Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 03.02.2014 klo 19:56

Laihdutus- ja liikuntapulina 7

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 40

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Perjantaina, 07.02.2014 klo 13:42  
+
0
Tutuli, mä en kiloklubista tiedä mutta voi myös olla vaikutusta sillä, että sulla oli kuitenkin paljon hedelmääkin siinä ja vaikka hedelmätkin tietysti terveellisiä on niin onhan se nyt ihan eri asia syödä vaikka 200g hedelmiä kuin kasviksia. Hitsi että mä odotan kesää ja mansikoita!

Mä oon ollut tänään niin reipas, että hyvä minä! Aamulla käytin koirat ensin lenkillä jäällä, tosin myönnettäköön ettei meidän reilu tunnin lenkki nyt mulle itselleni ollut kuin käpöttelyä. Sitten kävin uimassa 40 min ja sen jälkeen lilluin porealtaassa jonkun 20 min :nauru: Oon viime aikoina ollut liikuntojen suhteen niin koomassa kun joko on paha olo tai hullu väsymys, että ihanaa kun sai edes vähän reippaammin tehtyä tällä viikolla. Koirathan oon lenkittänyt viime aikoina lähinnä metsässä köpöttelemällä, josta ei itselle nyt niin hirveästi iloa ole...

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Perjantaina, 07.02.2014 klo 14:25  
+
0
^Miksi se on eri asia? No sokeriahan hedelmissä tietty on, mut muuten hedelmätkin on täynnä vitamiineja ym. Tuolla Kiloklubissa pitää näköjään syödä 600g päivässä ja mulla jäi 50 g alle sen, siks keltanen pallura. Siinä "ohjeessakin" sanottiin, et hyvä nyrkkisääntö on syödä 1-2 hedelmää päivässä, joten siitä se ei ollu kiinni. En mä nyt kuitenkaan pakolla koita niitä palluroita vihreeks saada. :nauru:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Perjantaina, 07.02.2014 klo 16:40  
+
0
Minä olen vähän kummastuksella kuunnellut näitä nykyjuttuja, kun monet selittävät että eivät syö/ei saa syödä hedelmiä kun laihduttaa. Niissä on hedelmäsokeria joo, mutta ihan käsi sydämellä, onko joku joskus nähnyt ihmisen joka on saanut itsestään satakiloisen appelsiineja syömällä?

Tämä suuntaus taitaa olla aika pitkälti Jutta Gustafsbergin esilletuomaa, ja vaikka en epäile hetkeäkään etteikö kyseinen henkilö ravitsemuksellisista jutuista tietäisi paljonkin, niin kyllä tuo silti minusta kuulostaa melkoiselta potaskalta. Itse ainakin koen vaikutusten olevan lähinnä toisin päin, eli terveydelle edullisia, ja uskon että ihmisten pitäisi syödä hedelmiä nykyistä reippaammin.

Itse ainakin olen lisännyt hedelmien syöntiä laihduttamiseni aikana, ja mulla on aika vahva epäilys että sillä on osansa siihen että olen nykyään energisempi.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Perjantaina, 07.02.2014 klo 16:42  
+
0
^ Olen kummastellut ihan samaa ja se ärsyttää mua ihan hirveästi! Baanani rinnastetaan melkein suklaapatukkaan.

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Perjantaina, 07.02.2014 klo 17:02  
+
0
Hedelmät on kyl nostettu ihme pääpahikseksi leivän lisäks, molemmista voi saada diabeteksen, veritulpan, syövän, aspergerin, sokeutua ja tulla saatananpalvojaksi. Jutan dieetissä se hedelmättömyys kai perustuu rasvanpolttoon, fruktoosit mun ymmärtääkseni hidastaa viskeraalisen rasvan palamista tmv ja Jutan dieettien tavoitteenahan on saada mahdollisimman suuret tulokset, jotta käyttäjät ois tyytyväisiä. Kaikki keinot käyttöön siis vaan. Mut mun järki kyllä sanoo että ihan helvetistihän niitä hedelmiä pitäis vetää, jotta siitä siis mitään oikeaa haittaa olis ns. tavalliselle tallukalle. Ihan surutta mä oon siis pari hedelmää vetänyt päivässä ja aion jatkossakin vetää.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Perjantaina, 07.02.2014 klo 17:16  
+
0
Tutuli, nimenomaan siis sokerin takia sekä tietysti kuidunkin eikä ne hedelmät nyt niin ylivertaisia vitamiinipommejakaan ole. Vaikken hedelmiä välttelekään ja syön niitä just niin paljon kuin itseäni huvittaa niin onhan se nyt eri asia syödä x määrä vaikka parsakaalia kuin sama määrä mandariineja. Ihan näin esimerkin omaisesti noista vitamiineistakin niin, koska C-vitamiini on todennäköisesti se, mitä sitruksista pääasiassa haetaan niin esim. tuossa parsakaalissa on todellisuudessa kolminkertainen määrä C-vitamiinia mandariinin nähden.

Pointti vaan nyt siis se, että kyllä hedelmät vs. kasvikset niin jälkimmäinen terveellisyydessä vie voiton ja ainakin omasta mielestäni on tosiaan eri asia syödä 600g kasviksia kuin 600g hedelmiä ja kasviksia yhteensä. Se onko tuolla erolla nyt suurta merkitystä kun molemmat ovat hyviä vaihtoehtoja ja pitäiskö sen ohjata ruokavalintoja jotenkin on taas toinen asia.

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Perjantaina, 07.02.2014 klo 17:44  
+
0
Hedelmät on suurta myrkkyä, mut sitten on ihan ok ja hyväksi vetää jotain teollisia proteiini patukoita, palautusjuomia, maustettua ja makeutettua proteiinijauhetta tms. Banaanit on vaan apinoille. Melkoista huttua sanon mää. Toki jos se hedelmien syöminen on kilo omenoita ja banaania päivässä niin eihän sekään hyväksi ole, mutta pari hedelmää ei ketään lihota.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Perjantaina, 07.02.2014 klo 18:23  
+
0
Fruktoosi on myrkkyä joo, mutta niissä määrin, mitä siitä saa mussuttamalla karkkia, high fructose corn syrupia sisältäviä tuotteita syömällä, jne. Ei silloin, jos syö pari kolme hedelmää päivässä.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Perjantaina, 07.02.2014 klo 19:10  
+
0

eetla kirjoitti:

Hedelmät on suurta myrkkyä, mut sitten on ihan ok ja hyväksi vetää jotain teollisia proteiini patukoita, palautusjuomia, maustettua ja makeutettua proteiinijauhetta tms.


No täsmälleen. Itse pysyn kaikista tuollaisista teollisista proteiinihötöistä ja palautusjuomista kaukana, ja tempaisen treenin jälkeen vaikka kananmunaa tai raejuustoa naamioon ja otan hiilihydraattini mieluummin sitten vaikka niistä hedelmistä. Se ei välttämättä riitä (tai itseasiassa jos ne kunnolla laskee ja miettii niin miksei riittäisi) jos treenaa ihan hurjana ja mielessä on ronskisti lihasten kasvatus, mutta tämmöiselle taviskuntoilijalle? Piisaa erittäin hyvin.

On kasvikset varmaan siis joo tietyssä mielessä parempaa evästä kuin hedelmät, mutta kyllä minusta on kivempi syödä mandariinia kuin sitä parsaa. Tuo minun ihmetykseni kumpuaa siis siitä, että hedelmistä maalaillaan jotain ihmeen epäterveellistä ja laihduttajan vihollista, kun terve järki sanoo että se nyt ei mitenkään päin voi pitää paikkaansa. Luin tuossa jotakin keskustelua jossa tyypit ihan vakavalla naamalla pohtivat että paino jumittaa koska on tullut syötyä omenaa, ja kyse siis ei ollut mistään pro ana-sivustosta. Haloo oikeesti.

Ultzi

Ultzi
Viestimäärä: 402

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Perjantaina, 07.02.2014 klo 23:33  
+
0
Mulla kummastuttaa nuiden hedelmien lisäksi nuissa dieeteissä, että pitäs syödä vain vihreitä kasviksia. Hei haloo!? Kasviksia ne on muunkin väriset kasvikset. Mulle yks koulutettu ravintoterapeutti oikein suositteli, että paras on jo syö salaatissa vähintään 5 väristä kasvista, mitä värikkäämpää sen parempi. Mikä on sitten oikein?! :eitietoo: Mä tiedän ruuista yleensäkään sen verran että kunhan pystyn niellä ne ja ei ole outoja sivumakuja, niin menettelee. :nauru: Tosin sitten tuossa määritelmässä ratkaisee kaikki, niin suutuntuma kuin makukin. Toisin sanoen: tosi nirso. :viheltel:

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Perjantaina, 07.02.2014 klo 23:43  
+
0

eetla kirjoitti:

Hedelmät on suurta myrkkyä, mut sitten on ihan ok ja hyväksi vetää jotain teollisia proteiini patukoita, palautusjuomia, maustettua ja makeutettua proteiinijauhetta tms. Banaanit on vaan apinoille. Melkoista huttua sanon mää. Toki jos se hedelmien syöminen on kilo omenoita ja banaania päivässä niin eihän sekään hyväksi ole, mutta pari hedelmää ei ketään lihota.



Taitaa tulla se teollisten aineiden suosittelu lähinnä siitä, kun ammattilaisilla on niin paljon rahaa kiinni noissa tuotteissaan ja provikat juoksee jokaisesta myydystä purnukasta.

Otetaan nyt vaikkapa ravintokuitu. Sydänliiton mukainen ravintokuidun saantisuositus on naisilla päivittäin 25g. Fitfarm Fiber-kuitulisän (toim huom geevoima.fin eli Bodyactionin toimitusjohtaja on Jutta Gn puoliso Ari Kokkonen) suositellusta päiväannoksesta saa kuitua 13g eli puolet. Purnukka maksaa 15,90e ja purnukasta riittää 18 päiväannosta. Päiväannoksen hinnaksi tulee tällöin 80senttiä. Kuidun lähteenä on maissi joka hyvin suurella todennäköisyydellä ei tule Suomesta.

No, sitten on "kilpailevana" tuotteena Myllyn paras-leseseos kotimaisesta viljasta. Jos nyt vedetään mutkat suoriksi ja otetaan 50g annos päiväannokseksi, saadaan tuosta kuitua 15g. Hinta lesepaketille näkyi olevan Cittarin nettikaupassa 1,29e. Paketista saa 10 päiväannosta eli päiväannoksen hinnaksi tulisi 12,9senttiä.

Kumpikohan kannattaisi valita? :mietiskel:

Kuten tässä ovat jo muutkin sanoneet, kisatreenaajat ovat asia erikseen. Sen sijaan tavalliselle laihduttajalle/terveellisempiä elämäntapoja haluavalle ainakaan tämä fitfarmin ravintolisä ei taida tuottaa mitään lisäarvoa.
Ylläpitäjä

Kristiina89

Kristiina89
Viestimäärä: 2

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Lauantaina, 08.02.2014 klo 00:34  
+
0
Heips. Täällä uusi palstalainen (joskus lapsena täällä tuli käytyä), joka myös laihduttaa. Aloitin aktiivisen laihduttamisen 28.8. jolloin oli ensimmäinen punnitus. Sen jälkeen olen laihtunut 9 kg. Olen kerran viikossa punninnut itseni tiistai aamuisin. :)

Anniet

Anniet
Viestimäärä: 108

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Lauantaina, 08.02.2014 klo 21:47  
+
0
Jaahas, meikäläisen painonpudotus on jäissä. Minulla on tovin kestävä antibioottikuuri ja kortisonilääkitys, ei varmaan tarvitse kertoa mitä jälkimmäinen tekee kiloille...? :D Kerryttää nestettä kroppaan ihan mukavasti.

Toisaalta lenkkeillyt olen edelleen satunnaisesti, tänään kävin juoksemassa ensimmäistä kertaa noin valovuoteen ja hilpaisin viisi kilometriä väliin kaksi kilometriä kävellen. Eikä tuntunut missään. :eek:

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Maanantaina, 10.02.2014 klo 21:36  
+
0
Mä jumppasin tänään kotona, ihan itse omasta aloitteesta. En mitenkään hurjaa sarjaa mutta kuitenkin. :eek: Ois kyllä hyvä saaha vähän lihaksia ja kestävyyttä, ja tietenkin liikkuvuutta. Siis sen lisäksi että kävin reilu tunnin lenkillä koirien kanssa. Eilen olin 3,5 tuntia lenkillä lauantaina maltillisesti tunti ja perjantaina vedettiin kaverin kanssa yli 2 tunnin lenkki. Saa nähdä josko into pysyis yllä.

Töissä mulla on sapuskana jälkiuunipaloja, 16% kermajuustoa, kurkkua, jukurttia (ihan perus hyla mansikka) ja appelsiinejä, viikon duuni eväät oli jotain alta 10 euroa. Eli lounaalla syön kerrosleivän mihin väliin tulee kurkkua ja juustoa ja sen jukurtin ja välipalaksi sitten appelsiinin jos vaan kerkeän ja muistan. Kahvia menee useampi muki maidolla höystettynä. Vettä muutama litra. Kotona on normiruoka eli tänään ruskeajauhelihakastike ja perunat ja reilusti porkkanaraastetta ja vihersalaattia, sekä ruisleipää. 1 dl rasvatonta maitojuomaa ja saman verran rasvatonta piimää, muutama siipale juustoa. Iltapalaa ei nyt teekään mieli kun söin vähän isomman annoksen. :nolo: Pitäis alkaa punnitsemaan sapuskat niin näkis paljonko oikeesti syö.

Herkkuhimot on poissa kun migreeni ei jyllää, ainakaan niin pahana. Lääkettä ei oo tarvinnut ottaa muutamaan päivään ollenkaan. :jjei:

Huomenna puntari kertoo mikä on todellisuus.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Tiistaina, 11.02.2014 klo 09:40  
+
0
400 grammaa pudotusta. Vain, viikossa.
Toisaalta menkat alkoi eilen, ja viikonloppuna tuli kyllä syötyä ja juotua melko rapsakkaasti, samoin on tullut liikuttua paljon ja ei tainnut eilinen jumppaaminenkaan ainakaan poistaa nestettä.
Mutta ainakin laski, ei noussut. Tänään lenkki ja jumppa ja homma jatkuu. :hymy:
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Tiistaina, 11.02.2014 klo 21:21  
+
0
Mun otteeni on lipsunut tässä viikon sisällä... Argh! Viikon sisällä on käyty burgerilla, sushi-thaikku-paikassa ja Ikeassa. Lisäksi olen kiskonut pussillisen juustonaksuja. :ttou: Ja tänään en jaksanut laittaa omaa ruokaa, joten söin uuniranskiksia ja Lidlin kevätrullan "avon keittiöstä". Ja nyt sain jonkun kummallisen mieliteon, joten uunissa on tulossa (rasvattomia) kaurakeksejä. :ttou::ttou::ttou: Mikä vaivaa! Tässä kuussa en kyllä ansaitse yhtäkään herkkupäivää, en varmaan ensi kuussakaan.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Tiistaina, 11.02.2014 klo 21:32  
+
0
^Mutta muista että aina voi palata ruotuun. Pieni lipsahdus ei haittaa mitään :).

Täällä oli aiemmin puhetta siitä että pitäis ottaa pullistelukuvia jotta kehitys näkyis. Päätin hajoilla tänään ja ottaa pari kuvaa hauiksesta, joka ei oo iso, mutta näkyy vihdoin. jättisuuri patti. (saa nähdä hävettääkö liikaa ja poistan tän parin tunnin päästä... :nolo:)
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Tiistaina, 11.02.2014 klo 21:41  
+
0
^Ei noin hienoa pattia saa piilottaa :paapatus:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Tiistaina, 11.02.2014 klo 21:48  
+
0
Miekin oon sortunut tänään aivan jäätävään mässäilyyn. Ensin kooulussa kun eräs kiitollinen nainen toi paketillisen keksejä miulle ja kaverille kummallekin, koska käräytettiin hänen autoansa kolaroinut poika. Sen jälkeen pikkuveli toi penkkarikarkkeja ihan jäätävän säkin ja napsin sitten niitä pitkin päivää. Ja söin vielä nakkeja ja leipää varmaan neljä palaa ja ja ja... Nyt olo on kyllä aivan hirveä ja pakki aivan sekaisin.

Huomenna siis lenkille! :nauru:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Tiistaina, 11.02.2014 klo 21:59  
+
0
Ja mässäilykeskusteluun: Söin viikonloppuna KILON irtokarkkeja (okei, siinä pussissa oli vaan niitä ahaa-patukan paloja ja susupaloja....) ja puol litraa jädeä :viheltel:

Onneks alkuviikko on mennyt taas normaalilla ruualla ja makeusöveriolokin on poistunut. Salitreeni kulki kyllä jotenkin jäätävän hyvin niissä sokeriövereissä, eli jotain hyvääkin siitä "pahasta"
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 40
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28187
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 07:15)