Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 24.11.2011 klo 15:22

Kysy mitä vain mistä vain! 8

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 50

Innova

Innova
Viestimäärä: 428

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 22:19  
+
0
^
Onnistuu kyllä. Vähän menee piuhat erilailla, mutta ei ole mitenkään vaikea ja hyvin toimii.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 22:32  
+
0
^Jee, eikun uutta telkkaria kattelemaan. :hymy: Oon nyt kärvistelly tolla vanhalla rämällä aika kauan. Esim. jotain pimeetä kuvaa on tosi kiva kattoo, kun näkyy kauheet liikkuvat raidat ja se rakeisuus näkyy vielä paremmin. :nauru:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 23:18  
+
0

eepi78 kirjoitti:

Ja toi koiramaksu on varmaan ihan tasa-arvoa, eli pikkukoirista menee maksu siinä missä isoistakin. Mä en itse henk. koht ole koskaan ymmärtänyt näitä eri sääntöjä pienten ja isojen koirien välillä. Esim. moneen kauppaan saa viedä pienen koiran, tai niistä ei ainakaan sanota mitään. Mutta jos sinne kauppaan menisin minä vaikka labbikseni kanssa tai joku muu vaikka sakemanninsa kanssa niin aivan varmasti ajettais ulos. Koira se on pienikin koira ja mä en ymmärrä miksei siitä tarttis maksaa junissa. Ei ole olemassa pienet koirat ja isot koirat-määritelmää, on olemassa koirat, eli siis kaikki koirat. Tästä nyt ei varmaan monikaan tykkää, mutta sanon vaan sen mikä mua ärsyttää. Eli että pienten koirien suosijat monesti kuvittelee, että pitäis heille olla eri säännöt kuin isoille koirille. En ymmärrä yhtään että miksi.



No onhan se nyt aivan eri asia onko iso vai pieni koira. Miten pieni koira eroaa marsusta jos se on vaikka kuljetusboksissa? Ei mun koira ainakaan ole paljoa marsua isompi. Sen vois laittaa kulkemaankin vaikka marsun kuljetuskopassa. Eli jos marsusta tai pienestä eläimestä häkissä ei tarviis periä maksua, ei mun mielestä pienestä koirastakaan. Jos eläin vie tilaa junassa, eli jos laitan koirani vaikka lattialle muiden ihmisten tielle, niin kyllä mä siitä sitten näkisin järkevänä maksaa. Tai jos hankkisin itselleni ison koiran ja veisin sen junaan viemään tilaa, maksaisin toki mielelläni. En vaan nää eroa sille, miksi on eri asia kantaa pientä koiraa kopassa tai laukussa, kuin jotain muuta pientä eläintä.

Joku sellainen sääntö olisi hyvä, että esim. sylissä matkustavista eläimistä ei peritä maksua. Jos eläin on lattialla tai penkillä, silloin peritään.

Niin ja kyllä mä välillä kysyn kaupan ovella, että voinko tuoda koiran sisään sylissä, jos vaikka käyn heittämässä leffat takaisin videovuokraamoon. Mut ei tulis mieleenkään viedä koiraa kauppaan niin, että se pääsis koskemaan mihinkään tai likaamaan lattioita. Sitä sakemannia tai labbista mä taas en jaksais kantaa, joten jäis varmaan viemättä.

Muoks. Ja kyllä mä nään ton lähijuna-systeemin vähän epäreiluna. Yleensä menen Hämeenlinna-Riihimäki väliä r-junalla, joka tulee Tampereelta. Riihimäen kohdalla se juna lähtee jatkamaan matkaa Helsinkiin muuttuen samalla lähijunaksi, ja koira ilmaiseksi. Riihimäelle asti koira kuitenkin maksaa sen vitosen, koska junaa sanotaan taajamajunaksi siihen asti... Sitten taas Riihimäeltä Lahteen, minne on paljon pidempi matka kuin Hämeenlinnaan, koiran kuljetus ei maksa mitään, koska sinne menee lähijunia. Ja ne on aivan samoja junia (siis fyysisesti ne samat vaunut ja junat) Riihimäeltä Lahteen kuin Riihimäeltä Hämeenlinnaan, eri nimitys vain. Anteeksi nyt tää OT-tilitys, mut tuohduin kun taas ajattelin tota. :nauru:
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 30.11.2011 klo 23:23)

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 23:30  
+
0
^Ehkäpä juuri tuon vuoksi raja on vaikea vetää ja kaikista maksettava. Isompi mies kun voisi sen labbiksenkin sylissään pitää.

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 23:46  
+
0
Ja aika paljon näkee sitä, että pieni koira on välillä sylissä, mutta silti välillä päästetään viereiselle penkille istumaan (eikä monilla ole edes sitä pyyhettä tai muuta alustaa penkin suojaksi :heristel:). Jos koiran matka olisi ilmainen sillä, että se todellakin istuu vain ja ainoastaan sylissä, pidettäisiinkö se taatusti siinä koko matkan?

Se ainakin olisi ihan reilua hinnoittelua (ja ihan varma en olekaan, miten hinnoittelu toteutuu), että jos useampi eläin on samassa kuljetuslaatikossa, menisi vain yksinkertainen lemmikkieläinmaksu. Joku joskus mulle väitti, että kaksi hiirtä tmv. menisi samalla maksulla, mutta kolmas maksaisi lisää, vaikka olisi samassa kuljetushäkissä. Kuulostaa uskomattomalta, mutta jos näin on, se on kyllä vähintäänkin perusteetonta.

Ja blankon esille ottama taajamajuna-lähijuna-hinnoittelu on kyllä suoraan sieltä itsestään. Aika keinotekoista hinnoittelua, että samassa junassa maksaa kuljettaminen tiettyjen asemien välillä mutta toisten ei. Meinaa nostaa mullakin kierroksia, vaikka todennäköisesti en tule ikinä koiran kanssa junalla kulkemaan, korkeintaan seuraavan pennun kanssa harjoitusmielessä jonkun matkan. :nauru:

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 23:51  
+
0
^^ No joo, mutten usko, että tosta kovin yleistä tulis. Onhan se tosi hankalaa pitää isoa koiraa sylissä varsinkin pitkää matkaa, että ehkä silloin maksais 5e siitä mukavuudesta. Ainakin mä maksaisin...
Ehkä siitä vois sitten tehdä konduktööreille jonkun yleisen ohjeistuksen, minkä mukaan ne maksuja perii, siis sellaisen joka oikeasti pitäisi paikkaansa. Inhottavaa mennä junaan kun ei koskaan voi tietää, ottaako toi nyt maksun vai ei.
Tai sitten ton maksun voisi laittaa vaan tietyn kilometrimäärän ylittäville matkoille junissa. Mun purnaaminenhan alkoi siitä, että maksan porukoille mennessä omasta lipusta 2,60e ja sylissä matkustavasti koirasta 5e. Sitten jos matkustan vaikka tunnin, parin matkan, on 5 euron maksukin jo ihan kohtuullinen.

Mä myös kannattaisin sitä, että maksu tulis matkan pituuden mukaan, kuten ihmisilläkin. Ehkäpä tuolla 25km matkalla mun porukoille koira vois maksaa vaikka 1,50e ja sitten sitä enemmän, mitä pidemmän matkan matkustaa.

Muoks. Väkänen ja

^ Kyllä mä ainakin pidän koiran sylissä koko matkan. Ei tulis mieleenkään laittaa penkille, varsinkaan jos on kuraiset tassut. Eihän ihmisiä pyydetä ottamaan kenkiäkään pois junassa sen varjolla, että ei kuitenkaan ehditä vahtia, jos joku vaikka nostaa kuraiset jalkansa penkille vaikka se onkin kielletty.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 30.11.2011 klo 23:54)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 00:19  
+
0
Mä olen kulkenut Nummela-Helsinki väliä 1-2 pikkukoiran kanssa lukemattomia kertoja. Ajoittain kuski on veloittanut koirasta/koirista lapsilipun hinnan. Toki ymmärrän mutta outoa että suurin osa kuskeista ei ole veloittanut mitään, vaan nämä kerrat, jolloin on veloitettu, on laskettavissa yhden käden sormilla. Kun olen ihmetellyt veloittavalta kuskilta perusteluja koiran lipulle, niin kuulemma kuuluu veloittaa. Kun olen kysynyt niiltä kuskeilta, ketkä eivät veloita, että etkö ota koirasta/koirista mitään, niin ei kuulemma kuulu ottaa. Mä en ole saanut mistään selvää vastausta, pitääkö kuskin veloittaa koirasta vai ei tuolla reitillä.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 06:41  
+
0
No mä lähinnä tarkoitin tätä pieni koira vs. iso koira juttua muissa asioissa. Kun monesti ihmiset kuvittelee että niillä pikkukoirilla on tosiaan oikeus mennä ruokakauppaan, vaatekauppaan yms eikä ne koirat kyllä ole missään bokseissa edes olleet vaan samalla tavalla kipitelleet jaloillaan kuin isotkin koirat. Vaikka mulla ei itsellä olis isoa koiraa niin silti olisin ihan samaa mieltä. Eli mun mielipide ei johdu omasta koirasta. Eikä mulla ole edes tarve viedä koiraa kauppoihin, kunhan purnaan asiasta. Ihmiset ei tajua, että pienikin koira kantaa kuraa, siitäkin lähtee karvoja, sekin voi haukkua ja häiritä ihmisiä. Mutta ei tietenkään niiden omistajien mielestä koska esim. joku chihuhan ei ole koira vaan joku lelu. Monien mielestä.
Enkä mä kyllä montaa kertaa junassakaan ole nähnyt pientä koiraa kopassa vaan usein just sylissä tai jopa penkillä ilman mitään suojaa. Mutta eihän se voi sotkea kun se on pieni koira. Voinhan mä istuttaa oman koirani myös junan penkille, mutta siitäpä tulis heti sanomista. Eli tätä mä just tarkoitan, niillä on ihan eri oikeudet. Kukaan ei sano jos söpö pieni villakoira istuu junan penkillä, mutta jos siinä istuu vaikka nöffi, niin aivan varmasti asiasta joku sanoo :nauru:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 07:19  
+
0

blanko kirjoitti:

[quote=eepi78] Ei mun koira ainakaan ole paljoa marsua isompi. Sen vois laittaa kulkemaankin vaikka marsun kuljetuskopassa. Eli jos marsusta tai pienestä eläimestä häkissä ei tarviis periä maksua, ei mun mielestä pienestä koirastakaan. Jos eläin vie tilaa junassa, eli jos laitan koirani vaikka lattialle muiden ihmisten tielle, niin kyllä mä siitä sitten näkisin järkevänä maksaa. Tai jos hankkisin itselleni ison koiran ja veisin sen junaan viemään tilaa, maksaisin toki mielelläni. En vaan nää eroa sille, miksi on eri asia kantaa pientä koiraa kopassa tai laukussa, kuin jotain muuta pientä eläintä.


Mutta kun moni iso koira ei vie sen enempää tilaa kuin se kuljetuslaatikko. Kun olen itse koirien kanssa kulkenut junassa, niin nuo keskikokoiset (kai isoiksi laskettavat, yli 50cm/20kg koirat) on olleet esim. penkkini alla tai jalkojeni välissä, jolloin ne eivät vie muilta ihmisiltä tilaa. Ruuhkabussissa kun olen koiran kanssa kulkenut, niin kerran vieressäni kerkisi pitemmän aikaa istua joku siihen tullut, ennenkuin hän huomasi, että jalkojeni välissä on koira.

Pikkukoiria olen sen sijaan useinkin nähnyt nimenomaan penkillä, jossa ne kyllä vievät muilta ihmisiltä tilaa. Ja toki olen nähnyt isoja koiria keskellä junan käytävää muiden tiellä, mutta nämä kertovat vaan molemmat idiooteista omistajista, ei siitä että ne koirat veisivät pahemmin tilaa noin "oikeasti".

Ja minä en mitenkään ole sinällään kitisissyt ikinä sitä koiran 5€ junamatkamaksua vastaan, päinvastoin. Minulla matkat mitä koirien kanssa kuljen on pitkiä ja se maksu tuntuu varsin edulliselta (etenkin kun täälläpäin koirasta bussissa maksaa jo aivan tolkutonta maksua..). Mutta jos sitä maksua makstaan koirasta niin ei sen koosta pitäisi riippua.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 07:21  
+
0

eepi78 kirjoitti:

Vaikka mulla ei itsellä olis isoa koiraa niin silti olisin ihan samaa mieltä. Eli mun mielipide ei johdu omasta koirasta. Eikä mulla ole edes tarve viedä koiraa kauppoihin, kunhan purnaan asiasta. Ihmiset ei tajua, että pienikin koira kantaa kuraa, siitäkin lähtee karvoja, sekin voi haukkua ja häiritä ihmisiä. Mutta ei tietenkään niiden omistajien mielestä koska esim. joku chihuhan ei ole koira vaan joku lelu. Monien mielestä.


No nimenomaan!
Ja valitetettavasti myös eri roduilla on erilaisia "itse otettuja oikeuksia"..

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 07:28  
+
0
Mihis sitten tuossakin raja vedetään, että minkä kokoisesta koirasta pitäisikin alkaa maksaa? Tasapuolisuuden nimissä kaikista koirista maksu tai sitten ei. Eikä koiralla ole kyllä asiaa kauppaan sylissäkään, jos ei ole pääsyä kaikilla eläimillä. Minunkin koirani on aika pieni, mutta en sen kanssa mitään erivapauksia ole vaatinut koskaan. Ulos se jää odottamaan jonkun kanssa, jos on kauppaan tms. asiaa.

Lifo

Lifo
Viestimäärä: 231

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 08:20  
+
0
Mä voisin kans sotkea lusikkani tähän soppaan, eli junailuun. Meen jonkin verran hki-tre väliä junalla koiran kanssa, ja se 5e tuntuu ihan kohtuulliselta ja matkat on silti halvemmat kun autolla mennessä. Mutta melko usein mun kohdalle on sattunu lemmikkivaunuun muitakin koirallisia jotka ei sit yhtään mieti muita ihmisiä. Ykskin äiti lapsensa kanssa oli hypänny neljältä lähtevään ruuhkajunaan kahden ison (tanskandoggi ja rottis kai) koiran kanssa ilman että oli varannu lippuja etukäteen. No arvatkaa oliko juna täynnä.. siinä se sitten valitti kuinka junisssa on liian pienet lemmikkivaunut ja kuinka heille ei oo tilaa. Niiden koirien lähelle ei ees voinu kukaan mennä kun kuulemma saattavat purra, eli siinä kun ne seiso käytävällä oli tosi turvallinen olo pitää omaa koiraa jalkojen välissä lattialla. :/ Paluureissulla taas toisellä puolella käytävää istu mummeli semmonen 9kk seropin kanssa jonka se meinas päästää leikkimään ja haistelemaan tota mun tapausta. No sanoin ensin ystävällisesti että me ei haistella junassa ja sit jo vähän ikävämmin että älä päästä. Mun koiralla on vielä yleensä joku luu mitä se saa matkan syödä että ei sit ala hyöriä, niin en todellakaan halua toista koiraa siihen kiinni. No eihän se sit päästäny, piti hihnasta kiinni niin että se tuijotti mun jalan ohi noin 15cm päästä :ttou: ja huokaili itse kuinka "ei se nyt saa leikkiä, sen pitää vaan olla siellä penkin alla, voi kurja.."

Joten jos lähdetään miettimään vaihtoehtoja tälle koiran hinnottelulle (ja en nyt oo sitten tosissani) niin enemmän muita matkustajia häiritsee kouluttamattomat koirat ja erityiseti niiden omistajat, ja sit taas hyvin käyttäytyvät vois päästä halvemmalla :wink: Ja nyt kukaan ei sit vedä herneitä nenään tästä, jookos :kumarrus:
Täytyy kävellä ennenkuin voi juosta - lentämisestä puhumattakaan.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 09:26  
+
0
Osassa junista on kyl säälittävät tilat lemmikkien kanssa matkustaville.
Taidettiin tulla vuosi sitten pentunäyttelystä tytön ja koiran kanssa Riihimäki(?)-Tre välin ja lemmikki"vaunu" oli sellainen puolikas junanvaunu ihan normaalein penkein, ei esim isompia jalkatiloja tai muuta tilaa koiralle. Ja luonnollisestikkin jokainen penkki oli buukattu 1-3 koiran kanssa matkustavalle ihmiselle. Oli isoa ja pientä koiraa ja ihan sattanan ahdasta. :roll:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 09:58  
+
0
Jeps, ei se 5e mustakaan ole paljoa pitkällä matkalla. Valitin tosiaan vaan tosta parinkymmenen minuutin matkasta, jolla oon muutaman kerran joutunut maksamaan tuon järjettömän hinnan. Ja on totta, että on vaikea sanoa, mikä on iso tai pieni koira.
Ehkä juniinkin vois tulla ohjeistus, että olis joku standardikokoinen boksi, missä saa kuljettaa eläintä kuin eläintä. Niin kuin lentokoneissa.

Ja on kyllä hieman ärsyttävä yleistys, että pikkukoirat yleensä istuisivat penkeillä ilman suojaa. En mä tietysti voi kaikkien pikkukoirien puolesta sanoa, mutta omastani voin, että meillä ei ainakaan näin tehdä. Se on joko lattia, kantolaukku tai mun syli.
Mun mieleen ei ees muistu yhtään tapausta, missä koira olis istunut junassa penkillä, vaikka melko paljon junalla matkustan. Mä olisin siinä tilanteessa kyllä kiinnittänyt siihen huomiota ja huomauttanut, ettei koiraa siinä penkillä voi pitää, joten muistaisin, jos tällaisia tilanteita olisi ollut.
Mutta enhän mä ihan jokaisella Suomen junavuorolla aina matkusta, joten tietysti näitä voi sattua silloin kun mä en ole näkemässä, sitä en kiellä. En siitä kuitenkaan yleistystä tekis.

Muoks. Ja en mäkään ole erilaisia oikeuksia koiralleni vaatinut. Usein just videovuokraamossa käyn heittämässä leffat tiskille koira sylissä, mut ensin tietysti kysyn sopiiko se. Kun itse olin videovuokraamossa töissä, ihmiset palauttivat paljon leffoja iltalenkillä. Ja siellä sai ihan koirat kokoon katsomatta piipahtaa sisällä kun leffat palautettiin, eli kävellä ovesta sen n. 2 metrin matkan, jättää leffan tiskille ja kävellä ulos. Joskus menin ovelta hakemaan leffan, jos asiakas pyysi kun ei halunnut koiraa ulos jättää. Mutta ei mua yhtään haitannut, vaikka isojenkin koirien kanssa sisällä käväistiin. Ihmisillä oli myös hyvin pelisilmää, että eivät silloin edes kysyneet saako koiran kanssa tulla, jos koko liike oli aivan täynnä ihmisiä. Hiljaisina hetkinä vaan.
(Viestiä on muokattu torstaina, 01.12.2011 klo 10:03)

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 10:01  
+
0
Kahtotaan miten meidän junailut sitten menee, rahaa siis ottavat Helsinki-Oulu-Humppila-Helsinki reiteillä koirusta. Tosin juurikin tällaisella kiireisellä joulunaikareissaamisella ihan mielellään maksaa että varmasti on tilaa jossain kulmassa istua rauhassa koiran kanssa eikä vaihtaa paikkaa joka pysäkin jälkeen. On se VR kyllä siltikin suoatanan kallis verrattuna naapurimaahansa... + paikallisbussihinnat.
Oulussa toivon et Dave olis tarpeeksi pien, et se menee sylissä/lattialla busseissa. Jos tulee valituksia niin nostan sen syliin ja saa olla miun ylisuuri chihuahua.

Joskus harmittaa tuo vetoaminen kuraan ja karvaan, varsinkin kun meillä on pieni koira, joka ei kerkeä varista/sotkea. Ja kurasäällä enemmän ihmisten kengät tuo rapaa ulkoa mitä koiran tassut. (Monesti mielellään olen ottanut Daven kuratassuisena jopa syliin, kuin antanut sen uida lattialla siinä ällöliemessä.)
Kyllä mä pitkälle matkalle voin maksaa hieman extraa koirasta, mutta paikallisbussit saisivat kiikuttaa ilmaiseksi - tämänkin kylän bussit on ihan järkyttävän huonossa kunnossa ja revityt. Ei ainakaan koiria siitä voi syyttää.
(Viestiä on muokattu torstaina, 01.12.2011 klo 10:06)

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 10:05  
+
0
^ Musta kyllä tuntuu, että busseissa ollaan ymmärtäväisempiä. Bussissa mun ei ole koskaan tarvinnut maksaa koirasta. Oon ensi vuonna muuttamassa Tampereelle, ja ajattelinkin ruveta kulkemaan sieltä bussilla Riihimäelle. Matka-aika on vähän pidempi, mutta jos selviän ilman lisämaksuja, niin se ei haittaa. Sit voin lopettaa tän valituksenkin. :nauru:

Muoks. Ja on totta että jaloistahan sitä kuraa enemmän lähtee. Ja mun koirasta ei ees lähde karvan karvaa, niin siihenkään ei kyllä voi vedota.
(Viestiä on muokattu torstaina, 01.12.2011 klo 10:06)

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 11:54  
+
0
Mun mielestä on ihan ok maksaa se 5€ koirasta ku koirasta. Matkustaja se on siinä missä omistajaki :hymy: Mä kävin pennun hakemassa pari viikkoa sitten junalla, koko paluumatkan se oli mun sylissä, tommonen about 2 kilon rääpäle, ja sen 5€ siitä maksoin kuitenki. Vaikka oishan se vaikka menny mulla takin sisällä piilossa konnarilta :nauru:

Tammikuussa ku kävin Turun näyttelyssä cottosen kans, oli paluumatkalla jonnin verran ahdasta. Mulla oli koira lattialla pienehkössä boksissaan, matkalta tietennii tuli sitten lisää karvakorvia. Parhaimmillaan siellä oli cottoni, suomenlapinkoira, pyreneittenkoira, belgi, kaksi sekarotusta pystykorvaa, pari shelttiä ja vielä yksi seropi. Ja tää vaunu oli semmonen Intercityn 'käytävävaunu', eli semmonen koppero siinä käytävän varrella. Oli tunnelmaa :nauru:

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 12:51  
+
0
Tää iso koira vs pieni koira -keskustelu toi nyt mieleen yhden asian, mitä oon miettinyt usein. Mikä on se raja ,että koira on iso tai pieni koirapuistoissa, jotka on rajattu eri osiin? Oma on noin 18 kg ja noin 50 cm ja välillä ton kokoisiakin on pienten puolella (tai jopa isompia). Vai onko raja enemmän koiran käytöksestä kiinni?
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 13:20  
+
0
^ Mä en tiä onko siinä joku 'virallinen' mitta, miten se menee. Mut mätsäreissähän esim pienet ja isot yleensä jaetaan alle 40cm ja yli 40cm, ainakin täällä meillä päin. Eli esim. noi meidän pystykorvat menis sit isojen puolelle ton mukaan, MUTTA, mä silti tuuppaisin ne pienten puolelle ku en mää noita mitenkään isoina koirina nää kyllä :nauru: mutta varmaan se on vähän leikkitavasta ja käytöksestä muutenki kiinni, luulisin. Jos nuoki olis hirveen raisuja tyyppejä ni kyllä netki sais mennä isojen puolele rälläämään.

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 13:56  
+
0
^^ Munkin mielestä se on lähinnä käytöksestä kiinni. Monesti näkee isojen puolella esim. russeleita, jotka pärjäävät siellä ihan hyvin.

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 09:30)