Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 13.07.2011 klo 22:34

Laihdutus- ja liikuntapulina 2

Siirry sivulle: 1 ... 31 32 33 ... 51

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 01.02.2012 klo 12:24  
+
0
Tuli vain mieleen että mitään marinoituja lihoja/kanoja ei kannata ostaa, niissä on ihan hirveästi sokeria ja muita lisäaineita.
Musta on paljon kivempaa tehdä lihalle marinadi itse (jos sitä nyt välttämättä haluaa). Laitan esim. chilitahnaa, valkosipulia, tilkan öljyä, erilaisia yrttejä jne.. Ja sitten vain lihat johonkin pussiin maustumaan tuohon sörsseliin sotkettuna. :hymy:

Mutta tietenkin, ylläripylläri, ne maustamattomat lihat on aina kalliimpia. :roll:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 01.02.2012 klo 13:18  
+
0
^Valmismarinadit on muutenkin yök. Ei olla varmaan pariin vuoteen ostettu marinoitua kanaa. Viime viikolla sitten haksahdin ja ostin tarjouksesta hunajamarinoitua kanaa. Rupesi jo paistaessa puistattamaan, kun haisi niin pahalta. Itse maustettu on paaaaljon parempaa.

Kävin aamulla vaa'alla. Toivon, ettei se valehdellut kauheasti. Näytti nimittäin -4 kg verrattuna kuukauden takaiseen lukemaan. Me so happy, jos tuo on totta!

Viikonlopun jälkeen on onneksi luvattu pakkasten hellittävän. Pääsee taas juoksentelemaan. :)
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 01.02.2012 klo 13:19)

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 01.02.2012 klo 14:43  
+
0

Joh kirjoitti:

Mutta tietenkin, ylläripylläri, ne maustamattomat lihat on aina kalliimpia. :roll:


No ei nyt näinkään. Jos marinoitu liha on suolattu, siihen on sitoutunut vettä niin, että kypsennettäessä ja veden haihtuessa paino vähenee enemmän kuin suolaamattomalla lihalla. Lisäksi halpaan kilohintaan vaikuttaa se, että marinadikin painaa, ja se on halpaa.Käytännön esimerkki: broikkusuikaleet maustamaton paketti 250 gr/marinoitu 300 gr, pakkausten hinta on ~sama, jolloin maustamatton paketin kilohinta on suurempi kuin marinoidun, MUTTA marinoidussa on varmaan se 50 grammaa erotusta sitä marinadia, jonka hinta tuottajalle on käytännössä nolla.
Monesti myös edullisempien broilerituotteiden (esim. Rainbow, mitä näitä nyt on) halvempi kilohinta selittyy osin sillä, että ne ovat usein "miedosti suolattuja" eli paketin sisällön painosta joku tietty osuus on vettä (enemmän kuin suolaamattomassa).
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 01.02.2012 klo 15:06  
+
0
^ Totta kyllä. Mulle vaan on jäänyt käsitys, että ne naturellit ois kalliimpia.

Mä en muuten ikinä uskalla ostaa mitään lihaa esim. just Rainbowlta, euroshopperilta tai muilta halpismerkeiltä..
Saippuat sun muut menee, mutta kaiken syötävän ko merkeiltä jätän suosiolla hyllyyn.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 01.02.2012 klo 15:19  
+
0
^ Jee, en oo ainoo! Muuta ruokaa voin ostaa halppismerkeiltä, mutta en lihaa. Oon ihan kamala lihanatsi.
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 01.02.2012 klo 15:24  
+
0
Voi tulkaa tänne katsomaan, mitä se halpaliha on. :nauru: Sen jälkeen, kun olen täällä nähnyt halpalihat ja halpakalat ihan ilomielin ostan Suomessa mitä tahansa Rainbow'ta, koska se jokatapauksessa on sata kertaa parempaa käytyään läpi suomalaisen laatusilmän.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 01.02.2012 klo 15:26  
+
0
Mä ostan ihan iloisesti Rainbown kanaa/lihaa :nauru: Hyvää on enkä ole kuollut tai saanut tauteja!

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 01.02.2012 klo 15:31  
+
0
Hyvä Rorys ! :aurinko:

Mutta niin, täällä perinteisesti kaikesta löytyy
a) Kallis versio
b) Keskivertoa parempi versio
c) Keskiverto/vähän alempi versio
.
.
.
d) Kaikista halvin, paskin, ja ravintoarvoiltaan köyhin versio, joka usein ulkoisesti ei edes näytä siltä alkuperäiseltä tuotteelta, mitä sen pitäisi olla.

Suomesta puuttuu kokonaan tämä surkea versio, koska suomalaiset ovat yksinkertaisesti tottuneet laatuun :nauru: Ja nyt kun mietin, monesti saatetaan tarjota pelkästään kallista ja keskivertoa, ilman että siihen väliin jää mitään.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 01.02.2012 klo 15:32)

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 01.02.2012 klo 15:34  
+
0
Meikäläinenkin ostaa minkä firman lihaa tahaansa, jos se vain on kotimaista. Päiväystuotteet on myös pop! Täällä Helsingissä niitä on vaan tarjolla paljon vähemmän kuin kotikulmilla. Tai ainakin kotiseudulla osasin paljon paremmin mennä kauppaan just sillon, kun punaisia alelätkiä lätkivä täti oli juuri tehnyt kierroksensa! :nauru:

Päiväystuotteista mieleeni. Mun entinen luokkakaveri heitti kaikki elintarvikkeet heti pois, kun niiden parasta ennen -päiväys oli mennyt. Siis heti seuraavana päivänä. Musta se on ihan kamalaa tuhlausta. Mä syön kaikkea niin kauan, kun se on aistinvaraisesti syötävän oloista. Ei haise eikä oo mitään epämääräisiä klönttejä, esim. oon käyttänyt ruuanlaitossa maitoa, jonka päiväys on mennyt vaikkapa viikko takaperin. Enkä oo eläissäni sairastanut ruokamyrkytystä! Musta onkin ihan kauheeta aatella, miten paljon kaupat heittää ruokaa hukkaan ja kun sitä ei saa edes eteenpäin antaa vähävaraisille. :eitietoo:
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 01.02.2012 klo 15:43  
+
0
Minun käsittääkseni ruo rainbow't ja vastaavat "halppikset" tulee suomessa ihan samoilta tiloilta kuin "merkkilihatkin." Ja esimerkiksi usein valmistajana on HK ruokatalot. Itse ainakin ostan aina kun vaan päiväystä riittää.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 01.02.2012 klo 15:55  
+
0
Mä en oo niihin merkkeihin sen kummemmin perehtyny, mutta heti syttyy ajatus, että tuossa lihassa on pakko olla jotain vikaa, kun myydään puolet halvemmalla kuin muut merkit. :shifty:

Eihän se kallein tietenkään aina ole se paras, mutta jotenkin mä oon skeptinen just noista..

Samasta syystä kartan Lidliäkin, vaikka olen käsittänyt että niidenkin liha- ja maitotuotteet on ihan suomalaisia, tai ainakin suurin osa niistä.

Päiväystuotteita mäkin aina tiirailen, mikäs mukavampaa kun löytää jonkun jauhelihan -50%, varsinkin kun on aikeissa tehdä ruokaa heti. :hymy:

edit. Aavehamsteri, kompsit täältä! Minäkään en tajua tuollaista turhaa tuhlausta. Mies ei juo esim. edes maitoa, vaikka olisi päiväys menny päivää ennen ja maitopurkki vielä avaamatta. :roll: Mä juon ja syön kyllä kaikkea vaikka päiväys olisi jo mennyt, kyllä sen tosiaan koostumuksesta ja hajusta huomaa, onko tuote vielä syötävää tai ei. :kieli:

Pikkuveli veti kyllä jonkun aikaa sitten vähän liian pitkälle tuon ajattelun, se kun paisteli ja söi yli 10 päivää vanhaa jauhelihaa (oli siis ollut jääkaapissa vain). Kauhea ruokamyrkytyshän siitä seurasi. :nauru:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 01.02.2012 klo 16:00)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Keskiviikkona, 01.02.2012 klo 15:56  
+
0
Aavehamsteri, sama täällä, harvoin tulee päiväyksiä tuijoteltua. Just eilen katsoin kun kaadoin kahviin maitoa että päiväys oli mennyt viikko sitten. Hyvin oli säilynyt eikä ollut mennyt pilalle. No, ehkä lihatuotteiden päiväyksistä olen tarkempi mutta niitä nyt ei muutenkaa säilötä meillä päiväkausia jääkaapissa. Niissäkin haju kertoo sit lopulta.

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Torstaina, 02.02.2012 klo 10:02  
+
0
Mulla ei ole ainakaan varaa ostella mitään 15e/kg broilerinsuikaleita tai jauhelihoja. Enkä ole kuollut Rainbow-broiskuun, samaa lihaa se on kuin Saarioiset ja muut :roll: Tosin nyt ei ole varaa ostella edes niitä, pitäisi varmaan makaronilla elää. Jee.

Mua jotenkin ällöttää jauheliha, kun se haisee ja maistuu rasvalle. Siispä käytän vain naudan jauhelihaa, koska sika-nauta on tosi yöks, ja nautahan tietty maksaa.. Eikä aina jaksaisi vääntää jotain kanapaloja ruokakermassa tai kanapaloja sipulin ja paprikan kanssa. Makaronilaatikko suoraan uunista on :love: mutta kun sitä satsia on viikon napostellut, se alkaa jo tympiä. Kaikki mikä tulee pakastimesta, on lähtökohtaisesti epäilyttävää, ja pakastimessa ruoka mössöytyy ja siitä tulee pahaa. Usein toki ostan tarjouslihoja ja lykkään ne suoraan pakastimeen, mutta silti esim. kanan koostumus muuttuu pakastettaessa oudoksi.

Joo, olen nirso. Ja mun mielestä hunajamarinoitu broisku on parasta! En osaa enkä jaksa maustaa broileria itse, pahaa siitä on aina tullut ja syömättä jäänyt. Minäkin kammoksun ruuan pois heittämistä, tulee kauhean huono omatunto ja kauhean paha mieli siitä, että taas meni kallliit ruuat roskiin. :(
(Viestiä on muokattu torstaina, 02.02.2012 klo 10:03)

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Torstaina, 02.02.2012 klo 10:20  
+
0
Minä en ole syönt punaista lihaa 10vuoteen, eli kanat ja kalat menee. Kala on se, mitä tarkkailen, jos satun ostamaan kaupasta. Yleensä kalastetaan itse/sukulaiset, joilta sitten kalat otetaan/ostetaan.
Kanaa ostetaan, yleensä saarioisten ja muiden tuttujen, en edes tiedä onko niitä halppismerkkejä kanoissakin? :shifty:

Kävin viikonloppuna vaa'alla, näytti 54,6kg :jjei: Eli samoissa ollaan, kuin ennen raskautta. Ehket tuota löllykkää enempi kuin sillon, joten pitäisi nyt kiinteyttää. En minä tästä laihemmaksi taida ruveta kokeilemaan, oli 45kg kun tapasin tuon miehen, eli todella laiha, mutta en kuitenkaan liian (kuvista kun katon tuota vanhaa minääni, en tykkää). Enemmän tykänny itestäni kun muotoa ollut, mm. pyllykin on (joka kyllä nykyään hyllyykin :shifty:), mutta kunhan saa ne lihakset takasin, mitä oli, sitten oon HAPPY :aurinko:

*muoks. Atrian lihamyymälässä ollaan yleensäostettu kanat ja muut lihat! Siellä saa niin pilkkahintaan että! ja on tuoretta :wink:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013
(Viestiä on muokattu torstaina, 02.02.2012 klo 10:22)

Diltsi

Diltsi
Viestimäärä: 465

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Torstaina, 02.02.2012 klo 12:42  
+
0
Tittidii, huomenna saapuu kuorma kotiovelle, penkki, tangot + 50kg rautaa :jjei:
eiköhän näillä alkuun pääse

catteri

catteri
Viestimäärä: 903

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Torstaina, 02.02.2012 klo 12:49  
+
0
Kotona kuntoilu on kyllä jotain niin parasta. Meilä mies eilen totesi, ku katteli mun treenaamista, että kämppä alkaa kohta muistuttamaan kuntosalia.:eek: Ei mulla oikiasti paljo mittään vielä oo, jumppapallo, kahvakuula, vanne, ovessa semmonen tanko ja..:shifty: Mutta niin kauan ku kaikki mahtuu säilöön vaatehuoneeseen, ei oo mun mielestä aihetta valitukseen.:ylpea:

En ois kyllä ikinä uskonu, että voisin hurahtaa johonki kahvakuulailuunki tuolla lailla. Tai että ylipäätäs mulla innostus liikkumiseen ja tavoitteelliseen treeniin riittäis kolmea päivää pidemmälle. Vaan nyt on jo toinen kuukausi kurinalaista treeniä menossa, kuutena päivänä viikossa kuntoillaan ja seittämäs levätään. Kesä ja bikinikunto, täältä tullaan..:viheltel:
Kotia karvoittamassa kissat Demi (-08) & Latte (-10)
Mittelspitz Saaga (-12)


Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Torstaina, 02.02.2012 klo 13:03  
+
0
Mun "kotikuntosaliin" kuuluu tällä hetkellä Playstation ja siihen Move Fitness, sekä Zumba. :nauru: Avo ostelee välillä jotain ihme värkkejä, mutta minä en semmoisia halua kotiin, kun ei tänne oikein mahdu. Varastotilaa on muutenkin liian vähän.. Toistaiseksi nuo sen "vekottimet" ovat kuitenkin olleet melko pientä, joten olkoon. Itselle niistä ei ihan hirveästi ole hyötyä, kun meillä on kuitenkin aika eri tavoitteet.

Mutta siis, tuo Move Fitness on ihan loistava! Nyt olen kolme päivää könkännyt eteenpäin, kun tein hieman jalkatreeniä maanantaina. Tottakai tuossa pitää vähän tietää mitä tekee, ettei tee väärin/tehottomasti, mutta muuten toimii kyllä oikein hyvin! Ei tarvitse painoja tai muuta sälää, tilaa tosin pitää olla ympärillä aika paljon, että mahtuu loikkimaan. (Avolle valitin hartiatreeniä tehdessä, että eihän tämä nyt ilman painoja toimi.. mutta sarjan loppupäässä oli kyllä pakko myöntää, ettei tässä mitään painoja kyllä oikeasti tarvitse :nauru:)

Tuo Zumba on ihan kiva, vaikken yleisesti Zumbasta pidäkkään. Olen käynyt tanssimassa latinalaisia tansseja ja pidän tanssitunneista siksi, että niissä kerrotaan hyvin tarkkaan mitä tehdään ja miten, ja niitä liikkeitä treenataan rauhassa. Zumbassa vaan räiskitään menemään. Kotona se toimii kuitenkin sinällään, koska tässä ohella käyn kuitenkin edelleen myös varsinaisilla tanssitunneilla. Kotona siis pystyy lähinnä vaan tanssimaan ja toteuttamaan oppimaansa.

Mutta siis joo, on kiva kun kotonakin pystyy tekemään jotain vähän rankempaa. Koirien kanssa joutuu välillä miettimään kuinka paljon voi olla poissa kotoa ja välillä ei vaan pysty käyttämään aikaa sali/jumppareissuun.
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Torstaina, 02.02.2012 klo 13:09  
+
0
Mä taas en vaan osaa treenata kotona. Pitkästyn kuoliaaksi! Punttiksellakaan en käy siksi, kun en jaksa laskea toistoja ja tylsistyn. Tarvitsen ohjaajan käskyttämään ja tsemppaamaan, silloin tulee tehtyä tosissaan ja mielellään. En tiedä olisko punttis mielekkäämpää, jos ei tarkoituksena olisi vain kiinteytyä, vaan hankkia voimaa. Käsittääkseni kiinteyttäminen tapahtuu pitkillä sarjoilla ja pienehköillä painoilla, kun taas voimaa treenataan lyhyillä sarjoilla suurilla painoilla. Olisi kiva saada lihaksia tuonne rasvan alle ja mikäs olisikaan sen hauskempaa kuin voittaa avo kädenväännössä!
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."
(Viestiä on muokattu torstaina, 02.02.2012 klo 13:10)

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Torstaina, 02.02.2012 klo 13:24  
+
0
^ Mulle tuli eilen joogassa sellainen olo, että nyt olisi pakko kehittää voimaa jostain. Ohjaaja meni sanomaan, että yleensä miehet suorittaa hienosti voimaa vaativat liikkeet ja naiset notkeutta vaativat. Mä en tiedä miksi mussa aina herää joku ihme kilpailuvietti miehiä vastaan, jos joku menee sanomaan jotain tollaista. :mietiskel: :nauru: Ja, ne voimaa vaativat liikeet on sitäpaitsi musta paljon hienompia. :ylpea:

Ja siis joo, kiinteyttä pitkillä sarjoilla ja pienillä painoilla. Sen takia tuo Move Fitness tuntuukin hyvältä. Meillä on juuri avon kanssa ihan eri tavotteet, hän treenaa itselleen lihaksia ja voimaa, itse koitan lähinnä kiinteytyä. Tosin, nyt on ruvennut kiehtomaan myös tuo voiman saaminen..
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 2 - Torstaina, 02.02.2012 klo 14:27  
+
0
Kiinteyttä tulee sillä, että polttaa sen turhan rasvan pois ja tekee isoilla painoilla vähä toistoja, että lihas kasvaa. Lihas on tiiviimpää ku rasva, ja ku sitä on enemmän niin kroppa on kiinteempi.
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

  Siirry sivulle: 1 ... 31 32 33 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28208
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545724
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 08:00)