Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 23:38

Laihdutus- ja liikuntapulinaa

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 50

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 02.09.2010 klo 08:46  
+
0
^No voin sanoa, että mulla ei ainakaan paino radikaalisti noussut kun vaihdoin kevyttuotteet pois kokonaan. Tosin eipä se paljon laskenutkaan silloin, mutta luulen, että syy oli ihan liian suurissa annoksissa.

Ja enpä vois paljon enemmän samaa mieltä olla sun kanssa. :peukku:
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 02.09.2010 klo 08:55  
+
0
:jjei: Olen käynyt jo kahdesti salilla! Perjantaina uudestaan!

Onko kellään vinkata mitä kannattaisi salikäynnin jälkeen syödä/juoda?
Onko hyvä esimerkiksi banaani ja ihan vesi? Nyt olen juonut vain vettä ja kotiin pääsyn jälkeen on ollut todella nälkäinen olo, siihen sitten välipalaksi voileipiä.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

suskie

suskie
Viestimäärä: 412

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 02.09.2010 klo 09:11  
+
0
^ Ehrmann rasvaton maitorahka (0,2 % rasvaa ;) ihan sellaisenaan, jos pystyy (itse kyllä laitan siihen hieman hunajaa tai hilloa). Siinä on suhteellisen paljon proteiinia, niin ehkäiseen lihasten kipeytymistä reenin jälkeen.

muoks. Ehrmann oikein.. :)
(Viestiä on muokattu torstaina, 02.09.2010 klo 09:12)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 02.09.2010 klo 09:34  
+
0
^ Ehrmann on ihan parasta! Mä laitan sekaan esim mustikoita, sokeritonta mehukeittoa jne. :hymy:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


tsindi

tsindi
Viestimäärä: 37

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 02.09.2010 klo 10:11  
+
0
Salin jälkeen ehdottomasti kunnon palautusjuoma ja sit Ehrmannia mäkin suosittelisin!

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 02.09.2010 klo 10:38  
+
0
Eikö siin jossain mainoksessakin oo, että vaan apina syö salitreenin jälkeen banaania? :wink:

Mä pohdin taas tossa aamulla oikeen pidemmän kaavan mukaan mun syömisiä.
Tulin siihen tulokseen, että suurimmat synnit on hyvin, hyvin hiilaripitoinen ravinto, liian isot annoskoot ja epäsäännölliset ruoka-ajat, tää lihavuuden Bermudan kolmio. Muuten siis syön periaatteessa "ihan hyvin" (mä voisin kohta jo lanseerata tän termin... yöh), en siis mässää karkkia tai pullaa, en juur juo limsaa tai mehuja enkä harrasta alkoholikulttuuriakaan. Ja aamiaisen syön joka aamu :wink:

Ja kun syyllistä etsitään, niin... meillähän safkaa tekee läpipasko kokin koulutuksen saanut avokki, joka voi syödä mitä tahansa ilman, että se kertyy mihinkään. Ja tämän käsitys ravitsevasta ruuasta on pastaa tai riisiä lihaisassa kastikkeessa (höystettynä sillä saamarin kolmannen maailmansodan aloittaneella lihaliemikuutiolla).

Mun PITÄIS pystyä puhumaan hänen kanssaan siitä, että ruokavalioon tarttis nyt saada muutos ja sassiin. Lihattomuuteen oon koittanut vängätä, samoin tohon varsinkin pastan välttämiseen (tai edes sen korvaamiseen täysjyväpastalla), mutta ainakaan toistaseks tää luolamies ei oo ottanut kuuleviin korviinsakaan. Täysjyväpastat maistuu pahalta, ja ruoka ei ravitse, jos siinä ei ole eläinperäisiä proteiineja. Kalaa voi syödä korkeintaan kerran parissa viikossa, koska se käy muuten tylsäksi - silti jauhelihaa voi syödä kevyesti sen 3-4 kertaa viikossa. Ohrariisi on kuulemma pahaa, eikä esim. uunivihannekset riitä lisukkeeksi, vaan pitää olla myös sitä pastaa, riisiä tai edes perunaa.

Mä tietysti VOISIN tehdä ite omat ruokani, mutta en mä taas nää siinäkään mitään järkeä, että me tehdään kahdet eri ruuat kahdelle eri ihmiselle, "vaan" sen takia, että toinen on jästipää ja toinen terveyshihhuli.

Toisaalta, alan kallistua kyllä siihen, että mun on varmaan pakko alkaa tehdä omat safkani, jos aion saada tän vatsakummun tästä johonkin sulamaan.

Nyt on sellanen olo, että ai että jos asuis yksin.. hemmetti kun koirakin syö terveellisemmin kuin mä.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 02.09.2010 klo 10:47  
+
0
Mikset jannie tee siten että otat pienen määrän sitä varsinaista ruokaa ja syöt sitten lisäkkeenä ison määrän salaattia tms kasviksia. Eli ei tartte tehdä kokonaan omaa ruokaa, vaan voi syödä ihan sitä samaa mitä mieskin, mutta tekee sitten siihen oheen salaatin johon voi laittaa ihan mitä vaan itse tykkää syödä ja on terveellistä. Tai sitten jos oikeen innostuu niin keittää kasviksia tms. lisukkeeksi itselle.

Meillähän syödään ihan perusruokaa kotona, eli perunaa, pastaa ja riisiä, ei täysjyvää eikä tummaa. Samoin soossit on ihan perus ruskeakastike + muut kuten nakit, makarooniloota yms ja silti laihtuu. Se on määristä kiinni ja salaatista. Eli mä syön ennen sitä pääruokaa jotain porkkanaa tms. ja lisäksi ruuan kera vielä salaattia tai raastetta ison läjän. Ei siihen kukaan kuole että syö perusruokaa, saati sitten liho, pitää vaan kiinnittää huomiota siihen että paljonko sitä lautaselleen kauhoo. Jos mies tekee itselleen uunimakkaraa, laita itsellesi kevytmakkara normaalin sijaan.

Ja kun syö tarpeeksi usein pieniä määriä niin ei sitten ruoka-aikaankaan tule sellaista pakko syödä paljon tunnetta. Ja tosiaan keittiövaaka on kova sana laihduttajalle. Kun vaikka kuukaudenkin punnitsee ja merkkaa ylös syömisiään niin tajuaa paljonko oikeasti tulee syötyä.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 02.09.2010 klo 13:55  
+
0

jannie kirjoitti:

Eikö siin jossain mainoksessakin oo, että vaan apina syö salitreenin jälkeen banaania? :wink:



Minulla ei ole tapana uskoa mainoksia :nauru:

Enkä usko että kuntourheilijana minun tarvitsee turvautua näihin kaupallisiin palautusjuomiin/kehitysjuomiin. Tai ehkä ennemminkin en halua niitä käyttää.

Mutta huomenna pakkaan mukaan tuota maitorahkaa ja hieman hilloa. Kiitos suositelleille :peukku: Kiva kun on viimein oikein intoa lähteä liikkumaan!
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 02.09.2010 klo 14:03  
+
0
Viskaapas vähän tännekin sitä intoa.. :viheltel:

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 02.09.2010 klo 14:08  
+
0

Suzuna kirjoitti:


Enkä usko että kuntourheilijana minun tarvitsee turvautua näihin kaupallisiin palautusjuomiin/kehitysjuomiin. Tai ehkä ennemminkin en halua niitä käyttää.


T&T:ssä oli alkukesästä juttu että maitokaakao palauttaa yhtätehokkaasti, ellei paremmin kuin tuollaset "proteiinijuomat" joten siitä sitte itse kukin valitsemaan mitä haluaa uskoa...
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Idefix

Idefix
Viestimäärä: 176

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 02.09.2010 klo 14:48  
+
0

eetla kirjoitti:

Mikset jannie tee siten että otat pienen määrän sitä varsinaista ruokaa ja syöt sitten lisäkkeenä ison määrän salaattia tms kasviksia. Eli ei tartte tehdä kokonaan omaa ruokaa, vaan voi syödä ihan sitä samaa mitä mieskin, mutta tekee sitten siihen oheen salaatin johon voi laittaa ihan mitä vaan itse tykkää syödä ja on terveellistä. Tai sitten jos oikeen innostuu niin keittää kasviksia tms. lisukkeeksi itselle.

Meillähän syödään ihan perusruokaa kotona, eli perunaa, pastaa ja riisiä, ei täysjyvää eikä tummaa. Samoin soossit on ihan perus ruskeakastike + muut kuten nakit, makarooniloota yms ja silti laihtuu. Se on määristä kiinni ja salaatista. Eli mä syön ennen sitä pääruokaa jotain porkkanaa tms. ja lisäksi ruuan kera vielä salaattia tai raastetta ison läjän. Ei siihen kukaan kuole että syö perusruokaa, saati sitten liho, pitää vaan kiinnittää huomiota siihen että paljonko sitä lautaselleen kauhoo. Jos mies tekee itselleen uunimakkaraa, laita itsellesi kevytmakkara normaalin sijaan.

Ja kun syö tarpeeksi usein pieniä määriä niin ei sitten ruoka-aikaankaan tule sellaista pakko syödä paljon tunnetta. Ja tosiaan keittiövaaka on kova sana laihduttajalle. Kun vaikka kuukaudenkin punnitsee ja merkkaa ylös syömisiään niin tajuaa paljonko oikeasti tulee syötyä.



Toi kuullostaa niiin helpolta mut se toteuttaminen on mulle kyllä tuskaa. Mä oon ite hirmu tarkka siitä ettei mitään heitetä pois, mut toisaaltaan myös sit siitä että salaatin pitää olla tuoretta eikä semmosta muutaman päivän jääkapissa seissyttä vettynyttä, että mä sitä syön. :shifty:

Siitä seuraaki se ongelma, että miten mä saan tehtyä salaattia itelleni niin, ettei ne ehi pilaantua jääkaapissa. helpompi vaan jättää tekemättä mut sit tulee syötyä perunaa ja lihaa sen edestä. Lääkäri mulle suosittelikin että pitäs syödä enemmän lihaa ja salaattia ja jättää vaikka peruna kokonaan pois jos niin on helpompaa, mut en oo vielä hirveesti osannu, kun en sit samoja ruokia jaksais montaa päivää mussuttaa. Meillä ku ukko syö päivästä toiseen kaurapuuroa lämpimäksi ruuakseen ni itelleni saan sit kokata mitä haluan..

Plussaa tässä on jo se, että iltapalaksi syön aina jonku hedelmän tai teen hedelmäsalaattia (ja nekin tarpeiden omissa mehuissa ja ostan kaiken erikseen enkä niitä sokeriliuos valmiita coctaileja) ja nyt on tullu peräti lenkkeiltyäki semmonen 3-5 km päivässä töiden jälkeen (10h työpäiviä 5pv/vko ni ei koko iltaa viiti kuluttaa lenkkeilyyn). Tässäkin ongelma on se että ensin lähtee kasvoista, käsistä, kaulalta ja ajloista mut pötsi on ja pysyy! :twisted:
joskus yritin kaikenmaailman vatsa ja selkälihasliikkeitä, mut ei ne tuottanu tulosta (tai sit en vaan ollu tarpeeks kärsivällinen ja tehny tarpeeks paljoo). En tiijä, kai sitä pienillä muutoksilla ajan kanssa jotaki saa aikaan.
Lbu Taavi 10/04
Lbu Tino 12/07

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 02.09.2010 klo 15:15  
+
0
^Tee se salaatti suoraan siihen lautaselle eli aina annos kerrallaan. Silleen saa tuoretta salaattia joka kerta eikä se pääse vettymään.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 02.09.2010 klo 15:26  
+
0
Kyllä mä teenkin salaattia ja syön ihan yllin kyllin, mutta en mä kuitenkaan ajatellut elää loppuelämääni salaatilla ja nakkikastikkeella. Mun on siis tosiaan tarkoitus muuttaa ruokavaliota, eikä tehdä mitään kompromisseja - jos saisin vapaasti valita, niin tämä perhe söisi hyvin vähän lihaa ja hyvin paljon kotimaisia kasviksia.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Perjantaina, 03.09.2010 klo 08:36  
+
0
Haha, eilen illalla hieman nauratti kun mies ilmoitti että hän alkaa karppaamaan! :nauru:
Saas nyt nähdä kuinka kauan innostus kestää, kun hän ymmärtää mitä kaikkea pitää jättää pois.. Ei sinäänsä innostuksessa mitään pahaa ole, voin minä tehdä lihakasvis painotteista ruokaa ja kunnon salaatteja mielelläni. Ja paino saisikin hänellä myös laskea jo ihan terveydellisistäkin syistä.
Kaikkihan lähti kun hänen ystäväntä oli pudottanut painoa 20kiloa karppaamalla.


Tänään taas salille! Vasta kolmatta kertaa, mutta jo on mies kehunut että on kuulemma peppu kiinteytynyt :nauru:


muoks. En tosiaan tiedä mistä tätä intoa nyt riittää! Vaikka kokoajan olenkin liikkunut aktiivisesti, pitkiä kävelylenkkejä, mutta nyt into ihan hikiliikuntaan on jostain vain tullut aivan hurjasti!
Ja kiitos Maddylle tuolla toisessa keskustelussa linkittämästä juoksu-taulukosta, sitä lähden ensiviikosta toteuttamaan! Pitääkin kaivaa sykemittari jostain kaapin pohjalta esiin :hymy:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu perjantaina, 03.09.2010 klo 08:43)

suskie

suskie
Viestimäärä: 412

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Perjantaina, 03.09.2010 klo 08:45  
+
0
Hyvä Suzuna, keep it going! :peukku: Toi on muuten hyvä, että kirjottaa tänne (tai jonnekin muualle), että meinaa tehdä jotain, niin sitten se on vähän niinku "pakko" tehdä ;)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Perjantaina, 03.09.2010 klo 09:34  
+
0

jannie kirjoitti:

Kyllä mä teenkin salaattia ja syön ihan yllin kyllin, mutta en mä kuitenkaan ajatellut elää loppuelämääni salaatilla ja nakkikastikkeella. Mun on siis tosiaan tarkoitus muuttaa ruokavaliota, eikä tehdä mitään kompromisseja - jos saisin vapaasti valita, niin tämä perhe söisi hyvin vähän lihaa ja hyvin paljon kotimaisia kasviksia.



Harvoinpa se on toisen päätettävissä että mitä kumpikin syö, saati sitten pakottaa toinen kasvissyöjäksi. Saati sitten kun toinen tekee ruuat ja itse ei halua siihen osallistua tai tehdä omiaan. Ja jos et ole mitään kompromissejä valmis tekemään niin eihän siihen sitten auta kuin tehdä ihan ne omat ruuat.

Ja mähän en puhunut mistään nakkikastikkeesta ja salaatista vaan ihan siitä että jos perusruokaan yhdistää lisänä vaikka keitettyjä kasviksia tms. ja sen salaatin/raasteen niin sehän on terveellinen ja monipuolinen ruoka. Ja jos toinen oppii siinä sivussa niitä syömään enemmän niin eiköhän se ruokakin muutu sitten pikkuhiljaa siihen terveellisempään suuntaan.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Perjantaina, 03.09.2010 klo 10:12  
+
0
Tänään oli ensimmäistä kertaa jotenkin tosi rankan tuntuinen päivä noudattaa juoksuohjelmaa. Ei siis siksi, että ohjelma olisi ollut rankka, vaan siksi, että itse olin väsynyt. Kannoin, kärräsin ja pinosin eilen pari tuntia polttopuita illalla ja se kyllä tuntui jaksamisessa tänään, vaikka olikin toki hyvää hyötyliikuntaa. Ja lisäksi nyt huomasin, että tuli tehtyä "liian rankka" reeni reeniohjelmaan nähden. Juoksuohjelmassa lukee: "Kävele reippaasti 5min, juokse 2-3min. Käänny ja kävele kotiin." No, mä kävelin 5min, juoksin 3min ja käännyin ja tein samat uudelleen kotimatkalla. Aiemmin tällä viikolla on ollut kaksi kertaa niin, että on pitänyt nimenomaan kävellä 5min ja juosta 2min ja tehdä sama kotimatkalla eikä vain kävellä kotiin. Pitäisi näemmä jaksaa lukea nuo kahden lauseen ohjeet ennen lenkkiä, mutta eipä tästä nyt haittaakaan ollut paitsi että kun tänään juuri väsytti ja tuntui rankalta, olisi ollut kiva huomata ennen lenkkiä, että reeni onkin yllättävän kevyt, mikä jo sekin olisi auttanut jaksamaan paremmin.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Perjantaina, 03.09.2010 klo 11:33  
+
0
Eetla, joo, pahahan mun on pakottaa ketään syömään mitään.

En nyt ala tähän luettelemaan meidän kodinhoidollisia järjestelyjä, mutta toistaiseksi se että avokki tekee ruuan, on toiminut. Kyllähän mäkin siis esitän toiveita ja mielipiteitä ja niitä useimmiten jopa kuunnellaan (esim. eilen syötiin broiskan rintafileitä ja uunijuureksia - ilman mitään lisuketta :wink:), mutta niinä hetkinä kun en ole pistämässä lusikkaani soppaan, on lautasella äkkiä edessä makaronilaatikkoa ja salaatti käsittää lehtisalaatin ja kurkun siivuja. Jee. Haluisin, ettei niitä päiviä olisi, ja että se halu vältellä niitä päiviä löytyis myös kokin puolelta...

Mä olen kieltämättä tottunut nyt tässä vuosien saatossa siihen, että on muuten tosi kivaa, kun ei halutessaan tarvi pistää tikkuakaan ristiin ja silti se safka tulee lähes päivittäin naaman eteen. Laitan itelleni kuitenkin aamiaiset ja välipalat ja muut, käyn kaupassa ja teen välillä itsekin ruokaa, ja mitä enemmän oon nyt viime aikoina perehtynyt tähän "hyvään syömiseen", niin sitä perseemmältä meidän ruokavaliio kuulostaa. Huom. Meidän, ei minun.

Mä en tiedä onko mun suurin ongelma sitten siinä, etten tavallaan "kehtaa" pyytää tarpeeksi jämäkästi, että tehtäisiin terveellisempää ruokaa. Kaikki täysjyväjutut, erikoisemmat kasvikset ja muut ruoka-aineet 90-luvun kouluruokinnan ulkopuolelta kun nostaa avokin niskakarvat pystyyn, ja se ottaa helposti sellaisen asenteen, että "ihme viherluomuekopiipertelyä, kuollaan nälkään jos noin tehdään". Mitään mustaa valkoisella on turha pistää luettavaksi, koska se ei lue. Ja mua ei kuuntele em. syystä. Jos teen itelleni ruokaa ja pyydän maistamaan, niin voi maistaa pitkin hampain ja sanoa, että joo on ihan hyvää. Kun kysyn että ottaako, niin ei ota. Jos ehdotan jälkikäteen että voitais tehdä, niin koskaan ei tee mieli. Ihan kuin se pelkäis, että mun tekemästä (tai sellaisesta, mitä nyt tarkoitan "terveellisellä") ruuasta sairastuis tai muuttuis hipiksi tmv.

Tuleepa vuodatus, mutta tä asia vaivaa mua. Sitten vielä kun tähän terveysaspektiin yhdistää mun luonnonsuojeluluonnevamman, niin aamen...
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Perjantaina, 03.09.2010 klo 12:16  
+
0
No jaa, jos nyt puhutaan terveellisestä ruuasta niin joo onhan ne täysjyvät ja kasvikset tietenkin parempi vaihtoehto mitä esim se makaronilaatikko. Mutta kun oikeasti miettii ettei se nyt ihan täyttä kökköäkään ole se makaronilaatikko salaatilla ja huonommin todellakin voisi olla, eikä sillä perusruuallakaan mitään puutoksia tartte kokea. Monet syö nykyään läjäkaupalla kaikkia eineksiä joissa ei ole mitään aitoja aineksi seassa jotain roiskeläppä pitsoja mikro hamppareita. Ja tosiaan kukin taistelee omassa parisuhteessaan juuri niistä asioista mitkä kokee tärkeäksi. Meillä jos mies alkaisi vaatimaan pelkkää kasvisruokaa ja täysjyvä tuotteita niin ei hyvä heiluisi ja tyyppi saisi syödä just sitä mitä ite sattuu saamaan aikaiseksi. :nauru:
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 30.09.2010 klo 01:10  
+
0
Hihihii :aurinko:

Mun "uus elämä" on ottanu tulta alleen ihan hyvin, safkaus on kaiken kaikkiaan paremmalla mallilla ja Heiaheia auttaa pysymään kärryillä siitä, kuinka paljon liikun (ja motivoi samalla liikkumaan enemmän).
Painoa on pudonnut nyt kuukauden aikana 3-4kg, ja tosiaan vaan vähentämällä hiilareita ja lisäämällä kevyttä liikuntaa (eli pidentämällä koirankusetuslenkkejä). Lähtöpaino elo-syyskuun vaihteessa oli nippa nappa 90kg (89,jotainkg), ja nyt tänä aamuna oli 86,9kg :jjei:

Me käytiin kokkiavokin kanssa vaan aika kevyt keskustelu siitä, että haluaisin pudottaa painoa ja syödä terveellisemmin. Kaipa tuokin siis haluaa, että mä pysyn ihan ihmisen mitoissa, vaikka kuulemma oonkin hyvä just sellasena kuin oon :hymy:
Liikuntaa taas on lisännyt jo sekin, että kaveri hankki koiran, ja käydään nykyään yhdessä 1-2 kertaa viikossa mettälenkittämässä koiria.

Ulkoisesti pudosta en usko että kukaan huomaa, koska en mäkään huomaa, että vaatteet istuis paremmin tmv. Onhan toi pari kiloa toki ihan kissanpieru tässä kilomäärässä, mutta suunta on ehdottomasti oikea :aurinko:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 22:15)