Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 09.04.2010 klo 23:00

Opiskelupulina

Siirry sivulle: 1 ... 49 50 51

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: OPISKELUPULINA - Perjantaina, 19.04.2013 klo 17:18  
+
0
Joo, siinä mä olen samaa mieltä, että yhteiskunnan ei tarvitse maksaa kenenkään harrastuksia ja taata jokaiselle kansalaiselle samanlaista elintasoa. Opiskelijaelämään kuuluu vähällä varalla eläminen, ja toisaalta opiskelijalle myös kuuluu aika paljon etuja (halvempi asuminen, halvemmat juna/bussiliput, halvempi tai jopa ilmainen ruoka koulussa). PK-seudulla ei autoa tarvitse, mutta jos käy töissä tai on ylimääräistä rahaa, niin voihan sen autoonkin laittaa. Mä en pystyisi pitämään sekä autoa että koiraa, mutta ilman koiraa en tekisi autolla mitään. Joten laitan rahani tuohon karvaturjakkeeseen :P

Bilettää voi muutenkin kuin baarissa laittamalla 100e haisemaan joka viikonloppu. Virosta saa halvalla viinaa ja muutenkin hämyiset haalaripileet ja muut opiskelijariennot on kivempia kuin baari täynnä alaikäisiä.. Mä odotan wappua kuin kuuta nousevaa!

Ei se sossusta rahan pyytäminen mitään maksa, ja jos sieltä rahaa saa sen jälkeen kun on ilmoittanut rehellisesti tulonsa ja menonsa, niin kaikki varmaan on ihan ok? Minä odottelen edelleen viimeisiä noppia näkyväksi Oodiin, jotta voin hakea uudestaan opintotukea. Jee! Sitten olen enää yhteiskunnan toisiksi alinta pohjasakkaa. :cool: Ja mulla ainakin on 99% varmuudella työpaikka kun valmistun, joten varmaan maksan muutaman sossun elätin tuet tulevilla veroillani..

//Niin ja tuohon dellun viestiin vielä, periaatteessa se kai sossussa on ideana, että pakollisten kulujen jälkeen jää vielä sitä käyttörahaa. Ja sehän tässä koiranomistamisessa opiskeluaikana on paskaa, että soluasuntoon ei saa muuttaa, ja jos ei ole asunut soluasunnossa, ei voi saada yksiötä (HOAS ja AYY Teekkarikylän osalta toimivat näin, ei auta vaikka kuinka vinkuisi). Eli asuminen on melko kallista. Mutta ainahan koiran voi laittaa pois, jos rahat eivät oikeasti riitä, se vain on aika kurja vaihtoehto.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 19.04.2013 klo 17:27)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: OPISKELUPULINA - Perjantaina, 19.04.2013 klo 20:31  
+
0
Edelleenkin totta kai on musta hyväksyttävämpää opiskelijana elää sossun rahoilla kuin lusmuilla kotona. Musta on silti räikeää ajatella että kyllähän mä voin opiskelijana hommata kalliin auton/ryypätä/pitää elukoita/ostaa vaatteita/muuta kun kyllähän sossu sen sit maksaa. Ei vaan sovi mun moraaliin.

Toimeentulotukea myönnetään tapauskohtaisesti. Mä en pidä sossun asiakkaita huonompina ihmisinä.

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: OPISKELUPULINA - Perjantaina, 19.04.2013 klo 21:31  
+
0
Aika nihkeästi sossu myöntää rahaa.

Silloin kun aloitin amiksen ja meille lyötiin 500e välinelista käteen ja sanottiin, että ensi viikolla jokaisella on oltava kamat hankittuna, jotta päästään aloittamaan itse opiskelut. Kävin sossussa, selitin tilanteen ja näytin kampaamotukun hinnastosta paljonko tarvitsisin, mutta eivät myöntäneet mulle mitään, koska mun nimissä oli auto jolla silloinen avomies kulki joka päivä töihin paikkaan, jonne julkisilla ei pääse.

Vanhemmat joutui sitten mun välineeni ostamaan. Onneksi mulla on se tilanne, että saan vanhemmilta rahaa jos tiukka paikka tulee.

Lähtökohtaisesti en itsekään halua rahoittaa kenenkään harrastusta tai seuraelämää.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

  Siirry sivulle: 1 ... 49 50 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545692
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 18:45)