Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 18:57

Mielikuvia kc:laisille sopivista roduista

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 15

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Tiistaina, 17.01.2012 klo 23:09  
+
0

Aduro kirjoitti:

vems: Näkisin vähän jatkumona noihin edellisiin joko grosspitz...


Eiku toiseen suuntaan! Pommi! :D
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Tiistaina, 17.01.2012 klo 23:09  
+
0
Oikeesti tonteria, venäjäntoy.... :nauru: Mä melkein suutun tosta. Kaikki bedua pienemmät on ehdoton ei, ja en varsinkaan tykkää pienistä parishilton koirista. :D

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Tiistaina, 17.01.2012 klo 23:11  
+
0
^Tolleri? Joteskin tuli ekana mieleen...
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Tiistaina, 17.01.2012 klo 23:31  
+
0
TwoBeans: Valkkaria harkittiin ennen kun samojedi tuli, todettiin vaan ettei se sais meillä niin paljon kaipaamaansa energianpurkua kuin vaatii. Ehkä joskus tulevaisuudessa. Sillä vähän ihailen tuttuja valkkareita (tänään tavattaain Mangon kanssa taas uus puistossa!!)

JA sulle sopis hyvin taasen musta buhund ;)

Ja Ebeli: Hih, sulla nään vehnäterrierin tai katalonianpaimenkoiran ;)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 00:23  
+
0
Jaa, no mie sitten taidan vaihtaa eläinlajia :nauru: :nauru:
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 06:15  
+
0
Joku ehdotti minulle faaraokoiraa. Itseasiassa aikanaan toista koiraa miettiessä tuo oli mielessä ja kävin rotuun tutustumassakin. Eipä minun kohdallani ole suljettu pois, että joskus tulisikin sellainen. Tosin taidan ainakin vähän aikaa pysyä himpun pienemmissä. Ja nyt yritetään itse ejdottaa.

Kuten jo sanoin aiemmin, ei oikein osaa kenellekään ehdotella paljon mitäänm kun monen kohdalla vahvoja mielikuvia on, mutta kun ne ovat lähinnä sellaisia, ettei osaa heille kuvitella mitään muuta rotua. Esimerkiksi Sarahia yksinkertaisesti on niin "lappalainen" kuin olla ja voi. Ehkä ruotsinlapinkoiran voisin suomalaisten kaverina nähdä. Pohjanpystykorva olisi toinen vaihtoehto.

Tonterialle vähän pienempi tissinvälikoira suursnautserin pariksi. Pienempi snautseri tai karkeakarvainen griffoni tai joku lakelandin- tai irlanninterrieri. Jostain syystä kyllä tuli mieleen myös airedalenterrieri.

Adurolle mustan ja valkean jatkumoksi punainen suomenpystykorva.

Weeb:lle liki aikki näkyvät ehdottavan pieniä ja pippurisiakin. Olen Taraan tavoin sitä mieltä, että hän tarvitsee seuraavaksi ehdottomasti jonkun suuren ja rauhallisen tasapainottamaan Hertan menoa. Bernhandinkoira, sellainen pitkäkarvainen Beethoven tai nöffi. Tai tanskandoggi, sininen, ehdottomasti värillä on väliä.

Amelle miniafgaanien seuraksi oikea iso afgaani.

Sajje:lle valkoisten kaveriksi musta. Ruotsinlapinkoira siis hänellekin.

Alkoihan näitä löytyä, kun vauhtiin pääsi.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 18.01.2012 klo 08:36)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 08:30  
+
0
Tonterialla mäkin jotenkin näkisin sellasen griffon tyyppisen koiran. Belgekös se musta parrakas oli. :shifty:
monna83: joku vintti, wipukka ehkä juoksemaan Sheban kanssa.
Vanis: mustalle pariksi valkoinen, japaninpystykorva
ispu: karhukoirille karhu kaveriksi, nöffi :nauru:
Rorys: sk collie (tää tuli ihan jostain takaraivosta..)

Mä nyt mielikuvituksettomana mietin näitä edellisten koirien perusteella, en niinkään ihmisen. :nolo:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 08:46  
+
0

Sonik kirjoitti:

Rorys: sk collie


Mikä on sk collie?
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 08:49  
+
0

BaeLiana kirjoitti:

[quote=Sonik]Rorys: sk collie


Mikä on sk collie?[/quote]

Sileäkarvainen collie eli siis nahkacollie. Entinen rotunimi oli lyhytkarvainen collie, mutta nykyään suomessakin siis smooth=sileä. Onneksi pitkäkarvainen collie pysyi pitkäkarvaisena eikä siitä tehty karheaa, kuten välillä meinattiin (englanniksi rough collie).

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 08:53  
+
0
^
Uu, aina sitä oppii uutta. Ihan älytön nimivaihdos mun mielestä taas, koska colliessa ei ole edes mitään karkeakarvaista versioa.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 18.01.2012 klo 08:54)

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 08:57  
+
0
^Nimenomaan. Johan sen näkee ihan koskemattakin, että se turkki on kaukana karkeasta. Pitkäkarvainen on paljon osuvampi suomenkielinen nimitys. Tuo sileäkin olisi yhtähyvin voinut pysyä lyhyenä mielestäni. Mutta suomennoksia vain pitää näköjään jatkuvasti miettiä ja rukata. Onpa töitä rotunimilautakunnalle (tai mikä elin lieneekään noita nimiä miettimässä).

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 08:58  
+
0
No juu, en mäkään tajua miksi toi piti sit vaihtaa. Tajuan sen, kun nimiä suomennetaan (joskaan en koe sitäkään mitenkään tarpeellisena) mutta kun tuossa ei edes suomennettu mitään.. :nauru:
Olihan siihen se skotlanninpaimenkoirakin tarjolla collien tilalle, mut se ei sit toteutunut..
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 09:00  
+
0
^Juu, jos nimimuutos olisi toteutunut kokonaisuudessaan niin meillä olisikin nyt varauksessa karheakarvainen skotlanninpaimenkoira pk collien sijaan.

Nyt loppuu osaltani tämä ot tässä ketjussa.

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 09:22  
+
0
Vai yli 100kg mastiffi jonka otsamakkarat valuu silmille :nauru: En edes halua tietää mistä tää mielikuva tulee.. Loistava :nauru:

Sakemannit sun muut on nou nou, vaikka toki tykkään niistä, mutta en mä sellaista kyllä halua jalkoihin pyörimään ja piipittämään. Appenzelleista en oo koskaan välittäny suuremmin, vaikka väritykseltään sopiskin mainiosti. Landseer ja leonbergi on taas aika realistisia rotuja mulle, hyvin arvattu. Todellisuudessa meille tulee toinen berni ja niiden rinnalle pikkukoirapohdinnassa ollaan taidettu päätyä lopunviimein cavalieriin :eek:

Rorysille lauman jatkoksi musta pinseri, SilverBridelle tuo ehdotettu kiinanharjakoira olis aika hyvä :nauru: Tai sitten clumberinspanieli. Johia ajatellessa en myöskään pääse eroon tuosta akita -mielikuvasta. Sipululle kaniinimäyräkoira, ei tarvi olla punainen. TwoBeans vois valkkarin kaveriksi ottaa blue merlen aussien.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Rose

Rose
Viestimäärä: 866

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 09:44  
+
0
^Cavalieriin? :nauru: Minne se westie katosi? Olin ihan jotenkin jo orientoitunut että nerudalle tulee westie. Tai cairn. :shifty:

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 09:46  
+
0
Mulla on sellainen mielikuva että melinalle voisi sopia joku kääpiöpystykorva.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 10:12  
+
0
Nyt täytyy kyllä myöntää, et mulla ei oo pienintäkään hajua mikä koira melinalla on.. :eek:

muoks. Mut todetaan samalla, et tässä ihmisen perusteella laittaisin hänet perhosen omistajaksi. :viheltel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 18.01.2012 klo 10:13)

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 10:36  
+
0
^ Perhonenhan hällä onkin. :)
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 10:41  
+
0
No jopas nyt jotakin.. :nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Keskiviikkona, 18.01.2012 klo 10:42  
+
0

weebl kirjoitti:

Muoks Amelle voisin kuvitella italianvinttikoiran lauman jatkoksi :peukku:



ransa kirjoitti:

Amelle miniafgaanien seuraksi oikea iso afgaani.



Vinttikoirat on pitkään olleet niitä harvoja rotuja, joista mä en ole niin tykännyt. Sitten mä aloin lämmetä niillekin ja nyt välillä leikitellään ajatuksella, että mitäs jos joskus sellainen meille. Ei siis saa lietsoa tätä yhtään enempää, kun noita rotumieltymyksiä muutenkin löytyy. :shifty::nauru:

innna kirjoitti:

Eikun Amelle iso naku perulainen! Ei hairahtuisi niin kauas noista nykyisistä (en tosin tiedä onko sulla nakuja vai puuterihuiskuja), mutta sen kanssa vois kuitenkin harrastaa. Eikö teillä ollut sakemanni mielessä jossain välissä?



Puutereita meillä kaikkien pitäisi olla, vaikka toi yksi nykyään nakusta menisikin. Ja juu, sakemanni oli mielessä, mutta päädyttiin siihen, että sellainen hommataan vasta vuosien päästä, jos koskaan. :hymy:

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 15
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 13:00)