Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 24.11.2011 klo 15:22

Kysy mitä vain mistä vain! 8

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 50

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 14:21  
+
0
Mikä voi aiheuttaa äkillistä ja samperin kovaa lihaskipua, joka ei tunnu lientyvän? Veikkaus oli revähdys, mutta mä en ole mielestäni tehnyt mitään, mikä vois aiheuttaa revähdyksen.
Eilen illalla kylki oli vähän kipeä, yöllä heräsin ihan silkkaan tuskaan kylkeä kääntäessä, ja nyt se on sirdalud+särkylääke -mixillä "ihan ok" eli uskallan jopa hengittää sisäänpäin.
Mulla ei ole sen kovempaa yskää, en tehnyt eilen liikunnallisesti mitään normaalista poikkeavaa, en liukastunut tai horjahtanut... :eitietoo:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 14:34  
+
0
Eihän 5€ oo junamatkasta yhtään mitään, oli se väli sitten Hämeenlinna-Tampere tai Helsinki-Rovaniemi. Ja eihän siitä tulisi yhtään mitään, jos ruvettaisiin koon tai rodun perusteella hinnoittelemaan. Koirista tietämätön virkailija uskoo kyllä, että sesse painaa alle 15kg, vaikka se painaisi 23kg ja jos koirassa on ranskista ja noutajaa niin sitten kuullaan ties mitä selityksiä, että "kun tässä on sitä pienempää rotua niin eikö sillä maksulla pääse" ja blaablaablaa. Ihmiset on uskomattomia, mitä maksuihin tulee niin parempi vaan, että kaikista koirista sama maksu.
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 14:51  
+
0
Ainiin! Ruotsissa ei tarvi maksaa koirasta junassa :). Kunhan vain istuu/varaa paikan lemmikkivaunuun. Monissa pitkän matkan bussissa sitten taas joutuu maksamaan juniorihinnan (!!), jos koira ei mahdu tarpeeksi pieneen häkkiin.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 16:18  
+
0

blanko kirjoitti:

Jeps, ei se 5e mustakaan ole paljoa pitkällä matkalla. Valitin tosiaan vaan tosta parinkymmenen minuutin matkasta, jolla oon muutaman kerran joutunut maksamaan tuon järjettömän hinnan. Ja on totta, että on vaikea sanoa, mikä on iso tai pieni koira.
Ehkä juniinkin vois tulla ohjeistus, että olis joku standardikokoinen boksi, missä saa kuljettaa eläintä kuin eläintä. Niin kuin lentokoneissa.


Niin siis se mitä tähän sanoin just tuolla aiemmin oli se, että miksi se boksissa kulkeminen ratkaisee, jos se boksi veisi saman tilan kuin se isompi eläin? Eli jos minä talutan ihan hihnassa sen koiran junaan (helpompi kulkeakkin noin, kuin kantaa boksia) ja se vie saman tilan, kuin se pienempi boksissa oleva, niin eikö se ole ihan sama asia? Miksi se boksissa oleva pääsisi halvemmalla kun vie saman tilan?

Ja täällä nyt tosiaan bussissakin koirasta kustannettiin jo useampi vuosi sitten kun sillä viimeksi kuljin sen muist. 2,80€ (siis kaupungin sisällä, eli ei pitkillä matkoilla), niin tuo 5€ on musta ihan huikean halpa ja olin innoissani, että junassa koira kulki niin halvalla.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 17:20  
+
0
^ Nykyään kaupungin sisällä bussimaksu on 3,10e... Että minustaki tuo 5e on ihan älyttömän halpa junamatkasta, oli se sitten lähijuna vai mikä vaan!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 17:26  
+
0
^OULUSSA! OMG! :suru:

(täällä maksaa "specialkortilla" aikuinen 15kr, normaalihinta taitaa olla 25kr, tosin täällä ei kohta missään voi maksaa kortilla/rahalla lippua, vaan pitää olla sellainen valmiiksi maksettu kortti jolla pilpatetaan sisälle tai sms.)
(Viestiä on muokattu torstaina, 01.12.2011 klo 17:28)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 17:59  
+
0
^ Jep! Ja on kumma jos ei taas vuodenvaihteessa nouse... Tosin itellä jäi bussilla ajelut kun ei täältä uudelta asuinalueelta moiset kyydit kulje. Ainoa vuoro lopetettiin ennen kesää kun kulkijoita oli niin vähän, vaan ihmekkö tuo kun keväällä seudulla oli valmistunu vaan kaks taloa. Kesän jälkeen tänne on valmistunu 13 rivitaloa lisää... Mutta linja lopetettiin kun ei ollut kulkijoita tarpeeksi. Ja no, bussilla keskustaan menee täältä 45min kun autolla hurauttaa kymmenessä minuutissa, aika iso ero!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 18:04  
+
0
^hah.. just taisin mainita avokille viikonloppuna, et pitää suunnitella kaupungille lähteminen niin et maksimissaan mennään vaan yhdesti ees-taas reissut / päivä :D

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 18:09  
+
0
^ Sieltä teijän suunnalta menee yks hyvä bussi, mun käsittääkseni. Mutta joo, rahan vuoksi ei kyllä huvita kovin kuljeskella ees taas.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 18:15  
+
0
Porvoossakin bussimatka on 3,10. Voimassa tosiaan sen yhden matkan ajan. :/
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 18:32  
+
0
Hoh, ja mä pidin Turun 2,5€:n sisäistä lippua 2h vaihto-oikeudella kalliina!
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 18:58  
+
0
^Oulun 3,10 lippu on 60min vaihto-oikeudella.
Minä en ole koiran kanssa vuosiin enää kulkenut linkulla, eli sen jälkeen kun oma auto tuli hommattua. Sen verran järjetön se hinta koirasta bussilla kulkiessa täällä.

Multa on menny ihan ohi, että Ellikeksi on muuttanut/muuttamassa(?) Ouluun :hymy:

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 19:24  
+
0
^Eikun me tullaan kylään :D Eli 19.12-21.12 välisenä aikana ollaan "hoodeilla" ;).

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 19:25  
+
0
^Ah, jees :hymy:

cada

cada
Viestimäärä: 875

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 19:30  
+
0
Vähän ehkä OT, mutta sivuaa bussilippuasiaa. Mä tahtoisin muuttaa pois Helsingistä ja se olisikin vuoden päästä vihdoinkin mahdollista. Ainut asia, joka estää, on juurikin nuo bussilinjat ja niiden lippujen hinnat :eek: tai siis pelottaa, että muutan jonnekin alueelle, josta ei bussilla pääse liikkumaan. On ehkä liian tottunut näihin pääkaupunkiseudun busseiluihin. Pääsee suunnilleen ovelta ovelle:jjei:

Tiedän, olen hieman tyhmä :cool:
A house is not a home when I'm alone here....

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 19:31  
+
0
^ Musta vähän tuntuu että pääkaupunkiseutu on Suomen ainoata aluetta, missä julkiset kulkee tuohon malliin.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 20:04  
+
0
Pitäisköhän mun käydä lääkärissä voivottelemassa, kun oon ollut nyt flunssainen (viime lauantaina oli ekaa kertaa mun muistin aikaan 38 asteen kuume) ja rintaan on alkanut sattua ajoittain. En yski, nenä vuotaa jonkun verran, mut eritteet (räkä on niin brutaali sana :nauru::nauru:) kirkasta eikä kuumeestaa oo tietookaan. Välillä vaan sattuu rintaan, yläosaan. Töissä oon ollut normisti, mutta en ihan samalla tahdilla oo jaksanut juosta portaita, mitä oon terveenä. Voiko joku keuhkoputkentulehdus oireilla vain kipuilemalla rinnassa vai oonko mä vaan luulosairas?
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

catteri

catteri
Viestimäärä: 903

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 20:15  
+
0
^ Voihan sitä käydä voivottelemassa, mutta noilla oireilla ei vielä välttämättä saa sitä maanantaita saikkupäiväksi, varsinki jos sanot ettei kuumetta ole. Viitaten tuolla "maanantaihin asti saikulla" tuohon purkautujien viestiis, että oisit halunnu sen vapaaksi. Tällähän flunssallahan ei toki varmasti ole mittään tekemistä sen kanssa:wink:
Kotia karvoittamassa kissat Demi (-08) & Latte (-10)
Mittelspitz Saaga (-12)


aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 20:26  
+
0
^En mä huomenna olisikaan mitään voivotellut, että maanantaihin asti saisin saikkua :nauru: Mutta oon miettinyt tätä kyllä ihan oikeastikin pitkin viikkoa, että pitäisikö käydä vai eikö pitäisi. Mun on aina ollut hankala miettiä sitä milloin on tarpeeksi kipeä jäämään saikulle, mistä usein seuraa se, että oon sitten kipeänäkin töissä ja räkätauti kestää sen 3 viikkoa.

Muoks. Vaikkei tuo maanantain saikkupäivä olisi yhtään kyllä haitannut, mutta ei omatunto taida kestää moisen pitämistä.
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."
(Viestiä on muokattu torstaina, 01.12.2011 klo 20:27)

catteri

catteri
Viestimäärä: 903

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 20:30  
+
0
^ Ja paskat, senkus haet, jos kerran kipeeltä tuntuu, ja esimies oli vielä ryssinyt sen aikoja sitte pyytämäs vapaan.:paapatus: Ei se postilaitos siihen yhteen päivään kaadu, tai jos kaatuu niin antaa mennä sitte.:wink:
Kotia karvoittamassa kissat Demi (-08) & Latte (-10)
Mittelspitz Saaga (-12)



  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 12:45)