Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 09:37

Lapsen suusta kuultua

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 13

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Lauantaina, 01.12.2012 klo 21:40  
+
0
^Tuo on kyllä kurja vaihe, kun pikkulapsuus alkaa jäämään taakse. Meilläkin siskon 7 vuotias tyttö oli koulussa saanut kuulla, että pukkia ei olisi. Onneksi oli vielä onnistunut puhumaan itsensä ympäri, että pakko sen pukin on olla olemassa.

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Lauantaina, 01.12.2012 klo 21:51  
+
0
Ma muistan luulleeni viela hetken aikaa sen jalkeen kun muuten jo tiesin etta joulupukki on vain nayttelija, etta ne joulupukkia nayttelevat tyypit kuitenkin itse silti ostaisi ne lahjat niille lapsille joiden kotona ne on palkattu kaymaan esittamassa pukkia... :viheltel:
Haaveissa kl u

Halla

Halla
Viestimäärä: 374

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Sunnuntaina, 02.12.2012 klo 09:26  
+
0

Lurch kirjoitti:

edit: Tuli vielä mieleen erään kaverin lapsen kommentti, kun olivat tämän lapsukaisen ollessa pienempi olleet käymässä pääkaupunkiseudulla. Lapsi oli nähnyt ilmeisesti elämänsä ensimmäistä kertaa tummaihoisen miehen, ja todennut järkyttyneenä äidilleen: "Setä paskanen!" Tämä tumma kaveri oli itsekin hörähtänyt nauramaan joten asia oli kuittaantunut huumorilla, mutta oli kuulemma äiskää vähän hävettänyt. :nauru:



Me asuttiin 97-98 ulkomailla isän ollessa rauhanturvaajana Israelin ja Syyrian rajalla. Mä olin 6-vuotias ja pikkuveli 4, ja sitten kerran kävästiin jossakin matto-, huonekalu- tms. kaupassa, jossa oli töissä joku tummaihoinen mies. Käteltiin sitten häntä, ja mun veli käteltyään avasi suurieleisesti kämmenensä katsoen, oliko siihen jäänyt väriä. Huumorilla tämäkin mies onneksi otti asian.

Mä olin kesän 2011 töissä huvipuistossa laitekuskina, ja siellä sattui välillä superhauskoja tapauksia. Eräs ihana juttu oli, kun ilmeisesti mukavan laitekierroksen jälkeen pikkupoika juoksi mun luo, rutisti oikein kunnolla vyötäisiltä tai mihin nyt ylettikään halaamaan ja sanoi oikein kuuluvaan ääneen: "KIITOS!" :aurinko:

Lyytikäinen

Lyytikäinen
Viestimäärä: 461

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Sunnuntaina, 02.12.2012 klo 09:57  
+
0

Halla kirjoitti:

Käteltiin sitten häntä, ja mun veli käteltyään avasi suurieleisesti kämmenensä katsoen, oliko siihen jäänyt väriä. Huumorilla tämäkin mies onneksi otti asian.



Mä olen joskus tehnyt vähän samalla tavalla. Varhaislapsuudessani (ollessani 4-5v) naapurissamme asui täysin tummaihoinen perhe. Leikin perheen pojan kanssa usein ulkona. Kerran otin häntä kädestä kiinni ja olin täysin varma, että hänen tumma värinsä oli tarttunut käsiini. Todellisuudessa käteni olivat vain hirvittävän likaiset. Sain vain poikaparan todella uskomaan, että hänen ihonvärinsä tarttui käsiini... :D Muistan tilanteen kuin eilisen...

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Keskiviikkona, 05.12.2012 klo 09:43  
+
0
Meidän juuri 2v täyttänyt kuopus tuntee hyvin värit. Tuossa joku aika sitten kysyttiin pojalta lempiväriä ja hän vastasi:" Keltainen." Toisella kertaa sitten isoveli näytti erästä keltaista lelua ja kysyi:"Minkä värinen tämä on?" No, kuopushan vastasi loogisesti:"Lempi."

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Sunnuntaina, 09.12.2012 klo 17:17  
+
0
Kummipoika 3v. ei vissiin oikein tykännyt munakkaasta. Oli poistunut pöydästä ja sanonut "kiitos, ei ollut liian hyvää."

:nauru:

sufi

sufi
Viestimäärä: 639

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Tiistaina, 25.12.2012 klo 12:22  
+
0
Veljen tyttö oli eilen kovasti innoissaan paketeista, hihkui ja huusi repien paketteja auki. Sitten oli vuorossa oikein iso paketti:

- JES, JES, JES!! Hän huusi ja heilutteli käsiä ylhäällä voiton merkiksi. Sitten yhtäkkiä hän hiljeni pohtivainen ilme naamallaan..

- Mitä mä oikein huudan.. Enhän mä edes tiedä vielä, mitä täältä tulee.

:nauru:
Team Puikkonokat & Läskipäät

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Torstaina, 04.04.2013 klo 23:16  
+
0
Ukolla oli pihvejä lautasella ja kysyttiin pojalta (2v), että "mitäs ne nuo on?", vastaus kuului "kissaa" :eek: :nauru:

Lisäksi tekemäni ruskea kastike oli "kakkaa kattilassa". Olihan se kyllä vähän sakeaa ja paakkuista, mutta silti..

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Torstaina, 04.04.2013 klo 23:27  
+
0
Meidän 3-vuotias tänään Ikeassa: Osoitin lehmän taljaa ja kysyin "minkä eläimen nahka tää on?". "Koijjan" No, olihan se talja musta (kuten Miimi)..:roll:
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Perjantaina, 05.04.2013 klo 01:58  
+
0
Ahahaha, nää on kyllä aivan huippuja!

Siskopuoli kun kävi vielä potalla, ja isäpuoli meni tätä sinne sitten äidin kanssa katsomaan, niin pikkutyttö totesi että "ihanaa, te tulitte minua pelastamaan" :D

Mä olen myös meidän perheessä legendaarisen lausahduksen antanut. Aamulla heti herättyä ja sängystä ylös noustuani olin kuulemma kävellyt leluhyllylle ja pyyhkinyt kaikki lelut alas lattialle ja huokaissen tokaissut "leikkimään, leikkimään" kuin suurenkin vastuun ja työn kanssa olisin paininut :nauru:

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Perjantaina, 05.04.2013 klo 09:41  
+
0
^Ahhahhahha :nauru::nauru:

Avon vajaa 3v. siskon tyttö totesi pääsiäisenä Hertasta, että se on "pieni koira, jolla on iso häntä!" Ja kun oli syönyt pääsiäiskakkua, jossa täytteet oli vähän vieraampia mauiltaan, niin oli todennut hetken maistelun jälkeen että "tämä ei oikein ole minun makuuni" :nauru:
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Perjantaina, 05.04.2013 klo 12:30  
+
0
"Äitin pitäis joskus mennä naimisiin, että pikkuveli saa vauvakaverin". Meitin nelivuotias tuossa jokin aika sitten totesi näin. Että täällä kaivataan lisää vauvoja ilmeisesti... ihmettelen vain, mistä tuon on keksinyt, kun ei meillä ole puhuttu mitään, että lapsia voisi tulla vain naimisissa oleville.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 05.04.2013 klo 12:53)

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Perjantaina, 05.04.2013 klo 13:12  
+
0
Lueskelin näitä yön pimeinä tunteina kun uni ei tullut ja nauroin välillä ääneen, niin että pelkäsin naapuriasunnoissakin kuulevan :nauru:

Tulipa mieleen myös pari omaa:

• Olin pienenä ollut vanhempieni kanssa kaupassa. Istuin rattaissa ja edessäni oli mies, jolla oli pitkä harmaa parta ja sellaiset vaellusvaatteet (khakinvihreän väriset). Olin sitten kovaan ääneen isälleni todennut, että " Isi kato, joulupukki kevätvaatteissa!" Kuulen tästä edelleen...

• Yhtenä aamuna olin mennyt herättämään vanhempani samalla jalkaani pidellen ja todennut "Mun jalkaan sattuu ihan s****nasti". Ikä oli about 4v.

• Serkkuni pienenäpoikana, ehkä n. 3-4 vuotiaana oli ollut äitinsä mukana vaatekaupassa ja sovituskopissa. Äitinsä oli sovittanut paitaa ja ollessaan hetken aikaa pelkillä rintsikoilla, oli serkkuni todennut "Äiti, sulla on kyllä ihanat uudet rintahenkselit!"

• Pikkusiskoni (silloin 4-vuotias myös) oli vanhempieni kanssa terveyskeskuksessa odottamassa vuoroa lääkärille. Odotustilassa oli leluja joilla siskoni leikki odottaessa. Yht'äkkiä siskoni oli ottanut käteensä tummaihoisen nuken ja huusi vanhemmilleni "Kattokaa, suklaavauva!". Odotustilassa oli kuulemma esiintynyt pientä hilpeyttä :nauru:
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Perjantaina, 05.04.2013 klo 14:29  
+
0
Vitsit nää on kyllä niin hauskoja :nauru:

Tutun poika oli pikkupoikana mökillä bongannut maassa muurahaisia ja alkanut huutamaan: "Äiti, täällä on isoja mulkkuja, kauheasti isoja mulkkuja!" :nauru:

muoks. Ja pikkuveljeni oli taaperoikäisenä maannut kotitalomme pihalla nenä kiinni kivetuksessä ja hihkunut äitille: "Äiti kato, muulalainen!"
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012
(Viestiä on muokattu perjantaina, 05.04.2013 klo 14:30)

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Perjantaina, 05.04.2013 klo 15:16  
+
0
Meidän esikoinen kutsui joskus 3-4-vuotiaana itsenäisyyspäivää yksinäisyyspäiväksi.:nauru:
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Perjantaina, 05.04.2013 klo 15:29  
+
0
^^ Rintahenkselit oli niin hyvä, että sen vois melkeen ottaa käyttöön :nauru:
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Perjantaina, 05.04.2013 klo 16:22  
+
0
Meidän naapurin 5-vuotias tyttö on erinomaisen sanavalmis mukula, jonka suusta tulee totuuden lisäksi kaikkea muutakin mukavaa. :nauru: Talvella tyttö kehuskeli mulle kuinka vahva hän on. Tyttö kertoi voimalahjoistaan kutakuinkin näin:
"Mä oon niin vahva, että pystyn vetämään pulkassa ketä tahansa. Oon vetäny mun kavereita ja mun mummia ja ukkia ja pystyisin vetämään muitakin vanhuksia. Jaksaisin vetää aikuisiakin. Jaksaisin varmaan vetää suakin! Paitsi että ei ole rittävän isoa pulkkaa. Harmi."

Sama tyttönen oli varsin hienotunteinen, kun isosisko oli noroviruksen kourissa. Oltiin avon tytön kanssa ulkona ottamassa kuvia, ja naapurin tyttö tuli terassille huutamaan että "mun sisko oksentaa ämpäriin samalla kun se on kakalla!!" :nauru:

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Perjantaina, 05.04.2013 klo 17:35  
+
0
Kummipoika oli vuodenvaihteen jälkeen, tipattoman alkaessa, lohkaissut: "äitin tissistä saa pittää kiinni vaikka onkin se tammiton tissikuu" :nauru::nauru:

Samainen kummipoika yritti saaha mua kovasti leikkimään kanssaan just silloin, kun mulla oli jotain tähdellistä tekemistä. Yritin siinä sitten ehottaa poitsulle, josko hän leikkisi enonsa (N) kanssa. Poika huokaisi raskaasti ja sanoi: "Mutta voi että, kun minä en millään jaksais leikkiä tuon N:n kanssa" :nauru: Enohan istui vieressä ja pidätteli nauruaan, vaikkei ollutkaan suosion huipulla. :nauru:
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Lauantaina, 13.04.2013 klo 14:05  
+
0
Poika kehitti uuden version hämä hämä häkki -laulusta, se meni näin;

"Äiti tuli rankka, hämähäkin vei"

alphabetty

alphabetty
Viestimäärä: 441

+
0
Siskoni oli ilmeisesti joskus todennut miten huono ruuanlaittaja on poikansa kuullen.
Yhtenä päivänä siskoni oli kotona poikansa kanssa ja sanoi, että äiti menee laittamaan ruokaa.
Poika oli sitten todennut, että "et sä äiti osaa. Mä tuun auttamaan". :D Pojalla ikää 3,5 v.
Menossa mukana lancashire heeleri Koda. Muistoissa cavalier kingcharlesinspanieli Simba<3
http://nnunmaailma.blogspot.com/
Mikään ei ole niin hienoa kuin suuri seikkailu, paitsi kotiinpaluu.


  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28186
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 03:45)