Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 18:57

Mielikuvia kc:laisille sopivista roduista

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 15

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Torstaina, 30.09.2010 klo 15:47  
+
0
Näiden ehdotusten perusteella sitä miettii että millaisen kuvan sitä itsestään on oikein onnistunut luomaan :nauru: Rotujen ominaisuuksien perusteella kuvittelette että olen aktiivinen, sinnikäs ja päämäärätietoinen ja kärsivällinen. Todellisuudessa olen laiskahko, mukavuudenhaluinen ja tulokset heti haluava :nauru:

Sipululle sopis munki mielestä jostain syystä ranskis, noin ulkonäköpolitiikalla :hymy:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Torstaina, 30.09.2010 klo 16:13  
+
0

Sipulu kirjoitti:

Karvakamulle appenzelli tai entlebuch

Nonni, kiitos nyt sitten vaan joo kun et ainakaan helpottanu mun rodun valintaa tuolla entlebuchilla, pitihän mun käydä tutkaileen, et mikäs ihme se on. :heristel: sulle vaan! :lallati: (Ookko hoksannu mun rotukyselyä, on ollu tarkotus sua pyytään kommentoimaan sitä...)

pnkd, itseasiassa tykkään snautsereitten ulkonäöstä kovasti, mutten tunne luonnetta ku käppänältä ja se ei miellytä kovin.

Mietinpä ite vielä lisää näitä:

Nuttille Tolleri
pnkd:lle Brasilianterrieri tai russeli
Sipululle Kääpiöpinseri
millille Lapinkoira
Suzunalle lk.collie (jostai kummasta lk, osaa selittää)
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Torstaina, 30.09.2010 klo 16:34  
+
0

Karvakamu kirjoitti:


Nuttille Tolleri



Nouvei, noutajat on tässä taloudessa aika vihoviimeinen koiravaihtoehto.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Torstaina, 30.09.2010 klo 16:36  
+
0
^ :nauru: Ja mää aattelin sen teille lepposaksi vauvaperheen koiraksi.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Torstaina, 30.09.2010 klo 16:44  
+
0
^En oo vielä koskaan tavannu lepposaa tolleria, pahempia virtapiirejä tuntuvat olevan ku noi sprinkut. :nauru:
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Torstaina, 30.09.2010 klo 17:06  
+
0

Sipulu kirjoitti:

Griffonille koitin miettiä jotain muuta sopivaa rotua, mutta tulos oli jotakuinkin griffon... Ei.... Griffon... Eiii... Gri... EI! :nauru:


Hih :nauru: Ihana, mut niin oikeessa olet. En kyllä itsekään osaa kuvitella tänne mitään muuta rotua :cool:

Pitääkin oikein ajan kanssa ottaa ja pohtia, mitä mielikuvia itselle tulee näistä "toisille sopivista roduista".
Nyt ei ennätä, kun oon taas jo menossa, toinen jalka oven välissä .... *viuh* -->
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

lallimus

lallimus
Viestimäärä: 501

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Torstaina, 30.09.2010 klo 17:12  
+
0
Tässä muutama mitä tuli mieleen heti:

neruda - englanninbulldoggi tai bostoninterrieri
Karvakamu - kultainennoutaja
Nutti - rotikka tai cane corso tmv.
Joh - suomenpystykorva tai karjalankarhukoira
Sarahia - lapparit
Piimäenkeli - manchesterinterrieri
Rez - kelpie tai lapinporokoira
SilverBride - venäjäntoy tai napolinmastiffi :nauru:
magik - sheltti tai pk collie tmv.
pnkd - punainen irlanninsetteri
rocky - saksanpaimenkoira
Sipulu - no pikkunen chihu tottakai!

Hmm.. no Vanikselle en voisi kuvitella ikinä mitään muuta kuin tiibetinmastiffin, samoitin griffonille griffon :wink:
- nimimerkki vaihtunut -

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Torstaina, 30.09.2010 klo 17:23  
+
0
Hahaa. Kukaan ei ole ollut vielä lähelläkään nykyisiä rotupohdintoja. :nauru:
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

rocky

rocky
Viestimäärä: 121

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Torstaina, 30.09.2010 klo 17:44  
+
0
Vääk :eek: miksi sakemanni? :kieli:
Vihonviimenen koira minkä itse ottaisin, en usko koulutustaitoni siihen riittävän. Vaikka onhan ne komistuksia! :love:
Sekarotunen Rocky 2010

lallimus

lallimus
Viestimäärä: 501

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Torstaina, 30.09.2010 klo 17:52  
+
0
^ Rocky on kovin saksanpaimenkoiramainen nimi, varmaan siksi tuli ekana mieleen :nauru:
- nimimerkki vaihtunut -

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Torstaina, 30.09.2010 klo 17:52  
+
0

lallimus kirjoitti:


SilverBride - venäjäntoy tai napolinmastiffi :nauru:


Say what?! Mistä te ihmiset revitte näitä!! o.O :D
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Torstaina, 30.09.2010 klo 19:13  
+
0
Berni tai kultsu :eek: Kivoja koiria kaikin puolin, mutta mulle ei sovi koira joka.. öö.. hymyilee koko ajan :shifty: Pysyttelen sellaisissa jotka väittävät aina vastaan :nauru:
Bullmastiffi olisi kyllä kiva, mutta turkki puuttuu ja naama on vähän lytyssä..

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Torstaina, 30.09.2010 klo 19:54  
+
0
Musta on hassua, että mulle ehdotellaan pieniä rotuja vaikka mulla koiran minimisäkä on se jotakuinkin +- 50 cm (poikkeuksena sheltti) :nauru: Mutta näitä on oikeasti kiva lueskella!
Varjo 12/2010 ♥

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Torstaina, 30.09.2010 klo 20:33  
+
0
Vähän sellaista ongelmaa, että joko mieleen tulee vain rotu, joka henkilöllä jo on tai sitten on harkinnassa, mutta kokeillaan:
piimäenkeli kiharakarvainen noutaja
Rosa1 bullterrieri
Kuuska sakemanni
Tigrulle ehdottomasti hippetti seuraavaksi
monnalle mulla oli mielessä affenpinseri, mutta sit se meni puhumaan italiaanoista ja nyt en saa sitä mielestä
sufille puolanvinttikoira ihan siksi kun tykkää vinttareista ja sopisi laumanjatkoksi
Ja toisaalta puolanvinttikoira sopisi SaMaJallekin
Nuttille lansu
neruda näin mielessäni jonkun sakemannin/malikan tyyppisen, mutta seurakoiramaisemman ja nyt sitten ei tuu mieleen kuin eurasier, kun näin nerudan itse sen mainitsevan aiemmin palstalla
Griffonille ei sovi kuin grifon ja parhaiten musta karkkari, siis öh belge(?) :shifty:
Ja Vanis on kanssa ihan tiibetinmastiffi-ihminen, joskin palveluskoiramaisemmista hoffi vois mennä
Niin ja Sarahialle kuuluu ehdottomasti joku lappalaisrotu, muuta en pysty kuvittelemaan

Ja mitä tulee mulle ehdoteltuihin, niin ei ne ihan metsäsä ole, vaikka ihan erilaisia kuin tällä hetkellä aika vahvana mietinnöissä oleva rotu.
rhode - oon harkinnutkin, tosin liian suuri koko tökkää ja vähän saalisviettikin
rottweiler - ei oo kyllä mun juttu. On liian raskas ja liian vaativa kun seuraavaksi toivoisin seurakoiramaisempaa rotua: joku mikä on arjessa helppo ja harrastuksissa kuitenkin riittävästi virtaa
pk saksanseisoja - muuten joo, mutta en ymmärrä miksi pk? lk saksanseisoja mulla ois nytkin, jos Sakke ei olisi tullut taloon juuri kahta kuukautta aiemmin, kun mulle nuorta seisojaa tarjottiin

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Torstaina, 30.09.2010 klo 20:52  
+
0
Mun mielestä muuten Maddylle sopisi oikein hyvin snautseri. Koon saat päättää ihan itse.:nauru:
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Torstaina, 30.09.2010 klo 20:53  
+
0
No jos vaniksen avatarta kattoo niin ei siihen kyllä kultsua tai berniä rinnalle sopis :nauru: Tosin bernit ei kyllä tosiaankaan aina hymyile, ja nää kiiskeilee osa paljonkin. Pystiffi vois olla ihan sulle :hymy:


lallimuksen
ehdottama englanninbulldoggi viehättää mua ominaisuuksiltaan joita on, öö, sohvalla makaaminen :nauru: Mutta sitten koko ja terveyspuoli ei kiinnosta tippaakaan. Bostonia en ikinä edes harkitsisi. Wonder why, mutta maddy osui hyvin oikeaan :hymy: Ja kyllähän mä tykkäisin spk:sta ja malistakin paljon, mutta ei mulla ole tarjota niille tarpeeksi ainakaan tällä hetkellä. Ehkä joskus, tai ei koskaan.

Koitetaas kuinka kauas maalista menee, mutta Tigrulle seuraavaksi bordercollie tai kelpie. Tai borzoi.

Muoks. Ja kuka ehdotti Nuttille cane corsoa? Ei ikinä :eek: Ihan liian "pelottava" koira sopiakseen noin leppoisalle ihmiselle. Nih.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011
(Viestiä on muokattu torstaina, 30.09.2010 klo 20:56)

inni

inni
Viestimäärä: 612

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Torstaina, 30.09.2010 klo 20:58  
+
0
Maddylle kyllä sopisi snautseri.

Mä en ikinä ottais bortsua tai kiharakarvaista noutajaa, eikä kyllä belgeistä tervu oo niin mun makuun. :nauru: Näitä on hauska lukea.

Yllättävän vaikea kuvitella kenellekään muita rotuja, kuin niitä mitä jo on.
(Viestiä on muokattu torstaina, 30.09.2010 klo 21:00)

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Torstaina, 30.09.2010 klo 21:09  
+
0
Mulle tulee myös sipululle joku bostoni (mustavalkea) tai ranskis nyt kun joku sen sanoi! :D
Karvakamulle on tullut automaattisesti mieleen aina joku walesinspringelspanieli tai englanninsetteri, ulkonäöllisesti siis :D
Tigrulle piti ihan vähän aikaa miettiä kun pyöri muuten vain nuo lampaat mielessä, mutta faaraokoira tai cirneco tuli ensimmäisenä mieleen! :)
SaMaJalle englanninvinttikoira tai unkarinvinttikoira tai azawakh tai saluki!
Pitää taas miettiä keitä tulee vielä mieleen!

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Torstaina, 30.09.2010 klo 21:19  
+
0
Kokeillaampas :nauru: Ja nämä tulee pelkkien mielikuvien kautta enkä osaa todellakaan perustella.

Karvakamulle tolleri
nerudalle tanskandoggi
Nuttille labbis
jannielle sheltti

Ja, ja, ja.. Keksitään myöhemmin lisää.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Torstaina, 30.09.2010 klo 21:45  
+
0
Karvakamulle joku pieni ja pörröinen, niin kuin bichon frise tai iso ja pörröinen niinkuin leonbergi :nauru:
neruda tarttisi dobermannin
Vanikselle sopis kaukkari
griffonille affenpinseri :kieli:
monnalle b&t kääpiöpinseri :wink:
(olen muuten näköjään vähän roturyhmärajoitteinen...)
Tigrulle irlanninsusikoira
SaMaJalle amstaffi
Suzunalle bordercollie tai australianpaimenkoira
Sipululle piikkipannalla varustettu bostoninterrieri (mäkään en enää pääse tästä ajatuksesta eroon :nauru:)
maddylle musta riiseni
SanttuJ:lle labbis (jostain syystä tänkin pitäisi olla musta)
myrkkulle appenzelli

enkä perustele :nauru:
kääpin uros -09
shelam uros -16

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 15
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 14:15)