Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 05.05.2013 klo 10:41

Laihdutus- ja liikuntapulina 6

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Sunnuntaina, 05.05.2013 klo 10:41  
+
0
Jatkoa laihdutus- ja liikuntapulinalle.

Edellinen ketju löytyy täältä.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

Razak

Razak
Viestimäärä: 190

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Sunnuntaina, 05.05.2013 klo 20:29  
+
0
Motivaatio täysin hukassa. Ja tietenkin nyt mm-kisojen aikana tulee syötyä kaikkea mahdollista roskaa, koska kisoja ei tietenkään voi katsoa ilman syömistä. Pakko mennä tänään lenkille.

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Sunnuntaina, 05.05.2013 klo 21:13  
+
0
voi että kun just meinasin tulla hehkuttamaan että miten oma motivaatio on ihan kymppi :shifty:

salilla kulkee, treeni menee perille. aerobinen touhuilu tuntuu hyvältä ja ruokailut menee nappiin! juoksemaan kun pääsisi vielä vähän enemmän, säät kun vaan sallisi. tiistaina kyllä menen käymään juoksukoulussa, jossa katsotaan juoksutekniikkaa, vauhtia, sykkeitä, sauvakävelyä ja muita juttuja. jospa sieltä saisi vielä lisää intoa juoksuun :aurinko:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Sunnuntaina, 05.05.2013 klo 21:39  
+
0
Täällä taas yks jolla motivaatiota löytyy vaikka muille jakaa, mut entäs missä sellanen asia on ku itsekuri? :nauru: Kyllä mä koko ajan koitan ja liikunkin, mutta jotenkin tonne suuhun menee koko ajan kaikkea herkkua..

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Sunnuntaina, 05.05.2013 klo 22:08  
+
0
^Mä muistaakseni laitoin linkin jonnekin tuonne aiempaan ketjuun Partik Borgin kirjoitukseen motivaatiosta. Se on musta tosi osuvasti kirjoitettu ja tiivistettynä perusajatus on se, että motivaatiota yleensä on, jos kerran halua laihtua ja muuttaa elämäntapojaan on. Jos toteutus tökkii, se johtuu yleensä vääristä keinoista eikä motivaatiosta. Ja uskaltaisin väittää, että pitkälti sama juttu on itsekurin kanssa. Jos homma tökkää itsekuriin, silloin yrittää liian hankalalla tavalla (=liian nopeasti tai muuten vippaskonstein tuloksiin).

Edelliseen ketjuun piti muutenkin sanomani vielä, että oikein harmittaa kun Fay kyseli juuri nyt harrastuskaveria. Tosi mielelläni lähtisin ja olen usein kaivannut jotain kaveria, jonka kanssa lähteä kokeilemaan ja harrastamaan kaikkea, mutta mä oon nyt itse varmaan aika kehnoa seuraa, kun oon seitsemännellä kuulla raskaana ja sitten kohta melkoisen kiinni vauvassakin. Jos Faylle kuitenkin kelpaa vähän rankemmasta liikunnasta rajoittunut seura, niin kyllä mä nytkin mieluusti lähden vaikkapa sitä frisbeegolfia kokeilemaan. :hymy:

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Sunnuntaina, 05.05.2013 klo 23:12  
+
0
Mä otan kohta rajummat keinot käyttöön näiden mun syömisten kanssa. Arvelin tossa joku aika takaperin mun energiansaannin olevan siinä 1500 kalorin korvilla, mutta nyt kirjattuani tän viikon Kiloklubiin kaikki syömiset, on viikon keskiarvoksi tullut reilut 1700 kaloria päivässä. Alimmillaan 1300 ja ylimillään 2380. Ohjeelliseksi arvoksi toi antaa 1700kcal, eli siinä mielessä ei niin kamalasti mene mettään, mutta selkeästi mä siis saan yhä enemmän kaloreita safkasta kuin mitä oon ajatellut.

Aattelin nyt tempasta tollasen parin viikon vähäkalorisemman setin, koittaa pitää saadut 1300 kalorissa. Alemmas en oikeastaan edes halua pudottaa, koska silloin nousu takaisin "normaaliin syömiseen" on jo huomattavan suuri. Tai toki vois ihan piruuttaan testata miten lähtee läski 1000 kalorilla + tankkauspäivillä, en oo koskaan sitä metodia koittanut niin en osaa sanoa miten kroppa suhtautuu.

Protskuja oon saanut n. 100-120g/pv, mutta hiilareita tulee yhä n. 100-200g päivässä - vaikkakin pääasiassa täysjyvästä ja vihreistä. Mä en kyllä ihan oikeasti tajua, miten pystytte niittaamaan sen alle 30g hiilareita päivässä?!

Liikunnathan mulla on taas olleet aika pitkälti aerobiseen painottuvia, työmatkapyöräilyä ja koirien lenkitystä. Juoksulenkit olleet vähän jäissä kun ei oo budjetissa tilaa uusille monoille vielä pariin viikkoon. Salitouhu ei nyt tuntuis maistuvan, ku pelkään sitä itteni hajottamista niin paljon :neutral:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Sunnuntaina, 05.05.2013 klo 23:27  
+
0
^ On tää suoraan sanottuna vaikeaa. Kasviksista menee eniten pelkkää salaattia, pinaattia ja kurkkua, jonkun verran tomaattia, vihreää paprikaa, kesäkurpitsaa, kukkakaalta, parsakaalta, eikä varmasti tällä hetkellä sitä puolta kiloa päivässä. Maitotuotteita ei mene kuin juustoja ja pieni määrä kermaa&tuorejuustoa. Viljaa ei mene. Suurusteita ei käytetä. Marjoja ei syödä just nyt. Eikä hedelmiä. Juureksia muutama pala jos ollenkaan.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Halla

Halla
Viestimäärä: 374

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 06.05.2013 klo 09:50  
+
0
Mä oon nyt innostunut juoksemisesta. Kävin pari viikkoa sitten juoksulenkillä ekaa kertaa varmaan vuoteen. (Tai siis ollaan me koiran kanssa jotain parinsadan metrin vetopätkiä otettu, mutta niitä ei ehkä lasketa.) Silloin vuosi sitten pari kilsaakin tuntui kamalan vaikeelta ja raskaalta eikä ollut jotenkaan yhtään intoa lenkkeilyyn. Nyt kun sitten kokeilin pitkästä aikaa, menikin 5 km 35 minuuttiin, mistä olin tosi ilonen. Ei varmaan kummoinen "tulos", mutta nosti hirmusesti motivaatiota. Tällä hetkellä mulla ei päivissä juuri tyhjiä tunteja oo, joten en ehdi käydä kuin pari kertaa viikossa juoksemassa, mutta pääsykokeen jälkeen sitten. Vielä kun saisi koirankin opetettua vetämään kunnolla, niin sais sen ulkoilutuksen ja juoksulenkit yhdistettyä.

On jotenkin ihan mahtavaa, että oon viimeinkin parin vuosikymmenen jälkeen löytänyt sen kuuluisan liikunnan ilon :aurinko:.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 06.05.2013 klo 10:19)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 06.05.2013 klo 10:38  
+
0
Viikkopunnituksessa -600g eli 76kg -> 75,4kg. Kyllä se 1700kcaliakin näköjään riittää, olettaen, että tää ei johdu turvotuksen laskeutumisesta koska menkat alkoivat eilen illalla. Tosin siihen menkkaturvotuksen laskemiseen pitäis vissiin mennä parikin päivää?

Pelleilin aamusta Kiloklubin (kuulostan jo ihan maksetulta mainokselta... which I'm not, though) laskurin kanssa, ja mun ois mahdollista pudottaa ennen häitä melkein 10kg jos mennään tällä puoli kiloa viikossa -tahdilla. Täytyy katella miltä maistuis, mennään nyt ensin tohon normaalipainon rajaan saakka.

Ja mä en oo varmaan koskaan oottanut tilipäivää niin paljoa kuin nyt, koska: lenkkarit!!!!!
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 06.05.2013 klo 13:59  
+
0

jannie kirjoitti:


Protskuja oon saanut n. 100-120g/pv, mutta hiilareita tulee yhä n. 100-200g päivässä - vaikkakin pääasiassa täysjyvästä ja vihreistä. Mä en kyllä ihan oikeasti tajua, miten pystytte niittaamaan sen alle 30g hiilareita päivässä?!



Eiköhän tummennetusta kohdasta löydy syy niihin hiilarimääriin, ei täysjyvätuotteissa ole sen vähempää hiilaria kuin tavistuotteissakaan, toki laatu on parempi. Mulla aika perus päivän ruokalista näyttää tältä:

Aamupala:
1-2 munaa 0g hh/
pekonia + munia 0g hh/
rahkaa (maitorahka+kerma+mustikka/vadelma) tai partista 6-10g hh annos

Lounas (työpaikalla):
raejuustopurkki 4g hh/
porkkanaraaste n. 10g hh per annos/
rahka n. 10g hh per annos

Illallinen:
Tuoresalaatti (kurkku, paprika, tomaatti, salaatti) tai wokkikasvikset n. 10g hh per annos/
Keitetty kukkakaali/parsakaali n. 5g hh per annos/
Liha (pääasiassa broileri) 0g hh per annos
Jotain juustoa (kermajuustoa, fetaa, tuorejuustoa, vuohenjuustoa) 0g-2g hh per annos

Oliiviöljyä, rypsiöljyä ja voita käytän paistamisessa, vähän riippuen siitä mitä paistan. Lisäksi päivässä menee noin kourallinen (n.30g punnituksen mukaan) pähkinöitä/siemeniä, joka tekee siis n. 3g hh. Käytännössä siis minimissään saan n. 15g hiilaria päivässä, maksipäivät on pyöriny jossain 30-40g välillä. Peruspäivä on n. 25g hh. Suunnittelen syömisen aina niin, että jos aamupala sisältää hiilareita niin lounaalla ne on minimissään tai toistepäin, illallinen on päivän hiilaripitoisin ateria. Lähinnä se tosin johtuu siitä, että siinä on annoskoko suurin ja osittain myös siitä, että olen aina ollut iltapainotteinen syöjä eli se sopii parhaiten mun normaaliin rytmiin.

Tämän jälkeen onkin sitten hyvä tunnustaa, että oon viime keskiviikosta lähtien vetänyt hiilareita kaksin käsin ja olokin on sen mukainen. Koko eilisen päivän oli vatsa ihan sairaan kipeä enkä siltikään vielä lopettanut mättämistä, kuinka tyhmä sitä voi ihminen olla? Yölläkin jouduin käymään kahdesti vessassa kun vatsaan vaan sattui niin pirusti. Toisaalta onneksi tuo elimistö eilen illalla päätti alkaa itse puhdistaa itseään niin nyt on jo ihan hyvä olo ja toisaalta eilisillan jälkeen ei taas harmita yhtään keventää.

Viime keskiviikkona kävin vaa'alla ja huhtikuun miinussaldoksi tuli 9,5 kiloa.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 06.05.2013 klo 14:56  
+
0
Joka aamu mielessä..

Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


NiinaMaria

NiinaMaria
Viestimäärä: 321

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 06.05.2013 klo 15:38  
+
0
Mä ajoin autolla äidille ja otin sieltä pyörän vaihdossa. Auton jätin sinne, ettei tulisi kiusausta aamulla mennä autolla töihin. Äidiltä matkaa kotiin oli noin 12 km, joka meni ihan kivasti. Joskin sykkeet huiteli pilvissä. Töihin on 13 km suunta, huhheijaa, saa nähdä miten muijan käy!
Salin jätin tänään suosiolla välistä, kun nuo jalat saa tuossa aika hyvin treeniä. Teen yläkropan sitten kotona, mun hienolla punttisetillä minkä ostin kirppikseltä kahdella eurolla! :cool:
(Viestiä on muokattu maanantaina, 06.05.2013 klo 15:40)

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 06.05.2013 klo 15:54  
+
0
Siis mä en kyllä ymmärrä, miten kukaan pysyy hengissä tuollaisella max 30g hiilareita -ruokavaliolla. Tuo keimunkin päiväruokailujen esimerkki vastaa ehkä puolta omista päivittäisistä syömisistäni. Ei muhun ainakaan uppoa riittäviä määriä hiilaritonta ruokaa vuorokaudessa, ei kroppa kestä...

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 06.05.2013 klo 16:36  
+
0
Se on kyllä jännä, miten erilailla ihmisten elimistö toimii. Mulle tuo oma esimerkkiruokavalio on täysin riittävä pitämään kylläisenä enkä siis missään nimessä ole mitenkään nälkäinen tai kituuta. Sitten taas kun mun mieshän karppaa myös (hällä ei minkäänlaista tarvetta laihtua, joten ei laske hiilarimääriä, mutta tykkää vaan karppailla ja toisaalta varmaan osittain tahtoo muakin tsemppaa) ja hän taas syö ihan holtittomia määriä ruokaa ja tuntuu kuitenkin olevan vähän kokoajan nälissään.

Tänäänkin syötiin aamupala yhdessä (klo 11), itse söin 4 siivua pekonia + kaksi pientä viipaletta halloumia (ehkä 20g?) eikä mulla vieläkään ole nälkä. Avo taas söi 4 siivua pekonia + pari kuppia kermakahvia + n.200g jogurttia. Sitten on vielä ennen töihin lähtöään paistanut 450g paketin kanaa + 400-500g (en muista pussin kokoa) wokkikasviksia, joista puolet syönyt kotona ja puolet syö sitten eväänä töissä. Todennäköisesti on hakenut vielä jotain lisäevästäkin. Sitten kun tulee kympiltä kotiin töistä niin vetää vielä yleensä mun päivän pääateriaa vastaavan annoksen iltapalana.

Kun taas itselleni tän päivän ruokailuksi tulee jäämään tuo mainittu aamupala + tuoresalaatti broiskun filepihvillä + fetajuustolla. Oon tänään siis töissä 13-18 eikä mulla ole eväitä (yleensäkään) täällä mukana. Käytännössä oikeestaan vapaapäivinä ja näinä "iltavuoro" päivinä harvemmin syön kuin kahdesti, vähän tuhdimman aamupalan ja sitten illallisen. Penskana mun äiti aina kauhisteli sitä, että mä pystyin ihan iisisti olemaan syömättä pitkälle iltapäivään/alkuiltaan ja sitten vasta iski nälkä ja aloin syömään. Vapaapäivinäkin huomaan herkästi, että kello on vaikkapa kolme enkä ole vielä syönyt mitään kun ei ole ollut nälkä, toisaalta on sitten tietysti niitäkin päiviä kun ois vaan kokoajan nälkä.

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 06.05.2013 klo 16:49  
+
0
Minä oon syönyt tänään kolme siivua munista, protskujauheesta ja mantelista tehtyä leipää, pari siivua kinkkua, pari siivua metukkaa, muutama siivu juustoa, vähän auraa ja 1 tomaatti, kolme nakkia & vähän ketsuppia, pitkä pätkä kurkkua, 1 porkkana ja nyt mussutan tonnikalapurkillista... Eli noin tuhat kaloria on jo kasassa, tsekkasin niin n. 20 gr hiilaria. Nyt alkaa olla aika täysinäinen olo, syön varmaan vielä kerran tänään, karjalanpaistilihoja, kurkkuu ja pinaattii, ennen aksatreenejä ja ehkä laitan vielä protskuvanukkaan tulemaan, jonka otan yöpalaksi treenien päälle. Jos hiilareissa on tilaa.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 06.05.2013 klo 21:41  
+
0

jannie kirjoitti:


Protskuja oon saanut n. 100-120g/pv, mutta hiilareita tulee yhä n. 100-200g päivässä - vaikkakin pääasiassa täysjyvästä ja vihreistä. Mä en kyllä ihan oikeasti tajua, miten pystytte niittaamaan sen alle 30g hiilareita päivässä?!


keimu kirjoitti:

Eiköhän tummennetusta kohdasta löydy syy niihin hiilarimääriin, ei täysjyvätuotteissa ole sen vähempää hiilaria kuin tavistuotteissakaan, toki laatu on parempi.


Joo sitä siis lähinnä tarkoitinkin, että tulee sentään suht fiksuista lähteistä. Sitten oon pississä jos ruisleivätkin alkaa närästämään, koska sitä menee se 2 siivua päivässä. Jälkiuunileipää, Realia, välillä jotain perussetti ruispuikuloita tmv.
Viikonloppuisinhan kun ollaan kummatkin vapaalla, syödään aika säännöllisesti sellaset esipaistetut valkoset patongit. Sen aion antaa itselleni anteeksi jatkossakin :nauru:
*muoks* siis jompana kumpana aamuna brunssi-tyyppisesti. Ei sentään kumpanakin... :nauru:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/
(Viestiä on muokattu maanantaina, 06.05.2013 klo 21:42)

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 06.05.2013 klo 22:09  
+
0
Mulla ainakin se ruoan määrä vaihtuu ihan hirveesti kun syö vaan vähän hiilareita. Nälkä tosiaan mulla ainakin pysyy niillä 30g hiilareilla todella kauan poissa, eikä tuu syötyä ollenkaan niin paljon kuin normaalisti. Välillä sitä oikeesti jopa unohti syödä, kun ei vaan ollu nälkä.

Mä syön (yritän syödä) vähän hiilareita ihan jo siks kun hiilarit saa mulle aikaan niin törkeen turvotuksen että tuntuu kuin maha räjähtäis. :nauru:
(Viestiä on muokattu maanantaina, 06.05.2013 klo 22:10)

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 06.05.2013 klo 22:39  
+
0
meikäläinen on nyt sellaisella 1200-1600kcal ruokavaliolla mennyt, riippien aivan päivän liikunnan määrästä ja laadusta. pasta, riisi ja peruna kera herkkujen on ollut pois pelistä 1½kk ja valmistujaisiin asti mennään ainakin näin. tuntuu, että joutuu syömään loppujenlopuksi ihan tosi paljon tuohon kalorimäärään :nauru: välillä tarkistelen kalorilaskurista kalorimääriä, mutta aika hyvin päässä osaan jo laskea, että mitä mistäkin tulee. ja ainakin nyt näyttää olevan balanssissa kaikki, kun paino tippuu ja lihas kasvaa :jjei: hiilareita, protskuja ja muita en tarkemmin lakse, mutta näin on hyvä ja niin kauan kuin tuottaa tulosta, niin näillä mennään :hymy:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 06.05.2013 klo 22:49  
+
0
Rupesin superdieettiin. Jännä nähä mimmosta muutosta tapahtuu, vai tapahtuuko mittään. :nauru:

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Tiistaina, 07.05.2013 klo 20:20  
+
0
Voi kraah tätä loppukirin tympeyttä. Jos puntari näyttää parin viikon päästä viitosella alkavaa lukua, on meikä enemmän ku tyytyväinen.

Oon jopa muistanu laittaa Sport Trackeri päälle ku lähen lenkille hurtan kans. Tänään käppäiltiin 9,2 km 1½ tuntiin keskinopeuden ollessa 6,5 km muutaman pysähdyksen kera.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28211
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 02:00)