Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 23:38

Laihdutus- ja liikuntapulinaa

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 50

Myotis

Myotis
Viestimäärä: 51

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Sunnuntaina, 30.05.2010 klo 19:40  
+
0

SaMaJa kirjoitti:

Nonni, lyötiin lopullisesti lakko lukkoon miehen kanssa. Miehelle ei kaljaa ja mulle ei sipsejä. Repsahtamisrangaistuksena mulle kuukausi nettikieltoa facebookin ja foorumien osalta ja miehelle WoW-kielto. :nauru:


Hui kauhistus! Tsemppiä kuitenkin.
Mä en ole koskaan onnistunut missään lakoissa. Aina sitä kiellettyä rupeaa tekemään hirmuisesti mieli, vaikka normaalisti voisi olla kuukauden ilmankin.

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Maanantaina, 31.05.2010 klo 16:42  
+
0

boxerowner kirjoitti:

Ja se miksi karkit on mun ongelma, johtuu ruokailurytmin puuttumisesta ja lisäksi mulla ihan liian isot annoskoot. Pitäis oikeasti saada joku rytmi syömiseen, mutta yritäpä tässä nyt sitten 3-vuorotyöläisenä. :eitietoo: Loman aikana vois yrittää saada jotain rytmiä aikaiseksi...



Työt on kyllä ihan pyllystä juurikin tämän takia. Meillä ei "yövuorossa" ole edes ruokataukoa, saati paikkaa missä syödä. Siksi kanniskelenkin mukanani proteiinipatukoita tai -juomia, sekä hedelmiä. Olen ottanut tavoitteeksi syödä neljän tunnin välein edes jotain. Koska työvuorot on miten sattuu, saa jokaisen päivän suunnitella vähän omalla tavalla ja etenkin viikonloput on tosi haasteellisia noiden yötöiden takia, talven aikana lauantaisin jäi monta kertaa lämmin ruoka kokonaan pois.
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa

Dogiliini

Dogiliini
Viestimäärä: 32

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Maanantaina, 31.05.2010 klo 17:20  
+
0
Boxerowner Kannattaa 3-vuorotyössäkin tähdätä noudattamaan normaalia ruokarytmiä, siis niin paljon kun se on mahdollista. Mä itse toteutan sen jotakuinkin niin, että esim. yövuorossa syön vain kevyesti puolilta öin ja aamulla kotiin tullessa syön aamupalan. Aamuvuorossa syöminen sujuukin normaalisti. Iltavuorossakin yrittää pitää kiinni normaalista ruokarytmistä, eli syön aamupalan, lounaan, välipalan ja töissä iltaruuan ja kotona ehkä vielä iltapalan. Yövuoroon ihmiset tuntuu tuovan hirmusesti aina herkkuja, mutta mä en kyllä ota muuta kun ruuan ja sitten pyrin juomaan paljon vettä.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Maanantaina, 31.05.2010 klo 21:26  
+
0

boxerowner kirjoitti:

Loman aikana vois yrittää saada jotain rytmiä aikaiseksi...


Loman aikana ruokailun tarkkailuun on aikaa joten oikein hyvä suunnitelma. :peukku: Mä en varmaan vieläkään olisi saanut aikaiseksi alkaa laihduttamaan jos olisin edelleen töissä. Nyt kun ei töissä, niin aikaa miettiä ja katsoa mitä suuhunsa laittaa ja rytmittää ruokailut sopiviksi. Ruokakaupassakin töissä ollessa sitä tuli kahvitunnilla vedettyä hedelmien sijaan vaikka mitä p*skaa napaansa. Nyt kotona ollessa täytän kaapin vain terveellisillä herkuilla, esim. rasvattomilla viileillä, jugurteilla ja hedelmillä. Ja mulla kans ongelmana ollut isot annoskoot mutta siihenkin löysin ratkaisun. Syön vain sellaisia ruokia, mitkä pakattu yhden ihmisen annoksiin, esim. pakastepinaattikeitto. Kun sen tekee, ei pysty ottamaan lisää koska sitä on vain se yksi annos.

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Tiistaina, 01.06.2010 klo 00:06  
+
0
Laihdutus nyt ei oikein onnistu.. Olen syönyt todella paljon ja koko ajan, enkä ole liikkunut yhtään, muuta kuin koiran kanssa lenkkeilyt. Jostain syystä matkan jälkeen olen ollut todella väsynyt, fyysisesti ja henkisesti siis, ettei vain jaksa miettiä laihduttamista. Lihonut olen, liikaa.. Liikunnasta en tiedä, mutta pakko jälleen yrittää katsoa tuota syömistä.
Miksi laihduttaminen on niin vaikeeta.. Lihominen sen sijaan liiankin helppoa.
Some things will never ever change, like you and your ugly face.

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Tiistaina, 01.06.2010 klo 00:48  
+
0

monna83 kirjoitti:

Ja mulla kans ongelmana ollut isot annoskoot mutta siihenkin löysin ratkaisun. Syön vain sellaisia ruokia, mitkä pakattu yhden ihmisen annoksiin, esim. pakastepinaattikeitto. Kun sen tekee, ei pysty ottamaan lisää koska sitä on vain se yksi annos.



Eikö tuo tule kauhean kalliiksi, jos pitää eineksiä joka päivälle ostaa? :mietiskel: Puhumattakaan kroppaan kertyvistä lisäaineista, piilorasvasta ja -sokerista. Teetkö sä sitten muulle perheelle omat ruuat? Kuulostaa kauhean vaivalloiselta.

Annoskoon hallintaan auttaa ihan vaikka desin mitta. Ottaa sillä sitä ruokaa aina sen määrän mitä tarvii (yleensä se on se 2-3 dl), äkkiä siinä oppii myös kattomaan miten paljon se oikeasti on, eikä sitä mittaa tarvi kauan. Toinen tapa vähentää annoskokoja on puolittaa kaikki eli jos ennen on syönyt iltapalaksi vaikka 2 leipää, niin nyt syö vain yhden ja lisäksi vaikka jonkun hedelmän/kasviksen. Tai jos ennen on laittanut leivälle 2 siivua leikkelettä, niin laittaa vaan yhden jnejne.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Kuuska

moderaattori
Kuuska
Viestimäärä: 873

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Tiistaina, 01.06.2010 klo 11:17  
+
0
Ei se annoskoon pienentäminen ole oikeasti mitään tähtitiedettä, jos on aikaa. Kaikkein helpoimmalla pääsee, kun tihentää atieriaväliä (=ei ole niin järkyttävä nälkä joka syömäkerralla) ja opettelee käyttämään salaattia ja kasviksia sen lautasmallin mukaan. Ei siihen lautaselle mahdu mitään ylisuurta annosta, jos toinen puoli on täytetty niillä vihreillä. :hymy:

Mä itse ratkaisin eväsongelman niin, että pilkon ison kasan kasviksia omaan purkkiin ja toiseen lämpimän ruoan. Mulla on käytössä sellainen eväspurkki, mihin ei ylipäänsä voi liikaa tunkea sitä lämpimää ruokaa mukaan.

Ja kyllä, mullakin oli ennen ylisuuret annokset, ei ole enää, ku vatsalaukkukin on prosessin ohella pienentynyt, eikä sinne enää ylisuuria määriä kerralla mahtuiskaan.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Tiistaina, 01.06.2010 klo 13:49  
+
0
Nutti, mä olen kasvissyöjä joten joka tapauksessa meillä on eri ruuat. :hymy:

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Tiistaina, 01.06.2010 klo 14:23  
+
0

monna83 kirjoitti:

Nutti, mä olen kasvissyöjä joten joka tapauksessa meillä on eri ruuat. :hymy:



Joo, kyllä mä sen olen ymmärtänyt.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Kuuska

moderaattori
Kuuska
Viestimäärä: 873

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Tiistaina, 01.06.2010 klo 14:41  
+
0

monna83 kirjoitti:

Nutti, mä olen kasvissyöjä joten joka tapauksessa meillä on eri ruuat. :hymy:



Siis, teetkö sä aina perheelle ruokaa ja itse syöt eineksiä?

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Tiistaina, 01.06.2010 klo 19:16  
+
0
^ Mies hoitaa meillä ruuan laiton. Enkä mä nyt pelkkiä eineksiä koko aikaa syö mutta mulle ne on ollut annoskokojen opettelussa hyvä apu.

Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Tiistaina, 01.06.2010 klo 21:24  
+
0
Taas söin sipsejä toissapäivänä. Ja tänään popcornia. Ja SUKLAATA :eek: vaikken edes makeasta niinkään tykkää. Pakko vissiin vaan jotain saada ahdettua... Seuraavaksi varmaan vuorossa iltapala: leipää.
:ttou:
Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)

Kielinero

Kielinero
Viestimäärä: 13

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 10:01  
+
0

Nutti kirjoitti:

Eikö tuo tule kauhean kalliiksi, jos pitää eineksiä joka päivälle ostaa? :mietiskel: Puhumattakaan kroppaan kertyvistä lisäaineista, piilorasvasta ja -sokerista.


Eihän pakasteissa yleensä ole juurikaan lisäaineita. Tää on ainakin tosi hyvää. Tosin annos on minusta yhdelle tosi iso, ei mahdu ainakaan kerralla meidän koulun keittolautaselle.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 23:51  
+
0
Onko makarooni lihottavaa? :mietiskel: Mä olen pitkään syönyt iltapuurot mutta nyt alkaa puuro tökkiä ja jotain tujumpaa mutta terveellistä on saatava vielä kunnon annos ennen nukkumaan menoa. Olen keittänyt muutama iltana makaroonia n. puol pussia (:shifty:) ennen nukkumaan menoa. Mies vain totesi tänään että makarooni on todella lihottavaa. Vehnäähän se on mutta onko vehnä tosiaan pahasta? :mietiskel:

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 03.06.2010 klo 02:23  
+
0
No sadassa grammassa pastaa on joku 340 kcal, ja puolikas pussi on 250 gr.. Että tuleehan siitä nopealla laskutoimituksella 850 kcal.. Jos siis puhutaan sellaisesta normikokoisesta puolen kilon makaronipussista. Valkoisessa jauhossa on todella paljon hiilareita = todella paljon energiaa = lihottavaa. Eikä joku makaroni yksinään kyllä ole mitään oikeaa kunnon ruokaa imo.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Myotis

Myotis
Viestimäärä: 51

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 03.06.2010 klo 04:02  
+
0
Terveellinen ja lautasellinen makaroonia ei kuulosta ihan sopivan samaan lauseeseen. Lasken sen lisäkeruokiin enkä saa mitenkään päin siitä koko ateriaa. Miten olisi jogurtti marjoilla, mysli tai vaikka ruokaisampi salaatti iltapalaksi?
(Viestiä on muokattu torstaina, 03.06.2010 klo 04:04)

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 03.06.2010 klo 05:26  
+
0
Ootko monna kokeillut maustaa puuroa jollain? Itsellä ei mene puuro alas sellaisenaan, vaan vaatii purkillisen raejuustoa sekaan. Ja jos raejuustoa ei ole tarjolla, niin sitten vähintään pilkottu omena pitää olla seassa.
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 03.06.2010 klo 09:57  
+
0

Kielinero kirjoitti:

[quote=Nutti]Eikö tuo tule kauhean kalliiksi, jos pitää eineksiä joka päivälle ostaa? :mietiskel: Puhumattakaan kroppaan kertyvistä lisäaineista, piilorasvasta ja -sokerista.


Eihän pakasteissa yleensä ole juurikaan lisäaineita. Tää on ainakin tosi hyvää. Tosin annos on minusta yhdelle tosi iso, ei mahdu ainakaan kerralla meidän koulun keittolautaselle.[/quote]

Tarkoitin ihan eineksiä yleensä.

Ihan tavallinen makaroni ei kovin terveellistä ole, jos sitä pitää syödä, niin vaihtaa sen vaalean hötön täysjyväpastaan. Iltapalaksi on tosiaan hyvä myös rahka, jogurtti tai vaikka purkillinen tonnikalaa vedessä, lisää vaan kasviksia mukaan niin saa ruokaisan salaatin. Jostain olen lukenut, että iltapalla pitäis muutenkin syödä mieluummin proteiinia kuin hiilihydraattia.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Neiti_79

Neiti_79
Viestimäärä: 96

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 03.06.2010 klo 14:04  
+
0
Monnan tekstiin:
Juu, en tosiaan makaronia söisi iltapalaksi (tai juuri muutenkaan) varsinkaan jos laihduttaa haluaisin. Aika ravintoarvotonta pöperöä. Kokeile kauramakaronia tai täysjyväpastaa jos jotain pastaa haluat syödä? Ja puoli pussia kuulostaa melkoiselle määrälle..
Oletko sitä onnellisempi, mitä pienemmistä asioista olet onnellinen ?

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 03.06.2010 klo 14:39  
+
0
Tuo puoli pussiahan on tosi suuri määrä iltapalaksi. Kun teen makaronilaatikon, niin laitan siihen 70% - koko pussin. Yleensä tuota laatikkoa syö kaks ihmistä pari päivää. Puolikkaasta pussista ruokkis siis kaks ihmistä ihan kevyesti ja varmaan jäiskin. Hankala sanoa kun en muutoin tota makaronia käytä kuin tuohon laatikkoon, mutta kuulostaa kyllä suurelta määrältä.

Tulin just pyöräilemästä. Oon taas saanu itteäni vähän niskasta kiinni kun lipsahti ihan täysin hanskasta opparia tehdessä. Oon joka päivä käyny vähän pyöräilemässä (10-20km) ja muutenki yrittäny kaikki kauppareissut sun muut hoitaa pyörällä tai kävellen. Paljon ei vielä oo tehty, mutta edes jotain. Sellanen rapiat 10kg olis tiputettavaa. Great. Mietin tässä sitä kehoanalyysia motivaation lähteeksi. Olis mukavaa kuulla että 40% on rasvaa, joten ehkä siitä tulis lisäpotkua.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 07.05.2024 klo 00:00)