Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 18:57

Mielikuvia kc:laisille sopivista roduista

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 15

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 10:47  
+
0
Hämmentävää, taisivat olla lähes kaikki mulle ehdotetut rodut sellaisia, joita olen ihan tosissani miettinyt ennen tuota beussia (eli dobberi, pinseri, sk collie) :nauru:

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 10:50  
+
0

Umber kirjoitti:

Saijelle suomenpystykorva. Ruotsalainen kaipaa suomalaisen tasapainottamaan vierelleen . Isänmaallisuutta!


Ei siis missään nimessä! Mie ja suomenpystykorva ei sovita toisellemma.. :nauru:

ransa kirjoitti:


Sajje:lle valkoisten kaveriksi musta. Ruotsinlapinkoira siis hänellekin.



Tosi moni muukin on ehottanu että valkosen kaveriksi musta, mutta nyt rikon kaikkien ajatusmaailmaa, hankkimalla toisen valkoisen jota saa puunata.. :nauru:


Twobeans
Valkin toveriksi sakemanni, taikka belgi.
ransa Mie en tiä mistä mulle tulee mieleen keeshond.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 11:08  
+
0

Tonteria kirjoitti:

Raggetti on musta ihan sen oloinen, että musta sakemanni sopisi hyvin.



Aika hyvin, oon nimittäin "kasvanu" sakumaanikkojen kanssa. En kyllä enää nykyään huolisi, ainakaan sellaista perse-laahaa-maata tyyppistä... Ja muutenkin terveys on mennyt niin huonoksi rodulla, harmi.

Saije saisi multa norjanharmaan taikka sitten seisojaryhmästä karkeakarvaisen saksanseisojan.

Vems volpino italiano tai cirneco dell 'etna

Twoeansille pitkäkarvainen holsku. Sopii hyvin valkkarin kaveriksi. Taikka gronttu, jos mennään mustalla ja valkoisella :wink:

ja nyt kun mä tarkemmin ajattelen niin näen myös vaniksella jonkun hieman haastavamman seisojan. Eli vedetään takaisin ne karva-otukset ja laitetaan weimarinseisoja tai lyhytkarvainen saksanseisoja. Spinonekaan ei ole poissuljettu.

ransa on hieman vaikeempi, koska näen sulla vaan affen. Mutta jos pitäisi joku muu olla, niin pysytään kuitenkin samassa roturyhmässä ja itämaisessa mystiikassa, eli saluki!

Tää on niin hauska ketju :nauru:
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 11:26  
+
0

Rose kirjoitti:

^Cavalieriin? Minne se westie katosi? Olin ihan jotenkin jo orientoitunut että nerudalle tulee westie. Tai cairn.


Kyllä me pohdittiin tossa sitä käppänääkin.. Itseasiassa myös kääpiövillistä. Mutta sitten ihan lopunviimein mikään ei oikeastaan tuntunut omalta. Ne on kaikki ihania ja potentiaalisia, cairnit, westiet ja käppänät, mutta jokin sitten kuitenkaan ei tunnu ihan omalta. Reissussa ollaan oltu yhden cavalierkasvattajan kanssa Venäjällä ja nyt tuolla Tartossa, ja ne hömelöt, pussailevat cavalierit vain on aika ihania ja menevät vallan mainiosti bernien joukossa. Luonteeltaan helppoja ja iloisia viipottajia, ja niiden kanssa pääsee suht helpolla. Eli eiköhän se sellainen ole mikäli se pikkukoira meille tassuttelee.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 11:40  
+
0
Tosi paljon samoja ajatuksia muilla noista sopivuuksista, etten edes keksi mitään lisättävää. Mikähän minulle sopisi? :hymy:

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 12:13  
+
0
Eurasier, lappari ja japsi eivät kyllä ihan heti tähän talouteen kotiudu :nauru:. Lansut taas ovat ihan kivoja, mutta ei ehkä kuitenkaan mun juttu. Luonne on kokemukseni mukaan mukava, mutta terveystilanne aika huono.

raggetti pääsi lähimmäksi, koska joku seisoja lähivuosina kotiutuu :peukku:.

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 12:14  
+
0
No entäs mulle?!?
Lähinnä jenkkien kaveriksi siis.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 12:21  
+
0
^Tietenkin afgaani, isovillakoira tai portugailinvesikoira. Irlanninvesispanieli tuli myös mieleen.

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 12:27  
+
0

Notte kirjoitti:

Aberkios, ihan ehdottomasti venäjänvinttikoira eli borzoi!



Ihan hyvä osuma! Harkitsin jonkin aikaa borzoita vaihtaessani pois boksereista niiden terveysongelmien vuoksi. Borzoitten luonteissa oli niihin aikoihin sen verran häikkää, että päädyin silloin whippettiin. Olin valintaani ihan tyytyväinen, vaikka monet sitä ihmettelivätkin; "ei oo yhtään sun oloinen rotu".

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 12:28  
+
0
ransa, aika hyvin vedetty! Isovillakoiraa lukuunottamatta noita kaikkia olen harkinnut. Tuttavalla on portugeeseja ja juuri tapasin 10vk nuoren pentusen. Voi elämä kun toinen oli ihana!
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 12:43  
+
0
Aberkios muistuttaa jollakin tapaa Jagsteria, eli tuuppaisin siihen suuntaan greyn.

Kerttuselle saattais sopia joku todellinen turkkirotu, kun tuo edellinenkin on sellainen. Ehkä se afgaani tai sit pienemmästä päästä toyvillis tai maltankoira. Ja spanieleista clumberi. :hymy:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 13:14  
+
0
^ Tuo: "tuuppaisin siihen suuntaan greyn" oli verraton ilmaisu!:nauru::nauru:

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 13:57  
+
0
Kerttunen, ihan selkeesti kiinanharjakoira pp!
Rorys, dobermanni. Tulee varmaan tuosta profiilikuvasta.
Nerudalla näkisin jonkun kipakamman rodun, esim. basenjin.
Vanikselle pyreneittenmastiffi
ransa, mudi tai kelpie

Entäpä tänne?

Maksavompatti

Maksavompatti
Viestimäärä: 413

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 14:10  
+
0
ransalle kuvittelen jotenkin aina jonkun näpsäkän vinttikoiran.
Kerttunen taas tuo mieleen tuon oman rodun, eli pk collien. Johtunee tosin siitä että monella colliekasvattajalla on/on ollut jenkkejä.
Piksille kaavailisin lapinporokoiran tai suomenlapinkoiran. Tai miksei vaikka ruotsalaisenkin..
Sinji on niin belgi, että en pysty oikein kuvvitelemaan mitään muuta. Ehkä hollanninapaimenkoira?

Entäpä mulle? :heiluti:
09/2011 pk collie, narttu Eurofix Melody Pops "Sega"
12/2007 kiinanharjakoira, uros "Eppu" asuu vanhempien luona
Menossa mukana myös Ikaros-kani

Blogi

catteri

catteri
Viestimäärä: 903

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 14:14  
+
0
Maksavompatille ehdottomasti sheltti collikan kaveriksi.
Kerttuselle pitää mun mielestä olla turkkirotu jatkossakin, eli heitetään se bedlari.
Piksille täältäkin tarjotaan jompaa kumpaa lappalaista, tai miksei keeshondiakin. Turkkia ja lempeyttä nyt kuitenkin.
Samoten ransalle voisin suositella suomenlapinkoiraa tai keeshondia, miksei mitteliäkin. Kumminkin vähemmällä riistavietillä, kuin tuo porkkis, kun oot sitä valitellut.
Kotia karvoittamassa kissat Demi (-08) & Latte (-10)
Mittelspitz Saaga (-12)


Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 15:40  
+
0
Maksavompatin ja Catterin ehdotukset eivät yllättäneet. :hymy: Joskus tulikin porokoiraa mietittyä.

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 15:49  
+
0
Maksis, oon harkinnut holskuakin belgin kaveriksi! Susta tulee mulle vaan mieleen kiinanharjakoira ihan automaattisesti, kun sulla sellainen on kotikotona. Jos pitäisi joku muu keksiä, niin sanoisin cockerspanieli.

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 15:50  
+
0
Maksavompatille fieldspanieli. Taitaa johtua tuosta nikistä, tulee maksanvärinen koira mieleen. Tai mitteli jostain syystä tulee myös mieleen.

Noista minulle ehdotetuista. Aika moni roduista on ollut mietinnässä jossain vaiheessa. Vinttarit ovat lähellä sydäntä, etenkin se affe. Toisaalta olen alkanut miettiä, miten on, kun se edellinen gaani oli elämäni koira niin uskaltaako toista enää ottaakaan, ehkä seuraava vintti on kuitenkin saluki. Sitten toinen läheinen ryhmä ovat nuo pystykorvaiset "peruskoirat", ei kuitenkaan metsästävät pystykorvat eli kessu ja mitteli kuten lapinkoirakin olleet tarkkailussa. Vinttikoirissa hyvä puoli on se, että vaikka metsästäjiä ovatkin niin lähtevät vain silmiensä perään eivät nenän.

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 17:42  
+
0
Pommi olisi meille ihana! Kyllähän me tarttettais sellanen kirppu vielä tänne hyrräämään! Cirnecot on kans tosi kivoja ulkonäöllisesti, luonnetta en kovinkaan tunne. Tällä hetkellä suurimpia suosikkeja mulla on lapinporokoira ja dallu, ehkäpä jompi kumpi pölähtää taloon sitten kun on aika seuraavan koiran (eli sadan vuoden päästä :D). Tosin kyllä talossa aina tarvitsee olla yksi saksanpystis!

Kerttuselle näkisin Irlanninsetterin (punaisen).
Eikä Vanis voi ottaa mitään muita kuin mastippeja!
Sinjille ehdottomasti holsku tai schipperke.
Ransalle myös schipperke tai mitteli.

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 17:53  
+
0

Sonik kirjoitti:

Nyt täytyy kyllä myöntää, et mulla ei oo pienintäkään hajua mikä koira melinalla on.. :eek:

muoks. Mut todetaan samalla, et tässä ihmisen perusteella laittaisin hänet perhosen omistajaksi. :viheltel:



Hyvällä tuurilla sen saattaa tuosta avakuvastakin jopa perhoseksi tunnistaa :kieli: Mut en mä neidistä paljoa täällä juttele kun ei me mitään ihmeellistä tehdä. Käydään lenkeillä ja leikitään kotona ja pelataan älypelejä :hymy:
Ylläpitäjä

  Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 15
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 02:30)