Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 18:57

Mielikuvia kc:laisille sopivista roduista

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 15

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Torstaina, 30.09.2010 klo 22:21  
+
0

myrkku kirjoitti:

Jaijahille labradorinnoutaja tai hoffi

Hienoja koiria, mutta hujuijui minun käsiini.

pnkd kirjoitti:

Jaijahilla taas collien.

Ja tässäkin rotu, joka ei kyllä koskaan ole omassa mielessä käynytkään. En vaan osaa kuvitella itselleni collieta.

Hauska lukea toisten mielikuvista, mutta itse taidan olla liian mielikuvitukseton keksiäkseni mitään rotuja. Pitkän pohdinnan jälkeen saattaisi jotain mieleeni pälkähtää, ehkä.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Torstaina, 30.09.2010 klo 22:24  
+
0

sliippi kirjoitti:

maddylle musta riiseni

Jep, mielettömän komea otus (silloin kun poseeraa :nauru:) mutta jos snautseriin päätyisin, ottaisin vähän tarpeista riippuen keskarin tai käppänän. On kyllä tätäkin pohdittu mahdollisena rotuna tai siis rotuina.

muoks. Se siis piti sanomani, että jännä kun sulla, piimäenkelillä ja innillä on sama ajatus. :eek:
(Viestiä on muokattu torstaina, 30.09.2010 klo 22:26)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Torstaina, 30.09.2010 klo 23:48  
+
0
Jaa vais sheltti tai collie :hymy: Ei ikinä shelttiä!!!!! mutta collien voisin EHKÄ ottaakkin :peukku:
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu torstaina, 30.09.2010 klo 23:49)

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Perjantaina, 01.10.2010 klo 08:59  
+
0

neruda kirjoitti:


Muoks. Ja kuka ehdotti Nuttille cane corsoa? Ei ikinä :eek: Ihan liian "pelottava" koira sopiakseen noin leppoisalle ihmiselle. Nih.



:nauru: Oon samaa mieltä. Ja labukkakin on kyllä niin kaukana ku olla voi, yks hösläke talossa riittää.

Pitää miettiä näitä lisää paremmalla ajalla, mutta nyt tuli vaan mieleen, että

Mondialille skyenterrieri
MissFieldsille schipperke
maddylle beauceron
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Perjantaina, 01.10.2010 klo 09:09  
+
0
Karvakamu, hauska että sattui noin sopivasti, koska todella vakavissani harkitsin collieta, ja erityisesti siis lk colieta itselleni :wink:

Samoin bordercollie ja aussie ovat itseä kovasti miellyttäviä rotuja :hymy:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

lallimus

lallimus
Viestimäärä: 501

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Perjantaina, 01.10.2010 klo 10:34  
+
0

neruda kirjoitti:


Muoks. Ja kuka ehdotti Nuttille cane corsoa? Ei ikinä :eek: Ihan liian "pelottava" koira sopiakseen noin leppoisalle ihmiselle. Nih.



Mie ehdotin canea, mun mielestä se kävis Nuttille paremmin kuin hyvin! :nauru: Tai jos ei cane, niin tosiaan rotikka.

Mä en saanu yöllä nukuttua koska mietin mikä rotu Vanikselle vois käydä.. kaksi tuntia pähkäilin sitä ennenkuin keksin sen rodun, ja keskiaasianpaimenkoirahan se olisi! Tai jos vähän lepsumman haluaa, niin estrelanvuoristokoira! :peukku:
- nimimerkki vaihtunut -
(Viestiä on muokattu perjantaina, 01.10.2010 klo 10:35)

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Perjantaina, 01.10.2010 klo 12:25  
+
0

Nutti kirjoitti:


Mondialille skyenterrieri



ahhh :love: mä oon skyeä harkinnutkin ihan vakavasti. Aika hyvin arvattu siis :peukku:

nerudalle sakemanni, iso ja luotettava ystävä
griffonille käppänä, sopis täydellisesti lauman jatkoksi
sipululle ei ranskis vaan jackrussel!

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Perjantaina, 01.10.2010 klo 12:30  
+
0

lallimus kirjoitti:


Mä en saanu yöllä nukuttua koska mietin mikä rotu Vanikselle vois käydä.. kaksi tuntia pähkäilin sitä ennenkuin keksin sen rodun, ja keskiaasianpaimenkoirahan se olisi! Tai jos vähän lepsumman haluaa, niin estrelanvuoristokoira! :peukku:


Voi ei :nauru: Suunta on oikea, mutta mä olen saanut keskareista vähän epäluotettavan kuvan.. Muista laumanvartijoista poiketen keskarit eivät aina varoita, vaan ovat vähän sellaisia hiipijöitä. Estrela taas näyttää mun mielestä hoffin ja leon sekoitukselta :shifty:

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Perjantaina, 01.10.2010 klo 12:47  
+
0

Mondial kirjoitti:


sipululle ei ranskis vaan jackrussel!

Ja paranee vaan! Terrierit on niin ehdoton no way, ettei tosikaan :nauru:

Mondialista tulee aina mieleen jompikumpi springerspanieleista ja olinkin vähän hämmästynyt, kun ei moista taloudesta löytynytkään!
Varjo 12/2010 ♥

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Perjantaina, 01.10.2010 klo 23:01  
+
0
Vihdoin osallistun tähänkin ketjuun. Tää on kyllä hauska. :nauru:

Itselle ehdotetuista osui eniten tanskandoggi, bostoni, ranskis, farkku ja itikka. Taidettiin useaa kertaan ehdottaa kääpiöpinseriä. Itseasiassa aikoinaan se oli yksi suosikkiroduista mutta ei enää. :shifty: Samoin pidin kääpiösnautsereista, mutta sellaistakaan en ottaisi. Grosse oli erikoinen ehdotus, itseasiassa sellainen rotu mihin en ole perehtynyt ollenkaan ja kun katselin netistä millainen se on, ei ollut ihan mun juttu. Beussiakin ehdotettiin, sekin iso nou nou. Kiinanharjakoira kans on sellainen mitä en ottaisi, vaikka meillä onkin karvaton kissa. Affenpinseriä en myöskään ottaisi, on kuin törkyinen griffoni.

Nyt sitten omia ehdotuksia:

mill: berni tai sheltti
rosa1: dopperi tai joku isompi vinttikoira
inni: malikka
Piimäenkeli: joku iso pörröinen laumanvartija
Nutti: landseer
Joh: amerikanakita
griffon: affenpinseri
Suzuna: bc
SaMaJa: amstaffi
Kuuska: kääpiöpinseri(b&t)
Tigru: whippet tai cirneco. Iso villakoirakin sopisi.
SilverBride: basset hound
Elba: tiibetinterrieri
Maddy: pointteri
jannie: mä en jostain syystä voi kuvitella muuta kuin papillonin ja phalenen sulle. :nauru:
myrkky: dalmis!
Jaijah: kultainennoutaja
neruda: sakemanni
Sarahia: lapinporokoira, suomenlapinkoira ja ruotsinlapinkoira!
Sonik: rhode
boxu: corgi
Juulia: bedlari
Sipulu: heeleri
Karvakamu: joku iloinen höslä noutaja
pnkd: griffon bruxellois
Vanis: joku karvainen laumis, jos ei tiibetiläinen
sufi: bullmastiffi
SanttuJ: borkku tai bullmastiffi
sliippi:pinseri
Mondial: joku spanieli, cokkeri?

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Perjantaina, 01.10.2010 klo 23:54  
+
0
Monna: Bassetti!! :love: Ohh! Ne on ihania. Mähän olen ehkä Pötkön suurin fani täälläkin! :D
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Lauantaina, 02.10.2010 klo 00:06  
+
0
^ Mä vähän muistelinkin että olet Pötkö-fani. Siitä se ajatus sitten lähti. :hymy:
(Viestiä on muokattu lauantaina, 02.10.2010 klo 00:07)

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Lauantaina, 02.10.2010 klo 00:28  
+
0
Vintit osuu ja uppoaa. Maddy ja Monna tiesi jopa ihan oikeankin vastauksen. :wink:
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Lauantaina, 02.10.2010 klo 01:26  
+
0
Nyt kun on pari spanieli ehdotusta tullut, niin pitää myöntää, että mulla on todella huono kuva niistä -tai lähinnä springereistä. Hösöjä jotka hyppii päälle loputtomiin, kuolaa kaiken, ei kuuntele mitään. Röyhkeitä, ahneita, päällekäyviä... ja tämä mun kärjistetty käsitys koostuu tosiaan noin neljästä koko elämäni aikana tapaamasti springeristä :nauru:

Tää on muuten yllättävän koukuttava aihe! Huomasin miettiväni sopivia rotuja sillon tällön illan aikana ja nyt kun tulin koneelle, piti heti katsoa tää topicci.

Sipulu ei nyt millään ymmärrä omaa parastaan!! Kyllä sille joku ihanan upea rakki sopii. Jos ei jackrusseli niin karkeakarvainen podengo! Ja koiralle huivi kaulaan.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Lauantaina, 02.10.2010 klo 01:36  
+
0
Hehe, aika vahvasti vissiin lyöny läpi mielikuvan näihin pohjoisiin/arktisiin rotuihin mulle. No eipä sillä, nehän ne pitkälti omalta tuntuu. Välistä naureskelen, että ois kiva kun ois "puettava" koira niin sais ommella sille vaatteita, vaan toisaalta, ei mua huvittais sitten pukea sitä kuitenkaan :nauru: Tällä erää nuo lapinporokoirat tuntuu aikasta omalta. Monia muita tulee pyöriteltyä, mutta jotenkin noihin aina vaan palaa. Slk:ssa ärsyttää turkki kurakeleillä.

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Lauantaina, 02.10.2010 klo 01:43  
+
0
^Mulla on sulle täydellinen ratkaisu: saat ommella meidän koirille vaatteita koska vaan! Eikä sun tarvi pukee niitä! :D
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Lauantaina, 02.10.2010 klo 01:48  
+
0
^:nauru: Anna mitat ja kankaat niin teen. Sain (öö.. siis saatiin) kihlajaislahjaksi ikioma ompelukone (enää äitin ei tartte olla ilman, kun minä kokoajan lainaan sen konetta), niin voin hyvin ommella kaikennäkösitä mitä satun osaamaan. Niin, ja jos en osaa niin opettelen :nauru:

(Miä ylipäätään opettelin käyttään ompelukonetta 1,5v sitten. Sen jälkeen tehny parit housut, hameet, kaventanu paitoja jne, kantannu verhoja jne :D Vähän sama kun opettelin neulomaan joitain vuosia sitten. Sitten opettelin käs-paikan ohjeilla tekemään villasukkia ja lapasia. Sitten opettelin neulomaan vasenkätisesti yhtenä vkonloppuna kun päätin niin. )

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Lauantaina, 02.10.2010 klo 01:52  
+
0
^Ja tuossa on juttu jota tulet katumaan! :jjei::nauru: Ei vaan, ihan oikeasti mun hermot ei riitä tiettyihin juttuihin. Esim perus perustakit menee mutta tietynlaisia mä en vaan hiffaa, haalareihin mun hermorakenne ei riitä lainkaan jne...
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Lauantaina, 02.10.2010 klo 01:55  
+
0
^Hehe, joo, mää en ota sitten vastuuta siitä millasia niistä tulee :nauru:
Hitsit kun tekis mieli lähtä lenkille ja käydä nappaan sut matkaan juttuseuraksi kun ei väsytäkkään, vaan kun tuolla on aikasta pimeää enkä taida olla oikeen ajokunnossakaan :nauru: Tylsää.

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: MIELIKUVIA KC:LAISILLE SOPIVISTA RODUISTA - Lauantaina, 02.10.2010 klo 07:49  
+
0

Mondial kirjoitti:


Sipulu ei nyt millään ymmärrä omaa parastaan!! Kyllä sille joku ihanan upea rakki sopii. Jos ei jackrusseli niin karkeakarvainen podengo! Ja koiralle huivi kaulaan.

Omistajan imago ennen koiran luonnetta :peukku: :nauru:
Varjo 12/2010 ♥


  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 15
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 15:15)