Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 03.02.2014 klo 19:56

Laihdutus- ja liikuntapulina 7

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 40

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Tiistaina, 11.02.2014 klo 22:45  
+
0
Huhhuh, huhhuh, mulla oli myös keskiviikosta sunnuntaihin sellainen viiden päivän mässäilyputki, mutta nyt taas jotenkuten ruodussa! Tänään tosin pomo houkutteli pahoille teille ja käytiin ulkona lounaalla, ja otin burgerin... Ranujaki oli. Ja iltapäivän välipalan virkaa hoiti leivos, kun tarjottiin koko yritysyhteisölle kakkukahvit sen pitchauskilpailun voiton takia. Mut vastapainoksi kävin 1h50min pikajuoksutreeneissä rehkimässä oikein tosissaan. Ja kyllä muuten oli virtaa, loppuverkoissakin oisin voinut juosta vielä pari ekstrakiekkaa hallia ympäri ja teki mieli kiihdytellä holtittomasti. :D Aamusella sitten telinevoikkatreeneille ja torstaille plänittiin alustavasti porrastreeniä yhden pikajuoksukamun kans.

Ja noin viikon päästä oiskin sitten taas InBodya tiedossa.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Tiistaina, 11.02.2014 klo 22:59  
+
0
Mä olin tänään subwaylla ja ostin puolikkaan spicy italianin. Sitten kävin ostamassa kaupasta pätkis pussin ja kinuskimunkin. Viikonloppuna söin lähes kokonaisen jumbo juustonaksu pussin,loput mitä ny jäi tyrkkäsin poikaystävälle kun alkoi olee jo aika ahky olo. Sitten perjantaina olin pari kaverin kanssa sushipaikassa syömässä 10 sushii...sgrillattu lohi.Oli muuten kyl ihan sairaan hyvää. Ainii ja söin perjantaina myös juustoburgerin kun yksi tarjos. Heh suunnittelin tässä jo ett vois laskiaispulliakin tehdä tällä viikolla:kieli:
Noo olenhan mä täs aika paljon liikkunutkin!:shifty:. Eilen olin jumpassa ja tänään oln ulkoillut lakun kans aikast paljon yms. Huomenna vois taas ehkä jumppaan mennä et voi sit taas herkutella :nauru:
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.02.2014 klo 23:05)

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 08:54  
+
0
Kiitos SanntuJ:lle edellisen sivun tsempityksestä, ehkä kuva saa siis jäädä.

Mä ajattelin viimeistään ensi viikon alussa marssia sinne sacateclubille kyselemään alkavista kursseista, vielä kun päättäis kuntonyrkkeilyn ja savate formen väliltä :mietiskel: toi savate forme tosiaan ois käytännössä kuntonyrkkeilyä johon ois yhistetty savaten jalkaliikkeitä, joten sekin houkuttais toki...
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 12:26  
+
0
Mä oon nyt toistaiseksi pysynyt kuosissa. Saa nähdä miten viikonloppuna onnistuu ku lähdetään mökille ja siellä tulee olutta otettua kuitenkin. :nolo: Pitää yrittää ostaa mukaan jotain terveellistäkin sapuskaa.
Liikkunut oon paljon ja kotijumpasta on toinen käpylä niin kipeä ettei kärsi kunnolla nostaa sitä. Tänään aattelin pitää lepopäivän ellen sitten intoonnu siivoamaan. Mies saa jopa käyttää koirat illalla. Reilu viikon päästä onkin sitten kaveriporukan bileet ja siellä aattelin syödä ja juoda luvan kanssa just niin paljon ku mieli tekee. Aattelin tehdä jonkun sairaan hyvän jälkkärinkin vielä.

Tänä aamuna vaaka näytti 63 kiloa, vielä ois 58 kiloon matkaa mutta lasku suunnassa ollaan. :hymy:
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 13:08  
+
0
^ jos haluaa oikeesti painoa pudottaa niin kannattaa ehkä miettiä onko jokaviikkoinen alkoholilla läträäminen ja herkuttelu fiksua :). Toki jos silti saa painon putoamaan ja tunter itsensä pirteäksi ja jaksavaksi niin why not :peukku:
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 13:21  
+
0

Tokya kirjoitti:

^ jos haluaa oikeesti painoa pudottaa niin kannattaa ehkä miettiä onko jokaviikkoinen alkoholilla läträäminen ja herkuttelu fiksua :). Toki jos silti saa painon putoamaan ja tunter itsensä pirteäksi ja jaksavaksi niin why not :peukku:



Niih, en mä ens viikonloppuna meinannut ottaa ku pari saunaolutta jos niitäkään.
Ja seuraavana on bileet jotka mä itse järkkään ja ois hieman ankeaa järkätä muille sapuskat ja bileet ja pysyä vesilinjalla. Ja me lähdetään ennen pirskeitä porukalla pidemmälle lenkille ja baarissa sitten tulee tanssattua koko ilta. Eli aion hyvillä mielin tissuttaa parina viikonloppuna ja ottaa sen jälkeen tiukemman linjan tirputtelun suhteen.

Viikonloput on mun nollausaikaa muutenkin kun pääsee liikkumaan valoiseen aikaan joten tulee kulutettuakin ihan toiseen tyyliin mitä möllöttämällä täällä offisessa 8-4, joten sapuskaakin tarttee toiseen tyyliin. Enkä mä viikonloppuna varsinaisesti herkutellut kuhan söin vähän isomman satsin sapuskaa eli savulohta ja perunaa ja monivilja patonkia ja sunnuntaina tulikin sitten lenkkeiltyä 3,5 tuntia joista ekat kaks tuntia oli todella mäkisessä maastossa lumessa tarpomista. Viikonloppuna liikuin n 7 tuntia eli ei tullut pelkästään mussutettua ruokaa. Sipsejä, suklaata, karkkia, pullaa keksejä tms en ole syönyt palastakaan saatuani niskasta itseäni kiinni, poppareita meinasin itse tehdä viikonloppuna mutta nekin jäi sitten tekemättä ja mun alkoholiläträäminen oli siis pari olutta kumpanakin iltana. :hymy:

Ja paino tosiaan laskee ja olo on hyvä. Mun on helppo pitää viikolla kalorit alle 1000 ja sitten viikonloppuna käyttää niistä ylijääneistä jonkin verran. Ja mitä enemmän liikkuu sitä enemmän kuluttaa. Nyt kun päätä ei särje koko aikaa pystyy liikkumaanki ihan toisella tavalla. :jjei:

Muoks, mihinkään mökkibileisiin en siis ole lähdössä vaan ihan omalle mökille miehen kanssa kaksin, se on vielä hieman vaiheessa ja esim jääkaappi puuttuu ja sen virkaa toimittaa kylmälaukku, juoksevaa vettä tai sähköä ei ole joten hieman sekin rajoittaa ruokapolitiikkaa. Eli mistään eletään pitsalla ja ranskiksilla ja biletetään koko viikonloppu reissusta mökille lähdössä ei ole kyse. :nauru: Pitää vaan ostaa porkkanoita ja hedelmiä mukaan niin tulee nassutettua muutakin kuin leipää koko reissu. Viimeksi oli jauhelihakeittoa niin joku vastaava kahden päivän safka pitäisi kehittää.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 12.02.2014 klo 13:25)

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 13:25  
+
0
Mä oon ollu maailman pahin sokerihiiri, siis oikeesti ihan mahdoton. En uskonu että voisin siitä ikinä "parantua", vaan nytpä oon! Oon ollu nyt 2,5kk kisavalmennuksessa ja mun ei tee yhtään mitään herkkuja mieli. Multa ei oo mitään kielletty, mutta ei oo mitään tarvetta syödäkään ohi ohjeen. Oon sitä mun valmentajalleki ihmetelly, että miten tämmönen voi oikeesti olla mahdollista, mut se on vaan se et mulla on tarpeeks oikeenlaista ruokaa niin ei tuu mitään mielitekoja :)

Nyt tosin aion kyllä tankata oikeen kunnolla ja vetää vaikka jonku maailman suurimman pitsan tai jotain, ensi en viikonloppuna syöny kolmeen päivään, sit olin kolme päivää sairaalas ja nyt mua oksettaa ku oon ihan varma että oon laihtunu vaikka kuinka. Nyt kaikki kalorit takas!
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 13:29  
+
0
^^Mä en kyl tajua, miten pystyt elämään alle 1000 kalorilla arkisin. :eek: Miten paljon sulle tulee vajetta viikkotasolla?

Kyl muakin maanantaina vaa'alla käydessä hitusen ärsytti. Pudotusta oli vaan 200 grammaa viime viikkoon nähden, vaikka olin perjantaita lukuun ottamatta punninnu kaikki ruuat ja merkinny ne Kiloklubiin ja vajetta oli sen verran, et ois se puol kiloa vähintään pitäny lähteä. No, jumitukset on onneks ihan normaaleja, jonain toisena viikkona lähtee sit toivottavasti enemmän. Maanantaina olin kaverilla kylässä ja se oli leiponu kuppikakkuja ja kakkutikkareita, joita meni sit suusta alas muutama. :nauru: Mut eilen palasin ruotuun ja kävin illalla taas salilla. Voitin hävetyksen ja tein niitä pirun kyykkyjä! Nyt onki sit persaus kipee...
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 12.02.2014 klo 13:30)

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 13:31  
+
0
Kyllähän alle 1000 kalorilla elää (esim. Syömällä vaan keittoja ja salaatteja tai sitten tosi pieniä annoksia ja vähän ruokaa), mutta se on sitten eriasia onko se kovin viisasta....
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 13:49  
+
0
Mulla on peruskulutus jotain 1300 luokkaa ku oon näin lyhyt tappi. Eli lisäkulutusta saa toki liikunnalla, punttia en nosta ja liikunta pääosin hikilenkkejä koirien kanssa.
Aamupalaa en syö ku viikonloppusin ja silloinkin se on enemmän lounas.

Töissä viikolla lounas Jälkiuunipala kerrosleipä, välissä juusto ja kurkkua, jogurtti ja teetä
Välipalaksi joku hedelmä yleensä appelsiini tai sitten nappaan puolikkaan leivän kurkulla
Kotona pääeväs joskus viiden maissa sis
perunaa, riisiä pastaa, jotain kastiketta tms tai keitto lisäksi raastetta, salaattia tms ja yleensä ruokaa ootellessa nassuttelen porkkanaa. Ruuan kera menee vissyä, ja joko 1-2 dl maitoa tai rasvatonta piimää. Lisäksi ruisleipää, näkkäriä tms.
Iltapalaksi jos on nälkä menee joko näkkäriä, rahkaa makeutusaineella ja marjoilla, joku hedelmä porkkanaa tms.

Päivän aikana litkin useamman litran vettä ja muutamia kuppeja kahvia maidolla.

Viikonloppuna kotona menee seuraavaa
n 11 maissa (kuhan pääsen ylös) Munakas 2-3 munasta, pala ruisleipää ja lasi tuoremehua
tai mannavelli ja ruisleipää, tai pari karjalanpiirakkaa kananmunalla ja ehkä jogurtti
Välipalaksi näkkäriä, leipää tai hedelmä (jos nälkä)
Pääeväs on yleensä viikonloppuisin
nautaa, lohta possua, joku perunalisuke, salaatti ja leipää
iltapala nautitaan jos nälkä.

Mä opettelen elämään sen mukaan mitä keho sanoo ja milloin sillä on nälkä. Mihinkään syö 3 tunnin välein ja ole onnellinen juttuun en pysty en edes halua pystyä.
Aamupalaa en ole koskaan ikinä syönyt. En edes lapsena.

Kuhan pääsen sinne 60 kg:n huituville voin aatella että söisin esim lounaalla lisäksi jonkun mikrokeiton, tms.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 13:53  
+
0
^ kuinka lyhyt sä sitten olet? Mä oon saanu omaks peruskulutukseks 1400-1700kcal riippuen laskurista. Teen istumatyötä ja pituutta on 157cm.

Mutta toki siis hyvä syödä niin että ite on onnellinen ja jaksaa, liian vähä syöminen vaan voi myös hidastaa painon pudotusta.
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 14:08  
+
0

Tokya kirjoitti:

^ kuinka lyhyt sä sitten olet? Mä oon saanu omaks peruskulutukseks 1400-1700kcal riippuen laskurista. Teen istumatyötä ja pituutta on 157cm.

Mutta toki siis hyvä syödä niin että ite on onnellinen ja jaksaa, liian vähä syöminen vaan voi myös hidastaa painon pudotusta.



1300 kal antaa mm Omronin puntari (tänä aamuna 1310 kal) ja ton mun luurin Health ohjelma, juu ja Keventäjät antoi sillon joskus 1400 kal kun painoin muutamia kiloja enemmän ja oon 160 senttinen. Kiloklubi antaisi syödä 1700 kaloria mut jos sen söisin ja liikuntakalorit päälle niin paisuisin ku pullataikina. Mä uskon että mun viikonloppujen isommat syömismäärät pitää aineenvaihdunnan toiminnassa, kun ne tosiaan saattaa välillä nousta jonnekin 1700 kaloriinkin jopa.

Tällä menetelmällä mä oon saanut painon tippumaan. Mulla on ongelmaa ainoastaan syömisen suhteen tiettyinä kausina kun en saa syömistä poikki vaan mätän mitä eteen sattuu. Saan siis ylläpidettyä painoa, just jollain 1400-1600 kalorilla puolikin vuotta mutta kun mulla lähtee herkuttelu käsistä niin se lähtee ihan täysin. Itse yhdistän sen migreeniin ja varmaan on ihan oikeaa syömis/ahmimishäiriötäkin pohjalla. Ja kun on migreeni mä mätän sokeria naamaan niin että hirvittää ja syöksykierro onkin valmis kun sokerien heittelyt pahentaa tilannetta. Mutta kun sille ei vaan saa mitään. Nyt on tosiaan ollut jo viikon pari seesteistä aikaa kun saatiin migreenikierre seis beetasalpaajien avulla. Ei tehnyt eilenkään heikkoa ostaa miehelle suklaata ja olla itse ilman, kun aikasemmin oon vääntänyt suklaata rivi tolkulla naamariin mahdollisimman nopeaa itseltä ja muilta "salaa" heti kun vaan kassa on ohitettu. :hymy:
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Hakataru

Hakataru
Viestimäärä: 10899

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 14:21  
+
0
Mun arvioitu peruskulutus (kalorilaskurin mukaan) on 1642 kcal vuorokaudessa. Oon 173 tai 174cm pitkä.

Mä oon pohtinut tässä että syön varmaan liian vähän kun mä vaan laihdun. Oon aika huono syömään kun aamusin ei yleensä ole nälkä (yritän silti syödä aina) ja oon vähän laiska kokkailemaan joten tulee välillä lipsuttua ja syötyä liian vähän. Olis ehkä järkevää kokeilla kokkailla aina etukäteen ruoat valmiiksi.
never regret something that once made you smile

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 14:22  
+
0
Mut eikös peruskulutuksella tarkoteta sitä energiamäärää, joka keholla menee elintoimintojen ylläpitoon, siihen ei siis lasketa mukaan mitään liikkumista? Siihen päälle tulee sit kaikki normaali arjen liikkuminen, suihkussa käyminen, istuminen ym. ja vielä lisänä mahdollinen "erillinen" liikunta. Tässä esim. yksi ihan kätevä laskuri. Mulle toi esim. antaa päivän energiankulutukseks melkeen 2700 kaloria (kevyt työ/päivittäin aktiivinen). :nauru: En kyl usko, et ihan noin paljoa kulutan, mutta esim. salipäivinä kulutan varmaan helpostikin noin paljon. Kiloklubissa mun peruskulutus antamieni tietojen perusteella on noin 2000 kcal/päivä. Siihen sitte vielä liikunnat päälle.

Ihmiset on toki erilaisia ja perusaineenvaihdunnassa on yksilöllisiä eroja. Mä oon kans 160 cm pitkä, mut painan enemmän ku eetla. Mut noilla eetlan liikuntamäärillä kuulostaa todella erikoiselta, et päivässä kuluis vaan 1300 kcal...
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 14:38  
+
0

Tutuli kirjoitti:

Mut eikös peruskulutuksella tarkoteta sitä energiamäärää, joka keholla menee elintoimintojen ylläpitoon, siihen ei siis lasketa mukaan mitään liikkumista? Siihen päälle tulee sit kaikki normaali arjen liikkuminen, suihkussa käyminen, istuminen ym. ja vielä lisänä mahdollinen "erillinen" liikunta. Tässä esim. yksi ihan kätevä laskuri. Mulle toi esim. antaa päivän energiankulutukseks melkeen 2700 kaloria (kevyt työ/päivittäin aktiivinen). :nauru: En kyl usko, et ihan noin paljoa kulutan, mutta esim. salipäivinä kulutan varmaan helpostikin noin paljon. Kiloklubissa mun peruskulutus antamieni tietojen perusteella on noin 2000 kcal/päivä. Siihen sitte vielä liikunnat päälle.

Ihmiset on toki erilaisia ja perusaineenvaihdunnassa on yksilöllisiä eroja. Mä oon kans 160 cm pitkä, mut painan enemmän ku eetla. Mut noilla eetlan liikuntamäärillä kuulostaa todella erikoiselta, et päivässä kuluis vaan 1300 kcal...



Mähän olen jo 31 vee, eli ikääkin on enemmän ja sekin hidastaa aineenvaihduntaa. :hymy:

Mä oon opettelemassa kokonaan uutta elämää ja toivon että pääsee liikuntoihin ja syömisiin paremmin kiinni. Elämää ilman päänsärkyä ja se tuntuu kivalta. Pääsee oikeasti maksettuihin harrastuksiin, pääsee lenkille vaikka joka päivä. Mulla on saattanut mennä parikin viikkoa etten ole hätinään töissä pystynyt käymään, joskus ei ole päässyt edes sinne, saati että oisin lenkille päässyt. Illat menny petissä särkylääkkeiden/kohtauslääkkeiden turruttamana sokerista nauttien. Viime viikonloppu oli eka varmaan 10 vuoteen kun en tarvinnut yhtään särkylääkettä, en minkäänlaista. Ja nyt oon ollut ilman särkylääkettä jo kokonaisen viikon (näin ei oo tapahtunut varmaan ala-asteen jälkeen) ja edellisellä viikolla otin kahtenä aamuna 2 särkylääkettä mikä se jo oli melkoinen saavutus kun miettii aikaisempia aikoja.

Jos mä pystyn tähän malliin liikkumaan ja keho tuntuu enemmän sapuskaa tarvitsevan niin se sille sitten suotakoon. :hymy: Mä opettelen elämään niinku muutkin ihmiset. :nauru:
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 14:56  
+
0
Jos paino laskee vasta alle tuhannella kalorilla per vuorokausi, niin se kuulostaa mun korvaan aika vahvasti siltä, että aineenvaihdunta ja laihtumiseen/kylläisyyteen/rasvan varastointiin liittyvä hormonitoiminta on ihan tukossa.

Olikos se TwoBeans jolla oli joku fitness-kisaajakaveri, jolla kävi tosi ohraisesti (huonosti suunniteltujen ja toteutettujen?) dieettien myötä, ja paino lähtee nousuun heti kun kalorit nousevat millekään järkevälle tasolle.

Layne Nortonilla on hyvää videokamaa aineenvaihdunnasta ja dieettaamisesta, jos vaan jotenkin kiinnostaa, niin suosittelen.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 15:04  
+
0
eetla, mitä esim. toi laskuri antaa sulle päivittäiseksi kalorinkulutukseksi? Oon samaa mieltä, ku innna, aikuiselle ihmiselle alle tuhat kaloria päivässä on oikeesti todella vähän. Tietysti sairastelupäivinä, ku se arkiaktiivisuuskin jää vähälle, on myös kulutus pienempää. Mut jos miettii ihan peruspäivää, jollon käyt töissä ja liikut koirien kanssa, niin varmasti kulutat enemmän ku 1300 kaloria päivässä. Mä oon tänään syöny aamupalan ja välipalan/lounaan ja mulla on jo 700 kaloria kasassa. Tuntuu jotenkin vaan niin uskomattomalta toi alle 1000 kaloria päivässä.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 15:24  
+
0
Jutan jotku dietit on olla alle 1000 kaloria, nutraajat vetää viikko tolkulla 800 kalorilla. Ja mä väitän että on salettiin terveellisempää vetää kasviksia ja normiruokaa 1000 kaloria mitä noita nutriletin soseita.

Ja edelleen mä viikonloppuisin saatan nostaa jopa 2000 kaloriin per päivä syömiset jos tulee liikuttua enemmän. Eli se 1000 kaloria on viikolla ja siitäkin mä oon joustanut jos oon liikkunut normaalia enemmän. Mä syön silloin kun mun kroppa sitä tarttee. En mä jaksais lenkkeillä jos mä en söis tarpeeksi. Lisäksi vedän purkista kaikki mahdolliset vitamiinit. Tarkoitus ei myöskään ole montaa viikkoa näin tiukilla vetää, vaan tää aloitus on aina näin tiukka muutaman viikon, ja sitten höllätään ja lisätään esim se keitto lounaalle (200 kaloria) jolloin se nousee 1200 kaloriin päiväsaanti. Ja illalla sitten lisää tarvittaessa.

Mä muuten testasin silloin ensimmäisen laihdutuksen aikana sitä 1600- 1700 kaloria (kiloklubin ohjeistus) ja paino ei liikkunut minnekään ja silloin mä painoin yli 75 kiloa. Eli en ollut ehtinyt hajottaa kroppaani laihduttamisella kun en ollut sitä ennen tehnyt. Kun laski kalorit 1400 ja alle (keventäjien mukaan tehty dietti) niin paino alkoi putoamaan.

Mitä mä mietin ihan normielämääkin, eli kun en laihduta vaan "elän normaalisti" mitä se sitten lieneekään niin ei mun kalorit kovin helposti nouse yli 1500 kalorin. En sitten tiedä miksi mut niin se vaan menee, en mä tartte enempää. Noi kulutuksetkin on tosi yksilöllisiä, jonku kroppa toimii paremmin ku jonkun muun. Mä en vaan voi alkaa syömään 2000 kaloria jonkun mieliksi että mä näyttäisin että mä ihan aikuisten oikeasti lihon sillä määrällä.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 15:31  
+
0
^mun on pakko tarttua tohon "nää eka paria viikkoa" -kohtaan, koska se kuulostaa pelottavalta. Tästä 1000kcal/päivä asiasta oli keskustelua sun kanssa jo kuukaus sitten (vai yli?). Se luisuu pelottavan helposti sairaaks, trust me, tiedän mistä puhun. Ja tottakai keho aluks pitää kiinni kaikesta mistä voi, se tarvii kärsivällisyyttä, ei pienemmille kaloreille pudottamista todennäköisesti. Varmasti paino nousee ja laihtuminen lakkaa jos aluksi kiduttaa itteään kauhean pienillä kaloreilla. :(
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINA 7 - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 16:47  
+
0
Mä en kyllä tajua mikä tossa eetlan syömisessä on niin hirveää. Eetla on kuitenkin aikuinen ihminen, ei harrasta mitään kovin raskasta liikuntaa, kokee olonsa hyväksi ja on ilmeisesti tällä tekniikallaan laihtunut yli kymmenen kiloa(?). Ihmiset ja aineenvaihdunnat on vaan niin erilaisia. Toisethan ei lihokaan vaikka söisi järjettömiä määriä kaikkea ja toiset lihoo vaan ruoan katsomisesta.

Ainoa mitä mä mietin, on se järjetön mättäminen aika-ajoittain, se ei kuulosta terveelliseltä. Sen voisi kyllä nähdä johtuvan liian pienestä energian tarpeesta. Jos energiatasoa nostaisi edes vähän niin kenties ne mässäilyt sitten jäisi pois? Ja kun ei mässäilyn takia tulisi syötyä ylimääräisiä kaloreita niin ne voisi hyvin siirtää normipäiville :)

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 40
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28190
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545691
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 14:00)