 5 v.
Kiitos teille jotka ootte koittanut asiaa selvittää tyhmään päähäni :)

Jos sun oma lippu on normaalihintainen aikuisen lippu, niin se perhelippu on ihan samanhintainen ja sillä lapsi saa istumapaikan. :)
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Sunnuntaina, 27.11.2011 klo 19:55  
+
0
Onko muilla uroskoirat alkaneet vanhenmiten horista normaalia enemmän narttujen perään? Meillä Kusti on käyttäytynyt kaikkien viime aikoina tapaamiensa narttujen kanssa tosi siivottomasti, yrittää astua koko ajan ja liehittelee. Tänäänkin tapaamaansa narttua ei ole edes juoksujen aikaan tuolla tavalla yrittänyt, tänään sitten yritti koko ajan. :mietiskel: Pallit pois joutaa tollaselta vanhalta pervolta heti kun on käynyt näyttäytymässä pari kertaa vetskuissa.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 27.11.2011 klo 19:57)

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Sunnuntaina, 27.11.2011 klo 23:21  
+
0
^Meillä moinen käytös alkoi jo murkkuiän jälkeen. Mutta tosiaan, Kusti on jo sen verran vanhempi, ettei se kassien poisto välttämättä auta asiaan. Retulla meni kaksi vuotta leikkauksesta, ennen kuin moinen käytös poistui. Merkkailut ja muut urosmaiset toiminnat on sitten jääneet päänsisään ja kiimainen narttu on edelleen tappeln arvoinen asia.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Sunnuntaina, 27.11.2011 klo 23:42  
+
0
Meillä taas tuo staffi on selkeästi iän myötä seksuaalistunut kastroinnista huolimatta. Se kastroitiin 1,5vuoden iässä terveydellisistä syistä (allergiaoireita voi helpottaa hormonitoiminnan väheneminen), jolloin ei ollut mitenkään erityisen seksuaalinen. Nyt iän myötä on selkeesti vaistot ja sellanen "kaupungin komein urho" mentaliteetti kehittynyt. Apea nylkyttelee juoksujen aikaan jonkun verran, mutta ei nyt mitenkään överisti.

vevve

vevve
Viestimäärä: 658

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Maanantaina, 28.11.2011 klo 10:43  
+
0
Kiitos :) Elikkä taidan katsoa nyt Tikkurila-Seinäjoki perhelippua lemmikkieläin vaunusta.Joskus yritin soitella tuohon vr asiakaspalvelu numeroon ja se oli niin tappista et en sinne heti alkuun viitsi rimpauttaa.Kiitos vielä kovasti neuvvoista.

iin3

iin3
Viestimäärä: 67

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Maanantaina, 28.11.2011 klo 21:48  
+
0
Voiko pennun juomista rajoittaa? Kyseessä siis n 4kk ikäinen riiviö, ja musta tuntuu että se käy vesikupilla jatkuvasti, ja pissalätäköitä tulee sitten samaan malliin. Tänään on tuo on pissannut kl.15-21 noin 30 min välein, ihan tavallisesti se kuitenkin muuten on käyttätynyt joten vähän ihmetyttää. Vettä meillä tähän asti on mennyt noin 2-3 dl päivässä.
Jostain myös luin että koira saattaa juoda stressiin tai tylsyyteen?

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Maanantaina, 28.11.2011 klo 22:01  
+
0
Voihan sitä rajottaa jos tuntuu että on kokoajan lipittämässä. Kuppi pois ja sitten aina suht tasaseen kuitenki tarjoaa sitä vettä.
Diabetekseenhan viittaa myös jos koira juo jatkuvasti.

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Maanantaina, 28.11.2011 klo 23:10  
+
0

Inqq kirjoitti:

Voihan sitä rajottaa jos tuntuu että on kokoajan lipittämässä. Kuppi pois ja sitten aina suht tasaseen kuitenki tarjoaa sitä vettä.
Diabetekseenhan viittaa myös jos koira juo jatkuvasti.



Tai virtsatulehdukseen.

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Tiistaina, 29.11.2011 klo 00:16  
+
0
Ennen vedenjuonnin rajoittamista tulisi tosiaan sulkea pois lisääntynyttä juomista aiheuttavat sairaudet. Noin usein pissaaminen kuulostaa jo vähän oudolta.'
Jos pennussa ei todeta mitään fyysistä vikaa, voi vedenjuonnin rajoittaminen olla ihan paikallaan. Jotkut vaan lipittävät huvin vuoksi, meilläkin on ollut sellainen.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Tiistaina, 29.11.2011 klo 00:25  
+
0
Runsas vedenjuonti voi johtua myös munuaisten vajaatoiminnasta. Kuten Vanis sanoi, kannattaa ehdottomasti sulkea sairaudet pois ennen vedenjuonnin rajoittamista. Toivottavasti Ilpolla ei ole mitään vakavaa!
(Viestiä on muokattu tiistaina, 29.11.2011 klo 00:26)

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Tiistaina, 29.11.2011 klo 01:41  
+
0
Täältä löytyy kans pentu joka juo ihan tajuttomia määriä. Mä tosin laitan sen ahneuden piikkiin.

Ruoka menee sellasella vauhdilla alas että ihmettelen ettei oo vielä tukehtunut, ja muiden ruoat varastetaan myös jos tulee mahdollisuus. Vesikipon kun laskee lattialle niin se juodaan kerralla kokonaan tyhjäks ettei vaan mene mitään hukkaan. :ttou: :nauru:

iin3

iin3
Viestimäärä: 67

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Tiistaina, 29.11.2011 klo 07:10  
+
0
Kiitos kaikille vastauksista! Täytyy nyt seurailla tilannetta ennen huolestumista, ja toivoa että se olisi vain joku eilisen päivän ongelma.

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 10:45)