Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 13.07.2011 klo 22:34

Laihdutus- ja liikuntapulina 2

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 51

nowaypunk

nowaypunk
Viestimäärä: 68

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 21.09.2011 klo 09:12  
+
0
Jumppasin eilen lenkin jälkeen, ja nyt on paikat ihan jumissa. Enkä edes tehny ku vähän kyykkyä ja vatsaliikkeitä.. :ttou: Jaksan kyllä ihan huoletta kävellä pitkiä lenkkejä eikä tunnu missään, mutta heti kun vähän tekee jotain muutakin niin huomaa, että tarvis panostaa enemmän liikuntaan. Siinäpä onkin seuraava projekti.

Olin aiemmin suunnitellut, että pidän kerran viikossa karkkipäivän, mutta päätin muuttaa systeemiä; kerran kuussa pidän herkutteluviikonlopun, ja väliaikoina jos tekee jotain mieli, syön kunnon tummaa suklaata. Tällä hetkellä on hyllyssä Lindtin 85% ja jotain 73% chilisuklaata, ja silloin tällöin otan sieltä jonkun aterian jälkkäriksi yhden palan. Jotenkin mun mieli on niin kiero, että kerran viikossa herkuttelu ei toimi vaan repsahtaa liian helposti useammaksi päiväksi - nyt on jotenkin mukavan vapautunut olo, kun tietää, että syön herkkuja kerran kuussa ja se siitä.

Diltsi

Diltsi
Viestimäärä: 465

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 25.09.2011 klo 17:05  
+
0
Kuinka sillycowlla ja muillakin sujuu ?:hymy:

Tein just neljännen käsitreenin tälle viikkoa + voimapyörä,
Eilen otin ihan urheilun kannalta töistä tulomatkan pyörällä ja poljin kotiin intervalli tyyppisesti myös ylämäkeen, ja nyt tuntuu kivasti etureisissä :love:

Syömisestä, itse en enää tulisi toimeen ilman säännöllistä ruokailua, jos joskus jostain syystä ruokailuväli pitenee, voi kamala sitä oloa, tajua riipoo :mad: Ja jos aamupala/lounas jää väliin, menee koko loppupäivän syönnit päin persettä. :roll:
Ja jos sitä nälkää kasvattaa, ei tule enää edes katsottua mitä suuhun panee, santsataan ruokaa ym ym.

Tosin juuri oli Kunto lehdessä juttua tästä kuinka laihdutetaan 16h syömisvälillä, ei sopisi itselleni kylläkään.:eek:

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 25.09.2011 klo 17:26  
+
0
Mulla ei ainakaan edistystä ole :neutral: Paino junnaa samoissa lukemissa. Enkä ihmettele, kun on liikunta jäänyt vähemmälle ja syömisiä ei ole jaksanut kytätä. Tarviis taas kunnon potkun persauksille.
Tonalin tuntuu pitävän huolen ettei paino tuosta hirveästi nouse ainakaan.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 25.09.2011 klo 17:27)

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 25.09.2011 klo 17:38  
+
0
Mä odotan innolla menkkojen loppumista, että pääsen uimaan. Liikuntaseteleitä on 30 kappaletta tällä hetkellä + 10 kerran uimaranneke, ja ne pitäis saada käytettyä (10 liikuntaseteliä menee vuoden lopussa vanhaksi). Täytyis nyt vaan etsiä uikkarit jostain jemmasta, ja kokeilla että vieläkö ne mahtuu päälle.

Päätin, että käyn kaks kertaa viikossa uimassa vähintään 1,5 kilometriä. Pakko saada kuntoa kohotettua ja eipä tuo kiinteytyminenkään (saati sitten laihtuminen) pahasta olisi. Paino on pysynyt nyt samassa jo hyvän tovin, mistä oon vaan iloinen ettei oo ainakaan noussut kun ruokailuajat ja -tottumukset on olleet nyt ihan retuperällä kun työvuoroja on ihan miten sattuu.
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 25.09.2011 klo 17:44  
+
0
Uiminen kyllä olisi mieleinen liikuntamuoto mulle :hymy: Siis jos kehtaisin..
Mulla on aivan kamalat ulkonäköpaineet, vaikken mikään hirveä läski (vielä) olekkaan. Varsinkin mahan raskausarvet on vieneet ison osan itseluottamuksesta.

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 25.09.2011 klo 17:53  
+
0
Mä kans kammoan näytellä omia paljaita läskireisiäni kaikille, mutta toisaalta: se on nopea viuhahdus pukutilasta altaaseen ja sama kun lähtee pois. Ja suihkussa en sitten niinkään välitä. Ja aina on mummoja suihkussa, jotka vie ihmisten huomiot polviin asti ulottuvilla tisseillään. :nauru:

Oikeastaan ainut tenkkapoo on hiukset... Mä kun kasvatan hiuksia niin etuhiuksia en saa mitenkään pois tieltä ilman pinnejä (siis ettei ne valahda). Pienen ponnarin saan kyllä muuten... Voiko uimahallissa käyttää pinnejä? :mietiskel:
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 25.09.2011 klo 18:41  
+
0
Täällä menee hyvin! Vaikka mikään ei ole muuttunu, niin kroppa on kiinteytyny. Huomasin tuossa yks päivä, että mun valtavat jenkkakahvat on hävinny! Laitoin pitkästä aikaa farkut jalkaan ja jenkkiksiä ei näkyny yhtään. :eek: Nyt ois tippunu 10kg sitten 7.10.2010, joten vielä ehtis vähän paremmaksiki pistää ennen vuosipäivää! :peukku:
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

nowaypunk

nowaypunk
Viestimäärä: 68

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Sunnuntaina, 25.09.2011 klo 21:28  
+
0
Ihan kivasti menee täälläkin. Mä oon kävelly nyt kahden päivän aikana ihan huomaamattani 25km. :hymy: Jumpata en oo vielä uskaltanu viime viikkoisen jumitusepisodin jälkeen ( :nauru: ), mutta ajattelin nyt pikkuhiljaa alkaa kehitellä jonkinlaista säännöllistä treeniä koko kropalle. Syömiset on ihan kivasti hanskassa, täytyy vaan pitää huoli siitä, että syön varmasti tarpeeksi, ja varsinkin proteiinia.

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Maanantaina, 26.09.2011 klo 19:59  
+
0
Mun juoksuharrastukseeni tuli tauko, kun päästyäni 5km:n tavoitteeseen, lähdettiin kolmeksi viikoksi reissuun. Reissuun meinasin alun perin ottaa lenkkarit mukaan, mutta jätin kumminkin kotiin ja hyvä niin. Eipähän tullut paineita lähteä 30-asteiseen ilmaan juoksemaan, vaan lomailin ihan rauhassa. Tultiin takaisin viime torstaina ja kun hissukseen ollaan tässä palailtu arkeen, ja koska tänään on maanantai (=aina niin hyvä ryhdistäytymispäivä :nauru:), päätin lähteä juoksulenkille. Siispä ohjelmassa kolme viikkoa taaksepäin, jotta ei tarvitse jatkaa siitä, mihin kolme viikkoa sitten jäin ja kevyelle 2min kävelyä, 5min juoksua, tauko, 5min juoksua, 2min kävelyä -lenkille.

Juoksu sujui yllättävänkin kevyesti, mutta reissun jälkeen jo parin tunnin sienireissu kipeytti viime lauantaina jalat, etenkin reidet. Ja nyt sitten takareisissä tuntui myös juostessa (ei pahasti) ja jostain syystä toisen jalan sääriluussa ja muutenkin molemmissa penikoissa hiukan. Nyt lenkin jälkeen polvia kuumottaa sekä sisäisesti että ihan päältä kokeilemalla. Pitäisiköhän tällaisesta huolestua? Ja uskallanko jatkaa lenkkiohjelmaa? :neutral:

Mietin sellaistakin, että voisiko mun mielestäni ravinneköyhä ravinto vaikuttaa tähän, ettei kroppa oikein kestä? Reissussa syötiin meinaan miltei yksinomaan nuudeleita tai riisiä ja kasvisten ja proteiinin määrä annoksissa oli ihan olematonta. Mun mahani ainakin otti nokkiinsa tuollaisesta ruokavaliosta, mutta helpotti myös nopeasti reissun jälkeen. Voisiko olla, että ravintoainepuutokset korjaantuvat sen verran hitaammin, että kroppa ei ole valmis urheilusuorituksiin? :mietiskel:

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 27.09.2011 klo 10:12  
+
0

Diltsi kirjoitti:

Tosin juuri oli Kunto lehdessä juttua tästä kuinka laihdutetaan 16h syömisvälillä, ei sopisi itselleni kylläkään.:eek:


Luin saman jutun enkä kyllä tajua, miten tuollainen ruokailuväli sopisi kenellekään :mietiskel:

Mulla on tällä hetkellä polvileikkauksen jälkeinen saikku menossa. Eilen kävin ensimmäistä kertaa leikkauksen jälkeen vedessä, pieniä jumppaliikkeitä ja kävelyharjoitteita. Oli mukavaa, ja kyllä sen jälkeen huomasi tehneensä jotain. Täytyy koittaa jatkaa tuota vesijumppailua, ettei kunto pääse täysin rapistumaan tässä liikkumattomuudessa...

Onko kukaan täällä testannut aqua zumbaa? Mielipiteitä ja kokemuksia kaipaisin, itseä vähän kiinnostaisi käydä koittamassa, mutta ihan vielä en taida tällä jalalla uskaltaa...

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 27.09.2011 klo 10:22  
+
0
^ Sopiiko kysyä minkälainen polvileikkaus sulle tehtiin? Itsellä edessä tässä joskus lähiaikoina (lääkäri soittaa ensi viikon lopulla lähetteestä kunnalliselle puolelle) polvileikkaus, kumpikin polvi niin pahassa virheasennossa. Ensin leikataan kai toinen, toinen täytyy leikata myös joskus ja mua pelottaa että se alkaa kipuilemaan kuntoutusjaksolla kun joudun sille varaamaan sitten painoa 4-6 vko.

En nyt tällä hetkellä oikein uskalla liikkua kuin koirien kanssa löntystellä metsässä :suru: Ruokavaliota täytyy pistää ihan hirveesti uusiksi koska en pysty enää kuluttamaan niin paljon kuin ennen. Harmittaa, haluaisin liikkua.

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 27.09.2011 klo 10:25  
+
0
^Minäpä laitan yksärille lisätietoja leikkauksesta ja omasta :)

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 27.09.2011 klo 12:08  
+
0
Jussi Riekin artikkeli pätkäpaastosta. Kyllä mulla tulee harrastettua 16 tunnin taukoa syömisestä ihan luonnostaan, kun syön illalla viimeisen kerran joskus seiskalta kasilta kun päivällinen on valmis ja aamupala venyy useimmiten melkeen puoleen päivään. Tuskin tuossa Kunto-lehden jutussakaan on tarkoitettu että kerran kuudessatoista tunnissa syödään?
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Diltsi

Diltsi
Viestimäärä: 465

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 27.09.2011 klo 12:27  
+
0
Jos oikein ymmärsin niin, IF pätkäpaastomalli on 1-3 ateriaa päivässä, klo 15-23

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 27.09.2011 klo 12:35  
+
0
Joo, eli 16 tuntia syömäti ja kahdeksan tunnin aikana syödään. Tosin mun mielestä se on se ja sama syökö kolme ateriaa parin tunnin välein vai snäkkäileekö koko tuon ajan. Ois kiva tietää, että mihin tuo 1-3 ateriaa -suositus pohjaa.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 27.09.2011 klo 12:39  
+
0
Hyvinhän täällä sujuu! Ton edellisen viestin kirjottamisen jälkeen yli -2kg. En ihan saanu 6kg pois kuussa, mutta olis ollu mulle vähän turhan kova tavoite :D Ajattelin, et jos -14kg vuoden loppuun mennessä, sitte varmaan halkeaisin riemusta. Ei ole väliä vaikka lähtis 1kg 2 viikon aikana, kunhan vaan lähtee. :shhh:

Tsempitykset kaikille!

Diltsi

Diltsi
Viestimäärä: 465

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 27.09.2011 klo 15:16  
+
0
Tuo Kunto lehden juttu oli kyllä tosi köyhä, ei siitä kummia selvinnyt.


Maddy Minulla oli samanlaisia tuntemuksia polvissa ( kuumotusta, lievää kipua ) toukokuussa ja välillä sen jälkeenkin, kun aloitin pyöräilyn, moooooonen vuoden tauon jälestä, mutta ei niistä sen vakavampaa näyttäisi kehittyneen.
Toki sulla voi olla eri juttu.

Murmuu

Murmuu
Viestimäärä: 457

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 27.09.2011 klo 16:01  
+
0
Heh, mä tilasin netistä sellaiset kuivakuppauskupit selluliittitaistelua varten. Oon jo useammasta lehdestä lukenut toimittajan kokeilusta, jossa tulos on ollut se, että muhkurat ovat lähteneet ja senttejäkin on lähtenyt. Netissäkin on käytännössä vain hyviä kokemuksia kuivakuppauksesta.

Nyt odotan malttamattomana, että pääsen niitä käyttämään. Oishan se mahtavaa, jos niillä on oikeasti noin selvä vaikutus.

Diltsi

Diltsi
Viestimäärä: 465

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 27.09.2011 klo 17:05  
+
0
Mitä ne on ? :hymy:

Ai että, tää mama ei näytä yhtään hullummalta, totesin kun itseäni peilailin, käsissä on muotoja, ja vatsalihakset erottuu oikeastaan aika selvästi :kumarrus:
En ois uskonu että olen 26 vuotiaana paremmassa kunnossa kuin nuorempana. :hymy:

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Tiistaina, 27.09.2011 klo 20:21  
+
0
Täällä on jo viime joulusta asti ollut kuivakuppauskupit! Iho sileytyy jos niitä malttaa päivittäin käyttää. Itsellä ei ole vielä ollut aikaa tai muistamista tarpeeksi pitkään vakituiseen käyttöön. Viikon enimmillään muistanut ja sitten kun ne korjaa talteen niin unohtaa ne sinne vähintään pariksi viikoksi. Itse en siis ole päässyt v ielä suuresti selluliiteistä eroon mutta ihon pinta noin tavallisissa oloissa on siloista (ja pehmoita kuin vauvan pylly).

Tosiaan kyseessä on luonnonkumista tai silikonista valmistetut kupit, joilla voi niin kiinteyttää kuin hieroakin. Selluliitin osalta iholle laitetaan rasvaa, kuppi asetetaan iholle niin että sen sisään jää paine ja sitten sitä vedellää pitkin ihoa. Voi sitä mustelmien määrää mikä ensimmäisistä kerroista tuli :nauru:

Ideana näissä siis on se, että saa pintaverenkiertoon hyvää verta, jolloin iho kiinteytyy jne.

Ja tosiaan käyttö ei ole vaikeaa ja riippuen paljon haluaa käyttää niin touhuun menee päivässä 7-25 min. Mukava purkaa paineita kunnon kuppaukseen :nauru:

muoks. liian hätäinen kirjoitus.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 27.09.2011 klo 20:22)

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 20:15)