Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 18:57

Mielikuvia kc:laisille sopivista roduista

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 15

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 18:57  
+
0
Tuolta kukkujista tuli mieleen tämmöinen hubbabubba-aihe, kun Monna ihmetteli Rosan ja Kuuskan rotusuunnitelmia. Minkälaisia mielikuvia teillä on eri kirjoittajille sopivista roduista? Saa soveltaa ja olla ottamatta huomioon koirahistoriaa, todellisia harrastuksia, varallisuutta, asunnon kokoa ja muita turhanpäiväisiä asioita. Ihan vaan fiiliksellä ajatuksia kehiin mielellään jonkinmoisten perusteiden kanssa.:cool:

SaMaJalle voisin kuvitella jonkun staffin tai mahdollisesti jopa jonkun villakoiratyyppisen ratkaisun (mä en nyt osaa nimetä rotua, mutta mielikuva on selvä). Semmonen sopiva yhdistelmä niittejä ja pumpulia.

Kuuskalle jostain syystä näen sopivan punaisen irlanninsetterin. Molemmista on iloinen, liikunnallinen, maanläheinen ja rennon vauhdikas mielikuva.

Jannielle ajattelen jotain semmoista pientä terrieriä, ehkä russeli? Reipas, ärhäkkä ja periksiantamaton. Toimelias koira moneen menoon ja sopii hyvin hevostalleillekin.

Monna83lle joku näyttävä vinttari (saluki, afgaani, borzoi) lenkki-, juoksukisa- ja näyttelykaveriksi, sopivasti suunattavaa, lihaksikkaassa kunnossa voisi miellyttää silmääkin, sopii mun mielestä ihmiselle, joka on kiinnostunut perehtymään ja panostamaan koiriinsa paljon aikaa.

Tigrulle vanhaenglanninlammaskoira, vähän isompi lammas lauman jatkoksi.:nauru: Sopisi hyvin neljänneksi koiraksi tohon porukkaan (vaikka luonteen sopivuudesta en osaakaan oikein sanoa mitään...).

Nuttille berni tai leo. Ei niin hösä kuin Iitu, mutta jaksaisi varmaan kulkea niin hevoslenkeillä kuin lastenrattaidenkin vieressä. Nuttistakin tulee lempeä mielikuva, joten lempeä jätti voisi hyvin sopia perheeseen.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 20:22  
+
0
Spontaanit mielikuvat :

monnalle tanskandoggi.

Nuttille newfoundland.

Vanikselle bullmastiffi.

SilverBridelle lunnikoira.

Piimäenkelille vanhaenglanninlammaskoira (vai miten lie sanahirviö kirjoitetaan :nauru:)

innille bordercollie.

rosa1:lle malinois.

Kuuskalle unkarinviszla.

Elballe kiinanharjakoira.

Siinä jotain, myöhemmin tulee varmaan lisää mieleen :kieli:.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 20:35  
+
0
Mulle ei tule muita mieleen juuri mutta Johille olen aina kuvitellut akitan.

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 20:40  
+
0
Piimäenkeli: Isovillakoira
Nutti: Nöffi
Maddy: Rhodesiankoira
Monna: Kääpiösnautseri
Oleo: Tanskandoggi

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 20:41  
+
0
^^ Olin tulossa sanomaan juuri tuon saman että Johlle akita :aurinko:
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 20:43  
+
0
:nauru: Russelit on muuten varmaan mun ykkösinhokkirotu ikinä :nauru:

Piimäenkelillä toimis mun mielestä iso, viisas ja rauhallinen vihikoira, Heinillä joku pieni ja nopea esim. käppänä - tai vaikka mudi :wink:

Tää on kyllä vähän "huono" juttu, kun mulle tulee kaikista mieleen vain niitä rotuja joita omistavat jo, mutta ehkä se kertoo sitten siitä, että rotuvalinnat on osuneet kohdilleen :hymy:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 20:48  
+
0
myrkku ja heini - aika hyvin kuviteltu, koska mulla on ollut amerikanakita :hymy:. Se muutti tuossa reilu vuosi sitten maalle mun vanhempien luokse, koska se ei enää tullut yhtään toimeen meidän kissojen kanssa :neutral:.

Haaveissa olisi joskus japsiakita, mutta tuskinpa uskallan ottaa riskiä niin kauan, kuin kissoja on talossa.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 20:53  
+
0
^^ No tuo mudi on kyllä tuntunut omalla kohdalla osuvan kuin nappi silmään :wink:
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 20:54  
+
0

jannie kirjoitti:


Tää on kyllä vähän "huono" juttu, kun mulle tulee kaikista mieleen vain niitä rotuja joita omistavat jo, mutta ehkä se kertoo sitten siitä, että rotuvalinnat on osuneet kohdilleen :hymy:


Mulle tulee myös liikaa näin :D

maddylle rottwailer
Rezille tulee mieleen ensimmäiseksi sakemanni
Heinille valkoinenpaimenkoira
Nanakille bullmastiffi jostain syystä :D
nerudalle dobermannin olen aina kuvitellut
Jaijahille labradorinnoutaja tai hoffi

Näitä tulee varmasti vielä lisää kunhan pääsee vauhtiin.:nauru:

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 21:01  
+
0
myrkku dallu (en mahda mitään, se vain sopii jotenkin niin hyvin! :nauru:)
Piimäenkeli bc tai hmm... mudi?
Vanis tuli mieleen tuo sama bullmastiffi

muita ei nyt näin äkkiseltään osaa sanoa
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 21:49  
+
0
Wai dopperia tarjottu, en kylla koskaan oikeasti uskaltaisi harkitakaan kyseista rotua nailla koulutustaidoilla :nauru: Mielikuwa siis elaa etta olisiwat mulle liian waatiwia ja sellaisen omistajana warmaan waan aiheuttaisin kauhua ja paniikkia kanssaihmisissa ja rodun maine tippuisi entisestaan taas piirun werran.

Piimaenkeli: bostoninterrieri, staffi tai ihan perinteinen porokoira. Ihan silla, etta eiwat ole mitaan lapatossuja waan luonnettakin löytyy seka harrastaa woi ainakin kahdella jalkimmaisella, ekasta en oikein tieda mitaan mutta se wain tuli ekana mieleen. Kompakti koko kuitenkin jokaisessa. Sit kaks ekaa on sen werta miehekkaita etta kakslahkeisetkin woi wieda niita lenkille ilman etta hawettaa :nauru: Ehka eniten tuo kiitokinkku kuitenkin jos olis noista yhtakkia hatusta wedetyista pakko walita.

kadi: Ehdottomasti malikka. En tieda miksi, mutta sita mielta ma oon etta sulla pitais olla malinois, tai kaks :)

Sb: Saukkokoira, olis waan niin sun nakonen!

mill: berni :wink:

monna: Kiinanharjakoira, Kinkulle kaweriksi tietty :) Tai ehka affenpinseri lauman jatkoksi :shifty:

unintended: Kleinspitz :shifty: Ala kysy miksi, en tieda.

Rosa: Joku noutaja, ehka. Tai sitten Hovawart. Ihan mielikuwan perusteella wain, en osaa paremmin perustella.

elba: Westie, westie, westie!! Tai ehka se westoni :nauru:

Nutti: Ihan sama kuin edella, joku sympaattinen möllykka; leo, berni tai nöffi, mut sit semmonen nöffi minka silmat ei roiku waan se semmonen toisenlainen. Taa oli tarkeeta mainita :nauru:

Ja on muuten arsyttawaa leikata pehmeeta peeta joka puolelle kun ei oikein waan kehtaa kirjottaa etta postoninterrieri tai perni. Ps. Jokainen lause tai sellaisen yritys tulee oikeaoppisesti lopettaa hymiölla kuten kuwasta nakyy.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 22:15  
+
0
nerudalle sopisi ehdottomasti mun mielikuvien mukaan groenendael!
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 22:37  
+
0

Piimäenkeli kirjoitti:



SaMaJalle voisin kuvitella jonkun staffin tai mahdollisesti jopa jonkun villakoiratyyppisen ratkaisun (mä en nyt osaa nimetä rotua, mutta mielikuva on selvä). Semmonen sopiva yhdistelmä niittejä ja pumpulia.



Ei ois voinut pahemmin mennä enää metsään. :nauru:
Kaikki turkkirodut on eijei ja staffia en ottaisi, vaikka oma koira onkin puoliksi amstaffi. Tuon sun monna-kohta ois ollut melkein täydellinen mulle. :nauru:
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 22:45  
+
0
Ihana ketju! Mutta en mä kyllä lampuria ota! Liikaa karvaa. :D

Piimäenkelille seuraavaksi weimarinseisoja tai unkarinvizla sillä yhtäkkiä huomaat haluavasi alkaa metsästää :D Tai puolanvinttikoira.

Johille malamuutti.

Maddylle pk saksanseisoja.

Myrkylle kultainennoutaja.

mill:lle coton.

Nevalle Mudi.

Jannielle pk mäyräkoira.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 02:30  
+
0

jannie kirjoitti:

Tää on kyllä vähän "huono" juttu, kun mulle tulee kaikista mieleen vain niitä rotuja joita omistavat jo, mutta ehkä se kertoo sitten siitä, että rotuvalinnat on osuneet kohdilleen :hymy:


Samaa vikaa täälläkin. Näistä ei ihan kliseisistä äkilleen tulee mieleen mm. seuraavat, järjellisiä perusteita mulla ei ole :D :
Joh: Kääpiöpinseri, tai ehkä mieluummin dobermanni. Sekä jo se mainittu akita.
neruda: Holski, mieluusti pitkäkarvainen.
unintended: Myös akita. Tästä on jopa puhuttu. :D
lilhiz: cockeri, tai ehkä jenkki.
MissFields: Joku jykevämpi spanieli, ehkä clumberi.
Monna83: Bostoninterrieri tai ranskanbulldoggi.
rosa1: weimarinseisoja, tai ehkä unkarinvizla.
inni: kiharakarvainen noutaja

Kummoisias elumakoita nuo lunnikoira ja saukkokoira on?? Ja miksi sellaisia mulle suositellaan? o.O
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 05:42  
+
0
Mä voisin sanoa samaa kuin SaMaJa, metsään meni.:nauru: Staffit kyllä on ihania, mutta mä en tykkää niin sählästä koirasta, boston on liian lytty, turkkirodut ei sovi, metsästyskoirat on laskettu pois harrastamattomuuden takia ja isovillakoira ei ole yhtään mun juttu (mikähän siinä on että vuosikausia mua on pidetty aina puudeli-ihmisenä, näkyykö se että olen elänyt elämäni ensimmäiset vuodet puudelien keskellä?:viheltel:)

MissFieldille sopisi mun mielestä basenji. Sellainen vähän kissamainen koira

Nerudalle joudun tylsästi sanomaan vaan bernin. Jos muutatte landelle niin miten olis pystiffi tai tiibetinmastiffi tiluksia vahtimaan? Ja Innillekin tulisi sanottua käyttösakemanni, jos sitä ei olisi jo.

Ja Rosa1n odotan yhä vaan ottavan sen dobberin. Se ajatus on pinttynyt mun päähän (oi miten loistava perustelu!)

Mä salaa oon pidempään jo miettinyt että cseppecske voisi olla sellainen käyttömali-ihminen.

Kadi voisi ottaa mustaterrierin tai bouvierin seuraavaksi, ei tulisi liian isoa kulttuurishokkia koiran ulkonäön muuttumisesta ja noistakin löytyy käsittääkseni haastetta harrastamiseen.

SilverBridelle sopisi hyvin joku toimelias ja iloinen pieni koira, mutta kuitenkin sellainen mikä sopii myös päiväunille kainaloon kaveriksi. En valitettavasti osaa sanoa mitään rotua, kun en pienten luonteista oikein tiedä. Jotenkin kuitenkin miellän, ettei rotu saisi olla liian romuluinen tai mulkosilmäinen vaan sellainen kaunis pieni koira.

Joh repäiseekin seuraavaksi ja ottaa itselleen kunnon metsästyskoiran, ehkä juuri jonkun weimarin tai vastaavan vähän vähemmän karvaisen ja isohkon otuksen.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 09:47  
+
0
Mä nään jostain syystä jannielle westien :nauru:

Ja Monnalle kääpiöpinserin!

Tigrulle jostain syystä mielikuvissa ilmestyy collie.

Millillä taas voisi olla kultainennoutaja :hymy:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 10:00  
+
0
Ihania mielikuvia :nauru: Tosin nöffi ja leo on lempparirotuja, ja jos turkki ei ois niillä niin "vaativa" (= liian pitkäkarvaisia), niin seuraava koirahan meille ois landseer. Toisaalta ois ihana saada yks tommonen nallukka taloon, jotenki se tuntuis kyllä kuuluvan meille.

Johille joku ehdotti malamuuttia, oon samaa mieltä
nerudalle bordeauxindoggi
Piimäenkelille suursnautseri
Kuuskalle se enkkusprinkku :nauru:
SilverBridelle afgaani
monnalle kääpiöpinseri

Siinäpä pari, laitellaan lisää ku tulee mieleen.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 10:29  
+
0
Hauska ketju. :) Berni on kyllä vahvasti tulossa meille jossain vaiheessa, cotonit on suloisia karvaturreja mutta ehkei mulla riittäisi hermot niiden siistissä pitämiseen.. :shifty: Kultainen noutaja (kunhan se on ihan oikeesti kultainen) on kanssa nätti mutta ei kuitenkaan mun/meidän juttu. :)

Mulla on sama vaikeus kun muut on sanoneet, vaikea keksiä muuta rotua kun mitä heillä on, mutta kokeilaan:

Suzunalle toki collie ;) tai bordercollie
Nerudalle nöffi
Johille se akita
Sarahialle husky
Monnalle faaraokoira Kinkun kaveriksi
Innille belgi ja niistä tervueren
SaMaJalle joku vinttari juoksuharrastuksiin
Piimäenkelille Beaucenpaimenkoira
Tigrulle Valkoinen paimenkoira tai collie

Perustella en kyllä osaa.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 22.09.2010 klo 10:30)

unintended

unintended
Viestimäärä: 166

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 11:04  
+
0
neruda, mä oon itseasiassa harkinnut mitteliä joskus. :cool: Ja SB:n akita heittokin osui ja upposi.

Silverbride, ranskis. :peukku:
neruda, mullekin tulee dobberi mieleen. Tai beauceron.
Elba, bullmastiffi. Jotenkin se vain sopisi.
Sarahia, jonkun mainitsema husky olisi oivallinen. Tai sitten samojedi.
Neva, holsku.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 15
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 18:30)