Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 23:38

Laihdutus- ja liikuntapulinaa

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 50

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Lauantaina, 12.06.2010 klo 14:47  
+
0
Mä olen vain syönyt ja syönyt ja syönyt viimeiset pari viikkoa. :suru: Tosi kiva.. Ei ole vain jaksanut katsoa mitä suuhunsa laittaa.

Lalaa

Lalaa
Viestimäärä: 159

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Lauantaina, 12.06.2010 klo 14:50  
+
0
Nyt saa läskeily riittää. Vedän painon takaisin alle 70kg:n.
Heipa!
Lomaa vietetään ja pituuta 173cm ja paino 63kg.Siinä tietoni.Sultakaan en halua muita tietoja kuin pituuden ja painon.Kaiki muu on sivuseikka.Venäläinen ruletti.Jos ilmoitat muita niin tiput listoilta.

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Lauantaina, 12.06.2010 klo 15:03  
+
0
Pistän oman ongelman tähän ketjuun, koska liittyy painoon (vaikkei kuitenkaan laihduttamiseen). Itse koetan kovasti nostaa painoa ja samalla syödä terveellisesti, mutta onpa tässä tullut huomattua, että ei, ei, ei vaan onnaa :/ Pitää syödä ihan tajuttomat määrät terveellistä ruokaa, tai sitten turvautua kaikenlaiseen pullaan ja sipsiin, jolloin vatsa ja koko kroppa menee sekasin. Jos syön pari viikkoa kovalla tahdilla, saan painon nousemaan kilon, mutta yksikin väliin jäänyt ateria tai aktiivisempi päivä pyyhkii sen pois. Eikä asiaa auta se, että olen pieniruokainen ja nopeasti kylläinen.

Olis ihanaa olla terveen näköinen! Eikä tälläinen väsynyt, silmäpussinen, kalpean nihkeä rimppana.. Hoikka on ihan kiva olla, mutta nykyään olen niin laiha, että vähän jopa hävettää. Ja ihmiset nyrpistää ja kommentoi.. Siinä missä lihavalle ei moni menisi sanomaan "moi, oot näköjään ollu ruoka-aikaan kotona, hahahaha!!" niin kyllä minulle tulee ihan tuntemattomatkin huomauttamaan että "hyi, oot ihan sika laiha, kato nyt, sulla näkyy nää luut tässä, hahahaha!!". Nyt tilasin netistä sellaista urheilijoiden vetämää proteiinijuoma -jauhetta. Jospa sillä sais jotain tulosta aikaan.

(ja toivottavasti ihmisiä ei haittaa, että tulin tänne kertomaan tälläisestä ongelmasta, joka ei ihan suoraan otsikon alle sovi. Mutta jos avais oman ketjun, niin eipä sinne moni kirjoittais varmaan. On tämäkin vaikea ongelma painon kanssa, vaikka kuulunkin vähemmistöön.)

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Lauantaina, 12.06.2010 klo 15:20  
+
0
^Ei varmasti haittaa! Ihan mielenkiintoista itseasiassa kuulla se kuuluisa asian toinenkin puoli. :peukku:

Nyt tääkin kyllä joutuu tänne pulisemaan. Rupesi hirvittämään kun yhdet housut alkoi kiristämään jotka aiemmin olivat isot tai ainakin vähintäänkin löysät. Tästä päivästä eteenpäin siis virallisesti jätän kaikki herkut taakseni kunnes toisin ilmoitetaan. Ainoana poikkeuksena täytyy kyllä pitää työpaikan saunailtaa jossa kuitenkin joutuu jotain suuhunsa pistämään mutta se on kuitenkin vain yksi päivä.

Nyt siis lenkkikengät kaapista käyttöön ja koiran kanssa kuntokuurille!
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi
(Viestiä on muokattu lauantaina, 12.06.2010 klo 15:22)

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Lauantaina, 12.06.2010 klo 15:29  
+
0
Mondial Paradoksaalista kyllä, että (terveellinen) lihottaminen ja laihduttaminen tapahtuvat melko lailla samoista lähtökohdista. Syö tiheämmin ja riittävästi terveellisiä rasvoja sekä proteiinia. Ja liikkuminen auttaa myös, koska se tuo sellaista terveen näköistä jäntevyyttä, jos muuten on kovin laiha. Ikä yleensä auttaa vähän tähän asiaan myös, joten jos olet vielä ihan parikymppinen tai alle, jonkinmoista helpotusta voi olla tulossa jo ihan luonnostaan muutaman vuoden sisällä.

muoks. Pähkinät ovat muuten hyvä rasvan ja proteiinin lähde. (Hyviä myös laihduttajille, mutta tosi kohtuuden rajoissa, koska sisältävät paljon energiaa.)
(Viestiä on muokattu lauantaina, 12.06.2010 klo 15:30)

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Lauantaina, 12.06.2010 klo 15:34  
+
0
maddy, niinpä, on tullut kyllä huomattua, että on pakko syödä se 5 kertaa päivässä säännöllisesti. Olen nyt 22 ja uskon myös, että kolmenkympin jälkeen kroppa hidastuu ja kilot vähät juuttuvat paremmin.

Tein muuten äsken herkullista superihanaa kasvis-juusto piirakkaa ja huomasin viime hetkellä, että kananmunat puuttuu! Eli nyt mulla on keittiössä piirakkapohja, kaikki täytteet jo sisällä ja juustokuorrutus päällä, mutta kerma-muna seos puuttuu :/ Ei muuta kun kauppaan..

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Lauantaina, 12.06.2010 klo 16:00  
+
0
^OT tähän väliin, mutta piirakkaan ei ole pakko laittaa munaa jos laitat juustoraastetta, vähennä vaan kerman määrää n. puoleen ja lisää juustoa.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Lauantaina, 12.06.2010 klo 16:02  
+
0
^ No arvasin et ois ollu joku hyvä jippo!! hemmetti.. Mut tein nyt ihan perinteisesti sillä ainoalla tavalla millä osaan. Kiitos kuitenkin vinkistä, painan mieleen ;)

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Lauantaina, 12.06.2010 klo 16:39  
+
0
muoks: kummallinen tuplaviesti pois.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 12.06.2010 klo 16:40)

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Maanantaina, 14.06.2010 klo 02:19  
+
0
Noniin, nyt järkyttävän syöppöviikon jälkeen taas ryhtiliikettä. Tänään jäi aamulenkkikin välistä ja voi hitto kun oli löysä olo. Pe viimeks käyny. Huomenna meen ja ehkä omantunnontuskissa pakko mennä tiistainakin.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Tiistaina, 15.06.2010 klo 14:17  
+
0
Täälläkin on taas pakko alkaa laskemaan mitä suuhunsa laittaa, kun kaikki vaatteet kiristää ja olo on ku norsulla.
Onneksi on vielä jonnekkin vuoden loppuun tilattuna aikaa tuonne laskimeen.
Sellaset +5kg kun sais pois, ni olis hyvä. :peukku:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Tiistaina, 15.06.2010 klo 15:00  
+
0
Mulla ei ole ongelmana syöminen, ainakaan siinä määrin, että se estäisi laihtumisen. En ainakaan usko. Syön kuitenkin melko lailla kiloklubin oppien mukaan, vaikka nyt en taas ole jaksanut kirjaillakaan. Joskus on ns. repsahduksia, mutta en mä niitä oikeasti sellaiseksi kutsu, vaan kyllä kyse on ihan normaaleista elämään kuuluvista jutuista, että joskus vaan syö jotain herkkuruokaa. Ei ne satunnaiset yhden päivän syömiset aiheuta mitään lihomista.

Mulla on ennemminkin haasteena löytää se liikkumisen ilo. Eilen kävin zumbassa ja se oli ihan kivaa. Mulla vaan vanhenee jumppakortti 30.6. joten sen jälkeen pitäisi keksiä jotain muuta. En taida haluta maksaa siitä lystistä, että pääsen ajoittain käymään jumpassa, kun en siellä jatkuvasti ehdi käymään. (Tämän kortin ostin 31.12.2009 vanhenevilla liikuntaseteleillä, kun ne piti uudenvuoden aattona johonkin käyttää. :nauru: ) Lenkkeily on kovin tylsää yksin ja on usein aika pakkopullaakin. Koirat onneksi saa juosta vapaana, niin ne saavat liikuntaa vaikka mä itse lähinnä kuljen mukana. Samojen metsäteiden tallaaminen yksin on vaan niin tylsää. Tykkään ryhmäliikunnasta ja esimerkiksi lentopallosta, tenniksestä jne mutta noihin peleihin ei ole kaveria tai joukkuetta ja muutenkin vakivuoroon sitoutuminen tuntuu hankalalta. Mä lähtisin mielummin liikkumaan kaverin kanssa niin, että ex tempore sovittaisiin "Lähdetäänkö lenkille/pelaamaan/tms?" Mulla vaan ei ole täällä kavereita lähiseuduilla eikä oikein vähän kauempanakaan sellaisia, jotka lähtisivät oikeasti liikuntaa harrastamaan mun kanssa...

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Tiistaina, 15.06.2010 klo 15:10  
+
0
Tennis olis kyl sellanen laji, jota tykkäisin harrastaa, ihan opettajan johdolla.
Tuossa kk päästä ollaan perheen kera menossa Pajulahteen viikon tennis"leirille". :jjei:

Mä tuossa taekwon-dosin muutaman vuoden enemmän ja vähemmän, mutta jouduin luopumaan siitä seuran kuppikuntaistuessa opettajan lähdettyä ulkomaille opettamaan.
Harmi, tykkäsin siitäkin lajista, mutta en siitä jatkuvasta sivuun ja vaille opetusta jättämisestä.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Tiistaina, 15.06.2010 klo 16:57  
+
0

kotte kirjoitti:

Kalinka, mä katsoin kärryjä täältä. Onko se teidän joku noista? Nuokin on Saksassa ja lähettävät kai ilman postimaksuja jos on tarpeeksi tyyris tilaus.



Meidän kärry on tämä.
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Tiistaina, 15.06.2010 klo 17:00  
+
0
^^ No sit sulla on kaveri jos me sieltäpäin löydetään unelmiemme talo :hymy: Kuntavaihtoehtoja on muutama, ja (edellisen palstan mukaan muistelisin että avan alla luki eräs koski) sun asuinkunta on yksi niistä.

Mä oon taas mussuttanu "muutaman" mars -jäätelön liikaa. Tää epäsäännöllinen elämä on vaan muka niin vaikea rytmittää ruokailuille. Tänäänkin on alla vaan leipä ja banaani ja töissäkin oon ehtiny oleen 9 tuntia ja pois pääsin kahdelta. Ei vaan maistu. Sitten illalla alkaa taas maistua ja porsastan kuin mikäkin ennennäkemätön ruoka(ja herkku)imuri. Liikuntaa on tullu harrastettua viimeksi viime viikolla. Nää säät on tehny tenän pyöräilylle, enkä oikein oo jaksanutkaan kun töissä ollu joka päivä 05-14/16 niin aika suorilta sitä on vaan kaatunu sänkyyn päiväunille. Nyt täytyy oikeasti alkaa tekemään jotain tai kohta ei hyvä heilu.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Tiistaina, 15.06.2010 klo 17:03  
+
0
^Jee. Tänne vaan! Oikein muistit! :peukku: Tosin aiemmin asuin Valkeakoskella ja toivottavasti et ihan niitä aikoja muistele. :wink:

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Tiistaina, 15.06.2010 klo 17:10  
+
0
^ En muistele sitä aikaa, en edes tienny että oot asunu sielä aiemmin. Katotaan nyt mistä (ja ylipäätään että koska) tupa löytyy, mutta vahva vaihtoehto on kyllä.

Voit vinkkailla jos satut tietään sielläpäin jossain korvessa sijaitsevaa ihkupihkua taloa jota ei hirveästi tarvi remontoida ja olis piharakennusta ja autotallia ja enempi pihaa kun 1000m2 :wink:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011
(Viestiä on muokattu tiistaina, 15.06.2010 klo 17:11)

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Maanantaina, 12.07.2010 klo 18:09  
+
0
Onkos täälä vielä muita kuntoilijoita ja/tai laihduttajia? Kaikki tietysti saivat ittensä jo rantakuntoon niin ei ne täälä enää kirjoittele.. hehe.

Hyvä minä! Ostin kaupasta suklaalevyn sijaan hedelmiä! Jostain se on TAAS aloitettava.
Sinne toukokuiselle reissulle tosiaan laihdutin, no nyt sen jälkeen on "vähän" lipsunu.. Kuun lopulla olisi veljen häät ja olisi ihan kiva mahtua tuohon minun pukuun. Liikkumaan mua tuskin saa muuta kuin hikilenkeille koiran kanssa, mutta edes niin!
Some things will never ever change, like you and your ugly face.

Annny

Annny
Viestimäärä: 273

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Maanantaina, 12.07.2010 klo 23:05  
+
0
Kuntoilija täältä löytyy kyllä :heiluti: Laihduttaa ei tosiaan tarvisi, mutta ilmeisesti jotain on silti lähtenyt kun ystävän häihin suunnittelemani juhlamekko tippuikin päältä, joten täytyi turvautua hätävaramekkoon :nolo:

Oli ihana käydä vetämässä tuola helteessä kunnon juoksulenkki...tuli hieman hiki :nauru:
"Anything your dog can do my Border Collie can do better ;)"

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: LAIHDUTUS- JA LIIKUNTAPULINAA - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 10:15  
+
0
Mun pitäis laihduttaa, ja syödä paremmin, ja liikkua enemmän.

Mutta kun mulle liikunta on jotain niin vastenmielistä, ellei se tapahdu muuten, kuin liikunnan itsensä takia. Nyt en oo sellasessa työssä että pitäis siellä liikkua, enkä asu kävely- tai pyörämatkan päässä töistä, joten liikunta on ihan koiranlenkityksen varassa. Eikä se sitten tunnu riittävän...
En pidä uimisesta (hiukset menee huonoksi, ja uimalakki päässä näytän TOSI tyhmältä). Lenkkeily on tylsää jollei ole koiraa mukana, pyöräilystä puhumattakaan. En pidä mistään ryhmäliikunnasta, sillä en vapaa-ajallani juurkaan siedä vieraita ihmisiä lähistöllä. En ikimaailmassa näkis itseäni kuntosalilla. Ratsastus on kivaa, mutta rahalliset resurssit ei riitä enää niin aktiiviseen ratsastusmäärään, että siitä olisi "laihdutuksellisesti" hyötyä, ja astma sulkee muut tallityöt pois. En pidä joukkueurheilulajeista samasta syystä kuin muustakaan ryhmäliikunnasta. Hiihtäminen, rullaluistelu ja muut lajit, joissa seistään omilla jaloilla ja mennään lujaa alamäessä, pelottaa. Hehe.

Voisin kuvitella harrastavani esim. suunnistusta. En kuitenkaan tän sosiaalisen rajoittuvuuden takia halua aloittaa juur mitään sellaista uutta harrastusta, missä täytyy ottaa osaa esim. seuratoimintaan. Kuntonyrkkeilykin lajina kiehtoo, mutta taas... ei riitä intressit muuhun kuin varjonyrkkeilyyn.

Toinen puoli ongelmasta on se, että tykkään syödä. Herkutella oikeen. Toiset syö elääkseen, minä elän syödäkseni :) En kuitenkaan syö juur yhtään karkkia, suklaata, sipsejä tmv, mutta sen sijaan leivoksia (suolaisia ja makeita), piirakoita ja "kunnon ruokaa" uppoais vaikka kuinka paljon... Eli rasvaa ja hiilareita tulee ihan liikaa suhteessa mun tänhetkiseen kulutukseen, vaikka muuten syönkin ihan terveellisesti (itsetehtyä ruokaa, hedelmiä ja kasviksia jne).

Oon joskus 5v sitten viimeksi ollu ihannemitoissa, sillon painoa oli ~60kg. Nyt en oo käyny ees vaa'alla hetkeen, kun pelkään, et 90kg paukahtaa rikki :D Sisko just kommentoi, että mun pitäis .. oikeasti .. alkaa laihduttamaan - mikä onkin ihan totta - mutta mulla tää paino ei oo aiheuttanut mitään fyysisiä ongelmia (paitsi hankaloittanut varpaankynsien leikkaamista).

Mun on todella hankala löytää mistään motivaatiota laihduttamiseen, sillä vaikka tiedän ylipainon olevan yksiselitteisesti pahasta, ei mulla ole mitään mainittavia ongelmia itseni kanssa. Oishan se joo ihan kiva ostaa välillä vaatteet ihan sen mukaan että mikä on kiva, eikä miettiä sitä, istuuko persheeltä tai tisseistä ja onko tarpeeksi isoja kokoja. Se on vaan vähän huono juttu tässä koossa, kun vaatteita kuitenkin löytyy kivojakin, ja melko vaivatta.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 20:00)