Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 05.05.2013 klo 10:41

Laihdutus- ja liikuntapulina 6

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 50

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Maanantaina, 13.05.2013 klo 23:14  
+
0
Tässähän tää menee.
Eilisen seisovan pöydän jäljiltä paino pompsahtanu ylös tasan kilon verran, mutta katellaan tossa huomenissa uudestaan... Tänään on ollut vatsa sekaisin, eli ilmesesti pastasalaatit ja kermakakut teki tehtävänsä :kieli:

Viel ois illalle melkein 300kcal syömistä, muttei oikeen tee mitään mieli. Pitänee kehitellä jotain.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Idefix

Idefix
Viestimäärä: 176

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Tiistaina, 14.05.2013 klo 11:03  
+
0
Täällä ollaan toista viikkoa räkätaudissa, joten liikkuminen on ihan semmosta rauhallista pihalla käpsehtimistä lasten kanssa sekä tietty perun kotitöitä. En malta oottaa että pääsis taas kunnon lenkille.

Faylle "tiedoksi" että muksut tosiaan on vasta 1,5v ja 6kk eli tosiaan ihan rattaissa kulkijoita. Pitääkin se kahvakuula hommata ja sillä treenata keskivartaloa kun tuo rattaiden työntäminen käy kyllä kiitettävästi pehvaan ja reisiin.. Täällä maaseudun ylämäki-alamäki maastossa saa kyllä hyvät treenit ja samalla saa lapset uuvutettua :wink:
Lbu Taavi 10/04
Lbu Tino 12/07

Diltsi

Diltsi
Viestimäärä: 465

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Tiistaina, 14.05.2013 klo 15:34  
+
0
^ Ja sähän voit tehostaa kävely lenkeillä vetämällä väliin askelkyykkyjä paikallaan tai eteenpäin kävellen, hyvää pakarajumppaa :hymy:

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Tiistaina, 14.05.2013 klo 16:51  
+
0
Unisportilla on kesäpesistä!! Sinne! Helle, aurinko, hiekkakenttä, hikinen räpylä ja hiekkaa kengissä, ja kun kauhaisee räpylällä lyönnin kiinni lentää hiekkaa joka puolelle (ja pallo jää maahan pyörimään). Kun osuu palloon kunnolla, kuuluu KIPS ja oikein tuntuu kuinka pallo lähtee kovaa! Ja kun pallo läsähtää keskelle reittä, tulee iiiso sinipunaliilavihreä mustelma. Jos pallo ei läsähdä keskelle reittä vaan hyppää jonkun epäonnisen kiven takia räyskän yli, valmentaja huutaa "KAISLUS KROPPA ETEEN!"

Pesäpallo kuuluu kesään :love: :love:

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Tiistaina, 14.05.2013 klo 20:26  
+
0
^Olis kyllä ihan huikeeta päästä n. 10-vuoden tauon jälkeen pelaamaan :love:

Täällä sitkutellaan menemään ja ootetaan punnitusta. Tänään oli tarkotus kaivaa hanskat kaapista ja nyrkkeillä vähä harteita auki, mut jäänee toiselle illalle.

Mun on tarkotus jonku aikaa tarkkailla syömisiäni kiloklubin kautta ku tää varsinainen laihduttaminen on ohi. Mietinki, et minkälaisella kalorimäärällä lähden liiikkeelle? Aattelin jos pyrkisin eka 1700 kaloriin ja kattosin mitä tapahtuu. Jos vaikuttaa liian alhaiselta niin nostan sit ylemmäs. Tuskin kuitenkaan kulutan 2000 kaloria enempää päivässä.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Tiistaina, 14.05.2013 klo 20:58  
+
0
^Mun mielestä kiloklubin perusajatus on opetella syömään oikein (=siten että pallurat on 80-prosenttisesti vihreällä, 100% vihreään ei tarvitse pyrkiä) eikä niinkään seurata kaloreita. Vaikka ihan hyvä infotieto sekin toki on ja musta kiloklubin laskureilla on kohtalaisen helppo vielä kaloreita laskeskella.

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Tiistaina, 14.05.2013 klo 21:10  
+
0
^Joo ja kunhan muistaa että se proteiinipallukka saa mennä punaiselle. Itse en tykkää Kiloklubista yhtään siksi että protestoin ihan periaatteesta sellaista paikkaa vastaan jossa sanotaan että jonkin terveellisen syöminen on väärin. Minun maailmassani vähän sama kuin joku sanoisi etten saa syödä salaattia koska se nyt vain ei kuulu tähän juttuun. Suomalaiset syövät muutenkin liian vähän proteiinia.

Tänään on ollut oikein superliikuntapäivä. Aamusta 5 km kävelyä, päivällä 6 km pyöräilyä ja illasta 4 km kävelyä umpimetsässä. Meinasi mennä vähän jännäksi kun metsästä kuului yhtäkkiä pari kertaa sellainen ääni kuin oksat katkeaisivat tai joku kävelisi siellä. Olin jo ihan varma että kohta sieltä pyyhältää hirvi tai joku muu iso ötökkä. Mietin jo kaikki selviytymisoppaat läpi että mitäs sitä pitikään tehdä kun hirvi tulee päin. Ei selvinnyt koskaan että mikä siellä oli mutta mies sai taas uuden naljailunkohteen. Kyseli että mitä se sanoi ja minkälaiset vaatteet sillä oli. :nauru:
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Tiistaina, 14.05.2013 klo 21:13  
+
0
^Mikä on proteiinipallukka? :mietiskel: En oo hetkeen nyt kiloklubissa käynyt, mutta eikös siellä ollut kuiduille, herkuille, kasviksille ja rasvoille omat palluransa?

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Tiistaina, 14.05.2013 klo 21:14  
+
0
Mä syön paitsi kaloreita myös vihreitä palloja Kiloklubissa. Onnistuu ihan hyvin, vaikka jotkut mun ruokavalioon vakituisesti kuuluvat tuotteet (mm. hunaja sokerin sijaan & mantelijuoma maidon sijaan) tuppaakin vetämään herkkupalloa pois vihreältä.

Nyt on toista viikkoa 1300kcal ja safkan punnistemista käynnissä, alkaa sujumaan jo suht rutiinisti. Vaatii yhä suunnittelua, esim. rasvan saanti mulla tuppaa jäämään liian vähäiseksi kun välttelen taas noita eläinperäisiä rasvoja ja avokadohan on yhä estolistalla närästyksen takia. Pähkinöitä ja mantelijuomaa menee siis... tosin mantelijuomakin on alkanut aiheuttamaan närästyksen oireita :neutral:

Huomaa kyllä, että energiataso on ehkä aavistuksen matalammalla kuin aikaisemmin. En väsy mitenkään silmittömästi, mutta oon hyvin raukea iltaisin ja lihaksista tuntuu lähtevän mehut nopeammin. Heikotusta tai huimausta ei kumminkaan oo ollut, vaikka sitä vähän pelkäsinkin.

Sen sijaan mielialasta päätellen mun verensokeri pääsee yön aikana laskemaan liian matalalle, joten oon nyt syönyt iltapalaksi ruisleivän siivun just ennen nukkumaanmenoa. Testasin pari päivää imasemalla profeel-juoman iltapalaksi, ja jo et olin loistavan ihana oma itseni heti aamusta - not :kieli:

*muoks*
Fay meinaa vissiin energiapallukkaa?

Kiloklubi kirjoitti:

Kiloklubin suositus proteiinien osuudeksi kokonaisenergiasta on 15-35%. Rasvaa tulisi olla 25-65%, joista tyydyttyneitä rasvoja alle 33%.

O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/
(Viestiä on muokattu tiistaina, 14.05.2013 klo 21:21)

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Tiistaina, 14.05.2013 klo 21:20  
+
0
^Ei kun proteiini, ei energia. Ehkä olen jotain sekoittanut sitten keskenään, mutta minulla on kyllä hyvin selkeä muistikuva siitä että se olisi ollut nimenomaan proteiinipallo.

^^En ole minäkään hetkeen käynyt, voi olla että se pallukka on poistettu. Tai sitten sekoitan johonkin toiseen paikkaan. Ei kai noita pallukoita kovin monessa paikassa ole? Ja silloin aikoinaan kun käytin tuota hetkellisesti, se proteiinipallukka oli olemassa ja kiukutti joka kerta.

Muoks: Ainakin täällä on joku keskustelu jostain proteiinin vihreäksi saamisesta joten sellainen on ollut jos ei enää ole.

Kiloklubi kirjoitti:

...että "kikkailut" jogurtilla, raejuustolla tai maidolla ei juurikaan auta proteiinipallon väriin.

Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi
(Viestiä on muokattu tiistaina, 14.05.2013 klo 21:27)

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Tiistaina, 14.05.2013 klo 21:31  
+
0
En mä niihin palluroihin aatellut uskoa vaan tarkotus käyttää sitä lähinnä siihen, et sais jotain käsitystä siitä, et miten paljon milläkin ruoalla sopii syödä ja kuinka paljon. Kiloklubia oon käyttänyt nyt laihiksen aikana ja testannut miten raskas se on käyttää. Energiapallo oli aina keltanen tai punainen ku syön liikaa proteiinia. Rasvapallo ei myöskään oikein innostunut ja herkkupallo menee proteiinipatukasta heti punaseksi. Kasvispallura sentään on aina vihreenä tai vähintään keltainen. Eli syön tosi epäterveellisesti tälläkin hetkellä :nauru:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu tiistaina, 14.05.2013 klo 21:32)

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Tiistaina, 14.05.2013 klo 21:32  
+
0
^ Ei ole ollut Kiloklubissa ainakaan useampaan vuoteen proteiinipallukkaa. Ehkä se on ollut jossain muualla? Muistaakseni 2008 vai 2009 aloin käyttää Kiloklubia ja siitä lähtien ollut ihan samanlaiset kaikki näkymät. Ootko ihan varma, ettet muistele tuota energiajakaumapallukkaa?
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Keskiviikkona, 15.05.2013 klo 00:42  
+
0

innna kirjoitti:

^ Ei ole ollut Kiloklubissa ainakaan useampaan vuoteen proteiinipallukkaa. Ehkä se on ollut jossain muualla? Muistaakseni 2008 vai 2009 aloin käyttää Kiloklubia ja siitä lähtien ollut ihan samanlaiset kaikki näkymät. Ootko ihan varma, ettet muistele tuota energiajakaumapallukkaa?



Varma ja varma. Siitä on hyvin pitkä aika kun kyseistä paikkaa käytin ja silloinkin lyhyen aikaa. Vannon itse Kalorilaskurin nimeen. Mutta muistan hyvin selvästi että oli pallo, joka meni punaiselle kun söi proteiinia. Ehkä sitten muistan väärin, muistan vain että siinä mitattiin proteiinia.
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Keskiviikkona, 15.05.2013 klo 01:36  
+
0
^ No tuossa energiapallossahan mitataan proteiinin prosentuaalista osuutta. Menikö ko. pallo siis punaiselle heti jos söi yhtään proteiinia? Siinähän ei olisi minkään valtakunnan järkeä, kun pöljempikin tietää kuinka tärkeää proteiini on ihmiselle, etenkin laihduttaessa.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Keskiviikkona, 15.05.2013 klo 11:23  
+
0
^Silloin normaali määrä proteiinia oli päivittäin yli 100 g, kävin salilla silloin ja tarkoitus oli pitää ne lihakset jotka sieltä sain. Hiilareita oli vähemmän ja rasvaa ehkä 30 % ruokavaliosta. Voi olla että tuo suhde ei miellyttänyt Kiloklubin pallukoita. Mutta sen muistan että kun söin proteiinia minun mielestäni terveellisen määrän (eli enemmän kuin suositusten mukaan), pallo meni punaiselle nimenomaan noiden proteiinien takia. Ja sekös minua kiukutti kun muutenkin proteiini on oikeasti hyväksi kunhan on vain oikeista lähteistä saatua.
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Keskiviikkona, 15.05.2013 klo 11:29  
+
0
^ 100 grammaa protskua päivässä vastais 400 kcal, jolloin tuo energiapallo valittaisi proteiinin liiallisesta määrästä (max 35%) vain, jos kokonaisenergian saanti jää johonkin 1100 kcal päivässä. Mikä on aivan järkevääkin, koska noin vähäinen energiansaanti ei ole kovin järkevää pidemmän päälle.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Keskiviikkona, 15.05.2013 klo 11:44  
+
0
Lienee myös loogista, että tollainen yleisessä käytössä oleva ohjelma menee sen suosituksen (käsittääkseni 1-1,5g per painokilo?), jolloin 100g proteiinia täyttää keskikokoisen naisen proteiinin tarpeen. En ole itse käyttänyt kiloklubia, joten en tiedä osaako se suhteuttaa millään tavalla (kuin kaloreilla?) esim. liikunnan määrää vrt. ravintoon?

Mä olen tällä hetkellä jossain ihme limbotilassa. Karppaaminen ei suju, joten päätin siirtyä kalorinvahtaamiseen mutta ei mulle maistu kyllä hiilaritkaan (tai no, toki herkut), tekis mieli vaan lopettaa syöminen kokonaan kun on niin vaikeeta. Oon niin kyllästynyt tähän vahtaamiseen, mua ei huvita vahdata kaloreita, mua ei huvita vahdata hiilareita tai ylipäätään sitä, mitä laitan suuhuni.

PS. Mäki tahon pelaa pesistä!

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Keskiviikkona, 15.05.2013 klo 12:53  
+
0
^^Nyt rupeaa oikein vaivaamaan että mistä oli kyse. Aivan varmasti söin enemmän kuin 1100 kal päivässä, ehkä keskimäärin 1500 kcal. Ja joka kerta se proteiini vetäisi pallon punaiseksi. No mutta ei sillä nyt oikeastaan mitään väliä ole koska en kyseistä palvelua käytä. En itse tykännyt palloista enkä palvelun käyttöliittymästä. Hyvä tietty jos se jotakuta auttaa. Ehkä se on tottumuskysymys kuitenkin.

Täällä on mennyt muutaman päivän tosi hyvin. Eilen Euroviisusyömingit nostivat kalorit ylös ja siitä saatu suola painon koholle, mutta eipä tuo yksi kerta paljoa hetkauta. Se jäi vain siihen yhteen kertaan ja tänään on taas hyvä mieli jatkaa eteenpäin. Liikunta maistuu hyvin jopa kävelyn muodossa, jota yleensä inhoan. Kävely on tylsää ja yksitoikkoista, reitit ovat aina samoja. Mutta nyt aurinko ja kesä ja hyvä äänikirja korvalapuissa ovat vaikuttaneet asiaan ja lenkit ovat pidentyneet ja monipuolistuneet. Tänään taas lähdin "5 minuutin pikalenkille" ja päädyin kävelemään 45 minuuttia. Jos hyvin käy, maltan jatkaa kävelyä ja saada painoa taas alaspäin ennen kuin hermostun siihen ja alan keksiä muuta. Nämä keksinnöt yleensä johtavat johonkin harrastukseen tai liikuntamuotoon jota en pidemmän päälle pysty tekemään tai joka tuntuu muuten väärältä. Sitä se teettää kun järki sanoo "kävele" ja mieli tekee hyppiä ja juosta.

On hassu tunne kun tietää mitä joku asia tarkoittaa mutta vanhat tavat ohjaavat väärään suuntaan. Eilen olisin voinut valita Nutrilett-pussin, josta tulee hyvä ja kylläinen olo, mutta päätin vanhojen tapojeni orjana valita makkaran. Tiesin jo etukäteen että valinta olisi väärä ja tiesin ettei siitä seuraa mitään hyvää. Mutta valitsin sen koska aiemmin "entisessä elämässäni" olisin voinut valita sen hyvinkin helposti. Se oli tavallaan testi siitä että miksi ihmeessä olen joskus tällaisen valinnan tehnyt. Seuraus oli juuri sitä mitä odotinkin, huono olo, ei jaksa ja väsyttää. Pari seuraavaa tuntia meni lähinnä koomaillessa sängynpohjalla vaikka siihen asti olin ollut tosi pirteä. Tuossa sitten tuota yhtä äänikirjaa kuunneltuani jäin miettimään että miksi alunperin olen tehnyt tuollaisia valintoja jos tämä on lopputulos? Kirjassa käsitellään sitä että ihminen muodostaa tapoja mm. niin että on jokin joka laukaisee käytöksen ja lopussa on palkinto suoritetusta toiminnasta. Mikä ihme on voinut olla minun palkintoni jos olo on aika kamala sen jälkeen?

Palkinto itsessään taitaa olla se syömisosuus ja siitä tuleva hyvä olo, mutta jotenkin sitä voisi järjellä ajatella että jos siitä tulee myöhemmin huono ja vetämätön olo, jossain pään sisällä voisi kilahtaa että sitä ei kannata tehdä. Tietysti, kuten myöskin kirjassa kerrotaan, on vaikea korvata vanhoja, huonojakin, tapoja uusilla jos niistä ei tule yhtä hyvää palkintoa. Ja valitettavasti porkkanan syömisestä ei silloin tullut yhtä suurta palkintoa kuin jostain epäterveellisestä. Eikä varmasti tule vieläkään, mutta nyt palkinto onkin aivan toinen. Palkinto ei ole itse syömisessä vaan hyvässä olossa ja onnistumisen tunteessa joka seuraa. Ja se on se syy mikä minua kannustaa jatkamaan. Se ei olisi silloin aiemmin ollut riittävä palkinto, koska en tehnyt siitä tapaa enkä opettanut itselleni palkinnon merkitystä. Siksi äidin hokema "ota porkkana jos on nälkä" ei vain toimi. Ei vain ole mahdollista yrittää korvata yhtä opittua asiaa muuntamalla sen koko merkitys aivan toiseksi, vaikka toiminta olisi teoriassa aivan sama. Syö jotain toista asiaa vaikka mielesi tekee tätä. Satunnainen salaatti tai muu terveellinen ruoka ei tuonut pitkäaikaista hyvää oloa joten mitään palkintoa ei edes ollut. Salaattia syötiin koska se oli terveellistä. Koska joku muu sanoi että se oli terveellistä, ei siksi että olisin saanut siitä itse jotain. Pidempiaikainen oikein syöminen tuo sen yleisen hyvän olon, jolloin yhden huonon asian syöminen, vaikka se hetkellisesti tuntuukin hyvältä, tuo oikeasti rangaistuksen huonona olona.

Tämän oivaltaminen tuntuu aika suurelta ja merkitykselliseltä. Olen tavallaan pyöritellyt jotain tämänsuuntaista mielessäni jo vuosia, mutta se ei ole oikein loksahtanut kohdalleen. En vain ole nähnyt metsää puilta. Tiedän että makkara on väärin ja porkkana oikein. Mutta en ole koskaan tehnyt sitä asiaa todeksi itselleni. Minulle on pienestä pitäen opetettu sellainen tapa, että salaatti on terveellistä ja sitä pitää aina syödä ruuan lisänä. Siis lisänä. Sen voi valita myös ruuaksi jos vaikkapa menen paikkaan syömään jossa on kaikkea muuta epäterveellistä. Mutta silloinkin se salaatti valitaan jonkun lisänä, esimerkiksi kanan. Kanasalaatti. Katkarapusalaatti. Olen valinnut salaatin sen perusteella että siinä on kanaa ja oikeasti halunnut syödä sen kanan. Salaatti on siinä vain lisänä. Tuollainen aivan pieni asia tuntuu nyt aika merkitykselliseltä. Jos jotain syödään jonkun lisänä, sehän on tavallaan ylimääräinen. Joten salaatista on helppo luopua jos jostain pitää ottaa pois. Koska se kotiruoka on se pääjuttu ja salaatti on vain lisänä, ei köyhän opiskelijan ole vaikea miettiä mistä vähentää. Edelleen päässä pauhaa se mantra että salaatti on terveellistä, mutta samalla taustalla soi hiljaisena hissimusiikkina "mutta se on lisäke".

Kun aloitin elämäntaparemonttini, en oikeasti tiennyt mitä se tarkoittaa. Tiesin että minulla on syvään juurtuneita tapoja ja vahingoitin itseäni asioilla joiden tiesin olevan väärin. Mutten tiennyt mitä kaikkea vaatii niiden muuttaminen. En sanoisi sen olevan vaikeaa, enemmänkin se vaatii tiettyjen asioiden ymmärtämissä oikeassa järjestyksessä. Aivan kuin olisin joistain asioista ymmärtänyt loppupäätelmän mutta en sitä miten siihen päästään ja matkan varrelta keräsin sitten tietoa siitä mitä siihen väliin kuuluu. Vaikean siitä tekisi väärä asenne, sellainen "en mä kuitenkaan onnistu" tai "en oo ennenkään pystynyt" -asenne. Minä onnistun koska pidän silmäni avoimena ja tiedostan sen asian että vaikka nyt en tiedä tai osaa jotain, huomenna voin jo osata. Minulla on aikaa odottaa koska olen päättänyt antaa itselleni sen ajan. Minulla on aina ollut sellainen hassu tunne että tiedän ihan täysin mitä minun pitää tehdä, en vain vielä tiedä mitä se on, minun pitää etsiä se itsestäni. Ja nyt tuntuu että alan löytää aina vain isompia ja tärkeämpiä palasia.

Tulipas pitkä teksti. Ei pitäisi kuunnella elämää ohjaavia tekstejä. Ne saavat luulemaan että I'm in control. :nauru:
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Keskiviikkona, 15.05.2013 klo 16:52  
+
0
nyt olisi tarkoitus vaihtaa kuntosalia. mietinnässä oli 51e/kk uutuuttaan hehkuva, vasta uudistettu ja laajennettu kuntosali kaikkine hienouksineen. mutta taidan sittenkin vaihtaa 12e/kk kuntosaliin, josta löytyy ihan vain kaikki perus jutut. en nimittäin kehtaisi upottaa noin paljoa rahaa saliin, kun ihan ok sali löytyy halvemmallakin. kunhan penkki, prässi, levypainoja ja käsipainoja löytyy, niin olen tyytyväinen :hymy: aerobiset sitten menee lenkkeillen ja pyöräillen.

huomenna olisi tarkoitus käydä kevyellä pyörälenkillä (n. 30km) ja illalla käyn tuolla kalliimmalla salilla pyörähtämässä, kun ensimmäinen kerta on kuitenkin ilmainen. mutta sitten siirryn kyllä tuohon halvempaan saliin :)

eilinen meni ihan höpöksi kun tuli syötyä ihan kamalasti kaikkea, mutta tänään taas 6,8km lenkki ja fiksut ruokasuunnitelmat pyörii! 18päivää nyt mennään 2-3krt/vko aerobista + 2krt/vko salitreeniä ja herkuttelen seuraavan kerran sitten vasta yo juhlissa :hymy:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 15.05.2013 klo 16:53)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 6 - Torstaina, 16.05.2013 klo 11:12  
+
0
Viime päivien opit: syö salaatinkastiketta, äläkä laita hapankorppua blenderiin :ttou:

Mulla on ollut ongelmia saada riittävästi tyydyttymättömiä rasvoja, joten avokki ratkaisi ongelman ostamalla salaatinkastiketta. Miten mä en ollu ees ajatellu? :eitietoo: Vissiin menny ihan hyvin perille se oppi, että salaattikin lihottaa KUN siinä on salaatinkastiketta?

Ja tosiaan mun aamuinen yritys oikaista aamupalan tekemisessä kostautui sit oikein olan takaa. Aikasemmin oon vain murskannut hapankorput kaulimella muovipussissa, mut nyt ajattelin selvitä helpommalla ja pistää kaikki blenderiin.

Fatal error.

Vielä ku jostain syystä järkeilin, että hapankorput kannattaa pistää eka - no nehän meni ihan pieneksi pölyäväksi jauhoksi... ja sitte kun sinne päälle löttäs marjat & rahkan, niin tokihan se pöly käyttäyty ku jauho ja liiskaantui joka saamarin koloon! Kaiken lisäksi jouduin lisäämään ihan älyttömästi maitoa joukkoon, jotta sain sen paistovalmiin taikinan edes ulos blenderistä.

Et näin täällä tänään... :nauru:

(Tilasin just melkein 80 eurolla uusia vaatteita, kun tuppaa noi housut olemaan vähän liian isoja jo. Nyt on arkikäytössä sellaset, jotka ostin amiksessa... :nauru:)
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28187
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 08:30)