Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 09.04.2010 klo 23:00

Opiskelupulina

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 51

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 12.05.2010 klo 16:19  
+
0
^Tsemppiä!
__
No niin. Takana on seminaari ja kypsyysnäyte ja johki kyselyyn vastaaminen. Edessä enää kolmen vartin päästä opponointi, sit nyt heti kolme korjausta oppariin (väärä kansilehti, liitteiden nimet väärässä paikassa ja kaavion nimeäminen), luovutus kirjastoon ja moon valamis! :hymy: Tai ainakin toivottavasti, kesäkuussa saa vasta paperit ja arvioinnit tän kuun lopussa. Mutta melkein kaikki siis takana.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 12.05.2010 klo 18:55  
+
0
^Kuin mäni? Toivottavasti kaikki on jotakuinkin klar! :)
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 13.05.2010 klo 11:45  
+
0
^Ihan ok se meni, ei parhaasta päästä, mutta ei huonoimmastakaan. Että kaiken pitäis kyllä olla aika pitkälti selvä :hymy:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 20.05.2010 klo 16:36  
+
0
:jjei: Opparin esitys ohi, ja kirjallinen työkin kaipaa vain pikkuviilausta! En voi uskoa, että oikeesti oon tässä pisteessä vihdoin :nauru: Nyt vaan toivotaan parasta kypsyysnäytteen suhteen (ja odotellaan ensi vuotta, kun edessä on oppari tähän toiseen kouluun...).

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: OPISKELUPULINA - Perjantaina, 21.05.2010 klo 14:54  
+
0
Se olis loma nyt! Vika tentti takana, kuin myös mun eka opiskeluvuosi tkk:lla. Plakkarissa liian vähän opintopisteitä, tili jonka saldo näyttää nollaa, viikon päästä ei asuntoa eikä kesätöitä, mutta huisisti uusia kokemuksia ja mahtavia uusia kavereita. Koen kasvaneeni vuoden aikana, edes vähän :)

Ainoa harmittava asia tällä hetkellä on tämä asunto. Kai sossusta saisi ne vuokrarahat jos kinuaisi (kesäopiskelua en ole harkinnut, enkä harkitse), mutta äh.. Toisaalta taas jos irtisanon tämän, ei syksyllä ole mitään mihin muuttaa, mutta hoasilta voisi saada asunnon nopeammin jos siirtäisi kirjat Lahteen. Alivuokralaista mietin, mutta en halua tänne ketään ventovierasta rikkomaan mun kalusteita ja kukaan tuttu ei tarvitse asuntoa. Vaikeaa, niin vaikeaa!

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 22.05.2010 klo 01:37  
+
0
Mä olen vähän alkanut kypsyttelemään ajatusta, että jos yrittäisin ensi keväänä eläinlääkikseen. Sinne on sama pääsykoekirja kuin ihmispuolellle ja oon sen jo kerran kahlannut läpi, kun hain lääkikseen, joku kuusi vuotta sitten. Kun oon tuota bilsaa, biokemiaa ja kemiaa lukenut, niin biologia ja kemiakaan ei olisi paha mutta se fysiikka, se perhanan fysiikka ja se että oppii sellaisen hyvän laskurutiinin. Muuten sinne on turha edes lähteä pelleilemään. Mun pitäisi hommata yksityinen fysiikan opettaja...

Toinen vaihtoehto on Amiedun aikuiskoulutuksen pieneläinhoitajakoulutus, mutta siinä suurin miinus on se hävyttömän huono palkka. Mutta se tyo vaikuttaa sellaiselta, jota haluaiisn tehdä. Ollaan käyty Annin kanssa eläinlääkärissä varmaan viisikymmentä kertaa, joten aika kattavasti oon nähny mitä pieneläinhoitaja tekee.

Jos taas jään farmasian alalle, niin haluan kyllä monipuolistaa mun työnkuvaa mikä meidän firmassa onnistuu. Mulla on mahdolisuus päästä esim. tietopalveluihin tai lääkevalmistukseen pariksi päiväksi viikosssa. Ja tällä hetkellähän mä olen asiantuntija farmaseuttikoulutuksessa, aiheena ylllätys yllätys Eläinten lääkintä.
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010
(Viestiä on muokattu lauantaina, 22.05.2010 klo 10:19)

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 22.05.2010 klo 09:34  
+
0
^No tuostahan ois suht helppo jatkaa eläinlääkikseen, kyllä mä sinuna ainakin yrittäisin. Ja varmasti sitten koulussa pystyy sitä fysiikkaakin harjottelemaan esim.pienryhmässä, vai painotetaanko sitä jo pääsykokeissa kuinka paljon?
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 11:17  
+
0
Tsemppiä juulialle päätöksentekoon, kyllä mäkin lähtisin tolla pohjalla kokeileen sinne eläinlääkikseen pääsyä.

Noniin, läpimenoa lähdettiin hakemaan ja kolmosena se työ sieltä takasin tuli. Vähän nyppii etten keskittyny siihen paremmin, mutta vahingosta viisastuneena osaan sitten varmaan tehdä parempaa jälkeä seuraavaa projektia ajatellen. Mutta, pulkassa pitäis olla, pitäis vaan anoa tutkintotodistusta ja luovuttaa työ kirjastoon ja paperit kouraan sit kesäkuussa :hymy:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 12:05  
+
0
^No kolmonenhan on tosi hyvä! Onnittelut!

Mun pitäs alkaa vääntämään taulukoita tohon oppariin. Jotenkin ei vaan saa taas tartuttua koko hommaan, ku on ollu tässä vähän taukoa. Mutta itselleni tein lupauksen, että nuo taulukot on tänään tehtävä, että eiköhän ne jossain vaiheessa ole valmiina.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 15:00  
+
0
^Kiitos, kyllähän se parempi oli mitä lähdin hakemaan kuitenkin :hymy:

Tsemppiä taulukoiden vääntöön!
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 15:24  
+
0
^Tänks, sain ne onneksi aika kivuttomasti tehtyä ja jopa jotain analyysintynkääkin siihen mukaan, eiköhän tää taas tästä.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 15:52  
+
0
Huomenna viimenen tentti, mutta kesällä olis vielä kolme joihin pitäis puristaa. Töiden ohella.
Hitto että tää lukeminen on raskasta ja tuntuu että aina on edessäpäin uusi tentti johon tsempata.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 19:36  
+
0
Mulla on viimeinen essee työn alla, ei vaan jaksa aloittaa.. Huomenna palautus, eli ensi yö taitaa jäädä unettomaksi. Kymmenen sivua aiheesta, joka on jotain sinne päin, kuin että mitä on uskonto. Ei pitäisi olla paha, kunhan vain pääsisi alkuun.. plaaah. Haluan jo kesälaitumille!
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 25.05.2010 klo 18:41  
+
0
Kiitos Nutti ja Neruda kannustuksesta uskaltaa lähteä yrittämään.
Kyllä mä olen päättänyt, että haen ainakin kerran ja katson miten lähelle pääsen, ilman mitään valmennuskursseja. Lisäksi haen myös sinne pieneläinhoitajakouluun aikuislinjalle. Lisäksi mua kiinnostaisi käydä Eläintenkoulutuskeskuksen kursseja tai Koirakoulu Vision koulutuskursseja. Näissä ongelmana on vaan raha, ne kurssit on tosi kalliita.

Mutta kyllä mä lopun elämäni työn haluaisin olla sellaista, missä saisin olla eläinten kanssa tekemisissä. Oon mä miettiny,t että jos alkaisin taas hakea oppisopimuspaikkaa pieneläintajaksi. Kun vaan pääsisin haastatteluun, niin uskon että saisin itselleni puhuttua sen paikan:) Ja jos niillä on varaa palkata oppisopimusopiskelija.
Mulla on kuitenkin niin paljon kokemusta labratyöstä, asiakaspalvelusta, eläintenlääkinnästä- ja käsittelystä. Lisäksi mulla on jo se verran ikää, että tiedän mitä työelämä on.
Haaveita on paljon, ne mua mm. kantaakin elämässä eteenpäin!
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 08.06.2010 klo 22:09  
+
0
:jjei: Opparista tuli arvosana, eli valmistuminen enää tutkintotodistuksen anomista vaille valmis! :jjei:

Ja koska aina tuskastelen tai hehkutan vaan tuota opparia, täytyy sanoa, että oon ehkä maailman parhaassa harjoittelupaikassa tällä hetkellä! (aloitin siis uudet opinnot viime syksynä, ja tuota opparia olen tehnyt siinä ohessa) Tämä harjoittelupätkä on 4 viikkoa, mutta tänään sovittiin, että teen saman aihepiirin loputkin 4 viikkoa samassa paikassa syksyllä. Loistofiilis!

Zorroliini

Zorroliini
Viestimäärä: 112

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 09.06.2010 klo 00:04  
+
0
Onnea valmistuville. ^^ Täällä etsitään ahkerasti motivaatiota kesä opiskeluun..

Mainostaa ei saa mutta jos joku eläimen omistava ihminen tarvitsee (solu)kämppää Helsingin alueelta, niin minusta voisi olla apua.. Asunto tilanne kun on ainakin täällä aika kamala.

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 10.06.2010 klo 21:47  
+
0
Onnittelut nyt munkin puolesta valmistuville.

Mä sain toukokuun puolessa välisää LK:n paperit ja ens syksynä sitten siirto kliiniseen vaiheeseen :jjei: ja tänään tuli viimein tulokset kevään viimisestä lopputentistä ja läpihän se meni, mutta heikoimmalla arvosanalla. Taidan käydä sen vapaaehtoisesti uusimassa, ettei nyt ihan 1 sinne suorituksiin jää. Voi sitten hyvällä omallatunnolla nostaa opintotukeakin :viheltel:
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

FrozenCorpse

FrozenCorpse
Viestimäärä: 62

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 17.06.2010 klo 10:45  
+
0
Pääsinpäs kouluun viimeinkin! Tuntui, että ei tästä koskaan tuu mitään, kun kolme viimeisintä vuotta oon hakenut paikkaan jos toiseenkin minnekään pääsemättä.
Aika paljon näkyy olevan listassa tarpeellista hankittavaa.
Onko koulujen kesälomat nykyään oikeesti lyhyempiä vai mitä ihmettä jos koulut loppuu kesäkuun 5. ja alkaa heti 9.8?
Joo, eli oon siis menossa opiskelee naapurikaupunkiin vaatetusalan perustutkintoa, nimikkeenä vaatetusompelija. Tää on ihan mun juttu,koska mulla toi luova puoli on niin vahva ja todistuskin sitä tukee :)

Sarvikas

Sarvikas
Viestimäärä: 1579

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 17.06.2010 klo 13:33  
+
0
Huomiseksi pitäisi vääntää työselostus virtuaalibanaanikärpästen risteyttämisestä, enkä suunnilleen edes muista, miten X2-testi menee. Aika kituuttamista on, piti aloittaa jo eilen tai toissapäivänä eikä siitä tahtonut tulla yhtään mitään. Ei kyllä tuo genetiikka taida olla yhtään minun alaa...:D

Ensimmäinen kenttäkurssi sen sijaan oli paras viikko pitkään aikaan, kahluuhaalareissa koskessa rymyäminen varsinkin oli hulvatonta toimintaa. Kahden viikon päästä taas kasvikenttäkurssille!
come on night, take me home

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 21.06.2010 klo 12:54  
+
0
No niin, sinne läks taas tarkistukseen oppari, toivotaan, että nyt tällä kertaa ei ihan noin paljon tulis muutostoiveita ku viimeksi. En jaksa enää kolmatta kertaa kirjottaa tota uusiksi, sen verran kauan tota on nyt tahkonnu...
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265870
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 02:45)