Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 12:59

Lukutoukat

Siirry sivulle: 1 ... 15 16 17 ... 23

Tingelstiina

Tingelstiina
Viestimäärä: 510

VS: LUKUTOUKAT - Perjantaina, 29.11.2013 klo 16:55  
+
0
Ääh, mie yritän vältellä tätä ketjua, kun aikaa ei löydy kirjojen lukemiselle. Olen ollut koko ikäni intohimoinen kirjojen lukija, mutta viimeisen vuoden aikana ei kevyemmälle kirjallisuudelle ole juuri riittänyt aikaa. Olen haaveksinut, että joulun aikaan ehtisin lueskella, mutta voipi olla toisin. George R. R. Martinin Valtaistuinpeli ja Jari Tervon Layla odottavat hyllyssä päivää parempaa...ei kestä edes ajatella kaikkia ihania kirjoja, jotka mulla on lukematta :ttou:
Vpn 06/13

Morre

Morre
Viestimäärä: 335

VS: LUKUTOUKAT - Perjantaina, 29.11.2013 klo 19:45  
+
0
Paljonko muuten luette vuosittain?

Mulla on tänä vuonna tavoitteena 120 kirjaa. 111 on jo luettu :nauru: Mutta toki kohdallani kannattaa ottaa huomioon, että teen sitä työkseni ja opiskelen kirjallisuutta.

Ja varmuuden vuoksi pieni disclaimer: "enemmän = parempi / arvostettavampi" -tyyli on hanurista. Lukemisen määrällä kilpailu on älytöntä.
pk collie Velho s. 11/2013
Morren velhoilua

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: LUKUTOUKAT - Perjantaina, 29.11.2013 klo 22:26  
+
0
^Mä luen noin 2 kirjaa viikossa, eli se tekee 104 yhteensä. Mut arvioivan toi vaan on :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: LUKUTOUKAT - Perjantaina, 29.11.2013 klo 22:30  
+
0
Minä olen lukenut peräti yhden kirjan tänä vuonna..tai siis en ole sitä vielä edes lukenut loppuun asti=D Meinaan tuo eedenistä itään,mut ajattelin ruveta kirjoja lukemaan vähän enemmän tästälähin.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Dawkes

Dawkes
Viestimäärä: 787

VS: LUKUTOUKAT - Perjantaina, 29.11.2013 klo 22:47  
+
0
Mä luin ennen hirveästi. Nuorena oli niin helppoa suunnata sinne kirjaston nuortenosastoon, kun osas kaikki kirjailijat ulkoa että mitkä on hyviä ja mitkä ei - nyt mulla on kamalia vaikeuksia löytää mitään lempikirjailijoita edes. Siksi luenkin vaan noita hyväksi havaittuja, jotka mulla on hyllyssä :nauru:

Oisko kellään antaa mitään vinkkejä semmosista hyväntuulisista, romanttisista/ihmissuhdekiemuraisista aivot narikkaan -kirjoista? Jotain vähän syvällisempää kuin Tuija Lehtiset, mutta sitten taas karsastan sellaista Manhattan/New York sinkkukinkut bilettää -meininkiäkin.
Esim. Haikein terveisin tykkäsin, ja se on mulla hyllyssäkin.
Aina kun tuntee ikävää
tietää, että omisti jotain tärkeää.

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LUKUTOUKAT - Perjantaina, 29.11.2013 klo 23:17  
+
0
^Deborah Smith kirjoittaa ainakin tuommoisia hempeitä, romanttisia mutta myös huumorilla sävytettyjä kirjoja. Kovia kokeneiden ja elämästä selviytyneiden ihmisten rakkaustarinoita. Suosittelen aloittamaan vanhimmista julkaisuista.

Jos taas rikokset ja romantiikka kiinnostaa niin Sandra Brown on tutustumisen arvoinen kirjailija. Diana Gabaldon taas kirjoittaanut melko fiktiivisen ja historiaan sijoittuvan sarjan, jonka lopetettua tuntuu kuin ystävän hyvästelis. Siinäpä nyt muutama.

Mä en oo lukenu kirjaa varmaan pariin vuoteen ja melkein sais sinne kirjastoon lompsia. Sen sijaa oon lukenut alkuperäiskielellä kirjoitettuja e-kirjoja ja alkaa jo pikkuhiljaa olee ikävä suomennettuja, paperisia versioita.

muoks. Jos taas muuten hieman kepeämpi kirjallisuus kiinnostaa, niin nyt elokuvana tullut One for the money on mukaansatempaava ja toimiva kirjasarja. Kirjailijana siis Janet Evanovich.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu perjantaina, 29.11.2013 klo 23:20)

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 12.12.2013 klo 16:46  
+
0
Äiti kysyi tänään, mitä toivon joululahjaksi. Sanoin, että haluaisin Päivi Storgårdin Keinulaudalla -esikoisteoksen. Äiti vähän ihmetteli, miksi sellaisen haluaisin lukea, mutta aihe kiinnostaa kovasti, varsinkin kun se on niin tabu. Jotenkin kosketti myös kirjailijan oma elämäntarina, kun ilmeisesti hänkin toiminut ennen kirjailijanuraansa toimittajana. Mielenkiintoista olisi lukea, miten paljon hänen omat kokemuksensa kuuluvat fiktiivisessä tarinassa.

Onko kukaan lukenut tätä kirjaa? Onko se suositeltava?
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LUKUTOUKAT - Perjantaina, 13.12.2013 klo 15:12  
+
0
^kuulostaapa mielenkiintoiselta! täytyy siis itsekkin joskus tuo lukea, monest kylläi olen silmäillyt kantta kirjakaupan hyllyssä :hymy:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

iisamai

iisamai
Viestimäärä: 201

VS: LUKUTOUKAT - Lauantaina, 14.12.2013 klo 10:47  
+
0

Dawkes kirjoitti:

Oisko kellään antaa mitään vinkkejä semmosista hyväntuulisista, romanttisista/ihmissuhdekiemuraisista aivot narikkaan -kirjoista? Jotain vähän syvällisempää kuin Tuija Lehtiset, mutta sitten taas karsastan sellaista Manhattan/New York sinkkukinkut bilettää -meininkiäkin.


Nicholas Evans:ia voisin suositella. Sopie Kinsellan kirjat on varmaan myös sellaisia hömppäluettavaa niin Himoshoppaaja-sarja kuin muutkin teokset. Ja tarvitseeko Nora Robertsin kirjoja edes mainitakkaan? :nauru:

Sain siskolta lainaksi Nälkäpeli-kirjat ja ajattelin lukea ne joulun alla. Noh, ehdin jo lukea kaikki kirjat muutaman päivän sisällä, hupsista :shifty: Ihan hyviä olivat ja jännityksellä odotin että mitä aina seuraavaksi tapahtuu (kiitos cliffhangerien). Mutta kyllä huomasi, että ne on enemmänkin nuorille lukijoille suunnattu ja jäin ihmettelemään sitä hypetystä mitä noista kirjoista ja elokuvista on tullut. Lisäksi minäkertoja ja preesensissä kirjoitettu tarina oli itselle todella vierasta luettavaa, mutta yllättävän äkkiä siihenkin tottui.
Slkn Kuura
Slkn Pihka (sij.)

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: LUKUTOUKAT - Lauantaina, 14.12.2013 klo 16:11  
+
0
Nicholas Evans on minunkin suosikkejani. Hevosihmisenä tietysti ehdottomasti Hevoskuiskaaja ihan lemppari, tällä hetkellä pöytälaatikossa jemmassa kuitenkin vaihteeksi Kylmät vuoret.

Tuo Nälkäpeli on tulossa meille joululahjaksi. Tosin pian 17-v esikoiselleni, mutta luulen nappaavani sen ensin itselleni... Isäni (65+) on lukenut nuo nyt syksyllä ja hän piti siitä kovasti, on fantasiakirjallisuuden ystäviä ja lukee paljon juuri noita nuortenkin kirjoja.

Itse toivoin joululahjaksi Ville Virtasen kirjaa Hevosen taju. Luonnollisesti kiinnostavan aihepiirinsä vuoksi ja kun päähenkilön nimi sattuu olemaan sama kuin oman ratsastajapojan.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 14.12.2013 klo 16:12)

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 18.12.2013 klo 12:59  
+
0
Nyt on luvussa Stephen Chboskyn The Perks of Being a Wallflower. Kolmannes luettu ja tunnelmat aivan pakahduttavia.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 18.12.2013 klo 19:04  
+
0
Kävin hakee joulun päiville kirjastosta kolme Kathy Reichsia.. Näillä menee kevyesti pari viikkoa :peukku:
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 19.12.2013 klo 08:57  
+
0
Noniin, kirja luettu. Suosittelen lämpimästi.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LUKUTOUKAT - Sunnuntaina, 22.12.2013 klo 13:12  
+
0
nappasin kirjakaupasta mukaan elina lappalaisen syötäväksi kasvatettu :hymy: joululomalla muuten ajattelin vain paneutua miljoonan lukemattoman kirjan kanssa vilttien väliin. kun kaikki muut virikkeet tietokoneesta tuotantokausien bokseihin odottaa kotosalla. meiksy tykkää :aurinko:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 24.12.2013 klo 01:40  
+
0

innna kirjoitti:

Noniin, kirja luettu. Suosittelen lämpimästi.



Kertoisitko tuosta lisää? Joku muukin kehui kovasti mulle mutta en saanut aikaiseski ottaa selvää, mistä se kertoo, ja mikä siitä tekee niin hyvän.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 24.12.2013 klo 12:34  
+
0
Kirjoitan sulle joulun jälkeen, en jaksa kännykällä yrittää. :D Sanoisin, että must read kaikille ulkopuolisuuden tunteesta kärsiville nuorille. Jos ei oo koskaan tuntenut, ettei kuulu, niin voi olla vaikea saada kiinni kirjan teemoista.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 24.12.2013 klo 23:35  
+
0
Synttärilahjaksi Tulen ja Jään Laulu, 5 suomeksi ilmestynyttä kirjaa :eek::eek::love::nauru:
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 25.12.2013 klo 01:25  
+
0
Minäkin sain kirjoja joululahjaksi! Juurikin tämän haaveilemani Keinulaudalla -teoksen, lisäksi Aki Ollikaisen Nälkävuoden, Tove Janssonista kertovan tietoteoksen (se uusi Tee työtä ja rakasta) sekä J.K. Rowlingin Paikka vapaana -pokkarin. Unohtamatta Aku Ankan taskukirjaa :nauru: Ihanaa! Mä rrrrrrakastan kirjoja!
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 25.12.2013 klo 12:09  
+
0
Meitsi sai faijalta Koirien maailmanhistorian, voi miten iloiseksi tulin. Aiempina vuosina oon saanut Kaimion pennunkasvatusoppaan ja Koiraksi ihmiselle-teoksen. Jotenkin lämmittää kun noin mun harrastustani ajattelee :hymy:
Rise to reset the world.

Dawkes

Dawkes
Viestimäärä: 787

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 26.12.2013 klo 15:47  
+
0
Joululahjaksi olis kyllä niin ihana saada kirjoja, mutta ilmeisesti mulle ei uskalleta ostaa mitään ilman erillistä toivetta. :nauru: Lahjakortti kirjakauppaan tuli kyllä tänä vuonna, ja kyllähän sekin kelpaa!

Niin ja kiitos suositteluista (vähän myöhässä, unohdin jo kysyneeni...) mutta nyt on kirjotettu ehdotetut kirjailijat ylös ja jos huomenna kerkiäis käydä kirjastossa. Nyt on taas niin sellanen fiilis, että nojatuolinnurkka, viltti, mukillinen teetä ja hyvä kirja tekis poikaa!

Tuo the Perks of Being a Wallflower täytyy kyllä kanssa lukea, on niin mun kuuloinen kirja.
Aina kun tuntee ikävää
tietää, että omisti jotain tärkeää.

  Siirry sivulle: 1 ... 15 16 17 ... 23
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28186
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 03:30)