Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 24.11.2011 klo 15:22

Kysy mitä vain mistä vain! 8

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 50

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Tiistaina, 29.11.2011 klo 08:53  
+
0
Peppikin on aina ollu tosi kova juomaan, pentunahan huolehin ihan samaa. Pissas tiheesti ja kauheita lätäköitä, vaan kummako se olikaan sillä juomistahdilla. Edelleen on samanlainen juoppo. Ja se on siis tutkittu, ettei ollu mitään häikkää.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Tiistaina, 29.11.2011 klo 10:54  
+
0
Meillä ainakin Roope joi pentuna ihan älyttömiä määriä vettä. Syömisen, treenaamisen ja riehumisen jälkeen se saattoi juoda parikin desiä kerralla. Sisäsiisteys ei meinannut alkaa luonnistumaan, kun sillä oli tottakai "koko ajan" pissahätä. Sitten vaihdettiin koira nappuloista raakaruoalle (n. 6kk ikäisenä) ja tsädäm! Pari viikkoa uutta ruokavaliota ja koira lopetti vedellä läträämisen ja sisäsiisteys oli saavutettu.

Itsekin kyllä epäilin jossain vaiheessa pissatulehdusta tai muuta sairauden mahdollisuutta, mutta koira oli ihan skarpin oloinen koko ajan. Pistin juomisen sen piikkiin, että koira ei vaan tajunnut lopettaa juomistaan, vaan yritti tyhjentää vesikupin kun kerran juomisen aloitti.
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13
(Viestiä on muokattu tiistaina, 29.11.2011 klo 10:55)

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Tiistaina, 29.11.2011 klo 11:57  
+
0
Meillä Miimi juo tosi paljon iltaisin. Tosin illalla usein treenataan, jolloin saa enemmän ruokaakin. Iltiaisin saa myös usein puruluun tai oikean luun, jotka pistää janottamaan.
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Tiistaina, 29.11.2011 klo 16:25  
+
0
Henkilökohtainen kymysys, voi vaikka vastata yksärillä. Onko joku täällä laittanut "putket solmuun", eli sterilisaation? Onko ollut komplikaatioita, katumusta tmv.?

hatuta

hatuta
Viestimäärä: 12

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 07:06  
+
0
Matkustelen koiran kans junalla.En osta etukäteen lippua koiralle koska kaikki konduktöörit ei ota maksua,jos ottaa niin kannattaa heti kysyä että pääseekö koira ilmatteeks? Jos koirasta täytyy maksaa niin maksan 5,10 ja 20 senttisillä.Kolikoita saa olla enintään 50 kpl. 5e. koirasta on mun mielestä liikaa.

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 07:26  
+
0
Hatuta, miksei muka ota maksua? Me kuljetaan myös mun koiran kanssa junalla eikä ole koskaan tullut mieleenkään jättää ostamatta lemmikkilippua samalla kun ostan omankin lipun. Mun mielestä on ihan kohtuullista, että lemmikistä peritään se 5e hinta silloin, kun koiralle on osoitettu erillinen paikka, esimerkiksi vaunun päätypaikka missä on enemmän lattiapintaa tai lemmikkivaunussa kunnon loossi. On siitä koiran kuljettamisesta välillisiä kustannuksia, ja tuleehan koirista nyt kuitenkin kuraa, kuolaa ja karvaa. Tommosella käytöksellä ja hankalaksi heittäytymisellä hankaloitat kaikkien koiranomistajien junalla reissaamista ja aiheutat negatiivisia ennakkokäsityksiä ja asenteita koirallisia matkustajia kohtaan. Toivottavasti tää on joku itsestäänselvä provo ja mä en vaan tajua sitä.

Amos

Amos
Viestimäärä: 376

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 08:09  
+
0
Täällä oli joskus puhetta aggressiivisista koiraroduista, en muista enää missä yhteydessä, mutta muistaakseni joku (jos en väärin muista niin hän oli Joh) linkitti tänne kuvan koirarodusta joka oli ilmeisesti kielletty useammassa maassa. Ja oliko peräti niin että kyse oli rodusta jonka käsitteleminen oli lähes mahdotonta? Meidän naapurissa on eräs herrahenkilö joita tällaiset rodut kiinnostaa ihan pirusti ja yritin tätä rotua muistella vaan aika huonoin seurauksin.... :nauru: Joten, voisiko joku auttaa...
Sekarotuinen Luna 06/09
R.I.P Lusifer 20.2.2006 - 5.2.2013

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 09:08  
+
0
^bully kutta?

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 16:49  
+
0
Mulla ei oo ennen ollu kellään koiralla kauluria. Eli

Otetaanko se pois ulkoillessa vai pysyykö päässä?

Juominen ja ruokailu ei taida onnistua tuon kanssa?
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 16:59  
+
0
Ulkoillessa ja koiran syödessä kannattaa se ottaa pois, koska ruokaa saattaa lentää kaulukseen sisään. JKoira pystyy juomaan kauluksen kanssa. :hymy:
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 17:11  
+
0
Sinji, mä olen ainakin huomannut kun muutaman kerran olen Helsinki-Tampere väliä koiran kanssa reissannut, niin lähijunissa (R) koirasta ei ole otettu maksua.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 17:43  
+
0
Kauluria ei muutenkaan tarvitse pitää, jos koiraa pystyy valvomaan eli kannattaa ottaa ulkoilun ajaksi ja syömisen ajaksi pois ja jos koiran kanssa löhöää sohvalla leffaa katsellen, ei sen kaulurin silloinkaan ole pakko olla päässä, jos koira siinä kiltisti on haavaa nuolematta (tai ylipäänsä tekemättä sitä, mitä kauluri olisi estämässä). Yöllä voi olla ihan tarpeellista pitää, kun ei silloin pysty koiraa oikeasti valvomaan ja sitten toki yksinolojen ajan. Meillä ei ole kaulureita pidetty kuin ihan päivä-pari, vaikka ohjeistus olisi ollut pidempäänkin. Kiellot ovat tehonneet hyvin ja koirat ovat lakanneet yrittämästä "hoitaa" itse haavojaan, niin ei olla sitten kaulureita pidetty.

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 17:44  
+
0
Mä ostan nykyään lemmikeillekin liput samalla, kun ostan oman lipun netistä. Ennen se ei ollut vissiinkään mahdollista (?) Mä en kyllä ikinä kehtaisi kysyä, että pääsiskö lemmikki tällä kertaa ilmaiseksi, kun mä tunnen oloni jo valmiiksi tosi vaivaantuneeksi, kun tungen täpötäyteen junaan piskin/piskien kanssa. Älkää kysykö miksi, mutta näin vain on :nauru: Muutaman kerran konnari ei ole pyytänyt multa maksua koirista, tarkastanut vaan lipun ja lähtenyt hirveellä vauhilla menemään. Liekö sitten koirat ollut niin piilossa, ettei se nähnyt niitä? Kerran taas hymyilin nätisti konnarille, joten se ei ottanut maksua koirista vaikka kuinka yritin tyrkyttää rahaa :nauru:

edit: tarkennan siis vielä, että olen matkustanut vain kaukojunissa, joissa siis maksu pitäisi maksaa.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 30.11.2011 klo 19:36)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 18:30  
+
0
Juu kauluri on nyt otettu pois kun kotosalla kerta ollaan. Eikä Peppi ainakaan vielä ole kertaakaan etes yrittäny jalkaa tutkia, jospa se ei etes kiinnostais niin ei tarvis tuota pitää ollenkaan!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 19:14  
+
0
Lähijunissa ei mee lemmikistä maksua, kaukojunissa menee. Ja kyllä mäkin ostan aina samalla koiralle lipun kun itselleni. Ja mun mielestä ihan kohtuullinen hinta 5e maksaa siitä että mun koirani vie kaksi penkkiä (makaa jalkatilassa, mutta ei se mahdu yhden penkin alle tai eteen) ja kuraa ja karvastaa junaa josta taas tulee lisää siivouskustannuksia. En oo pitänyt ollenkaan kalliina 5e maksua. Mun mielestä ihan hyvä että jotain maksaa, sillä saa vähän kuriin ehkä niitä jotka matkustais sen koiransa kanssa niin että koira istuu kuraisilla tassuillaan penkeillä tai hilluu junassa ihan miten sattuu. Tai sitten ei..
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 20:35  
+
0
^ Toi on totta, että isosta koirasta on ihan hyvä ottaa maksua, kun se kuitenkin vie tilaa. Mut sitä en vaan voi käsittää, että laukussakin oleva koira maksaa... Kuulinpa myös sellaisen jutun kaveriltani, että oli joutunut kolmesta marsusta kuljetusboksissa maksamaan yhteensä 15e... Kun tuo maksuhan on lemmikkimaksu niin kaikista lemmikeistä pitää maksaa. Hei ihan oikeasti, mitä ne kolme marsua siellä boksissa ketään haittaa! :roll:

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 20:51  
+
0
^No toi nyt on ihan älytöntä, lemmikkimaksuhan se on joo, mutta mulle ainakin konduktööri joskus sanoi marsun kohdalla, että ihan harkinnassa on periikö maksua vai ei koska kyse pienestä eläimestä joka matkustaa kopassa eikä vie tilaa tai sotke yms. Joskus siis asiaa kysyin kun mulla noita marsuja on ollut iät ja ajat että jos tarve tulee niitä junaan viedä. Kyseinen konduktööri sanoi, että ihan riippuu lipunmyyjästä kuka perii maksua ja kuka ei ja sanoi vielä itse siihen että pienistä jyrsijöistähän kukaan ei edes tiedä onko sulla siellä eläintä vai ei kun usein ovat piilossa jossain pyyhkeiden sisällä tms. Eli ei todellakaan ole mitään haittaa kenellekään. TOssa tilanteessa oisin ehkä lipun myyjänä perinyt sen 5e kaikista marsuista yhteensä, aika hullua maksaa jokaisesta erikseen. Tosin periaatteessahan sen kuuluu mennä niin, mutta en usko että kovin moni joutuu esim. lemmikkihiirestä tai hamsterista maksamaan junassa.

Ja toi koiramaksu on varmaan ihan tasa-arvoa, eli pikkukoirista menee maksu siinä missä isoistakin. Mä en itse henk. koht ole koskaan ymmärtänyt näitä eri sääntöjä pienten ja isojen koirien välillä. Esim. moneen kauppaan saa viedä pienen koiran, tai niistä ei ainakaan sanota mitään. Mutta jos sinne kauppaan menisin minä vaikka labbikseni kanssa tai joku muu vaikka sakemanninsa kanssa niin aivan varmasti ajettais ulos. Koira se on pienikin koira ja mä en ymmärrä miksei siitä tarttis maksaa junissa. Ei ole olemassa pienet koirat ja isot koirat-määritelmää, on olemassa koirat, eli siis kaikki koirat. Tästä nyt ei varmaan monikaan tykkää, mutta sanon vaan sen mikä mua ärsyttää. Eli että pienten koirien suosijat monesti kuvittelee, että pitäis heille olla eri säännöt kuin isoille koirille. En ymmärrä yhtään että miksi.

Esimerkkinä mun kaveri joka päivitteli mulle kun ei päässyt r-kiskalle chihunsa kanssa. Mä sanoin siihen, että enhän mäkään sinne pääse labbikseni kanssa. Kuulemma eri asia. Mun mielestä ei ole yhtään eri asia, chihu on yhtälailla koira kun joku muukin rotu.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 30.11.2011 klo 20:56)

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 20:58  
+
0
Minulla oli kerran tyhjä kuljetuspoksi mukana, sitähän ne kanssamatkustajat kummasteli, kun en lemmikkivaunussa ollut. Konduktöörikin kurkisti ihan sisään ja totesi että "Et kai sinä tuolla muovipussissa mitään pidä" "Siellä on kengät" Huvittunut ilmehän siitä seurasi..:nauru:

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 20:58  
+
0
^ Niinpä, toi on kyllä ihan tyhmää, että riippuu lipunmyyjän mielialasta koko homma... Täytyy vaan toivoa, että sattuis aina eteen kivat lipunmyyjät ja konduktöörit!

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 21:30  
+
0
Onko jollain täällä telkkaria silleen, että siihen ois yhdistetty tallentava digiboksi? Kun mulla on ikivanha möhkäletelkkari, johon on kytketty tallentava digiboxi ja nyt haluisin uuden telkkarin, koska tossa vanhassa alkaa olla jo todella huono kuva. En kuitenkaan halua luopua tosta digiboksista, koska en pärjää ilman konetta, johon voi tallentaa ja boksi oli kuitenkin aikoinaan aika kallis ostos. Eli onnistuuko tollanen yhdistelmä, jossa sekä telkkarissa että boksissa on digiviritin?
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 17:30)