Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 09.04.2010 klo 23:00

Opiskelupulina

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 51

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 21.06.2010 klo 14:02  
+
0
^Nyt se tulee hyväksyttynä takas! Toivotaan parasta, peukut täällä pystyssä.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 22.06.2010 klo 01:39  
+
0
^Kiitos, niitä peukkuja tarvitaan. :hymy:
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Paviaaninkesyttäjä

Paviaaninkesyttäjä
Viestimäärä: 139

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 28.06.2010 klo 00:40  
+
0
Tuleepa meikäläisestäkin syksyllä opiskelija puolen vuoden tauon jälkeen. Lähden kyllä melkoiseen varavaravaihtoehtoon, mutta ainahan sieltä pääsee pois. Lisäksi koko tutkinto on vain kaksivuotinen, joten... Keväällä kesti hetkosen oivaltaa, ettei elämä lopu näihin kahteen vuoteen, kun ykkösvaihtoehto kusi. Vaikka jonain päivänä minä sinnekin, prkl. Nyt jännäilen, irtoaako Hoasilta koiralliselle pikkukaksiota kyllin ajoissa, vai majoitunko elukoineni jonkun paikallisen riesaksi vai mitä tapahtuu. :B

pippuri

pippuri
Viestimäärä: 33

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 29.06.2010 klo 12:23  
+
0
Moro kaikki opiskelijat!

Täällä olis yks opiskelija joka tarttis apuja/neuvoja työharjoitteluasioiden kanssa.

Asia on nyt niin että olen ollut tässä 2kk työharjoittelupaikassa josta en pidä yhtään. Tuntuu myös ettei työ liity alaani mitenkään. Olenkin siis miettinyt että irtisanoisin itseni. Onko kellään kokemusta tälläsestä? Mulla olis vielä toiset 2kk jäljellä työharjoittelua. Jotenkin en pysty kuvittelemaan että jaksaisin vielä sen toiset 2kk tätä hommaa. Masentaa pelkkä ajatus siitä.

Itseäni jotenkin pelottaa että saan jonkun kamalan maineen irtisanoutumisesta ja sitten ei kukaan haluaisi enää mua töihin ottaa. Mulla on kuitenkin tavote se että jos nyt irtisanoisin itteni tuosta paikasta niin yrittäisin johonkin muualle mun alaani liittyvään työhön heti. Olen valmis ottamaan riskin, vaikka eihän sitä voi mennä vannomaan että saisin mitään harjoittelupaikkaa heti irtisanoutumiseni jälkeen. Mulla on muutama projektikurssi kesken eli tekisin niitä sitten niin kauan kunnes saisin uuden työharjoittelupaikan.

Opiskeluni on siis aika lopuillaan, muutama hassu kurssi ja opinnäytetyö tuon harjoittelun lisäksi. Siksi haluaisin että työharjoittelupaikkani olisi mielekkäämpi ja enemmän mahdollisuuksia täynnä.

FrozenCorpse

FrozenCorpse
Viestimäärä: 62

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 29.06.2010 klo 19:38  
+
0
Ihan järjetön määrä tavaraa, jota tarvii kouluun...
Mutta toisaalta, onkin fiksua hankkia kaikki nyt, eikä sitten myöhemmin, kun rahaa ei ehkä ookaan tarpeeks..

riiT

riiT
Viestimäärä: 700

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 10:35  
+
0
Mä oottelen enää todistusta, minkä pitäs tulla tällä viikolla toivottavasti. Se on viime viikolla käyny allekirjottavalla henkilöllä ja opintosihteeri sano, et lähettää ne sit ku saa ne siltä henkilöltä takasin. Sit voin tituleerata itteeni eläintenhoitajaks :)
Syssyllä alkais 5kk opinnot talouskoulussa, ihan kivaa. Kiinnostais lähtee opiskelee viel hotellivirkailijaks, mut saas nyt nähä mitä tuo tullessaan elämä ja mihkä mieli vie ton koulun jälkeen.

// ja se todistus on kädessä !
There's one heart beating and that heart beats for you.

silkkiterrieri n 05/07
silkkiterrieri 03/15
cockerspanieli 10/16
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 30.06.2010 klo 10:54)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 11:12  
+
0
Onko täällä muita nyt syksyllä (tai miksei jo keväälläkin valmistuneita), jotka ovat ihan hukassa sen kanssa, mitä elämältään haluavat? Mulla ois valmistuminen 8 viikon päässä, mutta ei mitään havaintoa, mitä sen jälkeen edes haluaisin. Ei suuria haaveita eikä edes pieniä. Töitä oon yrittänyt katella, mutta en oo saanut aikaiseksi edes hakea. Paniikki alkaa iskeä..

April

April
Viestimäärä: 201

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 15:28  
+
0
Itse iloitsen siitä, että pääsin sisään kumpaakin yliopistoon sisään mihin hain. Nyt pitäisi enää päättää kumpaan haluaa lähteä..
Mutta valmistuminen AMK:sta on vielä sekin kesken. Opinnäytetyötä vailla, ja sitä en ole aloittanutkaan. Voi tuska, se aloittamisen vaikeus on se hankalin, eikä aiheestakaan mitää tietoa. Ja motivaatio senkun "nousi" kun sai tiedon noista yliopistopaikoista. Mutta eiköhän se tästä, kun tosiaan alkuun pääsisi.
Onnea kaikille muille valmituneille! :)

Ja vielä lisäys yllä olevaan kysymykseen, itse olin aivan hukassa mitä elämältään haluaisi, ja totesin opiskelevani aivan "turhaa" tutkintoa itselleni. Teinkin pitkän pätkän töitä, mietin, ja hain yliopistoon sellaiselle alalle joka kiinnosti. Toivottavasti kaikki menee nyt sitten hyvin sen suhteen.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 30.06.2010 klo 15:31)

pippuri

pippuri
Viestimäärä: 33

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 01.07.2010 klo 09:54  
+
0
Menin sitten ja irtisanouduin työharjoittelupaikastani. Nyt kun tätä tarkemmin miettii niin ei kyllä harmita yhtään! Hyvä fiilis! Ei se maailma tähän lopu :) vaikka ei mulla vielä uutta harjoittelupaikkaa oo.

NataliaNala

NataliaNala
Viestimäärä: 283

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 01.07.2010 klo 10:51  
+
0

pippuri kirjoitti:

Menin sitten ja irtisanouduin työharjoittelupaikastani. Nyt kun tätä tarkemmin miettii niin ei kyllä harmita yhtään! Hyvä fiilis! Ei se maailma tähän lopu :) vaikka ei mulla vielä uutta harjoittelupaikkaa oo.

Rohkea ja uskon kyllä että oikea päätös!
Puhutaan ihmisen "eläimellisestä" julmuudesta. Mutta se on hirvittävän väärin ja loukkaavaa eläimiä kohtaan: eläin ei ikänä pysty olemaan yhtä julma kuin ihminen, yhtä taiturimaisesti, yhtä taiteellisesti julma.
Karamazovin veljekset

FrozenCorpse

FrozenCorpse
Viestimäärä: 62

VS: OPISKELUPULINA - Perjantaina, 02.07.2010 klo 17:08  
+
0
Alkais jo noi koulutarvikesesongit, haluun tavaraa!

Manna

Manna
Viestimäärä: 303

VS: OPISKELUPULINA - Perjantaina, 02.07.2010 klo 18:16  
+
0

keimu kirjoitti:

Onko täällä muita nyt syksyllä (tai miksei jo keväälläkin valmistuneita), jotka ovat ihan hukassa sen kanssa, mitä elämältään haluavat? Mulla ois valmistuminen 8 viikon päässä, mutta ei mitään havaintoa, mitä sen jälkeen edes haluaisin. Ei suuria haaveita eikä edes pieniä. Töitä oon yrittänyt katella, mutta en oo saanut aikaiseksi edes hakea. Paniikki alkaa iskeä..



Täällä on yksi. Elokuussa valmistun, eikä mitään havaintoa tulevaisuudesta, kun en pääse yliopistoon, jonne hain. Ahdistaa jo etukäteen.

Numika

Numika
Viestimäärä: 22

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 06.07.2010 klo 10:49  
+
0
Täällä yksi uusi, syksyllä opintonsa aloittava opiskelija! Perjantaina tuli biologian yhteisvalinnan tulokset, ja olin haljeta onnesta kun sain tietää päässeeni ykkösvaihtoehtoon eli Helsinkiin ja vielä reiluin pistein :)

Zorroliini

Zorroliini
Viestimäärä: 112

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 06.07.2010 klo 12:57  
+
0
^ Onnea ja tervetuloa Helsinkiin. :aurinko:

yali

yali
Viestimäärä: 16

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 17.07.2010 klo 14:38  
+
0
Uusi opiskelupulinalainen ilmoittautuu! Tämän kevään tuore ylioppilas ja paperijuttuja vaille eläinlääketieteen opiskelija Tartossa. :jjei: Kovasti olin suunnitellut välivuotta ja hakemista Helsinkiin, päädyin kuitenkin laittamaan paperit sisään Tartoon ja kuinkas kävikään. :eek: Kauhun sekaisin tuntein odotan opiskelujen alkua, niin paljon kaikkea jännittävää edessä!

Onnittelut myös muille toivomansa opiskelupaikan saaneille, ja tsemppiä opintojensa kanssa kamppaileville! Itselle uravalinta on ollut melko selvä pienestä pitäen (jos ei lasketa lapsuuden haaveita poptähteydestä ja hollywood urasta :lallati: ) joten tämän suhteen olen päässyt todella helpolla.

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 17.07.2010 klo 16:32  
+
0
Täälläkin tämän kesän ylioppilas, jolla syksyllä edessä opinnot AMK:ssa. Kieltämättä jännittää, että kouluttaako sitä itsensä työttömäksi, mutta toivon, että koulutus avaa sen verran ovia, että olisi mahdollista päästä myös karkaamaan pois täältä. :nauru:
Petit Brabancon "Mökö"

senja

senja
Viestimäärä: 9

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 17.07.2010 klo 18:55  
+
0
Vhii, täälläkin yksi tämän kevään ylioppilas joka aloittaa syyskuussa opintonsa! Itä-Suomen yliopistoon Kuopioon käy tieni, siellä olisi sitten tarkoitus tutustua ympäristötieteen ihmeelliseen maailmaan. Ei täältä varmaan löydy ketään joka olisi menossa myös Kuopioon samalle alalle? :P

Mutta joo, lievä paniikkihan tässä alkaa iskeä kun tajuaa olevansa ihan pihalla koko yliopistomaailmasta ja edessä olisi muutto lähes tuntemattomaan kaupunkiin. Kyseessä ei ollut edes ykkösvaihtoehtoni, vaan ylivoimaisesti eniten olisin tahtonut Jyväskylään opiskelemaan biologiaa, mutta näköjään aina ei voi voittaa. En vaan voi tajuta, miten pystyin saamaan pääsykokeesta niin vähän pisteitä... Varsinkin kun kokeen jälkeen minulla oli oikein hyvä fiilis omasta suorituksestani. Pettymys oli äärimmäisen kova, mutta jonkin aikaa asiaa mietittyäni päätin lähteä pystypäin Kuopioon. Jos ensi keväänä elämä Kuopiossa maistuu puulta, pääseehän sieltä pois! Nyt olen jopa aika innoissani tästä uudesta vaiheesta elämässäni, vaikka tuntuuhan se toisaalta vähän pelottavalta. Iik.
Pitkäkarvainen collie Feetu 12.1.2005 - oikea hurmuripoika :)

Dominaattori

Dominaattori
Viestimäärä: 75

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 19.07.2010 klo 09:59  
+
0

pnkd kirjoitti:

Täälläkin tämän kesän ylioppilas, jolla syksyllä edessä opinnot AMK:ssa. Kieltämättä jännittää, että kouluttaako sitä itsensä työttömäksi, mutta toivon, että koulutus avaa sen verran ovia, että olisi mahdollista päästä myös karkaamaan pois täältä. :nauru:



Nou hätä sanoisin, itse alottelen just opparia samassa paikassa mihin tein työharjoittelun. Suurin osa meijän luokkalaisista ei kylläkään valmistunu ohjeajassa.. vain kymmenkunta 30:sta (syynä tuo talousromahdus juuri kun piti työharjoitteluun lähteä - lomautukset, ei voi ottaa edes palkatonta harjoittelijaa). Aloittelen syksyllä viidettä vuotta. Suurimmalla osalla on työpaikka jo plakkarissa vaikka ei ole valmistuneita, itse odottelen pelonsekaisin tuntein haluavatko tarjota mulle työpaikkaa jahka paperit saan, mutta luottamus työpaikkaan on vahva.. tsemiä vaan :peukku:
(Viestiä on muokattu maanantaina, 19.07.2010 klo 10:01)

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 14:12  
+
0
Vähän pistää jo tuo puolentoista viikon päässä häämöttävä vaihto-opiskelun alkaminen jännittämään. Lähtöön alle viikko aikaa ja tuntuu että kaikki vielä ihan kesken.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 14:25  
+
0
^^ Vähän myös toivon, että työpaikkoja alkaa olla enemmän tarjolla siinä vaiheessa, kun lopulta valmistun. Haaveissa on kyllä jatkaa suoraan opiskeluakin, mutta saa nähdä mitä sitä oikeasti sitten jaksaa. :nauru:

innna: Oliko vaikeaa löytää vaihto-opiskelu paikkaa, jonne saa ottaa koiran mukaan? Kuinka pitkään olet vaihdossa? Itselläkin kävi mielessä vaihtoon lähteminen, mutta luulin, että se on koiran kanssa mahdottomuus.. Ehkä sitä nyt uskaltaisi vähän unelmoida siitäkin vaihtoehdosta.
Petit Brabancon "Mökö"
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 21.07.2010 klo 14:28)

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28242
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545792
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 05:45)