Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 24.11.2011 klo 15:22

Kysy mitä vain mistä vain! 8

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 50

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 20:34  
+
0
^Jee ! Ihanaa, kun joku kannustaa olemaan :twisted: :nauru::nauru: Mut mää nyt kattelen, on aikaa miettiä koko viikonloppu :nauru:

Ja muoks. Välillä tuntuu, että saisi koko laitos kaatuakin. Menin isoon firmaan juurikin siksi töihin, että kuvittelin siellä hommien toimivan. Vaan ei ne näköjään toimi. Mutta toki tässä taloustilanteessa täytyy olla kiitollinen siitä, että on töitä!
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."
(Viestiä on muokattu torstaina, 01.12.2011 klo 20:36)

cada

cada
Viestimäärä: 875

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 20:35  
+
0
^minäkin täällä yllytän tuhmuuksiin :twisted: tokihan toi sun flunssa kuulostaa hieman keuhkoputkentulehdukselta, joten eipä se lääkärikäynti ainakaan pahaa tee. Mulla oli samat oireet pari viikkoa, mutta meni onneks itsestään ohi.
A house is not a home when I'm alone here....

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 20:47  
+
0
Muutin uuteen asuntoon ja tässä on liesituulettimen rasvasuodatin aika ällössä kunnossa, sisukset täynnä möhnää. Oisko jollakulla hyviä vinkkejä, miten sen saisin puhtaaksi? Olen yrittänyt tiskiharjalla jynssätä, mutta tuloksetta. Tiskikonetta mulla ei ole. Uuden hankkiminen mainitaan netissä vaihtoehtona, mutta koska opiskelijavuokrakämppä, niin en kyllä uutta halua ostaa ja tuskin psoasinkaan puolesta uutta hankkivat.
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 23:04  
+
0
^ Ensin kysymys että irtoaako se? Jos irtoaa niin likoamaan se, jos ei niin varmaan höyryttäisin sen kiehuvan veden kanssa jolloin saa lian helpommin irti.
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Torstaina, 01.12.2011 klo 23:38  
+
0

Nika kirjoitti:

Muutin uuteen asuntoon ja tässä on liesituulettimen rasvasuodatin aika ällössä kunnossa, sisukset täynnä möhnää. Oisko jollakulla hyviä vinkkejä, miten sen saisin puhtaaksi? Olen yrittänyt tiskiharjalla jynssätä, mutta tuloksetta. Tiskikonetta mulla ei ole. Uuden hankkiminen mainitaan netissä vaihtoehtona, mutta koska opiskelijavuokrakämppä, niin en kyllä uutta halua ostaa ja tuskin psoasinkaan puolesta uutta hankkivat.



No eikös tossa vois tehdä valituksen, että kämppä ei ollut asianmukaisesti siivottu? Kyllähän ton pitäisi loppusiivoukseen kuulua.

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 02.12.2011 klo 02:37  
+
0

blanko kirjoitti:

No eikös tossa vois tehdä valituksen, että kämppä ei ollut asianmukaisesti siivottu? Kyllähän ton pitäisi loppusiivoukseen kuulua.


Nojaa, saattaa kuuluakin, mutta jos se lika kerran ei helpolla lähde, niin ei mun mielestä voi vaatia loppusiivoajiakaan höyryttelemään mitään ikivanhoja rasvoja tai etsimään pesukonetta tuttaviltaan ton takia... :roll:

cada kirjoitti:

Vähän ehkä OT, mutta sivuaa bussilippuasiaa. Mä tahtoisin muuttaa pois Helsingistä ja se olisikin vuoden päästä vihdoinkin mahdollista. Ainut asia, joka estää, on juurikin nuo bussilinjat ja niiden lippujen hinnat :eek: tai siis pelottaa, että muutan jonnekin alueelle, josta ei bussilla pääse liikkumaan. On ehkä liian tottunut näihin pääkaupunkiseudun busseiluihin. Pääsee suunnilleen ovelta ovelle:jjei:

Tiedän, olen hieman tyhmä :cool:


^Yksi syy, miksi muutin kuukausi sitten Tampereelta Helsinkiin :hymy: Musta on ihanaa, kun täällä pääsee niin helposti liikkumaan paikasta toiseen.

/muoks: AINIIN! Vielä oma tyhmä kysymys:

Mistä mä tiedän, että onko mun ylähuulen reunassa finni vai huuliherpes? Siihen ilmestyi eilen punainen patti, jota sattuu kun siihen koskee ja kuumottaa etenkin nyt tokana päivänä vähän. Tänään se oli pieniltä osin jo puristettavissa (hehee, niinkuin mä semmoista tekisin...), mutta jotenkin se ei oo ihan tavallinen finni - toisaalta huulen reunaan tulevat finnit nyt muutenkin ovat olleet vähän ikävämpiä kuin muualle. Oon ihan paniikissa, että mulle olis nyt puhjennut huuliherpes ekaa kertaa, mä en tahdo. Mistä mä tiedän sen eron?
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!
(Viestiä on muokattu perjantaina, 02.12.2011 klo 06:59)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 02.12.2011 klo 08:00  
+
0
^ Ei kait herpestä vois puristella mitenkään, joten siltä osin kuulostaa finnille?
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 02.12.2011 klo 08:12  
+
0
Mulla on huuliherpes, ja se kyllä kutiaa sen verran että ei sitä finniin sekoita.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 02.12.2011 klo 10:39  
+
0
^^^ Ei tuo kyllä huuliherpekseltä kuullosta, sen kyllä huomaa sitten kun se tulee joten eiköhän tu ihan finni ole.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 02.12.2011 klo 11:05  
+
0
Aduro, Kyllä tuo hammastikulla kaapimalla lähtee, mutta en viittis koko levyä käydä tikulla läpi :nauru: Kiitos vinkistä, yön oli nyt fairyssa ja osa lähti, laitan vielä uudestaankin, niin ehkä se siitä.

blanko, joo valituksen voi tehdä ja teinkin -> siivoojat kävi ja kämppä on todella paljon siistimpi kuin ennen niitä. Mutta silti esim uuni oli edelleen ihan järkyttävässä kunnossa (ruskeaa rasvaa lähti ihan rätillä pyyhkimällä), samoin kuin kylppäri ja tuo rasvasuodatin. :roll:
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 02.12.2011 klo 11:10  
+
0
^Sen verran täytyy kommentoida tuota joidenkin asuntojen siivoojien ammattitaitoa.
Muutettiin tähän kämppään ja pientä remonttia oli tehty. Siivoojat sitten kävivät ja samantien heidän lähdettyään menin asuntoon. Pöydällä oli rakennus pölyä ja edes lattioita ei oltu pyyhitty. Itse olen myös toiminut siivoojana, ja kyllä 4h pitäisi saada pikkusen enemmän aikaan.

Tein valituksen kunnalle, kommenttina oli "Siivoojamme ovat ammattitaitoisia". Mitään korvauksia, pahoitteluita MITÄÄN ei kunnalta herunut, kun heidän siivoojansa ovat niin hyviä.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 02.12.2011 klo 11:12  
+
0
Lahti vie siis voiton bussimatkojen kalleudessakin, täällä maksaa kaikki yli 6km matkat 3,90 ja alle 6km matkat taitaa olla 3,70e.

Mitä tulee ritiläään niin mä keittäisin vettä ja kaataisin sit sen kuuman veden sen ritilän päälle ja sit pesisin sen kuumassa vedessä. Tai sit sen kiehuvan kuuman veden kaataisin johonkin astiaan johon pystyis sen ritilän laittaa lillumaan hetkeks ja sit pesisin.

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 02.12.2011 klo 12:51  
+
0
Karvakamu, mmaija, Karvakamu: Voi miten ihanaa, nyt helpotti kyllä olo :shifty: Olis ihan kamalaa nyt saada joku tommonen ikiaikanen ja tarttuva vaiva, kun on juuri semmonen elämäntilanne päällä, että saattaisi olla vakavampikin suhde alkamassa ja "sori, toivottavasti sä et sit saa tätä". Eihän se tietenkään mikään maailmanloppu olisi, mutta kun on 23 vuotta selvinnyt ilman, niin ei tarttis nytkään.

/muoks: Tajusin just miten hassua on, että oon kerrankin tosi ilonen ikävän olosesta finnistä :nauru:
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!
(Viestiä on muokattu perjantaina, 02.12.2011 klo 12:53)

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 02.12.2011 klo 12:55  
+
0
^ mullakaan ei ole koskaan ollut huuliherpestä (tai muuta herpestä:D) *kopkop*.
Sinänsä kai ihmeellistä, kun nuorena tuli käytettyä ja "pöllittyä" äidiltä huulipunia jne. jolla siis aina joskus tuo ollut. :mietiskel:

muoks. eli siis onnittelut finnistä ;D
(Viestiä on muokattu perjantaina, 02.12.2011 klo 12:56)

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 02.12.2011 klo 13:20  
+
0
Kysymys 1: Voiko joulupostimerkillä lähettää kortteja ulkomaille?

Kysymys 2: Serkkuni on ottamassa Staffia yhdeltä kasvattajalta. Katsoin sitten koiranetistä kyseisen kasvattajan tilastoja ja huomasin että sen yhdelläkään kuvatuista kasvateista ei ole terveitä lonkkia, kaikki on C:tä ja D:tä. Pitäiskö mun vähän vihjaista tästä serkulle vai miten yleensä tuollaisella pienemmällä koiralla tuollaiset lonkat vaikuttaa elämään?
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 02.12.2011 klo 13:26  
+
0
Eh, pitipä käydä katsomassa staffien lonkkatilastoja. Viimeisen 10-vuoden aikana syntynestä 36% tutkittu, ja tutkituista terveitä (A+B) 36%. Sairaista C-lonkkaisia 44%, D-lonkkaisia 19% ja E-lonkkaisia 1%.

Ja siis vastahan tuossa toisessa keskustelussa kävi ilmi, että ovat painoltaan kuitenkin suhteellisen isoja (rotumääritelmän mukaan 10,9kg-17,2kg).

Vertailuna ny vaikka sitten lpk:n lonkkatilastot, joka ei nyt kovin paljoa isompi rotu ole.
Samalta ajalta tutkittuja 30%, joista terveitä (A+B) 83%. Sairaista C-lonkkaisia 14% ja D-lonkkaisia 2%.

Niin ja siis noinniinkuin kysymykseen, että jos serkku staffia haluaa, niin eipä rodulla kovin hyvällä tasolla kovin hyvät lonkat ole, joten en nyt tiedä eroaako ko kasvattaja sitten kauheasti muista?

(Viestiä on muokattu perjantaina, 02.12.2011 klo 13:32)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 02.12.2011 klo 13:32  
+
0
Mä kans haaveilen staffi palleroisesta. Käsittääkseni niidenkään terveystilanne ei ole mikään ideaali, eli on luusto ongelmaa, allergioita, ja sun muita ongelmia eli jos moista on ottamassa niin kannattaa kyllä panostaa siihen kasvattajan etsimiseen aikaa ja vaivaa.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 02.12.2011 klo 13:45  
+
0
Destroyer: Joulupostimerkin arvo (0,55€) ei riitä ulkomaille lähetettävään postikorttiin. Enimmäispainolla 20g tarviit Eurooppaan 1. luokan (0,75€) tai 2. luokan (0,65€) merkin. Ja taas muihin maihin 1 luokan (0,75€) tai 2. luokan (0,70€).
Sekavaa ilmaisua, mutta toivottavasti sai edes jotain selvää.. :nauru:

muoks. ja nämä tiedot on siis Postin sivuilta.
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

(Viestiä on muokattu perjantaina, 02.12.2011 klo 13:52)

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 02.12.2011 klo 13:46  
+
0

blanko kirjoitti:

Joku sellainen sääntö olisi hyvä, että esim. sylissä matkustavista eläimistä ei peritä maksua. Jos eläin on lattialla tai penkillä, silloin peritään.

Niin ja kyllä mä välillä kysyn kaupan ovella, että voinko tuoda koiran sisään sylissä, jos vaikka käyn heittämässä leffat takaisin videovuokraamoon. Mut ei tulis mieleenkään viedä koiraa kauppaan niin, että se pääsis koskemaan mihinkään tai likaamaan lattioita. Sitä sakemannia tai labbista mä taas en jaksais kantaa, joten jäis varmaan viemättä.



Tampereella oli aikoinaan koirien bussimatkustuksessa sääntö, että pienen (raja 40 sentissä) koiran sai ottaa bussiin, mutta se piti matkan ajan pitää joko sylissä tai lattialla. Joitakin vuosia kokoraja poistettiin, mutta samalla siirryttiin kuljettajien mielivaltaan. Kuljettajille annettiin valta päättää ottaako koiran kyytiin vai ei. Tämähän on ihan käsittämätöntä mielivaltaa.

Joukkoliikenteen yksi perusperiaatteita on sen ennustettavuus, eli matkustaja voi luottaa pääsevänsä tiettyyn aikaan tiettyyn paikkaan tietyllä hinnalla. Nyt koiranomistaja ei voi tietää pääsekö ajoissa esim. rautatieasemalle ehtiäkseen junaan. Toki aiemminkin bussissa jo oleva matkustaja on voinut estää bussiin pyrkivän koirakon matkanteon. Tämä allergiaan vetoaminen on kuitenkin ollut harvinaista. Mielenkiintoista on, että vaikka jokunen tapaus kuulemma on, jolloin "allerginen" matkustaja on kieltänyt koiran ottamisen, niin tiettävästi kukaan ei allergiansa takia ole jäänyt tulematta bussiin, jossa koira omistajineen jo on!:mietiskel:

Mielestäni on helppo ymmärtää, että joihinkin liikkeisiin saa tuoda pienen, sylissä, laukussa tai repussa pidettävän koiran, mutta ei suuria tai keskikokoisia koiria. Ensinnäkin monissa vaate-, tekstiili- ja kenkäkaupoissa on kokolattiamatot. Toiseksi jonkin labbiksen tai tanskandoggin terveiset johonkin sukka- tai tarjouskenkäkoriin tai mokkatakin helmaan voi tulla todella kalliiksi. Siksi suurten koirien kauppaan tuominen on jo koiranomistajan oikeusturvan kannalta aiheellista kieltää.

Minkä tahansa kokoisen koiran (tai kissan,tai edes marsun) vieminen elintarvikehuoneistoon, edes sinne Ärrälle, on elintarvikehuoneistoasetuksen 16 §:n nojalla kielletty. Mielenkiintoista on, että kun kyseisen pykälän toisessa momentissa sallitaan opas- ja avustajakoirien pääsy elintarvikeliikkeisiin, niin nyt eri oikeusasteet ovat katsoneet, että opaskoiran tuomisen estäminen on vammaisen syrjimistä tämän vamman vuoksi. Minusta aika outo tulkinta!

Aiemminhan (terveydensuojeluasetuksen 32 §:n mukaan) eläimentuontikielto ei koskenut opaskoiria, mutta huoneiston omistajalla katsottiin olevan oikeus sallia tai evätä opaskoiran tulo esim. kauppaan tai ravintolaan. Opaskoirat ovat kooltaan melko suuria, valtaosa näistä on nykyisin labradorinnoutajia. Joten kun koiran pääsy elintarvikehuoneistoon on kielletty terveyssyiden vuoksi, niin onko katsottu, että opaskoiran elintarvikehuoneistoon tuomiseen ei sisälly tätä riskiä, vai onko nähty asia niin, ettei siitä riskistä tarvitse välittää. Sillä jommasta kummasta tässä on kysymys!

En siis tarkoita, että opaskoirien elintarvikehuoneistoihin pääsy pitäisi kieltää, tai edes, että pääsyn kieltäminen pitäisi sallia, mutta perusteluita kaipaisin!

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: KYSY MITä VAIN MISTä VAIN! 8 - Perjantaina, 02.12.2011 klo 13:56  
+
0
Kiitos Mirle! Helpointa siis marssia kirjeen kanssa postiin ja sanoa että semmonen merkki millä menee perille :D
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 19:00)