Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 23:38

Laihdutus- ja liikuntapulinaa

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 50

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 03.06.2010 klo 14:41  
+
0
Kyllä mäkin saisin makaronia ahdettua napaani vaikka kuinka paljon. Toi ajatusvirhe, että siinä ei olisi paljon energiaa, tulee varmaan siitä, että se ei pidä kylläisenä. Mutta en mä kyllä puuroakaan kovin hyvänä ruokana pidä, ainakaan kaurapuuroa.

Kuuska

moderaattori
Kuuska
Viestimäärä: 873

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 03.06.2010 klo 15:14  
+
0
Puoli-OT, puurosta tuli mieleen, että itse olen huomannut, että veteen tehty puuro pitää kylläisenä selvästi lyhyemmän aikaa kuin maitoon tehty.

Itse olen heittäny pullamössömakaroonin käytön pois jo aikaa sitten. Ei se minusta edes maistu millekään, enkä mä tykkään kyllästää ruokaani ketsupilla, sama ku vetäis sitä suoraan pullonsuusta sitten.

Itseasiassa mä olen vähentänyt hiilihydraatteja selvästi tarkoituksella ja lisännyt niiden tilalle proteiinia, eritoten reenipäivien välissä katson, etten vedä hulluna sokereita. Kyllä sen huomaa ja tuntee kropassaankin, millä sen kyllästää.

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 03.06.2010 klo 15:56  
+
0
Jotkut taas vannoo kaurapuuron nimeen. Jos mä syön aamulla lautasellisen veteen tehtyä kaurapuuroa hillosilmällä, mulla on nälkä tunnin päästä. Ennemmin popsin jotain rahkaa ja hedelmiä tai syön ruisleivän kuin puuroa, koska ne pitää jostain syystä paremmin nälkää.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Neiti_79

Neiti_79
Viestimäärä: 96

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 03.06.2010 klo 19:09  
+
0
Mä en pysty syömään puuroa tyhjään mahaan, oli mitä puuroa hyvänsä. Jostain syystä tulee aivan sairaan huono olo ja olenpa joskus ihan oksentanutkin jos olen erehtynyt vetään aamupalaksi puuroa. Outoa. Päivällä tai iltapalaksi syön joskus puuroa.
Niin, ja sama homma kun nerudalla... syöpä (kaura)puuroa just vaikka aamupalaksi, vaikka se pysyis sisälläkin niin jahka huono olo on ohi, mulla on tasan varmasti nälkä just suunnilleen tunnin päästä jo.
Oletko sitä onnellisempi, mitä pienemmistä asioista olet onnellinen ?
(Viestiä on muokattu torstaina, 03.06.2010 klo 19:11)

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Lauantaina, 05.06.2010 klo 20:28  
+
0
Pelkkä kaurapuuro aamupalalla ei välttämättä tosiaan pidä nälkää kovinkaan kauan. Se käynnistää vatsan toiminnan niin tehokkaasti, että annos varsinkin veteen tehdyä puuroa kuluu nopeasti. Tällöin voi tuntua että nälkä pysyy paremmin loitolla kun syö jotain kevyempää, koska vatsa ei lähde niin nopeasti käyntiin yön jälkeen. Toiseksi kaurapuurossa ei ole hirveästi proteiineja, joten sen lisäksi kannattaa ottaa jotain proteiinipitoista jotta saa nälän pysymään loitolla pidempään. Kaurapuurossa on myös melkoisesti hiilareita, jotka nostaa insuliinia ja siihen nähden varsinkin siitä saa aika vähän energiaa. Insuliinin laskiessa luonnollisesti tulee nälkä. Joillekin kaurapuuro pelkiltään riittää kyllä, ihmisten aineenvaihdunnassa on eroja, mutta aika moni vaatii sen kaurapuuron lisäksi muutakin, esim. jogurttia, hedelmää, marjoja, raejuustoa tms.

Siitä huolimatta mä syön joka aamu kaurapuuron, sen lisäksi lasillisen tuoremehua ja aamiaisesta n. tunnin-puolentoista päästä hedelmän tai leipää välipalaksi.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

(Viestiä on muokattu lauantaina, 05.06.2010 klo 20:29)

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Sunnuntaina, 06.06.2010 klo 11:19  
+
0
Syön puuroa aina töissä aamupalaksi, ja siellä on tullut tavaksi ottaa aina myös keitetty kananmuna ja lasillinen mehukeittoa siihen kylkeen. Noilla eväillä pysyy nälkä jo vähän kauemmin pois, kun proteiiniakin on mukana. Ja töissä keitän yleensä ruispuuron tai neljänviljanpuuron, harvemmin kauraa, näin kesäaikaan kun tehdään itse aamiainen.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Maanantaina, 07.06.2010 klo 17:48  
+
0
Tuli mieleen makarooneista ym. viljatuotteista, luin jostain, että kannattaa tsekata että tuotteessa on ainakin 6g kuitua/100g. Jos siis haluaa syödä terveellisesti. Muistaakseni edes täysjyvä makaroonissa ei ollut noin paljon?

Itse poljen tällä hetkellä niin paljon, että on ollut pakko lisätä hiilareiden saantia (aerobinen liikunta kuluttaa hiilareita ja rasvaa). Suoranaisesti pakotan itseni tällä hetkellä syömään ja esim. makaroonia kuluu aika paljon. Paino on noussut hieman muutaman viikon aikana ja pitäisikin tsekata kaikki ainekset kohdalleen, mutta toisaalta painon nousu ei näy peilissä/vaatteissa ym. joten en usko ruokavalion olevan suuri ongelma (voi olla ihan hyvin lihastakin..).


kotte kirjoitti:

Kalinka, Kerro sitten minkänlainen se kärry on!


Kärry tuli tänään ja hyvältä vaikuttaa! En ehtinyt suuremmin testailla, kun piti töihin mennä, mutta avo sanoi sen kanssa olevan helppo ajaa. Lara tuntui menevän ihan helposti kärryyn, saa nyt nähdä mitä se meinaa kun sen kanssa lähdetään liikkeelle. Tuo ei ole kauhean painava kärry, eikä siinä saa kuljettaa niin paljon tavaraa kuin joissain (olikohan se maksimi reilu 20 kg, kun joissain on yli 40 kg), mutta ainakin se on kevyempi vetää kun itse kärrykään ei paina niin paljoa. Kertoilen lisää, kun päästään ihan kunnolla kokeilemaan! (Tilasin tosiaan tuon Huuto.netin kautta Saksasta, kun oli niin edullinen. Myyjästä jäi todella luotettava kuva ja toimituskin oli todella nopea!)
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa
(Viestiä on muokattu maanantaina, 07.06.2010 klo 17:49)

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Maanantaina, 07.06.2010 klo 22:26  
+
0
^Esim. Myllyn paras täysjyväfusillissa on muistaakseni 8,2g/100g kuitua.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Kuuska

moderaattori
Kuuska
Viestimäärä: 873

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Tiistaina, 08.06.2010 klo 08:56  
+
0

Kalinka kirjoitti:

Tuli mieleen makarooneista ym. viljatuotteista, luin jostain, että kannattaa tsekata että tuotteessa on ainakin 6g kuitua/100g. Jos siis haluaa syödä terveellisesti. Muistaakseni edes täysjyvä makaroonissa ei ollut noin paljon?



Muistat kyllä väärin, esim. Myllyn Parhaan pastoissa on melkein puolet on runsaskuituisia (täysjyvä) pastoja (6,0-8,2g/100g).

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Tiistaina, 08.06.2010 klo 12:40  
+
0
Joo, mä itseasiassa tsekkasin ton itsekin. :nolo: Jotain tuotetta mä joskus katselin, että eihän siinä ole tarpeeksi kuitua vaikka ostaisikin täysjyvää.. oliskohan ollut sitten riisi. :mietiskel: No, eipä kai sillä väliä.
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 10.06.2010 klo 10:32  
+
0
En nyt lukenut ihan kaikkia viestejä läpi, mutta muistattehan myös sen että arvot ovat kuiva-arvoja. Eli keitettyä spagettia on aivan turha mittailla enää.
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

Kuuska

moderaattori
Kuuska
Viestimäärä: 873

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 10.06.2010 klo 11:29  
+
0
Sain siskoltani kuvan itesestäni kutakuinkin lähtöpainoisena (maaliskuu 2009) ja vertasin sitä jouluna 2009 otettuun kuvaan (josta on paino tippunut viitisen kiloa vielä lisää), aiemmin mulla ei vertailukuvia ollutkaan. Mutta nyt näkee konkreettisesti itsekin eron (-25kg). Laitetaas tännekin, nyt oon ihan visuaalisestikin yöpeä itsestäni!

Ennen 1
Ennen 2

Nyt 1
Nyt 2

:jjei:

muoks// nyt kuvat oikein
(Viestiä on muokattu torstaina, 10.06.2010 klo 12:30)

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 10.06.2010 klo 11:51  
+
0
Ei voi kuin sanoa, että "Vau!". Oot sä upean muutoksen saanut aikaiseksi. :peukku: Ja mä en oo aiemminkaan pitänyt sua mitenkään lihavana tai edes kovin tukevana, mutta jotensakin kuvia vertailemalla huomaa, miten paljon laihtuminen/lihominen kuitenkin muuttaa ulkonäköä. Voi kun saisi itsestään jo etukäteen tuollaisen "Jälkeen-kuvan" ja sen sitten muistutukseksi kotiin vähän joka puolelle. :kieli:

kotte

kotte
Viestimäärä: 13

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 10.06.2010 klo 14:13  
+
0
Kuuska, Vau! Onnea! Mahtava muutos!

Kalinka, mä katsoin kärryjä täältä. Onko se teidän joku noista? Nuokin on Saksassa ja lähettävät kai ilman postimaksuja jos on tarpeeksi tyyris tilaus.

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 10.06.2010 klo 14:58  
+
0
Kuuska oikein hehkut noissa uusissa kuvissa! Upea muutos :aurinko:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Jimena

Jimena
Viestimäärä: 108

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 10.06.2010 klo 15:13  
+
0
Piti just kans sanoa että Kuuskan koko olemus on muuttunut, toukasta on kuoriutunut upea perhonen!!! :aurinko:

Myotis

Myotis
Viestimäärä: 51

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 10.06.2010 klo 16:10  
+
0
Kuuska, vau mikä muutos! Näytät niin paljon terveemmältä noissa jälkeen kuvissa.

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Torstaina, 10.06.2010 klo 18:23  
+
0

Fay kirjoitti:

En nyt lukenut ihan kaikkia viestejä läpi, mutta muistattehan myös sen että arvot ovat kuiva-arvoja. Eli keitettyä spagettia on aivan turha mittailla enää.


Siis millälailla turha mittailla? Ai että tavara muuttuu täysin eriksi keitettäessä? Ei tietenkään keitettyä makaronia enää punnita, vaan se punnitaan/mitataan kuivana.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Perjantaina, 11.06.2010 klo 19:50  
+
0

innna kirjoitti:


Siis millälailla turha mittailla? Ai että tavara muuttuu täysin eriksi keitettäessä? Ei tietenkään keitettyä makaronia enää punnita, vaan se punnitaan/mitataan kuivana.



Siis punnita. Siinä on niin suuri osa vettä että tulee ihan vääriä tuloksia. Tämä ei ole kaikille aivan niin itsestään selvää. Eipä ollut minullekaan silloin joskus. Siksi mainitsin. :wink:
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Lauantaina, 12.06.2010 klo 13:01  
+
0
Eilen/viime yönä tuli hyvä ja hauska liikuntasessio tutun bändin keikalla kun tanssittiin tauot vähennettynä 2,5-3h. Pähkäilin pitkään viitsisinkö edes lähteä, mutta sehän olikin tosi kivaa. En mä kyllä kovin usein tota tekisi, mutta tällaisena sateisena viikonloppuna ei edes haittaa, että nukkuu sitten aamulla pitkään, kun on ollut neljältä yöllä vasta kotona. :nauru:

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 15:30)