Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 12:59

Lukutoukat

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 23

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 03.05.2012 klo 21:07  
+
0
Mullakin haaveena oma kirjasto. Kirpputoreilta oon ostanut paljon kirjoja, sieltä kun löytyy parilla eurolla kirjoja.

Kyllä itki silmät päästäni kun luin Marley & Me -kirjan. Välillä piti pitää tauko ja niistää nenä. Onneks olin yksin kotona kukaan ei nähnyt mun herkistelyä.
Onko kenelläkään suositella saman tyyppistä kirjaa/kirjoja?
Follies Neville
09.03.2011

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 03.05.2012 klo 21:41  
+
0
Mulla on jo kolme isoa kirjahyllyllistä kirjoja. :nauru: Romaaneja, runokirjoja jne. En ole laskenut, mutta kymmeniä niitä ainakin on. Munkin tavoitteena on, että ennen pitkää niitä kirjoja olisi tuhat ! :hymy:
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: LUKUTOUKAT - Perjantaina, 08.06.2012 klo 18:52  
+
0
Aaah, on ollut niin ihanaa lukea pitkästä aikaa! Koko vuotena en "ehtinyt" lukea yhtä ainutta romaania. Tuli aina huono omatunto, jos aloitinkin, koska tuntui, että täytyisi lukea joitain kandiin liittyviä kirjoja. No, viikko sitten aloitin taas lukemaan, ja nyt ei enää malttais nostaa pois kirjasta. :D
Kohta loppuu siis Jumalat juhlivat öisin, ja se on ollut ihan älyttömän hyvä kirja! Suosittelen, jos ette oo lukeneet.
Mulla on aina kirjan loputtua ongelmana, ettei mun tee mieli lukea enää mitään muuta. Jään niin koukkuun siihen kirjaan, alan elää niitä tapahtumia mukana ja ajatella kirjan henkilöitä, että sitten on vaikea päättää se, ja aloittaa lukemaan jotain uutta. Jotain koukuttavaa pitäis siis saada seuraavaksikin kirjaksi, jotta unohdan edellisen kirjan. :D

Mitä lukisin?

taiyo

taiyo
Viestimäärä: 442

VS: LUKUTOUKAT - Sunnuntaina, 10.06.2012 klo 16:30  
+
0
Onko kukaan lukenut Jon Katzin A Dog Year -kirjaa? Ilmeisesti sitä ei ole suomennettu. Näin kirjan pohjalta tehdystä elokuvasta loppuosan, kun se tuli telkkarista jokin aika sitten. Vaikutti mielenkiintoiselta.

^Jumalat juhlivat öisin on yksi munkin kaikkien aikojen lempparikirjoista!
Viimeksi luin tommoisen uutuusjännärin kuin Chevy Stevensin Kadonnut. Teksti nyt ei välttämättä ollut niin erityisen hyvin kirjoitettua, mutta imaisi kyllä mukaansa. Kertoo naisesta, joka kaapataan ja jota pidetään vankina syrjäisessä vuoristomökissä. Samaan teemaan liittyen on tullut lähiaikoina myös toinen kirja, muistaakseni sen nimi oli Huone, joka on kirjoitettu lapsen näkökulmasta.

piiskahäntä

piiskahäntä
Viestimäärä: 745

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 11.06.2012 klo 09:18  
+
0
Jos muuten joku on tykännyt Arundhati Royn Joutavuuksien jumalasta, niin luulisin, että silloin tykästyy myös Gregory David Robertsin Shantaramiin. Ihastuin itse Joutavuuksien jumalassa juuri siihen ihanaan kerrontaan Intiasta, ja tuossa on juuri sitä samaa viehätystä. Olen vasta parisataa ekaa sivua nyt lukenut Shantaramia ja tähän mennessä se on ollut jotenkin koukuttava. Ei malttaisi laskea käsistään, mutta kun pakko on muutakin välillä tehdä kuin lukea! :nauru:
"Sitä saa mitä vahvistaa."

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 11.06.2012 klo 09:40  
+
0
Mä en oikein tiedä voinko tähän ketjuun kirjoitella, kun en tosiaan ole lukutoukka, vaan, öö, kuuntelutoukka. Mutta kuitenkin. Mulla on nyt kuuntelussa Terry Pratchettin ja Neil Gaimanin Good Omens, ja tän perusteella taidan ottaa lisääkin Pratchettiä kuunteluun. Mulla on Gaimanilta Neverwhere odottamassa ja American Gods kiinnostaisi. Lisäksi jonossa ois vähän klassista scifiä, Larry Nivenin Ringworldin yköskirja Ringworld. Nyt itse asiassa just tsuumailin, että löytyiskö noita radiokuunnelmia mistään hyvistä kirjoista. Hitchhiker's Guiden kuuntelin radiokuunnelmana Ranskassa ja se oli aivan mielettömän hyvin tehty. Voin suositella.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 23.10.2012 klo 13:00  
+
0
Olisko kellään suositella mitään hyviä suomalaisia kirjoja? Muutki kyllä kelpaa! En oo lukenut piiiitkään aikaan, siis varmaan muutamaan vuoteen ja nyt oon taas ihan superinnostunut, ku luin Eve Hietamiehen Yösyötön ja Tarhapäivän, aivan huippuja :peukku: Huvittais mennä hamstraamaan lisää kirjoja, mutta en tiedä mitä lainaisin.
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 23.10.2012 klo 13:11  
+
0
Jos ritarijutut ja ylipäänsä historiaan sijottuvat jutut yhtään kiinnostaa, niin lämpimästi voin kyllä suositella Kaari Utrion kirjoja. Osa kirjoista sijoittuu ritariaikaan ja osa sitten 1800 ja 1900 luvun vaihteeseen. Itse ainakin olen noita ahminut jo muistaakseni yläasteella :nauru: Ja edelleen siis näin kaksvitosena tykkään niitä lukea :)

Muoks. Ja jos siis Utrio ei kirjailijana ole tuttu, niin hänen kirjansa siis eivät ole "kuivaa" historian sepustusta vaan varsinkin nuo ritariajan kirjat ihan seikkailu- ja henkilökertomuksia ja ajan kuvaus tulee siinä sivussa. Samoin noissa myöhempään aikaan sijoittuvissa on henkilöt pääosassa.
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012
(Viestiä on muokattu tiistaina, 23.10.2012 klo 13:15)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 23.10.2012 klo 13:19  
+
0

dronttiedward kirjoitti:

Olisko kellään suositella mitään hyviä suomalaisia kirjoja? Muutki kyllä kelpaa! En oo lukenut piiiitkään aikaan, siis varmaan muutamaan vuoteen ja nyt oon taas ihan superinnostunut, ku luin Eve Hietamiehen Yösyötön ja Tarhapäivän, aivan huippuja :peukku: Huvittais mennä hamstraamaan lisää kirjoja, mutta en tiedä mitä lainaisin.



Ootko sä lukenut Tuija Lehtisen kirjoja? Mä tykkään niistä ne on sellaista lepposta lukemista.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

hypophrenia

hypophrenia
Viestimäärä: 1231

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 23.10.2012 klo 13:22  
+
0
^^^ Hö, oisin just Yösyöttöä suositellu ku se on niin huippu! Yks suomalaisista suosikeista on myös Inka Nousiaisen "Arvaa ketä ajattelen". Ulkomaisista taas Siri Hustvedtin "Lumous"

Mut jos kiinnostaa lukea novelleja tai muita lyhkäsempiä juttuja, ni ite oon tykänny näistä kokoelmista:
Juha Itkonen - Huolimattomia unelmia
Jyrki Vainonen - Lasin läpi
Maritta Lintunen - Ovisilmä

Pari muuta suomalaista normikirjaa, mistä en oikee tiiä tykkäänkö vai en..
Kata Kärkkäinen - Jumalasta seuraava
Anna-Leena Härkönen - Loppuunkäsitelty

Oho menipäs linkittelyks :shifty:

muok/ väksyiiii
"Tomorrow - a mystical land where 99% of all human productivity, motivation and achievement is stored."
(Viestiä on muokattu tiistaina, 23.10.2012 klo 13:22)

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 23.10.2012 klo 15:42  
+
0
Mä suosittelisin kotimaisista sitä Sofi Oksasen uusinta, Kun kyyhkyset katosivat, lämpimästi kaikille. Oksasesta on todella kehittynyt lahjakas kirjailija sitten ensiteoksensa.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 23.10.2012 klo 21:06  
+
0
Jeij, sain siskolta uutta lukemista!

Twilight pari ensimmäistä osaa ostin joskus kirpparilta ja toka ihan lopussa, sittenpä kirjat olisi loppuneet, mutta nyt sain 4 uutukaista:

Anna Jansson Vaitelias jumala
Tess Gerritsen Luutarha
Henning Mankell Likainen enkeli
Camilla Gibb Elämän pikkuseikat

Sittenpä pitäisi päättää minkä nuista aloittaisi ekana :roll:

Pitäisi käydä kirppiksellä pyörähtämässä, jos löytäisi loputkin twilightit.
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

evvk

evvk
Viestimäärä: 186

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 24.10.2012 klo 00:44  
+
0
Vihdoin sain kahlattua läpi Cecelia Ahernin Sateenkaaren tuolla puolen. Ei siihen mennytkään kuin kuukausi. Kirja oli niin äärettömän pitkäveteinen, etten saanut aikaiseksi luettua nopeammin. En suosittele kirjaa kenellekään. Kirja on pitkä ja tylsä. Kirjan tarina sinänsä hyvä, mutta toteutus tökki pahasti.

Nyt iltalukemisena Kristin Hannahin Pimeyden läpi. Tämä kirja on ihan eri maata kuin Ahernin kirja. Sain jo ensimmäisenä iltana luettua kolmanneksen kirjasta ja odotan innolla, että pääsen jatkamaan lukemista. Kesällä luin Kristin Hannahin Paluu Kesäsaarelle ja en voi muuta kuin suositella kyseistä kirjaa. Kirja oli ehdottomasti mukaansatempaavin ja koskettavin kirja pitkään aikaan.

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 24.10.2012 klo 10:13  
+
0
^Tais toissapäivänä sisko samasta kirjasta puhua(+näytti), että ei anna eds lainaan sitä, koska on niin surkea :nauru: Siis tuosta Cecelia(vai mikä se nimi olikaan).
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 24.10.2012 klo 10:13)

Snibbe

Snibbe
Viestimäärä: 65

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 24.10.2012 klo 11:05  
+
0
Mä luen tällä hetkellä James Herriotin Elämäni Koirat-kirjaa. Noi Herriotin kaikki kirjat on kyllä niin valoittavia! Ei tuonkaan kirjan edellisestä lukukerrasta niin kauhean kauaa ole, mut niitä jaksaa kyllä aina lukea uudestaan, ku ovat niin ihania. Suosittelen kyllä kaikille, jos joku ei jostain syystä ole eksynyt näiden kijojen pariin. Ideana siis, että tämä Herriot on ollut eläinlääkärinä Yorkshiressä viime vuosituhannen (olisko jostan 30-40 luvulta) alkupuolelta johonkin 1990 luvulle saakka. Ja kertomukset on näistä hänen kokemuksistaan ihmisten ja eläinten kanssa.
Monirotuinen (Saksanpaimenkoira - Newfounlandinkoira) Rocky 4/2011
Länsigöötanmaanpystykorva Ruska 7/2015

Murmuu

Murmuu
Viestimäärä: 457

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 24.10.2012 klo 15:03  
+
0
Ohhoh. J. K. Rowlingilta on tullut uusi romaani. Pitää varmaan katsoa, miten kirjailija osaa kirjoittaa muuta kuin Pottereita. Paineet ovat varmaan olleet hillittömät, mutta aion itse yrittää olla vertailematta kauheasti.

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 24.10.2012 klo 17:11  
+
0
^"Syyskuussa ilmestyvää kirjaa kuvaillaan mustaksi komediaksi." Mun mielikuvissa jos yhdistetään britti ja musta komedia niin ei voi syntyä mitään loistavaa :nauru: Mä en jotenki hirveesti oo brittihuumorin ystävä. Mut melkeen silti pitää tuo kaivaa käsiinsä, josko sittenki...
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 26.12.2012 klo 21:04  
+
0
Mulla on jo tuo Casual Vacancy hyllyssä, mutta sain nyt joululahjaksi Pratchettin ja Baxterin yhteistyönä kirjoitetun The Long Earthin, jonka on tarkoitus olla trilogian avausosa. Scifitytti enemmän, joten tuo meni nyt lukulistan ykköseksi.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Canttarelli

Canttarelli
Viestimäärä: 139

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 27.12.2012 klo 20:51  
+
0

dronttiedward kirjoitti:

Olisko kellään suositella mitään hyviä suomalaisia kirjoja? Muutki kyllä kelpaa! En oo lukenut piiiitkään aikaan, siis varmaan muutamaan vuoteen ja nyt oon taas ihan superinnostunut, ku luin Eve Hietamiehen Yösyötön ja Tarhapäivän, aivan huippuja :peukku: Huvittais mennä hamstraamaan lisää kirjoja, mutta en tiedä mitä lainaisin.



Voisin suositella Sofi Oksasen tuotantoa minäkin, kuten joku oli jo tehnyt. Lisäksi itse pidin Riikka Pulkkisen Raja -teoksesta sekä Tuomas Kyrön Miniästä (aivan loistava!). Muuta Kyrön tuotantoa en ole vielä ehtinyt lukea, mutta tarkoitus olisi. Hänhän on siis tunnettujen Mielensäpahoittaja -kirjojen kirjailija. Nyt sain joululahjaksi muun muassa Mikko-Pekka Heikkisen Terveiset Kutturasta -romaanin. Olen lukenut sitä vajaa 100 sivua, ja voin kyllä suositella! Alkuasetelma on todella mehevä, Pohjois-Suomi on nimittäin julistautunut itsenäiseksi ja aloittanut sodan Etelä-Suomea vastaan. :D
Coton de tuléar "Iira" 06.09.2004.
Auskel "Prima" 11.12.2013.

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 27.12.2012 klo 21:42  
+
0
^Täytyypä laittaa nuo ylös, monesti oon miettinyt tuota Kyröä, mutta en oo saanut aikaiseksi.

Mulla odottaa lukuvuoroa tuo Oksasen uusin, ehkä kohta pääsen sen kimppuun. Tällä hetkellä on kesken Craig Thomasin Lumihaukka vuodelta 79. Löysin sen hyllystä enkä oo ikinä jaksanut sitä vielä lukea :nauru: On aika puuduttava, mutta menee unilukemisena. Lisäksi luen Laurence Reesin Auschwitz The Nazis and The "Final Solution" -pläjäystä. Yli puolenvälin menty, ja jos kyseinen ajanjakso ja tapahtumat kiinnostavat, niin suosittelen kyllä luettavaksi.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

  Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 23
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28217
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6342
Viestejä yhteensä545741
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 08.05.2024 klo 08:45)